Wie wil er in het voorjaar mee naar het Dwingelderveld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Re: Wie wil er in het voorjaar mee naar het Dwingelderveld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:10

Dat is daar bij Rolde in de buurt toch? Ik kan wel overleggen of je met ons mee kunt rijden ?!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 01:16

Ooh, dat zou ook fijn zijn, moeten we tegen die tijd nog maar zien, want ik woon dus in Assen en sta er niet op om daarna daar nog heen te moeten fietsen in het donker. Maar we zien wel, wie weet ziet de wereld er dan al wel heel anders uit :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 01:18

Nog even iets, ik neem aan dat alle paarden gewoon op de wei kunnen? Men kan ook een stal huren namelijk, maar dit is wel duurder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:28

Woooow.. dit topic verliep opeens snel :P
Ik meld me ook weer even.
Qua tijd maakt het me niet uit, ik kan dat zelf indelen. 3,4,5 juni liever niet maar ik geloof dat dit al van de baan geschoven is.
Juli hoeft voor mij ook niet per se, want je zit wel met daarzen en muggen op de heide! En door de week kan ik op zich ook wel regelen.

Een meeting van te voren lijkt me leuk!! Ik woon in Eelde, net onder Groningen dus.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:19

_Lot schreef:
Nog even iets, ik neem aan dat alle paarden gewoon op de wei kunnen? Men kan ook een stal huren namelijk, maar dit is wel duurder...

Caspian kan gewoon op de wei :j

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:34

Ja Zinia kan gewoon op de wei, ik hoop alleen dat ik haar wel telkens te pakken krijg... ze is nogal een naarling soms ^^

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:38

Jannickee schreef:
Nouja ik vind alles prima! Ik kom trouwens uit Zeegse (Drenthe)

Ik moet trouwens wel 2 uur voor we vertrekken enzo opstaan hoor. Want ik ben nogal een tutje, en moet mijn make-up en mijn haar gewoon stijlen voordat ik wegga. Zelfs als ik op mijn paard stap. En ja jullie mogen mij nu uitlachen _O-

Hahaha ag, je bent niet de enige laten we maar zeggen! :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:41

Haar stijlen doe ik niet aan hoor, mijn haar kan niet veel stijler dan nu :)
Make-up? och, een beetje :P

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:52

Die van mij kan ook gewoon in de wei!

Haha ruilen tegen een bos krullen? Scheelt mij weer elke ochtend een half uur :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:00

Graag! voor een paar dagen... kom maar op! ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 00:36

Dames,

Mijn excuses dat ik zolang stil ben geweest, tentamenweken zijn altijd vol stress bij mij, en ik doe dan een heleboel anders, maar echt zinnige dingen kijk ik niet naar om :o

1. Wij willen graag overnachten in de Safari-tent. Op dit moment is de geplande periode maandag 18 tot woensdag 20 juli, is het mogelijk voor deze twee nachten de tent te huren? In het hoogseizoen is het alleen mogelijk om een midweek/weekend of week te huren. Wanneer een periode van 2 nachten alleen mogelijk is in een weekend (3 nachten), is het weekend van 22 tot 24 juli nog beschikbaar?Ja, dit weekend is nog beschikbaar. Jullie boeken van 22-24, maar betalen de prijs voor een weekend excl. de 3e nacht toeristenbelasting. Waarop ik dacht, dan kunnen we ook de volgende ochtend vertrekken ipv de derde avond...

2. Volgens de site is in de tent het huren van linnengoed verplicht, maar in de bungalows niet, wat is de reden hiervan Dit is besloten door de eigenaar van de safaritent.

3. Wij kennen elkaar via een forum, wat betekent dat onze paarden niet bekend zijn met elkaar. Zes paarden zomaar bij elkaar in een weiland laten vinden wij een groot risico, is het mogelijk de paarden twee aan twee te weiden? Helaas is deze mogelijkheid niet aanwezig, aangezien wij niet genoeg stukken land hebben en er al meerdere mensen zijn die in dezelfde periode weidegang geboekt hebben.De enige oplossing hiervoor is dat jullie zelf lint en prikpaaltjes meenemen , zodat jullie hiermee aparte stukken voor de paarden kunnen afzetten in 1 weiland.

4. Daarnaast, de stallingsprijzen staan aan gegeven per dag, ik neem aan dat dit kan worden om gezet in per nacht? In dit geval dus twee nachten. Dit kan niet worden omgezet, de prijzen zijn per dag, zoals aangegeven op de website. in jullie geval betaal je 3x voor weidegang en stalling.

5. Op de dag van aankomst kan men pas vanaf 's middags de tent betreden, maar wij willen deze dag graag ook al met de paarden de heide op gaan. Is het mogelijk wel al 's ochtends te arriveren, de bagage tijdelijk ergens neer te leggen en het verblijf van de paarden in orde te maken, en dan na een rit met de paarden de tent te betreden, en op de dag van vertrek hetzelfde? Dus na het verlaten van de tent nog met de paarden op stap te gaan en dan 's avonds daadwerkelijk te vertrekken? Jullie kunnen na telefonisch overleg eerder arriveren (ook om het land eventueel gebruiksklaar te maken), de bagage moet dan in de auto blijven liggen, mocht het zo zijn dat de tent niet geboekt is voordat jullie komen, dan kunnen jullie deze eerder betreden. Voor het vertrek is dit hetzelfde, dus is de tent niet geboekt na jullie, dan zouden jullie later kunnen vertrekken. Mochten er na jullie mensen zijn die de stallen boeken, dan zouden we het wel prettig vinden dat jullie deze schoon opleveren voordat jullie de rit gaan maken, zodat de volgende gasten hun paarden kunnen stallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:52

Nou spannend! Begrijp ik hieruit dat we 22-24 juli vertrekken?
Tegen deze tijd heb ik paardlief wel alweer onder controle ;) Ze is met andere paarden trouwens heel goed hoor, het is geen vechtersbaas en eigenlijk ook niet dominant. Ze straalt wel gezag uit, maar is niet gemeen en heb haar nog nooit zien slaan naar een paard.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 00:57

Wordt nog lachen, die van mij is buiten ook braaf, maar soms wat sterk met andere erbij, wat zegt niet willen gaan halt houden, terugkomen vanuit galop wil prime (he willemijn :D ) Grootste nadeel hij breekt overal uit, maar ik ga al erheen om te kijken of de omheiningen Thigor-proof zijn, haha. Ik zal die dag ook wat foto's maken. Ga waarschijnlijk gewoon met mijn jaarling erheen lopen over de hei :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:08

Ahhh das lastig, want als 1 paardje er vandoor gaat.. die van mij is ook niet achterlijk!
Maar houdt zelfs een hoge omheining van hout of een flinke dot stroom (op breed lint) hem niet tegen? Of zet je hem op stal voor zijn eigen veiligheid?
Hoeveel merries en ruinen gaan er eigenlijk? Ik heb een merrie :) Ook nog hengsten? (verwacht ik niet)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 01:14

Haha, nou ja, ik heb nog wel iemand die misschien wel met een Shirehengst mee wil, alleen denk ik dat prikpaaltjes hem niet tegen houden (al is hij nog zo braaf, gaat geregeld met merrie naar buiten).

Thigor is een ruin. Ik ga dus de omheiningen bekijken. Niet goed genoeg, dan gaat hij op stal, en hij komt door veel heen ja. Hij staat nu in een weiland met gaat, dat wil. Stroomdraadjes gaat hij onderdoor, en houten omheiningen, tja, alleen als de balk een boel kan hebben, anders is het hoofd eronder en dan keihard omhoog trekken en rennen, en dan is het lang leve de vrijheid. http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-78EJBS4G.jpg En springen doet hij ook leuk (alleen over omheiningen :Y) ). Maar verder is het een schat hoor :) Er vandoor gaan doet hij niet. Hooguit doorlopen als ie eenmaal zo hard mag, maar dagritten is anders dan dat uurtje wat ik nu rij, en ik rij alleen, én, ik heb hem nog maar 2 maanden en het gaat al zoveel beter dan eerst, dus denk dat het tegen die tijd wel over is...

Tipje trouwens, weet hoe paard reageert op schapen, die lopen er namelijk ook. 's Avonds een hert wil ook nog wel eens gebeuren, Wildkoeien heb ik nog nooit gezien, maar ik reed ook niet overal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:19

Schapen zijn haar stalgenootjes dus die vind ze niet eng. Maar wild dat voorbij komt schieten? ja dat kan wel eens eng zijn.
Over het algemeen is het een koele dame, niet gauw ergens bang voor.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:32

Lot, is dat nog Hoogersmilde of is dat nu in Ubbena?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 01:47

Wat? Die foto? Das Ubbena, uitbreken deed ie bij allebei. Hij gaat zondag naar Anderen verhuizen, kan ik op het Balloerveld rijden, ik ben heide verslaafd :+

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:54

Okee, meende de plek al te herkennen :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 11:52

Ik heb wederom contact gehad met de camping. Als wij willen reserveren moeten we het totaalbedrag voor een groot gedeelte al voldoen. Dat betekent 37 euro per persoon. Als we die derde nacht ook willen blijven komt daar nog 1 euro bij. Ik zou graag van jullie horen dat het geen probleem is dit naar mij over te maken zodat ik het totaalbedrag kan overmaken. Pas dan kunnen we echt reserveren...

Voor de mensen van wie de ouders betalen, even goed overleggen thuis dus!

!!!!!Ik wil dit UITERLIJK ZATERDAG 23u59 weten!!!!!
ivm optie dan verloopt...
Laatst bijgewerkt door Caily op 26-01-11 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:02

Ik zit nogsteeds met het probleem dat ik geen zekerheid heb of ik dus een pony/paard heb....

edit : Toch besloten dat het echt niet gaat lukken.
Risico dat ik geen paard heb is me te groot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:05

Geen probleem om het over te maken. PB me je bankrekeningnr maar.
3e nacht kan wel, qua kosten is het wel voordeliger. We betalen immers dat bedrag toch al.

Jammer dat je niet mee gaat Jolliegirl, gaat er nu iemand anders mee van de reservelijst? Want met 5 personen wordt het ook weer duurder.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 14:10

Reservelijst is al op...

Ik ga straks een oproep plaatsen, maar ik ga eerst ff naar school, ben er rond 15uu45 wel weer :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 12:12

Het lijstje wordt nu wel karig...

_Lot schreef:
1. _Lot
2. Jorinda__
3. Zinia
4. wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:25

Heeft Jannickee ook afgemeld? O_o

Oproepje plaatsen dan maar? We hebben gelukkig nog even de tijd :)