Fotomeeting - Paarden / Honden - Holterberg op 29 april

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicolet90

Re: Fotomeeting - Paarden / Honden - Holterberg op 29 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:37

o dat is wel vreemd zeg dat mn foto's niet zijn overgekomen, khad ze een week na de shoot hier online gezet en volgens mij naar enkele mailadressen (van wie ik een pb had gekregen)
rox en majo, willen jullie ze nog via de mail?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:17

Nou ja is nu opgelost :) Ja mag wel. (zal je ff mijn mail sturen per pb)

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:50

Laatst bijgewerkt door _Jody_ op 02-07-12 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:54

8-) Ehm...link werkt niet?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:20

Ja volgens mij hadden we die al :) iig bedankt voor nogmaals de link :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:43

Jody die van jou had ik :j
Nicolet: ik pb je ff, zijn die bestanden dan groter? Want ik moet zo groot mogelijke foto's hebben, zodat ze het beste uitkomen op de foto's :j
Je had er wel een aantal mooie tussenzitten! Vraag jij er ook geld voor? Zo nee, dan zou ik er graag enkele van willen gebruiken voor in de collage :j

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:29

Goed,

Toch maar besloten om binnen nu en een week een collage voor sponsor te gaan maken.
Omdat ik niet helemaal goed meer weet en terug kan vinden van wie welke foto's zijn, heb ik even een collage gemaakt van de foto's die in ieder geval veeeeeel kans maken om op de sponsor collage te komen.
Afbeelding
Van wat ik terug kon vinden, staan er foto's bij van de volgende fotograven:
- Revanches
- Liins
- Nicolet90
Als je foto erbij staat, maar ik ben je vergeten: I'm sooo sooo sorry.

Natuurlijk kon ik een boel meer hele mooie foto's vinden, deze komen NIET op de sponsorcollage, maar wil ik zelf eigenlijk wel graag aan de muur hebben hangen :D
Afbeelding
(mijn ouders willen een grote foto van Aap in de kamer, mijn pa is zo gek van het beest ;) )
Hier heb ik foto's gevonden van onder andere de fotograven:
- Zwenneke
- Revanches
- Liins
- Nicolet90
Wederom: ben ik je vergeten: Sorry :o

Zouden deze fotograven misschien contact met mij willen opnemen over het versturen van het grote formaat foto's?

Als ik je foto niet heb uitgekozen, dan is dat absoluut niet persoonlijk. De keuze was alleen ZO groot!

Overigens wil ik, bij dezen, nogmaals, alle fotograven nogmaals heel erg bedanken voor de leuke dag en voor de leuke reacties etc :j Ik hoop dat jullie er veel aan hebben gehad (oefenen, perfectioneren of alleen een leuke dag hebben :D ). Ik heb in ieder geval een heleboel hele gave foto's _/-\o_ _/-\o_

Nu nog een gave collage ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:23

Ziet er super leuk uit!

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:32

rox, hoeveel foto's heb jij van mij gekregen van nitro?
ben namelijk even aan het kijken of alles goed is gegaan met de foto's destijds maar kan van jou maar 2 vinden die geupload zijn!

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:39

Ik ga van het weekend er nog even voor zitten dus kan zijn dat sommige mensen nog wat extra foto's krijgen!
Zie dat ik aardig wat bewerkte fotos heb die ik nergens kan terug vinden in de albums dus wie weet :)
Iig heeft iedereen wel aardig wat foto's van mij gekregen als het goed is dus dat is meer extra (niet dat iedereen nu denkt dat ik super laat ben met mijn foto's, haha)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:59

Lisa, ik kan zo snel ff geen mail van jou vinden met foto's, denk dat ik dus van jou ook nog niets gekregen heb. Die wil ik nog wel graag zien :)

Verder zit ik me momenteel nogal boos te maken over het feit dat ik bij heel veel mensen moet betalen voor de originele foto's. Ja, ik snap dat je er tijd en moeite en eventueel geld in hebt gestoken, maar naar mijn idee was deze meeting opgezet voor beginnende fotograven of mensen die het voor de lol doen. Niet alleen ik maar ook alle andere modellen hebben er tijd en moeite in gestoken om jullie leuke en goeie modellen voor te stellen. Juist om die reden vind ik het heel erg jammer dat ik van heel veel fotograven terug krijg dat ik flink moet lappen voor de moeite.
Ik ben er voor mijn lol heengegaan, dus ik heb er ook niets voor gevraagd (ook wij modellen hadden een symbolisch bedrag kunnen vragen).

(Feit dat de volgende dag mijn wedstrijd echt flink naadje ging, heb ik daarom ook maar voor lief genomen...).

Ik vond het verder een hele leuke (maar wel een mentaal zware) dag :j

Door bovenstaand verhaal heb ik besloten om de foto's van Liins te gebruiken voor de collage voor de sponsor. Dus Liins, namens mij en de sponsor krijg jij een waardebon voor het maken van de beste foto's :j

Zo, en nu maar eens kijken naar de boze reacties die ik hierop ga krijgen....... := ;)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:14

Oh oke, dan heb ik ergens een foutje gemaakt.
Dan ga ik daar nu gelijk even mee aan de slag, Heb ze namelijk al wel bewerkt :j

Ik snap wel dat de fotografen een bedrag vragen voor orginele foto's, ik weet niet welke prijzen je hebt gehoord.
Ik vraag altijd heel weinig voor de originele foto's die ik heb gemaakt bij een fotomeeting.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:25

Is deze meeting al geweest of is hij toendertijd verzet?
In het laatste geval was mijn vraag of er misschien mensen waren die als fotograaf/met hond mee willen met deze meeting: [BM] Honden fotomeeting Sallandse Heuvelrug: 26 augustus! ? :)
In het eerste geval moeten jullie mijn vraag maar negeren haha :P

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:43

Roxxiejj schreef:
Lisa, ik kan zo snel ff geen mail van jou vinden met foto's, denk dat ik dus van jou ook nog niets gekregen heb. Die wil ik nog wel graag zien :)

Verder zit ik me momenteel nogal boos te maken over het feit dat ik bij heel veel mensen moet betalen voor de originele foto's. Ja, ik snap dat je er tijd en moeite en eventueel geld in hebt gestoken, maar naar mijn idee was deze meeting opgezet voor beginnende fotograven of mensen die het voor de lol doen. Niet alleen ik maar ook alle andere modellen hebben er tijd en moeite in gestoken om jullie leuke en goeie modellen voor te stellen. Juist om die reden vind ik het heel erg jammer dat ik van heel veel fotograven terug krijg dat ik flink moet lappen voor de moeite.
Ik ben er voor mijn lol heengegaan, dus ik heb er ook niets voor gevraagd (ook wij modellen hadden een symbolisch bedrag kunnen vragen).

(Feit dat de volgende dag mijn wedstrijd echt flink naadje ging, heb ik daarom ook maar voor lief genomen...).

Door bovenstaand verhaal heb ik besloten om de foto's van Liins te gebruiken voor de collage voor de sponsor. Dus Liins, namens mij en de sponsor krijg jij een waardebon voor het maken van de beste foto's :j

Zo, en nu maar eens kijken naar de boze reacties die ik hierop ga krijgen....... := ;)

Aan de ene kant heb je natuurlijk wel gelijk. Wij zijn er ook heen gegaan,, heeft ook ons ook tijd gekost en slijtage van spullen.

Maar goed snap de fotograven ook wel weer. Miss volgende meeting gelijk neerzetten of er geld wordt gevraagd voor foto's of niet.

Heb je nou alle foto's welke in je de collage gaat doen? (ben wel benieuwd namelijk :D)

Jorinda ik heb kwieb weer op gegeven met nog een hond hoor :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:09

Nja, ik had dus uiteindelijk een boel foto's die ik wel wilde, maar bij veel fotograven moest ik gewoon dokken, daar zit ik niet op te wachten..
Dus uiteindelijk Lindsay en Nicolet waarvan ik de foto's ga gebruiken, van Nicolet moet ik nog ff uitzoekebn welke. Lindsay weet al welke en die maakt de mailtjes klaar :j

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:10

Nou als ie uit eindelijk klaar is wil ik wel graag een foto van de foto's zien hoor haha.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:35

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:43

Ik weet niet wat ik heb gedaan maar ik kom er achter dat ik van sommige nog niet alles heb geupload, ik vind het echt raar!
Van jesda heb ik ook nog wat foto's, van aap & nitro ook en als het goed is heb ik dan alles wel geupload.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:05

Roxxiejj schreef:

Ik heb lang getwijfeld wel of geen reactie te plaatsen. Een boze reactie zal het niet zijn, maar toch wil ik wel even mijn mening delen. :) Gewoon om het openlijk en vriendelijk te houden.

Allereerst is er nergens genoemd dat het voor beginnende fotografen zou zijn. Iedere fotograaf die zin had om er aan deel te nemen mocht zich ervoor opgeven.
Evenals de modellen, die konden zich ook gratis en vrijblijvend opgeven. Je hebt dan tegelijkertijd te maken met wat beginnende fotografen,fotografen die het doen voor plezier, en wat verder gevorderde fotografen richting professional, of al heuse professionals zoals ik geloof Zwenneke.

Je zou het ook kunnen zien als: Je neemt deel aan de fotoshoot omdat het gratis is. Dus je bent als model zijnde geen handen vol geld kwijt aan een fotograaf. En daarbij voor een fotograaf kan het gelden als een portfolio-uitbereiding waarbij hij/zij de beschikking heeft over meerdere modellen.
Dus een soort win-win situatie. De model heeft nadien keuze uit een groot aantal foto's, en de fotograaf heeft een stukje uitbereiding van het portfolio, en zelfs bij deze shoot een stukje geleerd over fotografie.
Wat ook geldt voor de reiskosten en reistijd. Ik weet dat er fotografen bij waren die echt van de andere kant van het land kwamen om deel te nemen aan deze meeting. Die doen dat uit plezier en je hoort hun toch ook niet over reiskosten etc? Net als dat iedere eigenaar van het model zorgt dat het model er spik en span uit ziet. :)
Waardoor ik het nogal jammer vind dat je je boos maakt terwijl er eigenlijk sprake is van een win-winsituatie. :)

En dat de fotografen er uiteindelijk geld voor vragen is omdat het hun recht is. Zij hebben de foto's gemaakt, en zij zijn auteursrechtelijk gezien de eigenaar van de foto. Jij neemt deel aan de fotomeet, met daarbij een eigenlijke, ongeschreven regel, geef je toestemming voor het maken van foto's. ;) En mogen dus geld vragen.
Sommigen doen dat, sommigen niet. En ik denk zelfs, dat sommigen, waaronder ik, helemaal niet zoveel vragen voor de originelen. Ga maar na dat als je bij een heuse professionele fotograaf ca.60-80euro betaald voor iedere originele fotobestand,of je ontvangt ze helemaal niet. ;) Nou ik kan je zeggen dat die prijzen iig niet bij mij zo gelden. Ik probeer het ook leuk te houden voor iedereen.
Ik weet dat het voor jou de eerste keer was qua fotomeet, maar dat was het voor mij ook. Ik vond het door Marinka goed georganiseerd, en het was prettig dat Nikki er was voor de leerzame ondersteuning. En dit zijn dingen die bij iedere fotomeet gelden. Dus bij een volgende meet, mocht je daar aan deel willen deelnemen, dan zal het ongeveer op gelijke wijze gaan qua overdacht van foto's tussen fotograaf en model(evenals overname en gebruik van foto's met copyright etc ;) )
Ik kan me tevens voorstellen dat het een zware dag voor je was. Gezien je met een hond en paard er was voor het model zijn. Daar zijn wij je allen ook hartelijk dankbaar voor. Je hebt toch zelf ook plezier gehad mag ik aannemen? Zie het dan ook positief in. Ondanks dat je wedstrijd misschien iets minder is gegaan...heb je toch nog veel foto's ontvangen van je beide modellen? Denk dat je daar hartstikke trots op kunt zijn.

Nouja goed, dit bovenstaande is echt geen aanval. :) Mocht je ook nog wat foto's willen gebruiken van mij, laat het dan maar even weten. Wie weet komen we er samen uit.

(Tevens wat mij opviel bij sommige mensen is het gebruik van foto's en het bijsnijden van de internetformaten waardoor er net een naam of iets wegvalt, dit is helaas niet toegestaan. ;) Dit heeft alles te maken met het copyright. BVD :D )

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:07

Ben het helemaal met je eens Jennifer :)
Je krijgt al erg veel foto's gratis, weliswaar geen origineel formaat, maar je hebt zeker een hele leuke collectie foto's na de meeting. Ik in ieder geval wel. Deze foto's krijg je normaal met een fotoshoot al écht niet gratis.
Hier was ik dan mee als model, leuke dag gehad en mooie foto's.
Bij een andere meeting was ik mee als fotograaf, iedereen heeft daar ongeveer 20 bestanden met copyright binnen een week ontvangen, maar degene die meer willen op origineel formaat vraag ik ook echt een kleine vergoeding. Het kost gewoon erg veel tijd, naast de meeting ook heel wat uren om foto's uit te zoeken en te bewerken.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:18

Ach wij hebben ook wel wat foto's besteld. Sommige hangen hier al aan de muur sommige zijn nog onderweg (hoop ik :P ) Ik vond de foto's niet zo duur als ik kijk wat ik bij een fotograaf soms moet betalen heb ik zo iets van dit kan er wel van af.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:01

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar meer reacties.
Het jammere is dat men blijkbaar niet aan wil of aandurft te geven hoe men er zelf over denkt.
Ik denk zelf dat het een (gezonde)discussie zal leveren.
Hopelijk ook een reactie van Roxx zelf, want ik ben benieuwd of je misschien door bovenstaande reacties ook de win-winsituatie ervan inziet. :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:07

Oh ik wil best reageren hoor, maar ik ben nou niet iemand die makkelijk van iets anders te overtuigen is :+
Anyway, ik heb mijn foto's, jullie hebben weer vulling voor je portfolio, er zijn mensen die wel willen betalen voor hun foto's, iedereen blij!

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:36

Ik vind het ook zeker een win-win situatie voor beide kanten. De fotografen hebben een mooie oefening gehad, vulling voor hun portfolio, en ik neem aan dat ook zij een toffe dag hebben gehad, wij zeker wel :j
En buiten dat, we hebben heel veel super foto's van Angus, ook een paar zonder logo.
we meten nog een keus gaan maken, gaan we binnenkort maar eens doen, hoewel we niet alles hebben volgens mij. Daarna gaan er ook zeker wat foto's besteld worden, de mooiste wil ik graag op canvas, en ik vind het niet meer dan normaal dat ik daarvoor moet betalen, zou ik bij elke andere fotograaf ook moeten. Wat ik zo gezien heb aan prijzen vind ik het heel erg meevallen, en ik ben zeer zeker bereid om te betalen, krijg er supermooie foto's voor, we zijn een hele leuke ervaring rijker die zeker voor herhaling vatbaar is, dus als er weer een kans komt melden we ons zeker weer aan om model te staan. En als daar ook weer mooie foto's uitkomen kopen we nog wel meer op canvas :D

We zullen kijken of we dit weekend een beslissing kunnen nemen, zit momenteel nog een beetje in de lappanmand, maar komt goed.
Datum voor het huwelijk hebben we nog niet, we hopen binnen een paar maanden, maar of het gaat lukken is nog niet helemaal duidelijk, wel is duidelijk dat we binnenkort wel een superfotograaf hebben :j

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:09

Het is inderdaad een win-win situatie voor beide partijen, maar soms heb ik wel een beetje het idee dat fotografen alleen naar zo'n meeting komen om daarna hun foto's te kunnen verkopen. Dat is geen crime natuurlijk, begrijp me vooral niet verkeerd :P maar in mijn ogen is zo'n meeting meer bedoeld om een dagje veel plezier te hebben met de modellen, de camera's en gewoon de sfeer. Zoiets als je hobby beoefenen buiten je werk om. Daarbij is het voor mij altijd erg handig dat ik meerdere modellen op 1 dag kan fotograferen, daar ik dan verschillende modelfoto's voor in mijn portfolio heb. Voor mij is dat een groot voordeel, zeker ook omdat ik nog veel aan het oefenen ben. Deze meeting was tegelijkertijd een workshop, maar omdat ik veel geexpirimenteerd heb zijn er ook veel foto's mislukt. De foto's bewaar ik wel, maar ik doe er eigenlijk nooit meer iets mee, ze zijn niet allemaal goed gelukt door het proberen, dus verkopen doe ik ze ook niet. Tjah, dan kan ik ze toch net zo goed aan de modellen cadeau doen? :)

Waar ik vaak over struikel is het feit dat ik bij veel meetings de helft van de fotografen over me heen krijg als ik voorstel om ieder model 1 van MIJN foto's op groot formaat cadeau te doen. Want dat zou de concurrentie beinvloeden als meerdere fotografen dat zouden doen.... maar het zijn toch MIJN foto's? Dan mag ik toch zelf weten wat ik ermee doe? Ik geloof dat ik die discussie overigens niet in dit topic gevoerd heb :') maar er zijn meetings waarbij ik me later weer heb afgemeld omdat er zo ontzettend moeilijk over gedaan werd wat ik met mijn eigen foto's deed.... dustjah. (fijn dat ik daar even mijn hart over kon luchten, hihi). Ik bezoek ook soms meetings als model (in dit geval niet, maar wel via bokt). Als er dan een fotograaf is die supermooie foto's heeft gemaakt ben ik bereid om daar heus wel voor te betalen, maar ik vind het ook wel een heel leuk gebaar als ik er eentje mag uitkiezen. Zitten er meer leuke bij koop je die er voor een leuk prijsje bij, dat vind ik dan wel redelijk.

Nog even in het kort :') ik snap dat fotografen geld voor hun foto's vragen, maar gezien de organisatie van zo'n meeting (alles wordt geregeld en gepland) en het werk van de modellen vind ik dat je het eigenlijk niet kan maken om de volle mep voor de foto's te vragen. Een symbolisch bedrag, prima, heb ik alle vrede mee. Maar uiteindelijk blijft het iedere fotograaf voor zich die besluit wat hij vraagt voor de foto's... ongeacht mijn mening. En daar probeer ik dan maar respect voor te hebben :P

(Als ik straks zelf jaren in het vak zit, denk ik er vast anders over.... maar dat is het grote verschil tussen 'beroeps' en 'hobby' fotografen denk ik.... :P)