Grappig, want dezelfde twijfel heb ik over de fluit. En ergens is dat ook niet vreemd, want beiden zijn eigenlijk de solisteninstrumenten. Het is juist vaak de zangpartij die door ons gespeeld word, maar dat gaat in dit geval niet op. En dat maakt het lastig.
ik denk dat we op de meeting maar gewoon moeten kijken hoe we het in kunnen passen?
Maar jij hoeft dan niet te transponeren, dat scheelt. Alles staat in C, behalve mijn toeter. Die staat in Bes Dus alles toontje hoger lezen. Is wel te doen
Ik blijf dat eigenlijk ook wel raar vinden. Je speelt een C, maar het klinkt als een Bes. Waarom noem je dan die greep voor die C niet de greep voor de Bes? Of omgekeerd, waarom speel je dan de greep voor de D niet als er een C staat? Het is toch maar net hoe je de grepen noemt?
Okeeee... Ik heb voor piano, gitaar en zang bijvoorbeeld: - Bright Eyes (Art Garfunkel), G Em C D en wat variaties daarop - I will survive (Gloria Gaynor), Am G C F E en wat variaties daarop - I don't know how to love him (Yvonne Ellerman), D G A F#m7 Bm Em - With a little help from my friends (Beatles), C G Dm F C Bb - Blackbird (Beatles), G C A Am D#dim Cm
En dan alleen gitaar en zang: - Streets of London (Ralph McTell), C G Am Em F D7 G7 - The house of the rising sun (trad.), Am C D F E - Scarborough Fair (Simon & Garfunkel), Am Em D G - Me and Bobby McGee (Janis Joplin), A E D - Niet of nooit geweest (Acda & de Munnik), G D C Am Em F Bm
I will survive zou wel gaaf zijn, daar kun je best een saxsolo in kwijt! En het intro van I don't know how to love him is volgens mij een fluit. Wat zang betreft ken ik alle nummers, alleen de mannelijke nummers zullen voor mij te laag zijn in de originele toonzetting
I will survive lijkt me een goed plan. Scarborough gair kan ik ook wel wat mee denk ik. I don't know how to love him... Is dat niet uit een musical? Of hwb ik nu het berleerde voor me?
Art Garfunkel vind ik dan weer geen mannelijke stem Dat haal je volgens mij makkelijk... Niet of nooit geweest is ook niet laag, tenminste, als je Acda zingt. Lijkt me wel heel gaaf om dat tweestemmig te doen. En dan de mondharmonica vervangen door een sax...
Dan heb ik het goede liedje voor me. Acda en de Munnik vind ik ook prima. Kun je ze mailen? Dan maak ik een sax en fluitpartij en kan de rest gewoon jouw muziek gebruiken.
Paar daarvan heb ik ook wel eens een poging toe gedaan (Bright eyes, streets of london, house of the rising sun). Van Acda en de Munnik heb ik de chords van Het Regent Zonnestralen. Beatles heb ik een hele bijbel van - allemaal versimpelde versies, naar C getransponeerd. I don't know how to love him heb ik in mijn schoolbandtijd gespeeld op fluit
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 17-09-11 14:51
Prrrr schreef:
- I don't know how to love him (Yvonne Ellerman), D G A F#m7 Bm Em
*zucht* Die gekke lettertjes erachter zeggen me dan weer niks, maar het liedje zelf heb ik muziek voor de harp van
Voorkeur Ibbel? Ben de scan die ik zo mooi had gemaakt even kwijt, maar roep maar wat je wilt, dan kijk ik of het erin staat en gooi ik het even onder de kopieermasjien!