Hoofdstel versus Neckrope ~ 26/7 ~ Schoonrewoerd [UT]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:34

quartel schreef:
Over het stallen van paarden zijn we er ook uit.

Stal voor de hele dag kost 10 euro en dan krijgt je paard een volle schep basis brok tussen de middag en hooi van eigen land.
Er zijn een beperkt aantal stallen dus als je er eentje wilt is het het slimste om dan even te reserveren.
Let wel op.....het is een lege stal!!
Als je bodem bedekking wilt kan dat ook maar dan word het weer wat duurder.
Vlas kan ter plekke gekocht worden tegen kostprijs.

Verder zoek ik nog mensen die ervaren zijn in schrik training en willen helpen deze dag.
Hoeft niet helemaal voor niks, daarvoor kunnen we een bijdrage aan deelnemers vragen.
Maar echt rijk word je er misschien ook niet van.....je moet het vooral leuk vinden om te doen en voldoende kennis hebben. Of misschien ken je iemand die dat zou willen en kunnen.

Mocht er iemand zijn die nog iets speciaals kan en het wil komen laten zien dan maken wij daar met groot plezier tijd en ruimte voor. Alleen voor menwagens is er helaas niet meer dan die rijbak van 20 x 60 dus kijk eerst even of dat voldoende is.
Ik hoor het graag als je iets kan of iemand weet die ergens erg goed in is....liefst in de richting van grondwerk......neckrope etc.

Voordeel voor diegene die hier aan mee wilt werken is naamsbekendheid via bokt, facebook en mijn eigen website als tegenprestatie.

Ehm, ik als deelnemer ga niet betalen aan iemand die komt helpen. Ik geef zelf ook schriktrainingen, daarnaast kost zo'n dag me al genoeg. Moet er tenslotte ook met trailer naar toe, 10 euro voor een stal enkel omdat andere mensen niet geloven dat je een paard in moeilijke situaties op neckrope kan rijden en om te laten zien dat het echt kan.

LadyMadonna

Re: Hoofdstel versus Neckrope ~ 26/7 ~ Schoonrewoerd [UT]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:10

Dat laatste geloof ik trouwens gerust Daniëlle, bij ervaren personen. Niet bij de doorsnee bokker

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:03

Het doel is ook niet dat je je gaat bewijzen of je met neckrope kan rijden. Het gaat in mijn ogen erom dat je verschillende manieren hebt om je paard te rijden in verschillende situaties. Met of zover hoofdstel

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:29

Ik zoek nog iemand die dat wil gaan begeleiden Amable.
Mensen kunnen dan tegen een kleine vergoeding al dan niet gebruik maken van deze begeleiding.
Maar vooralsnog is er nog niemand voor gevonden helaas.
Mijn idee daar achter is dat ik dan wellicht makkelijker iemand gevonden ga krijgen die dat wil doen.
En heel eerlijk?? Als je een dienst levert wil je daar ook graag wat tegenover zien toch?
Misschien wil jij wel begeleiden aangezien je zelf ook trainingen geeft?? En dat hoeft dan (vind ik ) niet voor niets.

Als je zonder begeleiding het veld op wilt kan dat natuurlijk ook gewoon en dan kost het ook niks.
Maar dan ook alleen als ik je in kan plannen zodat het niet te druk word op het veld om nog iets te kunnen doen. Dan kan ik de deelnemers een beetje op een voor hun handige tijd in plannen en zorgen dat er dan ook niet te veel mensen in de weg lopen om je ding te doen.

Over de stallen ga ik niet.........iemand stelt zijn terrein gratis ter beschikking.
Dat is op zich al heel wat vind ik.
Dat er dan wat gerekend word voor brok hooi en het opruimen van de stallen is denk ik heel eerlijk.

Het organiseren kost mij ook geld en heel erg veel tijd.
Maar ach........we krijgen er wel een hele leuke en niet te dure dag voor terug :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:09

De stal is prima, maar ik zie het inderdaad niet zitten om te betalen voor begeleiding. Wellicht eerst eens informeren hoeveel mensen gebruik willen maken van begeleiding? En op zich, een echte schriktraining bouw je helemaal op, je begint eerst met leiden vanaf de grond, dan rustig aan diverse obstakels toevoegen tot uiteindelijk alles tegelijk komt. Daarna kunnen de deelnemers in dezelfde opbouw van obstakels onder zadel het parcours doen. Dat is echt een dagcursus. Ik denk dat je in dit geval toch zeker moet gokken op mensen die echt al wat in hun mars hebben met hun paard en zonder begeleiding een parcours verwachten te kunnen doen. Je wilt de paarden tenslotte ook niet volledig over de zeik krijgen. Dus iemand die nog nooit eerder iets met schriktraining gedaan heeft kan m.i. beter eerst een cursus doen voor ze zo'n parcours in duiken.

Zelf begeleiden doe ik hier nu liever niet, dan ben ik verantwoordelijk en dan wil ik graag ook geheel op mijn manier de combinaties door de dag heen leiden. Dan beginnen we bij stap 1. En aangezien ik zelf een paard mee heb vind ik het ook prettig om lekker met mijn paard bezig te kunnen zijn.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:24

Ik vind het nog steeds balen dat ik niet kan op de gekozen datum.

Maar ik moet zeggen dat als ik kon, ik ook niet zou betalen voor begeleiding. Als ik wil lessen, dan zoek ik daar wel iemand voor uit, die mij zelf aanspreekt.
Het doel hier was -dacht ik- niet om iets nieuws te trainen, maar om te kijken in hoeverre je een parcours kunt afleggen. (Tuig, zonder tuig of anders)

Ik train zelf op zoveel idiote dingen, dat ik daar dus niet meer voor zou komen, voor de training an sich. Ik zou komen om te laten zien wat er al kan...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 20:49

Even voor de goede orde.....

Omdat sommige mensen best veel moeite er voor moeten doen en dan ook nog eens van ver komen, had ik bedacht dat het leuk zou zijn als er meer te doen was dan alleen de test.
Zodat men lekker kan blijven hangen zoals dat genoemd word en er nog wat leuks te doen is.
Het is niet zo dat ik voor mijn plezier in mijn eentje met balken en enorme stukken plastic prikpaaltjes en linten en slingers en noem maar op van de schuur naar de wei ga lopen sjouwen.

Daarnaast krijg je zelf de keus of je wel of niet gebruik wilt maken van eventuele begeleiding.
En als je geen begeleiding wilt kan je gewoon op aangegeven tijden het veld op.
Dus ik begrijp het probleem niet zo.
Er is namelijk wel om begeleiding gevraagd en ik dacht op deze manier iedereen een beetje tegemoet te komen.

Maar als het echt een probleem word kan het veld ook gerust achterwege blijven hoor, scheelt mij een hele berg werk van het opzetten en afbreken.

Het gaat mij om een leuke dag met mensen die daar gewoon ook zin in hebben......
In de OP staat al een heel eind hoe het geregeld is tot nu toe. Dat zijn dus de mogelijkheden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:05

Quartés, bereid jezelf vast voor. Iets organiseren is heel leuk, maar hoe je het ook doet, je doet het nooit goed. De een wil het linksom, de ander rechtsom. De truc is daar een middenweg in vinden

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 00:26

De tip is, een planning maken. En als er mensen het niet eens zijn met deze planning, dan moet je ze teleurstellen.

als je voor iedereen gaat bijstellen en aanpassen. loopt je dag heel chaotisch. en loop jij van hort naar her te rennen.

Ik moet het nog even praktisch inplannen. mijn paard kan niet op de trailer wachten. en in een andere stal op de kale vloer zie ik ook niet zo zitten.

"vrachtschip" (sjakie) is erg groot en lang. en stoot zich in nieuwe stallen dan overal tegenaan.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 07:12

Nog een Sjakie?? :D :D
Ik zal eens brainstormen ok?

Maar daar heb je een punt hoor. :j
Ik doe mijn best met wat er is en wat er kan en dan houd het ook gewoon op.

De planning word aan gewerkt......daarvoor zijn er al dingen die onder de loep genomen worden en uitgewerkt dus dat volgt nog. In die planning probeer ik zo veel mensen tegemoet te komen. Tips en op of aanmerkingen worden zeker overwogen en voor zover dat kan ook meegenomen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:20

Hoeveel bezoekers wil/kan je eigenlijk hebben quartel?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 07:27

papagroom schreef:
Hoeveel bezoekers wil/kan je eigenlijk hebben quartel?

Zo veel als zich aanmelden PPG......desnoods vraag ik even een parkeer vergunning aan.
Als ik maar een beetje zicht krijg op hoe veel er zouden kunnen komen.
Daarom zou het fijn zijn als mensen het laten weten als ze komen en met hoe veel.
Ook met het oog op een eventuele gevulde kantine, als ik een kantine juf heb dan kan er ook voor de inwendige mens gezorgd gaan worden

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:42

Als je een stapeltje flyers maakt,kan ik die door het land verspreiden......zo als je weetbezoek ik bijna elke ruitershop en fourage in het land.....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 07:50

Die zaten inderdaad ook in de planning PPG :j
Zodra ik een aantal dingen duidelijk heb ga ik die dan ook maken en verspreid ze hier ook.
Daarom is het ook van belang dat mensen zich op geven.....dan komt er een beetje een overzicht in hoe druk het word en ook een verdeling het schrikveld gebruik.

Ik wacht nog even wat dingen af die nog lopen, zodra dat compleet is kunnen er flyers komen en dan geef ik er graag wat weg :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:51

Ik kom graag kijken!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:57

Ik heb er echt nu al heel veel zin in :)) Hoop dat paardjelief zich beetje gedraagd, en zo niet. Dan hebben we gelijk beeld hoe ik dat oplos met mijn bit.. :Y) Ik laat haar gewoon lekker op de trailer staan, en anders gaan mijn verzorgster wel met haar wandelen. (lees gras eten :') langs de weg oid.) In het ergste geval, zet ik haar gewoon weer thuis en rijd weer terug, dat is een uurtje ook gedaan! :))

Ik lees verder gewoon stil mee wat de vorderingen allemaal zijn, zo leuk :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 22:36

Als ik mijn handen even vrij heb dan bied ik me aan als kroelpaal :D
Dan kan je ook even zonder paard rond lopen :D

Ik heb zojuist weer super geweldig nieuws gehad........maar ik zeg nog niks :D :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:47

Ik vind het juist superleuk (ook al kan ik niet komen :') ) dat quartel een paar dingen extra wil organiseren en er zo een hele leuke gevulde dag van wil maken. Want wat heb je anders? Een stuk of 10 ruiters die twee minuten op hun paard kruipen voor een schrikparcours en dan? Terug naar huis? Dus lijkt me heel leuk voor de aanwezigen dat er daarnaast misschien nog wat te doen is. Alleen al die verzorgingsproducten van papagroom vind ik al interessant.
Begin het echt jammer te vinden dat ik niet kan.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 00:14

wendy1987 schreef:
Ik heb er echt nu al heel veel zin in :)) Hoop dat paardjelief zich beetje gedraagd, en zo niet. Dan hebben we gelijk beeld hoe ik dat oplos met mijn bit.. :Y) Ik laat haar gewoon lekker op de trailer staan, en anders gaan mijn verzorgster wel met haar wandelen. (lees gras eten :') langs de weg oid.) In het ergste geval, zet ik haar gewoon weer thuis en rijd weer terug, dat is een uurtje ook gedaan! :))

Ik lees verder gewoon stil mee wat de vorderingen allemaal zijn, zo leuk :)

Anders kun je altijd nog mee doen met de biologische paardenverzorgingsdemo.....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 00:09

Waren er nog mensen die een handje wilden helpen???

* Ik zoek mensen die willen helpen met het aanpassen van de obstakels in de bak.
* Mensen die de kantine op zich willen nemen.......dus inkoop en verkoop (winst is voor jezelf en apparatuur is aanwezig) en het toe delen van de stallen.
* Eventueel een paar mensen die wat vroeger willen komen om te helpen alles klaar te zetten.

Stuur mij een PB als je mee wilt komen helpen met wat je zou willen doen, daar word ik heel erg blij van en dan kan ik mijn lijstje verder in gaan vullen :D :D

Als er meer nodig is dan kom ik dat weer even melden :D

Verder hebben we tot nu toe.....de test uiteraard. *\o/*

Zal er een demo grondwerken gedaan worden *\o/*

Is er de presentatie van de biologische paarden producten van PPG *\o/*

En ja......is er begeleiding in een schrik parcours *\o/*

Er is dus van alles te leren en te zien deze dag :D :D

Details volgen nog, alles word nog uitgewerkt en daarna hier bekend gemaakt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:16

Gaaaaaaaaaf!!!!!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:24

Mijn vriend wil vast wel wat sjouwen, heeft hij ook wat te doen. :) super leuk juist dat je er echt een hele dag van maakt!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:43

Dat is fijn om te horen Gipsy :j
Dat aanbod neem ik graag aan *\o/*

Verder kreeg ik net van PPG dit volgende bericht.

Hoefsmid Dolf Bergwerf ....komt advies geven voor moeilijke hoeven.....en bied tevens aan te fungeren als calamiteitensmid.

wat willen we nog meer he? :D :D
Hartstikke leuk als mensen zo mee denken _/-\o_

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:02

En het leuke is,dat Dolf in het verleden een voor velen bekende bokker was.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:06

Wat leuk!
Ik ben zelf m'n eigen hoefsmid en heb vandaag nog van de DA te horen gekregen dat ze er keurig uitzagen, maar het is best leuk om een hoefsmid te horen uitleggen en vertellen, en ook goed om af en toe de hoeven van je paard door een ander dan je eigen smid te laten bekijken. Word vast erg interessant! :)