Een rit voor Pink Ribbon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:09

ZusJacobs schreef:
Anoniem schreef:
Erg leuk idee! als er zoiets komt lijkt het me leuk om mee te doen.

Zelf zou ik het doen met rondes van 30 km. En voor iedere ronde die je rijd 3 stempels (dus per 10 km 1 stempel). Zo kunnen mensen met goed getrainde paarden(endurance ruiters met name) meerdere rondes rijden. En mensen die dat niet gewend zijn kunnen een ronde van 30 km rijden. Dat kan namelijk ieder paard dat regelmatig getraint word lopen.

Ook zou ik DA controles doen. Want ik vind namelijk dat er goed gekeken moet worden of de paarden het wel aan kunnen.

Ben erg beniewt of het van de grond komt!

DA controles weet ik niet (kost al snel veel geld om DA in te huren niet?)
Zou eerder mensen nemen die pols/ademhaling/temp makkelijk kunnen opmeten, ik weet niet of er zulke mensen zijn?

Dat zou je via een endurance vereniging misschien kunnen regelen. Op wedstrijden zijn er namelijk ook altijd DA aanwezig. Vaak studente en een aantal echte DA. Dus je zou kunnen na vragen wat het kost voor een Endurance en misschien dat er ook wel wat geregeld kan worden met hun kwa prijs aangezien het voor het goede doel is.

Zelf vind ik dat soort dingen namelijk heel belangrijk aangezien er veel mensen mee zullen doen die niet gewend zijn dit soort ritten te rijden. En het soms lastig in te schatten is of het paard het nog aan kan.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:10

Productieteam ( Bestaande uit 2/3 personen die het over het algemeen coördineren, en aanspreekpunt zijn voor onderstaande 3 ‘subteams’) Zorgen voor aspecten die voor het hele evenement belangrijk zijn zoals ; sponsoring, eventuele vergunningen, veiligheid, media aandacht, eventueel samenwerking met Pink Ribbon, website, budgettering etc.
Subteam 1 Noord
Subteam 2 Midden
Subteam 3 Zuid
Alle 3 de teams regelen route, vrijwilligers, medische zorg voor paarden, medische zorg voor ruiters, horeca etc per locatie (afhankelijk van sponsoring)

Zo zag ik de teams voor me, kunnen jullie je daarin vinden? Of zien jullie zo'n taakverdeling toch anders?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:11

ZusJacobs schreef:
DA controles weet ik niet (kost al snel veel geld om DA in te huren niet?)
Zou eerder mensen nemen die pols/ademhaling/temp makkelijk kunnen opmeten, ik weet niet of er zulke mensen zijn?
Mee eens.
Ik kan wel ademhaling, temperatuur en hartslag van paarden opnemen en beoordelen. Heb hier ervaring mee omdat ik bij de Military in Boekelo wel eens geholpen heb en bij koetsenritten in Oldenzaal en andere plaatsen.
Zou dat best willen doen als vrijwilliger (en kijken of ik nog collega's kan vragen die ook willen helpen).

Daarnaast heb ik dieren EHBO en mensen EHBO.
Laatst bijgewerkt door Sabin_e op 05-12-10 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:11

Ritten op meerdere plekken in nederland zou ik zelf niet doen. Eerder 1 centraal. Want doe je meerdere ritten heb je ook véél meer vrijwilligers enz. nodig.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:12

Is Huijbergen een optie voor regio zuid? Daarvandaan kun je via de Kalmthoutse hei zelfs Belgie in.

Pfff, wat gaat het hard hier zeg. Kom er gewoon niet tussen :P

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:13

Ik denk dat dat niet per se een groot probleem hoeft te zijn ; heel veel bokkers staan op een stal : daar kan je vaak al veel vrijwilligers vandaan halen. Oproepen op de site kan eventueel ook nog helpen. Genoeg mensen die zelf hun paard niet mee kunnen nemen, en graag een steentje bij willen dragen. :)

annelotten

Ik wil ook wel graag meedoen :D houd dit topic ff in de gaten..

ZusJacobs

Anoniem schreef:
Dat zou je via een endurance vereniging misschien kunnen regelen. Op wedstrijden zijn er namelijk ook altijd DA aanwezig. Vaak studente en een aantal echte DA. Dus je zou kunnen na vragen wat het kost voor een Endurance en misschien dat er ook wel wat geregeld kan worden met hun kwa prijs aangezien het voor het goede doel is.

Zelf vind ik dat soort dingen namelijk heel belangrijk aangezien er veel mensen mee zullen doen die niet gewend zijn dit soort ritten te rijden. En het soms lastig in te schatten is of het paard het nog aan kan.

Zou je dan niet op noord/zuid/midden 1 DA plaatsen die altijd paraat staat en verder ''studenten/vrijwiligers?

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:14

Anoniem schreef:
Ritten op meerdere plekken in nederland zou ik zelf niet doen. Eerder 1 centraal. Want doe je meerdere ritten heb je ook véél meer vrijwilligers enz. nodig.

Daar zit ook wel weer wat in.
Aan de andere kant hoeven mensen dan misschien minder ver te rijden naar de startplek. Als je eerst
een paar uur met je trailer moet rijden kan ik me voorstellen dat iemand daarom dan toch maar besluit niet mee te doen.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:15

Citaat:
Mensen die mee willen helpen met organiseren:
- Ch_ntii123 (TS)
- Pressent
- kimmie88
- annebe
- japielover
- Robin
- Elin_ (meedenken ;) )
- Ilja_1997
- ZusJacobs
- Pluttersput
- Sabin_e

Maak je naam dikgedrukt als je zeker weet dat je mee wil doen met de organisatie. Of plaats je naam erbij, dat kan natuurlijk ook :D

Vraag: betekend dit dat automatisch dat je niet mee rijdt en op de dag als vrijwilliger aanwezig bent (of als blokker in veiligheidshesje wel mee rijdt, maar de boel dus in de gaten houdt)? Ik wil dit niet bepalen voor andere organisatoren, maar het lijkt me persoonlijk wel handiger.
Laatst bijgewerkt door Sabin_e op 05-12-10 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:16

Anoniem schreef:

Ook vind ik gewoon 1 grote rit veel leuker :j Zegt ook meer

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:16

manex schreef:
Anoniem schreef:

Daar zit ook wel weer wat in.
Aan de andere kant hoeven mensen dan misschien minder ver te rijden naar de startplek. Als je eerst
een paar uur met je trailer moet rijden kan ik me voorstellen dat iemand daarom dan toch maar besluit niet mee te doen.

3 plaatsen moet volgens mij echt wel lukken, op elke locatie zitten zeker genoeg vrijwiligers. 3 Locaties lijkt mij echt het beste, hoe meer ruiters hoe beter!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:17

Sabin_e schreef:
Citaat:
- Ch_ntii123 (TS)
- Pressent
- kimmie88
- annebe
- japielover
- Robin
- Elin_ (meedenken ;) )
- Ilja_1997
- ZusJacobs
- Pluttersput
- Sabin_e

Maak je naam dikgedrukt als je zeker weet dat je mee wil doen met de organisatie. Of plaats je naam erbij, dat kan natuurlijk ook :D

Vraag: betekend dit dat automatisch dat je niet mee rijdt en op de dag als vrijwilliger aanwezig bent (of als blokker in veiligheidshesje wel mee rijdt, maar de boel dus in de gaten houdt)? Ik wil dit niet bepalen voor andere organisatoren, maar het lijkt me persoonlijk wel handiger.

Ik denk dat als jij aan de organisatie meedoet : het wel handig is als je op de dag zelf er ook bent om te helpen. Maar daar is altijd wel een mouw aan te passen. :) Daar kan altijd nog een taakverdeling over gemaakt worden.

Ik rij overigens sowieso niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:18

ZusJacobs schreef:
Anoniem schreef:

Zou je dan niet op noord/zuid/midden 1 DA plaatsen die altijd paraat staat en verder ''studenten/vrijwiligers?

Zo zou je het idd ook kunnen doen. Maar zeker een aantal mensen paraat houden. Want wss zal het in de zomer worden? Als het dan heel heet is moet er wel voldoende controle zijn dat de paarden goed drinken. enz. Dus dat er altijd een DA op te roepen is. En dat er mensen op de rit aanwezig zijn die EHBO kunnen doen voor een paard (en uiteraart ook voor mensen).

Verder over de vrijwilligers.. Ik weet dat dat op endurance wedstrijden altijd een probleem is om er genoeg te vinden. Dus denk daar niet te makkelijk over. Want veel mensen die die dag tijd hebben zullen zelf willen rijden. En verder hebben niet veel mensen zin om ver te reizen om te gaan vrijwilligen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:18

Sabin_e schreef:
Citaat:
- Ch_ntii123 (TS)
- Pressent
- kimmie88
- annebe
- japielover
- Robin
- Elin_ (meedenken ;) )
- Ilja_1997
- ZusJacobs
- Pluttersput
- Sabin_e

Ik zou evt. met Mahoi wel mee willen met hesje, ben alleen 16. Weet niet of dat uitmaakt? Anders zou ik graag alleen mee willen rijden en verder wel dingen hier regelen.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:19

Amber_ schreef:
Anoniem schreef:

Hier ben ik het mee eens.
Al begrijp ik wel dat mensen geen 2 uur willen rijden met hun paard in de trailer voor 1 rit.. Al ben ik persoonlijk van mening dat Nederland maar klein is en 2 uur niks voorsteld..:o maar ik begrijp het wel.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:20

Robin schreef:
Ik denk dat als jij aan de organisatie meedoet : het wel handig is als je op de dag zelf er ook bent om te helpen. Maar daar is altijd wel een mouw aan te passen. :) Daar kan altijd nog een taakverdeling over gemaakt worden.

Ik rij overigens sowieso niet mee.
Klopt. En een goede taakverdeling is ook belangrijk! :j

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:21

Sabin_e schreef:
Amber_ schreef:
Al begrijp ik wel dat mensen geen 2 uur willen rijden met hun paard in de trailer voor 1 rit.. Al ben ik persoonlijk van mening dat Nederland maar klein is en 2 uur niks voorsteld..:o maar ik begrijp het wel.

Voor mensen die laag in Nederland wonen (of hoog) duurt het met paard/trailer imo wel langer dan 2 uur toch?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:21

Hoi ik wil mee doen als Vrijwilliger. Ik ben paarden sportmasseuse.En dierenartsassistente.Woon zelf in Purmerend
Mn dochter wil met de rit meedoen is paardengebitsverzorgster.
Misschien n tip Vaak komen er ook begeleidsters met de ruiters mee. waarom zet je voor hun dan geen wandeling op waar ze bijv ook de hond mee kunnen nemen. Groots van opzet berijkt veel mensen

ZusJacobs

Re: Een rit voor Pink Ribbon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:23

Mijn moeder vroeg of een sterrit niet iets is?
Dat we eindigen in midden ofzo? En allemaal vanaf een bepaald punt rijden (natuurlijk niet teveel punten etc.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:24

Sabin_e schreef:
Amber_ schreef:

Vind ik ook!

Verder denk ik nogsteeds dat 3 locatie's lastig is hoor. Want 3 locatie's betekend 3 startplekken die betaald moeten worden. Je moet namelijk een locatie hebben waar je met trailers kan staan. Waar toilette zijn evt. een kantine. enz.
Ook 3 keer zo veel vrijwilligers. Minder het samen zijn gevoel. Dus mij lijkt dat erg lastig moet ik zeggen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:25

Sabin_e schreef:
Amber_ schreef:

Ja het is idd een eindje rijden.. maar het is wel voor een goed doel en gezelligheid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:25

ZusJacobs schreef:
Dat we eindigen in midden ofzo? En allemaal vanaf een bepaald punt rijden (natuurlijk niet teveel punten etc.)

Dan start je dus allemaal ong. 30 km van elkaar af. Dus lijk mij dat niet heel zinvol. Dan zit je dus als nog met een lange reistijd met de trailer.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:26

Anoniem schreef:
ZusJacobs schreef:

Dan start je dus allemaal ong. 30 km van elkaar af. Dus lijk mij dat niet heel zinvol. Dan zit je dus als nog met een lange reistijd met de trailer.

Ja maar als het maar 1 rit word (op een plek) is het wel fijner voor de mensen die van ver af komen.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:26

Ik denk dat we dan helemaal terug naar het begin moeten.

Want wát is het doel van deze dag? Wat willen we hiermee bereiken?

Ik denk dat als je daar een duidelijke zin van kan maken, je dan het beste kan beslissen of het 1 locatie wordt of 3.