Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:16

alleen t 1e filmpje is te zien de rest is verwijderd?
was er eigenlijk best benieuwd naar...

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:05

Ik kan jullie geen paardenfans noemen. Eerst kijken hoe zo beest dood word gemaakt, en op de achtergrond gaan staan lachen.
Dat zijn de zenuwen, geloof je het zelf. Grappig hoor. Lach me dood.
En, ja ik heb julie argumenten gelezen. En ik kan ze totaal niet begrijpen.
Ik heb geen eigen paard, maar al heb ik er ooit een en ik moet kiezen tussen inslapen en geslacht word hij ingeslapen. Dat gaat snel. En nee, dat duurt geen halfuur.
Ik geloof er geen barst van, hersendood, als je hart klopt leef je en voel je dingen.
En stel, je hebt je paard laten slachten, wil je hem terug zien in de frikandellen?
Leuk, om er als paardenfan heen te gaan. Ga lezen op internet al wil je meer dingen over paarden leren!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:08

Sanniegirl schreef:
Ik kan jullie geen paardenfans noemen. Eerst kijken hoe zo beest dood word gemaakt, en op de achtergrond gaan staan lachen.
Ik heb geen eigen paard, maar al heb ik er ooit een en ik moet kiezen tussen inslapen en geslacht word hij ingeslapen. Dat gaat snel. En nee, dat duurt geen halfuur.
Ik geloof er geen barst van, hersendood, als je hart klopt leef je en voel je dingen.
En stel, je hebt je paard laten slachten, wil je hem terug zien in de frikandellen?
Leuk, om er als paardenfan heen te gaan. Ga lezen op internet al wil je meer dingen over paarden leren!

Groot gelijk san!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:14

Sanniegirl schreef:
Ga lezen op internet al wil je meer dingen over paarden leren!

ga jij dat dan ook doen?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:21

lorelei schreef:
Sanniegirl schreef:

ga jij dat dan ook doen?

Ja tuurlijk doet ze dat

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:35

Ik heb het topic nog niet doorgelezen maar zie alweer aan de reacties dat er weer huiverig op gereageerd wordt.
Ik had de topic vrijdag al gezien maar kon de filmpjes op mijn wekr niet bekijken en thuis kon ik het topic niet weer vinden.

Volgens mij is het niet de bedoeling een discussie op te starten van wel/niet slachten.
Toch wil ik er iets van zeggen.
Natuurlijk zou het mooiste zijn dat je paard op een natuurlijke manier sterft maar helaas gaat dat vaak niet op.
Het doodmaken van een dier is nooit leuk en eerlijk gezegd kijk ik er liever ook niet naar. Als het 1 keer dood is maakt het me niet meer uit.
Ik vind het roepen van: "oooo wat zielig en wat zijn jullie erg dat jullie hier naar toe zijn geweest" niet terecht. Zelf steek ik mijn kop er ook voor in het zand en kijk er dus niet naar.
Maar voor mensen die er behoefte aan hebben is dit natuurlijk wel een gelegenheid om te zien hoe het in zijn werk gaat.

En ja...mensen doden dieren voor het vlees en ja....soms gaat het fout maar ik heb liever dat mijn paard hier geslacht wordt en niet meer op transport gaat zoals je wel eens ziet op tv.
Het afspuiten zou ik alleen doen als het beestje tijdens transport teveel te lijden heeft.
Maar ik veroordeel het laten afspuiten niet.
Dat moet een ieder voor zichtzelf maar beslissen.

*beetje warrig verhaal maar moest even wat tussendoor doen*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:08

Sanniegirl schreef:

welkom op bokt.. leuke binnenkomer ..... maar niet heus.
je laatste zin snap ik niet helemaal, je bedoeld dat als we wat willen leren we op internet moeten kijken
whahah laat me niet lachen, wij zijn juist naar die slachterij gegaan om de vooroordelen uit de wereld te halen !
al die horror verhalen over slachten enzo, veel is uit de duim gezogen, en ja wij kunnen dat weten.

en als jij eens goed had gelezen en op internet had gespeurt, was je erachter gekomen dat een dier idd hersendood is, de pin verbrijzeld de schedel, en allemaal kleine splinters komen in de hersenen, waardoor de hersenen niet meer functioneren, een dier zou na het schieten ook overlijden al zou je deze niet steken (dood laten bloeden)
ik heb op een varkensslachterij gewerkt, zielig he, dus ga niet zeggen dat ik er niks van af weet.
ik heb meer gehoord en geleerd dan wie dan ook wat betrefd slachterijen hier op bokt.
ik ben heel nieuwsgierig aangelegd, dus heb alles gezien, gedaan en veel erover gepraat met dierenartsen.

zelfs dierenartsen zijn met ons eens dat schieten veel sneller gaat dan spuiten..
schieten is een fractie van een seconde,spuitje kan lang duren, varierend van 1 minuut tot een uur ...

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:21

Sanniegirl schreef:

ga jij dat dan ook doen?[/quote]
Ja tuurlijk doet ze dat[/quote]

als ze dat gedaan had,had ze onder andere ook kunnen lezen dat je paard niet in een frikandel terecht hoefd te komen.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:31

messica schreef:
Hoe rustig het paard ook mag zijn en hoe snel het ook mag gaan ik vind het een heel naar en akelig gezicht!! En ik kan ook echt niet begrijpen dat er mensen op de achtergrond lachen misschien van de zenuwen maar als paarden liefhebber niet echt gepast lijkt me!! Bah...mijn paard gaat dus never nooit naar de slager!!!

Dat lachen vond ik ook behoorlijk onsmakelijk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:56

dat lachen komt ook door de spanning!
ieder die het topic heeft gelezen had daar al lang geen commentaar meer over gegeven!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:56

bonney4evver schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NQRYJOO7

wat een achterlijke domme foto . sorry

Doen die meiden ook zo dom als het het hoofd van hun paard was en niet van een koe?
Erg kinderachtig en smakeloos.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:01

lees het topic is door lisa!

Duidelijk iemand die niet van plan is om even (alles) door te lezen voor het reageren.
Daarbij is er ook al meerdere malen gevraag om ONDERBOUWDE reacties, en niet om reacties ZONDER INHOUD!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:20

Als de inhoud van dit bericht je niet bevalt dan sla je het toch over?
Heb ook wel eens een paard naar de slager gebracht maar ga daar niet de spot mee
drijven en helemaal niet bij staan te lachen.
Als dat van de zenuwen komt dan hoor je daar niet thuis.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:20

Ps,

Heb het topic doorgelezen en dat was nog een klus.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:22

lisa_pluisje schreef:
Als de inhoud van dit bericht je niet bevalt dan sla je het toch over?
Heb ook wel eens een paard naar de slager gebracht maar ga daar niet de spot mee
drijven en helemaal niet bij staan te lachen.
Als dat van de zenuwen komt dan hoor je daar niet thuis.

Sorry maar dit vind ik dus nergens op slaan. Ik denk dat iedereen wel een beetje zenuwachtig zou zijn voor zo'n excursie, en zo'n excursie is toch juist leerzaam? Beetje raar om te zeggen dat je daar dan niet mag komen.. Scheve mond

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:23

Laatst bijgewerkt door lisa_pluisje op 03-09-07 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:24

Ik ben eigenlijk een lezer, maar dit topic vraagt om een reactie.

Ik rij zelf paarden van anderen en heb het al vaker mee gemaakt dat een paard naar de slachterij ging. (ik woon toevallig in de buurt van Nijkerk, dus daar zullen ze dan ook wel heengegaan zijn) Ik heb het altijd een beetje een gruwelijk idee gevonden en de 'makkelijke' weg voor een handelaar: in plaats van dat het wat kost, krijg je er voor betaald.
Ik ben erg blij dat ik de filmpjes en foto's gezien heb. Nooit leuk om een paard afgemaakt te zien worden, maar het doet me goed te weten dat het zo snel en pijnloos gaat. Wat er na de dood met het paard gebeurd is misschien onsmakelijk, maar daar weet het paard toch niets van en heeft voor mij dus ook niet zoveel betekenis. Ik ben blij dat alle lieve en mooie paarden die ik gekend heb op zo'n snelle manier verlost zijn van de kwalen die ze hadden.

Het lijkt mij ook super interessant om eens een slachterij van binnen te zien. Ik weet niet of ik het afschieten zou kunnen zien (heb wel het filmpje gezien, maar toch..) Maar als je de kans krijgt om ingewanden te zien en bijvoorbeeld een onsteking, dan is dat toch wel heel erg leerzaam! (jah.. is van plan dierenarts te worden *LOL*

Als laatste: heel begrijpelijk dat je liever kiest voor inslapen! Al dat bloed, het zo plotseling neervallen etc. is eigenlijk ook gewoon onsmakelijk. Inslapen ziet er dan toch 'humaner' uit.

Ik ben blij dat ik niet voor deze keuze sta, maar dat iemand anders die neemt..

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:31

crossmonster schreef:
Sanniegirl schreef:

welkom op bokt.. leuke binnenkomer ..... maar niet heus.
je laatste zin snap ik niet helemaal, je bedoeld dat als we wat willen leren we op internet moeten kijken
whahah laat me niet lachen, wij zijn juist naar die slachterij gegaan om de vooroordelen uit de wereld te halen !
al die horror verhalen over slachten enzo, veel is uit de duim gezogen, en ja wij kunnen dat weten.

en als jij eens goed had gelezen en op internet had gespeurt, was je erachter gekomen dat een dier idd hersendood is, de pin verbrijzeld de schedel, en allemaal kleine splinters komen in de hersenen, waardoor de hersenen niet meer functioneren, een dier zou na het schieten ook overlijden al zou je deze niet steken (dood laten bloeden)
ik heb op een varkensslachterij gewerkt, zielig he, dus ga niet zeggen dat ik er niks van af weet.
ik heb meer gehoord en geleerd dan wie dan ook wat betrefd slachterijen hier op bokt.
ik ben heel nieuwsgierig aangelegd, dus heb alles gezien, gedaan en veel erover gepraat met dierenartsen.

zelfs dierenartsen zijn met ons eens dat schieten veel sneller gaat dan spuiten..
schieten is een fractie van een seconde,spuitje kan lang duren, varierend van 1 minuut tot een uur ...

leuke binnekomst inderdaad, ik mag toch mijn mening geven, en tja dit is mijn mening. en ik geloof dat je nog steeds gevoel hebt als je hersendood bent, ja je beseft niks meer nee maar je voelt echt no wel dingen. JE HART KLOPT TOCH NOG. en je hebt mij niet horen zeggen dat je er niets van af weet. vooroordelen, ik heb de filmpjes bekeken en NOG laat ik als ik ooit een paard heb hem inslapen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:32

Biologie, les 1:
JE VOELT NIET MET JE HART!!! Stoom uit je oren

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:33

Als je hersenen niet meer functioneren voel je toch ook niks meer? Pijnsignalen worden toch door gegeven naar de hersenen, waar je je er pas van bewust wordt dat je pijn hebt?

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:33

lorelei schreef:
Sanniegirl schreef:

ga jij dat dan ook doen?

Ja tuurlijk doet ze dat[/quote]

als ze dat gedaan had,had ze onder andere ook kunnen lezen dat je paard niet in een frikandel terecht hoefd te komen.[/quote]

HOEFT niet nee maar KAN wel. En bovendien, wie zegt dat ik specifiek op dat onderwerp zoek? Ik bedoel, al wil jij dingen weten over slachten van paarden ga JIJ dan daar op zoeken. ik bekijk regelmatig sites over paarden. maar niet over paarden slachten.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:38

En wat is nu je punt? Dat jij niet op sites kijkt waarop wordt beweerd dat alle geslachte paarden frikandellen worden?

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:43

Petulan schreef:
En wat is nu je punt? Dat jij niet op sites kijkt waarop wordt beweerd dat alle geslachte paarden frikandellen worden?

Tss, ik reageer erop omdat zei zegt dat niet ALLE paarden erin belanden. En dat heb ik ook niet gezegd, dus ga ik er tegenin.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:46

Wat jij wil meissie Vork

Ik geloof je meteen! Een paard voelt met z'n hart! En een paard zijn goed als frikandellen! En als je meer wilt leren over paardne moet je het internet op!

Ik zou eens in het echte pardenleven stappen en naar buiten gaan, weg van die PC. Vragen naar de ware feiten, de theorie, en niet de internet bla-bla. Dan praten we verder.

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:52

Petulan schreef:
Wat jij wil meissie Vork

Ik geloof je meteen! Een paard voelt met z'n hart! En een paard zijn goed als frikandellen! En als je meer wilt leren over paardne moet je het internet op!

Ik zou eens in het echte pardenleven stappen en naar buiten gaan, weg van die PC. Vragen naar de ware feiten, de theorie, en niet de internet bla-bla. Dan praten we verder.

Tss, denk je dat ik buiten de pc nooit iets vraag over paarden? en bovendien zijn er veel betrouwbare paardensites. en ik houd van paarden, dus ga ik niet kijken hoe zo beest doodgemaakt word en gevild. 'om de vooroordelen de wereld uit te helpen' alsof nu meteen iedereen er voor is en of het een moer uitmaakt. En ik ben trouwens niet de enige hoor, die er zo over denkt.