Fotomeeting Bijzondere Paarden - Veluwe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:32

NinaCharlie schreef:
Jeetje zeg.. Zullen we gewoon ophouden met elkaar aan te vallen en elkaar zo zwart te zitten maken? Wat een onnodig gedoe. Voor de tinker komt gewoon een nieuw model, en over dat gedoe met die kitlens, iemand kan daar prachtige foto's mee afleveren. Wil je niet naar deze meeting door omstandigheden meld je dan gewoon af en ga geen stennis lopen schoppen.

Idd, ook mijn gedachten.. :=

Sascho

Re: Fotomeeting Bijzondere Paarden - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:01

zo, nu gaan we weer gezellig doen:)!
zoals in mijn pb aangegeven kan ik eventueel ook mijn 3e pony mee nemen hoor!

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:02

LillLady schreef:
@ Britt, vind wel erg geinig dat je jezelf professioneel wilt noemen, zie geen kvk nr op je website je hebt geen echte eigen website (heb ik daar in tegen ook niet) maar wanneer je jezelf prof wilt noemen vind ik toch wel dat je hier je kost mee moet kunnen verdienen.
Je ingeschreven staat, eigen website hebt etcetera.

Ik voel me zelf ook wat onder gewaardeerd aangezien ik op de reserve lijst werd gezet, er staan nu nog genoeg fotografen tussen die geen beeld materiaal hebben om te laten tentoonstellen.
Las zelfs een die alleen beschikte over een kitlens..

Doet er verder niet toe, iedereen mag de kans krijgen maar jij formuleerd het nu wel heel raar in een opzicht dat alleen de 'beste' fotografen mee mogen.

En ik snap de modellen totaal, zij steken ook moeite en energie in hun paarden, vervoer etc en denk dat je dan ook redelijk wat mag verwachten.
Maar ook dit vind ik dubbel, over het algemeen gaan fotografen naar dit soort dagen om hun portfolio te verfrissen dus het moet leuk zijn voor beide partijen.

Verwacht je een echte fotoshoot en aardig wat leuke foto's dan kan je toch het beste zoeken naar een fotograaf die aan sluit op je voorkeur en daar een fotoshoot bij boeken.

Ik kwam pas later na de aanmelding er achter dat jij vorige keer ook een meeting hebt georganiseerd in de omgeving van Arhem, dit was een totale aanfluiting en ben dan ook blij dat ik heb afgezegd.
Vele fotografen hadden dikke discussies met elkaar, tijden liepen extreem door elkaar bij sommige modellen had je zo goed als geen tijd omdat het met bakken uit de lucht kwam vallen en er niet naar een oplossing werd gekeken op momenten dat het droog was stonden de fotografen weer te kletsen en stonden de modellen er bij voor noppes, ben met 2 moeders in gesprek geraakt van de modellen en die vonden dit gewoon weg schande waarscheinlijk dus goed voor die meisjes verpest om de volgende keer weer een meeting bij te mogen wonen.

Dus ik snap zeker de onzekerheid van de modellen!

Met kitlens bedoel je mij zeker :(

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:04

sasjaaa schreef:

Die stippels van jou zijn zo leuk!! <3

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:09

IlonavB schreef:
sasjaaa schreef:

Die stippels van jou zijn zo leuk!! <3

haha dankje! die gaan ook beide sowieso mee, maar mocht er nog een modellen probleem ontstaan (of ook al is er geen modellen probleem), dan kan ik mijn bruine mini hengstje ook nog mee nemen hoor...

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:38

Wat een discussie weer.
Maar blijkbaar ben ik geen (beginnende hobby) fotograaf?? Ik heb geen spiegelreflex (ofnouja, die van mijn ouders, maar vind mijn eigen camera (Nikon Coolpix P500) veel fijner...

Even een edit:

ik zie een fotomeeting als een mogelijkheid dat ik kan oefenen en tips kan krijgen als beginnend hobby fotograaf.
voor de modellen is het mooi meegenomen dat ze foto's krijgen.

Ik heb nu alleen het idee dat modellen graag gratis foto's willen van alleen de beste fotograven. (en dit is niet de eerste meeting waar ik dat merk)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:48

xMiinh schreef:
Met kitlens bedoel je mij zeker :(

:(:) Niks van aantrekken... zo ben ik (wij allemaal, trouwens..) ook begonnen. En je hebt er al echt oog voor meis. Je maakt hele mooie plaatjes! :D

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:58

elmo_browny schreef:
Wat een discussie weer.
Maar blijkbaar ben ik geen (beginnende hobby) fotograaf?? Ik heb geen spiegelreflex (ofnouja, die van mijn ouders, maar vind mijn eigen camera (Nikon Coolpix P500) veel fijner...

Even een edit:

ik zie een fotomeeting als een mogelijkheid dat ik kan oefenen en tips kan krijgen als beginnend hobby fotograaf.
voor de modellen is het mooi meegenomen dat ze foto's krijgen.

Ik heb nu alleen het idee dat modellen graag gratis foto's willen van alleen de beste fotograven. (en dit is niet de eerste meeting waar ik dat merk)

^^ zelfde gedachtes!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:07

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:10

Mooie foto's hoor! ^^

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:07

Afbeelding

Afbeelding

Wat voorbeelden van mijn kant.... Beide deze week gemaakt dus zeer recent. Voor meer foto's zie profiel.
Ik ben van mening dat iedere fotograaf mee mag gaan. Meetings zijn om te oefenen en het aanvullen van het portfolio. Dit is geen besloten meeting, iedereen is vrij om zich aan te melden. En dus ook weer af te melden als het iemand niet bevalt.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:19

:j Amen.

Ook maar wat foto's van mijn kant van de vorige meeting.
Afbeelding

Afbeelding

.. Als ik dus een body heb om mee te fotograferen hihi.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:43

Rianne, je mag mijn 50 d en 55-250 lens lenen als je wil...

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 08:28

Lief van je zeg, Karen!
Jullie foto's zijn allemaal prachtig!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:01

Prachtige foto's allemaal! Ik kan zelf totaal niet fotograferen dus ik vind het heel knap van jullie +:)+
Mijn TWH kan een leuke uitdaging voor jullie zijn als model, want soms gaan de 'luikjes' even dicht en kun je geluidjes laten horen of met dingen gooien, ze reageert gewoon niet meer :')

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 10:15

Ben ook heel benieuwd naar jouw paard Mikkee!

Kasmir, gaaf die crossfoto in het water!

Voor wie dat leuk vindt, nog wat voorbeelden van mijn foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:57

Kkkaren schreef:
Rianne, je mag mijn 50 d en 55-250 lens lenen als je wil...

Oh dat zal heel fijn zijn, ik heb hier nog een Sigma 70-200 F2.8 liggen met Canon vatting dus opzich met alleen de body ben ik héeeel blij haha.
Dan kan ik met gerust hart de boel opsturen en als het dan te lang duurt weet ik dat ik in ieder geval mee kan.
Gaan er gewoon Compact Flash kaartjes in? (Voordat ik met CF aankom en er SD ingaat hihi xD).

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:54

Ja hoor, gewoon CF...Alleen de body dus, prima!
Als je mij de dag van tevoren nog even een pbtje stuurt weet ik zeker dat ik 'm niet vergeet! :D

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:19

Wou niemand aanvallen hoor, ben zelf ook met kitlens begonnen daarna tamron lensje en gebruik nu een L serie lens. :)
Maar het kwam bij mij gewoon zo over van dat alleen de beste fotografen mee mochten, en vond het persoonlijk vreemd dat ik daarom op reserve geplaatst werd.
Ik weet nu de waarom, vind het alleen een vreemde reden maar dat doet er niet toe.

Het is inderdaad niet leuk dat veel modellen de beste fotografen willen hebben op een meeting, ik zie het ook als een oefen dag en uiteraard om je portfolio weer te vernieuwen.
Er zouden eingelijk ook veel minder meetings gepland moeten worden, nu is het echt zo van oh dan kunnen we een gratis shoot krijgen van meerdere fotografen we zijn gek als we nog een gaan boeken.

Ik wens jullie in iedergeval een fijne dag, en kijk uit naar de foto's! :)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:13

LillLady schreef:
Er zouden eingelijk ook veel minder meetings gepland moeten worden, nu is het echt zo van oh dan kunnen we een gratis shoot krijgen van meerdere fotografenwe zijn gek als we nog een gaan boeken.

Hier ben ik het wel echt volkomen mee eens..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:36

NinaCharlie schreef:
LillLady schreef:
Er zouden eingelijk ook veel minder meetings gepland moeten worden, nu is het echt zo van oh dan kunnen we een gratis shoot krijgen van meerdere fotografenwe zijn gek als we nog een gaan boeken.

Hier ben ik het wel echt volkomen mee eens..

Als ik hier nog even op mag inhaken als zijnde meelezer:
Ik koop zeker foto's na een meeting. Aan een webformaatje met logo heb ik weinig als ze ik ze wil afdrukken.
Echter koop ik alleen de mooiste foto's, want met 4/5/6 fotografen zijn er een hoop mooie foto's. Alleen de aller tofste bestel ik om af te drukken...

De fotografen die dus nog heel beginnend zijn en misschien dus wel mindere foto's maken zullen dan minder 'verdienen' op een meeting dan de hele goede fotografen.

Of is het associaal om niet bij alle fotografen foto's te bestellen na een meeting? (Serieuze vraag! ). :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:37

Nee hoor, is niet associaal. :)

mucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:39

Ik mag dit keer voor de allereerste keer deelnemen aan een fotoshoot en vond het al leuk dat jullie mijn welsh cob hebben uitgekozen.
Zie het trouwens wel als een leuk uitje met mijn beestje en van tevoren zijn staart en manen wit krijgen in november is ook een uitdaging zonder warm water op stal.

Ik ben heel benieuwd naar de foto's en nee, ik doe het niet alleen voor de foto's.
Heb niet het allermakkelijkste paard omdat hij lang hengst is geweest. (Geeft trouwens wel hele mooie foto's als hij zo druk is :D )
Dus voor mij is het altijd fijn als ik in een vreemde omgeving met hem aan de slag kan.

Hij kan trouwens wel los, maar rijden lijkt me geen goed plan. Krijgen we wel heel spectaculaire foto's... ;(

Afbeelding

Afbeelding

Dit is hem trouwens.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:47

Erg gaaf dier! :+:

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:57

Mucho ik vind hem schitterend, kan niet wachten hem voor de lens te hebben <3