Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_tico schreef:sommige mensen zeggen dat slachten beter is dan inslapen.
Nou nu weet ik dus zeker, dat inslapen altijd beter is.
zie jij je paard daar al zo hangen?.
zie jij je paard daar al zo open gesneden worden?
nou ik dus niet, vind dit niet normaal.
Ik hoef hier geen discussie over, ben zeker van mijn zaak.
Mijn paard gaan nevernooit naar de slacht.
Zo zielig.
edit:
Ojaa, je hoeft me nou niet uit te gaan maken voor penny of etc.
Ik heb gewoon mijn mening, en ik vind dit zielig.
Jij niet, klaar der mee.
jij je mening ik me mening.
Zo zielig.
edit:
Jij niet, klaar der mee.
Zo zielig.
edit:
Ojaa, je hoeft me nou niet uit te gaan maken voor penny of etc.Ik heb gewoon mijn mening, en ik vind dit zielig.
Jij niet, klaar der mee.
Jolliegirl schreef:x_tico schreef:sommige mensen zeggen dat slachten beter is dan inslapen.
Zo zielig.
edit:
Jij niet, klaar der mee.
paard in gevecht tegen de spuit wat kán, liggend langs de weg als hij in't weekend afgemaakt word (of wacht je dan tot zondagavond met inslapen?) grijper dr in, donderend in die bak, broem broem naar rendac, en vervolgens in Lijm en andere zooi terecht komen. Weet je zeker dat je je paard nog ergens voor gebruikt.
als jij zo gaat roepen doe ik dat ook![]()
Ach wij zien wel wat er met het oudje gebeurt als het zover is.
IndianLady schreef:de mensen die samen met mij naar de rendac zijn geweest nav dit topic hadden ook erg gemengde gevoelens bij dit bedrijf. Je paard komt nadat de vrachtwagen hem heeft opgehaald het terrein oprijden. Daar wordt je paard op de hoop gegooid. Om vervolgens met koeien, kippen, varkens en andere paarden gehakseld te worden.
Nee dat geeft een fijn beeld op je netvlies.
Tuurlijk doen wij moeite om jouw mening te respecteren, respecteer jij de onze dan ook?
Perrokai schreef:Mijn paard kreeg afgelopen woensdagmiddag een vreselijk ongeluk in zn stal. En moest naar de kliniek, daar aangekomen bleek het hopeloos te zijn en heb ik hem moeten laten inslapen.
Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat je op basis van de verhalen of filmpjes of excursies of ervaringen misschien je voorkeur voor euthansie kunt bepalen, slachten, schieten of spuitje maar dat je in noodgevallen misschien wel eens uit twee kwaden moet kiezen, namelijk niet voor je eigen gevoel maar voor je paard.
Mijne stond in de kliniek met zn achterbeen echt helemaal aan gort, denk je dat ik hem dan weer inlaad en naar de slager rij omdat het spuitje misschien wel eens wat langer zou kunnen duren ?? Wat veel langer zou duren is een paard met vreselijke pijn en shock in laden terwijl hij niet kan lopen en vervoeren omdat hij ergens anders misschien eerder dood is.
Andersom exact hetzelfde, had ik geweten dat hij echt niet meer te redden was dan had ik hem naar de dichtsbijzijnde mogelijkheid voor de slacht gebracht in plaats van naar een kliniek te brengen.
Ook ik had mn voorkeur van tevoren bepaald maar dat gaat in sommige situaties helemaal dus niet op en kun je alleen maar het beste voor je paard op dat moment kiezen, zo dichtbij mogelijk en zo snel mogelijk. Dat is het laatste goede wat je voor je paard kunt doen.
_rosita_ schreef:ik kan nu ook niet zeggen wat ik persé zou willen als het zover is.... het ligt volledig aan de situatie.
jee zeg perrokai, das niet mis, welk paard is dit overkomen?