[Besloten] Belgenbokkersclinic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:14

Ik heb zelf ook interesse in lange teugel en eventueel ook longeren met dubbele longe.

Misschien als we C een halve dag laten komen, kunnen we halve dag zelf aanvullen met voorstel Anja en Lobke?
Als C een hele dag komt, hebben we waarschijnlijk 2 pistes nodig als we willen werken met dat doorschuiven..?

Nathalie, die zitles aan de longe vind ik ook wel interessant, maar ik zie zoiets niet gebeuren met mijn eigen paard :o

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:35

Mijn deeltje hoeft niet hoor, kunnen we laten vallen, ik sta daar niet per sé op :)
Ik kan ook wel eens een DVD-avond met popcorn en chips bij mij thuis organiseren :D

Voorstel van Evi met de flexchair vind ik wat te duur voor wat het is.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:43

Ik vind dat idee van Anja eigenlijk ook wel leuk.
Maar van mij hoeft dat niet persé met een doorschuifsysteem.
Dat bijvoorbeeld Anja een halve dag dressuurles geeft aan de mensen die willen rijden.
En dat ik dan C vraag om een halve dag iets te komen doen ivm massage en lange teugelen, afhankelijk van wat de deelnemers het liefste willen.
Dat kan dan volgens mij wel een afwisselend en interessant programma worden?

IK zal het C dan vragen of ze een voorstel wil doen tegen volgende week?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:57

Ik ben ook wel benieuwd naar dat van C, Ans. Maar misschien is het ook wel handig eens enkele datums voor elkaar te krijgen? Eerst checken wanneer we een piste zouden kunnen hebben en wanneer de personen die evt. les geven kunnen, en dan een doodle zodat iedereen daar zijn voorkeuren kan op aanduiden?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:47

Zo, mailtje naar C is verstuurd. ;)

tess_84

Re: [Besloten] Belgenbokkersclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 20:29

Voor mij is les van Anja en lange teugelen ook oké!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:08

Ik wilde dat eigenlijk graag samen met Lobke doen en dan zo van de ene naar de andere verhuizen?

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:14

Balte schreef:
Ik wilde dat eigenlijk graag samen met Lobke doen en dan zo van de ene naar de andere verhuizen?

Is dat niet een beetje verwarrend voor de ruiter?? Twee verschillende lesgevers op 1 uur... :+ Of begrijp ik je idee verkeerd?

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:27

Jaaaaaaaaaaaa Lobke, DVD-avond met chips :9

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 01:32

DVD-avond lijkt mij ook wel leuk, maar dat kan ook gewoon eens op een avond.

Ik had C gemaild wat Jooke had geschreven. (Dat we graag een voorstel wilden maar nog niet konden beloven dat we ook zouden beslissen dat te doen, ook ivm data etc... )

Ik kreeg dit terug:
Citaat:
Het zou makkelijker voor me zijn om eerst een datum te weten wanneer jullie iets zouden willen plannen. Want mijn agenda ligt in de weekends al behoorlijk gepland (na mijn verlof zin er verschillende workshops bij Pien, paardenacademie en ik plan er zelf bij ons eind juli en augustus). In september neem ik weer vrij. Want als ik alle moeite doe om een voorstel te doen en de datum past dan niet, zou het wel zonde zijn van mijn niet zo hele vrije tijd op dit moment ;-)
Ik zou wel graag iets doen omtrent lange teugel (gewoon lesgeld voor de deelnemers = 30/uur + gedeelde km vergoeding) op voorwaarde dat er kaptoompjes gebruikt worden. Ik heb niet zo heel veel zin in traditradigedoe, dus als dat zou lukken is het voor mij een heel pak leuker om te doen. En als dat gecombineerd kan worden met iets anders (een tweede "lesgever" voor jullie lijkt me dat leuk.)

maar eerst een datum uiteraard.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:34

is het dan niet logischer dat zij haar nog "vrije" dagen opgeeft?

Jef zou liefst hebben op zondagen dat marc op wedstrijd is, omdat hij denkt dat ik anders ruzie ga maken met de andere stalklanten :+
Maar ik heb al rondgehoord en mits op tijd verwittigd en dat er 1 piste desnoods "gemengd" gebruikt kan worden, is er tot hiertoe niemand die er een probleem van maakt.

Dus wie kan wanneer? Ik heb nog niets op het programma staan denk ik (allé 't is te zeggen ik heb nog geen zomerkalender qua wedstrijden)

Ik heb wel geen kaptoom en vind eentje aanschaffen om dan maar 1x te gebruiken wel zonde :o

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:40

Ik heb nog geen kaptoom met zijringen, maar waarom mogen we niet aan het bit? Dat doet Piet Bakker toch ook?

Ow Anja, ik bedoelde in eerste instantie gewoon wat coördineren van houding en zit-correctie, ik wil me niet profileren als lesgever :) (ik ga bijvoorbeeld al helemaal geen les geven aan Isabelle bijvoorbeeld hè, denk dat die het allemaal wel beter weet dan ik :+).

Jooke, je kan een Doodle starten! Even Googlen op Doodle, de link hier posten en dan vullen wij die in!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:46

Ik lange teugel nu eigenlijk ook wel gewoon met hoofdstel & trensbitje. Daar ga ik nu niet speciaal een kaptoom voor aanschaffen?

Hé Lobke dat weet je toch niet, je kan van iedereen iets bijleren hé, al is het maar 1 handige oefening die je verder kan meenemen in de training. Ik moet trouwens sowieso nog eens kijken hoe ver het is voor mij en dan nog de datum afwachten om te zien of ik Virtuoos ga meenemen. Want ik heb een nogal drukke wedstrijdkalender.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:47

Wanneer ongeveer willen jullie, want als ik gedurende de komende 4 maanden alles za en zo ga aanduiden wordt het nog moeilijk hé

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:53

http://www.doodle.com/t9x7at6gskpmznk7

indien andere suggesties voor datums, geef maar door!

edit: ik heb zaterdagen aangeduid omdat er hier vraag naar was, maar praktisch denk ik wel dat zondagen handiger zijn. Dan komen die van de vluchters niet...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:01

Ik heb ook nog wel een Weense kaptoom die gebruikt mag worden. ;)

C is niet zo'n fan van lange teugelen met bit. Ze heeft mij wel een tijd les gegeven met bit, maar ik merkte inderdaad zelf ook dat dat niet echt ideaal is, zeker als je er nog niet super handig mee bent. Als ik dan bijvoorbeeld in draf een schouderbuitenwaarts vraag en je moet dan voor de bocht van kant veranderen, dan gaat dat erg snel en als die teugel dan wat hapert aan de vacht ofzo of ik ben een fractie te laat, dan zit je eigenlijk al in de mond van je paard. Pête die komt op zo'n onbedoelde hapering bijvoorbeeld al terug.
Als ik rijd heb ik normaal redelijk zachte handen (Pête heeft ook een gevoelig mondje) maar als je erachter loopt, word je gemakkelijk harder in de hand, simpelweg omdat je niet altijd 100% mee bent met je paard.
Dus kaptoom gaat inderdaad beter. :j
PB heeft trouwens naar't schijnt ook liever bitloos maar die gaat daarvoor niet in discussie met mensen.

Ik had C ook aangegeven dat we nogal een verscheiden gezelschap zijn met oa. ook een aantal dressuur-ruiters. Het zou natuurlijk kunnen dat ze daarbij een bepaald beeld in haar hoofd heeft ala LRV-kopsjorren ofzo? :? Ik zal het haar eens vragen.
Of misschien dat zij dat zelf gewoon leuker vindt? Ze rijdt namelijk zelf haar paarden ook bitloos. (En gaat dan daarmee trainen bij enkele hele klassieke lesgevers. :+ )

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:04

petitparis schreef:
Wanneer ongeveer willen jullie, want als ik gedurende de komende 4 maanden alles za en zo ga aanduiden wordt het nog moeilijk hé

Of vraag ik eerst C wanneer zij kan?
Maar dan moeten we wel zeker zijn natuurlijk, dat we haar laten komen.

Wat vinden jullie van die prijs?

Ik kan haar misschien ook vragen of dat ze voor de mensen die absoluut geen zin hebben in dat lange teugel-gedoe, of ze daar iets anders voor kan voorzien? (Maar ik weet niet of die prijs dan hetzelfde gaat zijn)

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:16

C in combinatie met lessen van Anja/Lobke lijken mij ook heel leuk :) . Ik ga er alleen met mijn knollie niet geraken...

Mij lijkt het ook wel handig dat C eerst zegt welke dagen zij zou kunnen...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:32

idd vraag C ook wanner het voor haar zou kunnen en dan pas ik onze doodle nog aan ;)
Maar als iedereen stilaan ook wil nadenken over wanneer

misschien dat ik wel een kaptoom van iemand kan lenen (alleen heeft LS wel een ponyhoofd)
prijs is wel ok voor mij

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:43

Wat is de prijs? Lees ik daar nu over?
Ik was eigenlijk toch al van plan om een kaptoom met zijringen op Equitana te kopen. Ik wil dat dan daaran wel uitlenen aan een andere deelnemer.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:46

Citaat:
Het zou makkelijker voor me zijn om eerst een datum te weten wanneer jullie iets zouden willen plannen. Want mijn agenda ligt in de weekends al behoorlijk gepland (na mijn verlof zin er verschillende workshops bij Pien, paardenacademie en ik plan er zelf bij ons eind juli en augustus). In september neem ik weer vrij. Want als ik alle moeite doe om een voorstel te doen en de datum past dan niet, zou het wel zonde zijn van mijn niet zo hele vrije tijd op dit moment ;-)
Ik zou wel graag iets doen omtrent lange teugel (gewoon lesgeld voor de deelnemers = 30/uur + gedeelde km vergoeding) op voorwaarde dat er kaptoompjes gebruikt worden. Ik heb niet zo heel veel zin in traditradigedoe, dus als dat zou lukken is het voor mij een heel pak leuker om te doen. En als dat gecombineerd kan worden met iets anders (een tweede "lesgever" voor jullie lijkt me dat leuk.)

maar eerst een datum uiteraard.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:52

Aha dankjewel :D Is ok voor mij.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:20

Ik ook niet hoor Lobke, maar zoals Izzy al schrijft, soms kan iets kleins kunnen meegeven al veel betekenen en ik denk dat twee paar geoefende ogen altijd wel iets zullen kunnen meegeven?
Dit dan in combi met iets wat al een aardige duit kost waardoor wij niet de topattractie zijn maar gewoon een leuk voorprogramma :D

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:25

Isabelle, als je Virtuoos niet meebrengt, mag je eventueel mijn draakje }> wel eens overpakken :D

Zeg maar hoe zou dit dan praktisch in zijn werk gaan?
Stel dat we met 8 - 10 deelnemers zijn voor C, gaat die dan zoveel uren lesgeven?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:39

Voor mij is de prijs ook ok, ik heb alleen geen kaptoom én ik ben bovendien niet zeker of ik er met A. geraak aangezien ik zelf geen vervoer heb. Mocht ik in geval van iemand zijn paard mogen/ kunnen lenen om een basiscursusje te krijgen, dan doe ik heel graag mee. :j