Shetlander menrit Ginkelse heide Ede, 13.01.'13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje51

Re: Shetlander menrit Ginkelse heide Ede, 13.01.'13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:02

Ik heb zelf een kaart gefabriceerd om deze rit op kaart uit te tekenen. Als je in PhotoShop een A3 doc maakt en dan bij ik geloof de VVV ofzo de ruiterroutes opzoekt, kun je deze erin plakken. Tis geen makkelijk klusje, want je moet steeds een stukje knippen, in je kaart plakken en dan precies goed neerleggen, maar dan heb je uiteindelijk precies van het juiste gebied een kaart :) Of ben ik nu iets te creatief?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:04

Wow sowieso creatief (te absoluut niet, juist goed!). Ik weet nu al dat ik daar het geduld niet voor heb nu, misschien komende week er een keer voor gaan zitten. Goed idee wel! :)

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 10:07

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:50

Is al bekend wanneer de testrit is?

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 14:22

Je bent me net voor :D Het gaat weer goed met het hondje en we kunnen gaan verkennen! *\%/*

In verband met het komende winterweer (onder het mom van; wat nu valt, valt dan niet op 13 januari :P) doen we de testrit zo snel mogelijk, dat is aankomend weekend op zondag 9 december. Wie heeft zin om mee te gaan? We vertrekken om 13.00 uur bij Juffrouw Tok in Ede. Hou in gedachte dat het een testrit is, want we hebben geen idee of de paden zijn zoals we denken dat ze zijn, het kan ook zijn dat we ter plaatsen de route wat om moeten leggen of iemand een geweldige ingeving heeft voor een ander stukje etc zodat we de 13e van januari een perfecte rit hebben.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:34

Ik ga mee! :) Mijn man gaat ook mee te voet. Bart is met dit weer best fris, dus iemand die kan ingrijpen als dit nodig is vind ik persoonlijk wel fijn. Al verwacht ik dat het helemaal goed gaat komen :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:14

Oh gut, zoals het er nu uitziet ben ik lekker vrijhij!!! Dat betekent dat ik iemand zoek/nodig heb die mee wilt/kan en dan kan ik evt wel mee!!! (oké even op voorbehoud, als de afstand tegenvalt en we zijn halverwege en dood van de kou dan geef ik wel een belletje :D )

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 20:51

Gezellig dames :D Nog meer liefhebbers?
@Zus: Mag de dame die de rit met mij heeft uitgezet jouw groom zijn? Zou ze super leuk vinden, wilde heel graag mee op de koets, maar ik heb helaas een sulky. Anders komt ze onder het zadel.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:53

Hoe laat willen jullie? Ik heb s'ochtends behendigheid (al 2 weken niet meer gedaan, kan het dus niet maken om weer af te zeggen) maar als het rond 3/4uur is kan ik wel mee als jou groom Zus :)?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:13

Het is om 1 uur toch? Dan denk ik niet dat 3/4 uur gaat lukken Lauwtje :)

Van mij mag die dame mee! Maar dan moet ze wel vanuit Wageningen mee rijden (heeft ze een beetje groom/men ervaring?) :D

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 21:24

Ik zal haar eens even polsen, hoe laat wil je dat ze bij je is? Ze is een echte ruiter, dus helaas geen menervaring, maar wel gezond paardenverstand en down to earth. Dan kom je ook een heel eind met de juiste aanwijzingen, toch ;)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:27

Had inderdaad 2/3 post verder moeten lezen hahaha :')

Veel plezier alvast! Om 1 uur zit ik nog op het veld (te koukleumen)

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 21:31

Brrrr.... Know the feeling...
Wellicht tot de 13e? Hoe is het gegaan met je Shetje voor de kar, gaat hij mee in januari?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:03

Niekje51 schreef:
Ik zal haar eens even polsen, hoe laat wil je dat ze bij je is? Ze is een echte ruiter, dus helaas geen menervaring, maar wel gezond paardenverstand en down to earth. Dan kom je ook een heel eind met de juiste aanwijzingen, toch ;)

Dat is ook goed hoor :) Nuchter werkt voor mij altijd :Y)

Even ziennn, het is voor ons ruim een uur rijden, neem ik anderhalf uur voor de heenreis (kunnen we evt. bij mw tok nog even uitspannen en pauzeren oid)
Dus elf uur bij mij zou heel tof zijn (kan ze mee helpen met inspannen e.d.), half uurtje later mag ook. :)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:03

Niekje51 schreef:
Wellicht tot de 13e? Hoe is het gegaan met je Shetje voor de kar, gaat hij mee in januari?

Nee, er zijn nogal wat dingen veranderd :')
Hij is mijn verzorgshetje, en hij word per 1 Januari verhuisd, dus dat gaat 'm jammer genoeg niet worden.
Ik ben nu hard bezig met het overtuigen van m'n ouders dat ik een eigen mensportshet kan en wil onderhouden, maar dat is nog een flinke klus :=

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:05

Jammer dat m'n oranje/zwarte setje dan nog niet klaar is :( Bokker JibberJabber is er mee bezig, wordt heel mooi :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:07

Lauwttje schreef:
Niekje51 schreef:

Nee, er zijn nogal wat dingen veranderd :')
Hij is mijn verzorgshetje, en hij word per 1 Januari verhuisd, dus dat gaat 'm jammer genoeg niet worden.
Ik ben nu hard bezig met het overtuigen van m'n ouders dat ik een eigen mensportshet kan en wil onderhouden, maar dat is nog een flinke klus :=

Wat jammer van je shetje..

Als je een eigen pony zou krijgen is dat natuurlijk helemaal tof!
Waar woon je? Ik zoek namelijk nog wel een vaste/betrouwbare verzorger (en meer) :D

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:07

Ede centrum, heb er stiekem nog over na gedacht om toen op jou advertentie te reageren :j , maar ik weet dat t best een flinke afstand is.

En na dit alles ben ik een beetje 'klaar' met het verzorgen etc. Of nouja, ik weet niet zeker of ik er weer aan moet beginnen. Omdat ik er gewoon 3 dagen helemaal kapot van was, en sommige dingen niet fijn zijn gegaan. De rede is vanaf haar kant volkomen logisch, maar toch werd er soms zo rot naar mij gereageerd..

Misschien rond de lente? (ligt er aan hoe alles loopt natuurlijk, ook in jou geval :P) Niet dat ik een mooi weer ruiter ben, totaal niet, modderstampen met een shet is geweldig hahaha. Maar qua licht, wintertijd, school, doordeweeks is niet te doen. Lukt me net als ik een half uur moet fietsen, maar met Jerry is het wandelen/longeren/lange lijnen. Dat doe ik toch niet langer dan een half uurtje. (Ben altijd bang dat hij de volgende dag spierpijn heeft :') ) Dus dan ben ik ongv 1,5 uur 'bezig' met de paarden. Das nog te doen, maar vandaag zat ik om half 5 al op de fiets naar huis, en het was toch al flink donker en mistig.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 23:09

Wat voor setje krijg je Bix? Oranje/ zwart mooie combi!

Balen van je verzorgshet, helaas heb je het niet in de hand bij verzorgpony's. Hoop dat het je lukt om er zelf een aan te schaffen. Die kleintjes zijn gelukkig een stuk makkelijk in onderhoud dan die joekels.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:13

Ede centrum is ook wel een eindje fietsen hoor naar hier. Jammer maar ik begrijp je helemaal! Zelfde van mijn kant maar dan naar verzorgers.. blijft toch een lastig iets, wat jammer is.

Ik hoop voor je dat een een leuke pony kan vinden (en dat je ouders mee stemmen, zou heel tof zijn!).

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:59

Ik ben twee oornetjes aan het laten maken (oranje met zwart/zwart met oranje), een borstonderlegger (zwart met oranje bies) en een schoftonderlegger (idem). Heb al een foto gekregen, ziet er ontzettend mooi uit. Past goed bij mijn oranje/zwarte HCA ;) Heb ook oranje 3-in-1 beschermers van Picasso. Bonter wil ik het eigenlijk niet maken... ;) Dan zijn we net een rijdend circus. Rijden jullie nog in een speciale kleurencombi?

Even een foto van JibberJabber toegevoegd:
Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:13

Mijn wagen is best knalblauw, en als we evt later nog wedstrijdjes gaan rijden wil ik alleen nog fijne springschoenen in dezelfde kleur of schoftonderleggers met een blauw randje. Maar dat vind ik zelf wel heftig genoeg :D

Erg mooie kleurencombi Bix, goed uitgekozen!

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 17:11

Ik heb een zwarte wagen en zwart tuig en zwarte bontjes, maar eigenlijk zou ik bontjes en beenbescherming wel kanariegeel willen hebben :) Ik ben nog steeds op zoek naar hele hele kleine peesjes in het geel. Kleinste wat ik tot nu toe gevonden heb ik 13cm en dat is echt te groot. Maart naar de Equitana, je moet toch een doel hebben als je daar heen gaat haha!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:20

Is dat in maart? Denk dat ik ook maar ga, ben net jaar paard en koets geweest maar viel me flauw tegen wat daar te krijgen was. Equitana is eigenlijk gewoon 1 grote winkel he :+ Onweerstaanbaar eigenlijk!

Lekker knalkleurtje kanarie geel, maar wel leuk! (ik houd wel van een kleurtje, bruin e.d. kan ook mooi zijn, maar lekker een knalkleurtje staat toch wat leuker bij die kleintjes -en grote ook- :D )

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 17:31

Equitana is onweerstaanbaar... :+ Wij vertrekken om 06.00 uur 's ochtends en gaan niet weg tot we werkelijk ieder hoekje gezien hebben met de bijbehorende inkopen achter ons aan slepende. Heb daar ook heel veel Shetlander spullen op de kop kunnen tikken toen de kleine dame 3 werd in dat jaar en beleerd zou worden onder het zadel. Inclusief gele peesjes die als kniekousen gedragen konden worden. Ach, daar is iemand anders nu heel gelukkig mee. Dit jaar ga ik voor menspullen en al de rest wat ik niet kan weerstaan.

Heb het kanariegeel op al mn knollies, heb drie goudvossen. Van klein naar heel groot ;) staat ze geweldig!