Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
love_western schreef:Gaaf zeg.
Ik wil dat ooit door Amerika doen. Ben verliefd op dat land
love_western schreef:Hoelang vliegen is het dan?
Naar Amerika was het 11 uur. Maar we waren heen met stichting doe een wens. Dus werden flink in de watten gelegd. Kregen eten uit de eerste klasse. En hele rondleiding door vliegtuig. En mijn zusje mocht in de cockpit zit met landen. Net zo gaaf.
Horseland93 schreef:Oeeh wat een heerlijke luxe!
ik zou mezelf niet zijn, om te vragen om foto met text en uitleg hahah!
ben veel in witteveen geweest,heerlijke tochten gemaakt met het vz van een oud-vriendin, en ergens daarvan in de buurt ook wel eens gereden op Knollegruun :p
ELpatcho schreef:Horseland93 schreef:Oeeh wat een heerlijke luxe!
ik zou mezelf niet zijn, om te vragen om foto met text en uitleg hahah!
ben veel in witteveen geweest,heerlijke tochten gemaakt met het vz van een oud-vriendin, en ergens daarvan in de buurt ook wel eens gereden op Knollegruun :p
Tekst en uitleg van mijn paardjes bedoel je? Ah dus echt bekend! vz van iemand die hier nog woont toevallig?
Horseland93 schreef:love_western schreef:Hoelang vliegen is het dan?
Naar Amerika was het 11 uur. Maar we waren heen met stichting doe een wens. Dus werden flink in de watten gelegd. Kregen eten uit de eerste klasse. En hele rondleiding door vliegtuig. En mijn zusje mocht in de cockpit zit met landen. Net zo gaaf.
Even denken, het is rond de 14 uur vliegen werd ons verteld, MAAR we moeten ook overstappen, en nou weet ik niet of dat meegerekend is.
Tussen de ritten in zit 3 uurdat weet ik dan wel!
Wat gaaf dat zo''n stichting jullie deze kans gaf, mag ik vragen wat je zusje (dat neem ik teminste aan) precies heeft? (hoeft natuurlijk geen antwoord te geven hoor, tis misschien ook wel een onbeschofde vraag)
Citaat:Helemaal niet onbeschoft![]()
Ze is 13 jaar geleden geboren met een Transpositie vd Grote Vaten (tgv) en een Ventrikel Septum Defect (vsd). En alle organen gespiegeld
Ze heeft de eerste weken van haar leven dan ook in het UMCG doorgebracht en toen ze 10 dagen oud was is ze geopereerd. Dit was haar eerste open hart operatie. Haar longaders en aorta werden op de juiste plaats op het hart gemaakt(tgv) en het grote gat tussen haar kamers gedicht (vsd).
Altijd bleef ze wel moe geweest want ze had 'restafwijkingen' overgehouden na haar OK.
Namelijk een Pulmonalisstenose (vernauwing van de longader), een lekkende longaderklep, Aortainsuffiency (de aortaklep lekt waardoor er bloed terugstroomt haar kamer in), rechterbundeltak blokkering en ritmestoornissen.
Ze was dus vaak en veel moe en dit werd steeds erger. Ze ging van een jaarlijkse controle naar elke 6 mnd naar elke 3 mnd controle.
In juni 2010 kreeg ze een scan, echo en inspanningstest en holter en in september moest ze komen voor een Hartcatheterisatie.
Hieruit bleek dat ze toch weer geopereerd moest worden.
Op 16 november 2010 kreeg ze haar 2e grote OK en is haar klep gerepareerd (gelukkig want anders had bioklep kregen) en hebben ze een richeltje net onder de klep ( littekenweefsel van 1e OK) verwijderd en vernauwing kunnen oprekken.
Intussen gaat het echt super met haar. Ze zit niet meer in de rolstoel. Gebruikt haar elektrische fiets niet meer. Ze gaat elke zaterdag naar hiphop.
http://celina11.blogspot.nl/ Hier staat het hele reisverslag. Moet nog steeds alleen de film in elkaar draaien![]()
Pff lange zit dus. Succes ermee. Hoop niet dat jullie turbulentie hebben.
love_western schreef:Voor ons verder niks leuks gepland. Maar mijn zusje gaat elk jaar een week weg met de Hartstichting. En om het jaar zeilen met allemaal hartenkinderen. En ja ze is behoorlijk sterk en positief. Mag nu weer een jaar weg blijven voor controle.
En mijn moeder organiseert elk jaar (behalve vorig jaar) een kampeer weekend voor gezinnen die een kindje hebben met een aangeboren hartafwijkingen. Is ook elk jaar weer gezellig. En iedereen begrijpt elkaar daar.
Maar ik wil graag dus weer terug naar Amerika, alleen jammer dat het zo duur is.
Turbulentie is echt vervelend. Dus ik ga duimen voor je. En dat is ook gaaf zeg, kun je mooi even rondkijken in die uren dat je moet wachten.