Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ja mag wel. (zal je ff mijn mail sturen per pb)
iig bedankt voor nogmaals de link

)
Ik hoop dat jullie er veel aan hebben gehad (oefenen, perfectioneren of alleen een leuke dag hebben
). Ik heb in ieder geval een heleboel hele gave foto's

Roxxiejj schreef:Lisa, ik kan zo snel ff geen mail van jou vinden met foto's, denk dat ik dus van jou ook nog niets gekregen heb. Die wil ik nog wel graag zien
Verder zit ik me momenteel nogal boos te maken over het feit dat ik bij heel veel mensen moet betalen voor de originele foto's. Ja, ik snap dat je er tijd en moeite en eventueel geld in hebt gestoken, maar naar mijn idee was deze meeting opgezet voor beginnende fotograven of mensen die het voor de lol doen. Niet alleen ik maar ook alle andere modellen hebben er tijd en moeite in gestoken om jullie leuke en goeie modellen voor te stellen. Juist om die reden vind ik het heel erg jammer dat ik van heel veel fotograven terug krijg dat ik flink moet lappen voor de moeite.
Ik ben er voor mijn lol heengegaan, dus ik heb er ook niets voor gevraagd (ook wij modellen hadden een symbolisch bedrag kunnen vragen).
(Feit dat de volgende dag mijn wedstrijd echt flink naadje ging, heb ik daarom ook maar voor lief genomen...).
Ik vond het verder een hele leuke (maar wel een mentaal zware) dag
Door bovenstaand verhaal heb ik besloten om de foto's van Liins te gebruiken voor de collage voor de sponsor. Dus Liins, namens mij en de sponsor krijg jij een waardebon voor het maken van de beste foto's
Zo, en nu maar eens kijken naar de boze reacties die ik hierop ga krijgen.......![]()
)
Roxxiejj schreef:Lisa, ik kan zo snel ff geen mail van jou vinden met foto's, denk dat ik dus van jou ook nog niets gekregen heb. Die wil ik nog wel graag zien
Verder zit ik me momenteel nogal boos te maken over het feit dat ik bij heel veel mensen moet betalen voor de originele foto's. Ja, ik snap dat je er tijd en moeite en eventueel geld in hebt gestoken, maar naar mijn idee was deze meeting opgezet voor beginnende fotograven of mensen die het voor de lol doen. Niet alleen ik maar ook alle andere modellen hebben er tijd en moeite in gestoken om jullie leuke en goeie modellen voor te stellen. Juist om die reden vind ik het heel erg jammer dat ik van heel veel fotograven terug krijg dat ik flink moet lappen voor de moeite.
Ik ben er voor mijn lol heengegaan, dus ik heb er ook niets voor gevraagd (ook wij modellen hadden een symbolisch bedrag kunnen vragen).
(Feit dat de volgende dag mijn wedstrijd echt flink naadje ging, heb ik daarom ook maar voor lief genomen...).
Ik vond het verder een hele leuke (maar wel een mentaal zware) dag
Door bovenstaand verhaal heb ik besloten om de foto's van Liins te gebruiken voor de collage voor de sponsor. Dus Liins, namens mij en de sponsor krijg jij een waardebon voor het maken van de beste foto's
Zo, en nu maar eens kijken naar de boze reacties die ik hierop ga krijgen.......![]()
Gewoon om het openlijk en vriendelijk te houden.

En mogen dus geld vragen.
Nou ik kan je zeggen dat die prijzen iig niet bij mij zo gelden. Ik probeer het ook leuk te houden voor iedereen.
)
Mocht je ook nog wat foto's willen gebruiken van mij, laat het dan maar even weten. Wie weet komen we er samen uit.
Dit heeft alles te maken met het copyright. BVD
) 
) Ik vond de foto's niet zo duur als ik kijk wat ik bij een fotograaf soms moet betalen heb ik zo iets van dit kan er wel van af.

maar in mijn ogen is zo'n meeting meer bedoeld om een dagje veel plezier te hebben met de modellen, de camera's en gewoon de sfeer. Zoiets als je hobby beoefenen buiten je werk om. Daarbij is het voor mij altijd erg handig dat ik meerdere modellen op 1 dag kan fotograferen, daar ik dan verschillende modelfoto's voor in mijn portfolio heb. Voor mij is dat een groot voordeel, zeker ook omdat ik nog veel aan het oefenen ben. Deze meeting was tegelijkertijd een workshop, maar omdat ik veel geexpirimenteerd heb zijn er ook veel foto's mislukt. De foto's bewaar ik wel, maar ik doe er eigenlijk nooit meer iets mee, ze zijn niet allemaal goed gelukt door het proberen, dus verkopen doe ik ze ook niet. Tjah, dan kan ik ze toch net zo goed aan de modellen cadeau doen? 
maar er zijn meetings waarbij ik me later weer heb afgemeld omdat er zo ontzettend moeilijk over gedaan werd wat ik met mijn eigen foto's deed.... dustjah. (fijn dat ik daar even mijn hart over kon luchten, hihi). Ik bezoek ook soms meetings als model (in dit geval niet, maar wel via bokt). Als er dan een fotograaf is die supermooie foto's heeft gemaakt ben ik bereid om daar heus wel voor te betalen, maar ik vind het ook wel een heel leuk gebaar als ik er eentje mag uitkiezen. Zitten er meer leuke bij koop je die er voor een leuk prijsje bij, dat vind ik dan wel redelijk.
ik snap dat fotografen geld voor hun foto's vragen, maar gezien de organisatie van zo'n meeting (alles wordt geregeld en gepland) en het werk van de modellen vind ik dat je het eigenlijk niet kan maken om de volle mep voor de foto's te vragen. Een symbolisch bedrag, prima, heb ik alle vrede mee. Maar uiteindelijk blijft het iedere fotograaf voor zich die besluit wat hij vraagt voor de foto's... ongeacht mijn mening. En daar probeer ik dan maar respect voor te hebben
)