Kan ik me goed voorstellen man wat een bak zon! Ik moet zo ff wat dingen in huis doen, en dan ga ik kijken bij een wedstrijd van ritmisch gym van een kindje waarvan ik met haar moeder bevriend ben Wel leuk. Vanavond ff met mn moeder naar stal, en ook maar eens met haar hebben over Sjelmar.. t blijft me zo bezig houden..
Ook omdat stel ik zou Sjel terug doen, dan is iets nieuws kopen ook nog niet meteen weer aan de orde..
aalstreep
Geplaatst: 30-06-12 11:21
2 jaar geleden hebben wij onze hond moeten laten inslapen, wat was ik gek op dat beest. maar tot mijn verbazing duurde het echte verdriet maar een dag of 2, daarna denk je nog wel aan hem maar doet het niet zoveel pijn meer. We hadden al 2 jonge katjes in huis genomen en juist omdat mijn aandacht daar naartoe ging, ging het snel beter met me. als ik nu voor die keuze zal staan zal ik ook zo snel mogelijk weer een nieuw dier nemen, juist om je aandacht af te leiden en niet zo een lege plek achter te laten.
Haha, ja ik heb het geluk dat ik Niaff ook nog heb, maar ook financieel is dat niet aan de orde. Ik heb altijd een redelijke spaarpot, maar de laatste anderhalve maand is deze totaal leeggetrokken en heb ik aan medische kosten hetzelfde gemaakt als zijn aanschaf. Ik heb voor hem eigenlijk (schandalig) weinig betaald, incl tuig ed. en ik denk niet dat ik voor dat bedrag snel weer een paard/pony zal kunnen kopen, dus daar zal een maand of 2 a 3 overheen gaan denk ik. Ik bespaar dan natuurlijk wel zo'n 400 tot 600 euro aan stalkosten in die tijd die er ook bij op kan, maar alsnog zal dat tijd nodig hebben..
aalstreep
Geplaatst: 30-06-12 12:11
Ik bedoelde ook niet dat je meteen een nieuw paard moest gaan kopen hoor meer dat het kan helpen als je mensen dieren om je heen heb om de leegte te vullen. ook al blijft het natuurlijk gewoon lastig.
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-12 15:23
Waarom wilde ik ook weer een fjord???? De echt fjord-modus stond aan vandaag. Gevolg: drie kwart van de rit zelf mogen lopen. Heerlijk met bijna 30 graden door de mulle zandpaden van de Veluwe
Qua paarden een goede dag hier vandaag. Vanochtend samen met 2 anderen gewandeld, zij met haf & shet, ik met mn friesje. En vanmiddag was een vriendin van mij hier en toen heeft haar oudste zoon (9) samen met mijn jongen (2) mn shet geborsteld. Die vond dat helemaal geweldig (is ook een echte kinderpony )
Ah leuk ik ga straks Niaff ff longeren. en morgen gaan we een heel stuk buitenrijden. denk dak Sjel nog even in de bak zet. misschien geeft hij me antwoord over wak moet xD
aalstreep
Geplaatst: 30-06-12 17:57
nou, wat ik nou daarnet had. ik laat jul wel vaker snuffelen aan een paar paardjes die in een weiland aan ons vaste buitenrit rondje staan. Die paarden komen allemaal naar het hek dus laat ik Jul ff ruiken ( Jul staat te piepen en te stampen de rest alleen stom te kijken, verder zit er geen kwaad bij, van alle paarden niet.) Komt vandaag de stalbaas van die paarden langs met zijn tracktor met de vraag of ik niet goed wijs was en of ik thuis ook een nieuw paard zo bij andere zal zetten? Ik geef toe als ze gaan slaan kan het gevaarlijk zijn maar gek, nee volgens mij niet. Ik dacht dat meerdere mensen hun paard wel eens aan andere paarden lieten ruiken of ben ik nou idd gek?
Ik persoonlijk doe het niet, maar Niaff gaat zich idd heel erg lopen aanstellen en word er niet vrolijker van.. en Sjelmar boeit t allemaal niet dus lopen we gewoon door
Ik zou er zelf als eigenaar van die paarden ook.niet blij mee zijn. Veel paarden gaan bij snuffelen piepen en met de voorbenen maaien en dan zou het zomaar kunnen dat ze ineens met hun been in het hek hangen. Dus ik snap die man wel.
aalstreep
Geplaatst: 30-06-12 18:29
nee, maar gek ik bedoel maar het idee als je er langs komt is toch niet zo raar?
Laatst bijgewerkt door aalstreep op 30-06-12 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-12 18:30
Haha alles bij elkaar in ieder geval
aalstreep
Geplaatst: 30-06-12 21:11
hebben jullie vandaag nog iets leuks gedaan?
Dott
Geplaatst: 30-06-12 21:12
Nou, ik heb een besluit genomen. Ik heb de fokster een mail gestuurd om te kijken of we het eens kunnen worden over hem terug naar haar laten gaan. Mijn hart is echt gebroken (en dat voor de 2e keer binnen een maand tijd) maar ik heb hem niet meer te bieden dan dat zij dat heeft, en ik weet hoe veel hij voor haar betekend. Ze is nu op vakantie, dus ik weet niet wanneer ik iets hoor.
Qua het fjordenweekend. Tja, ik weet niet of ik tegen die tijd al een ander paardje heb, en zo ja of dat een fjord is, dus misschien is het toch beter om te kijken of er iemand anders mee kan in mijn plaats.. (en toen brak mijn hart nog een keer)
aalstreep
Geplaatst: 30-06-12 21:36
wat een moedig besluit! wat mij betreft maakt het ras niet uit en hopenlijk kunnen we ons weekendje volgend jaar herhalen.
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-12 21:39
Ik vind dat we in dit geval wel een uitzondering kunnen maken qua ras. Van mij part kom je zonder paard als je tegen die tijd niks hebt, maar ik begrijp het als je dat niet wilt.
Wel heel dapper van je, krijg er een brok van in mijn keel...
Tja, ik weet niet hoe de rest ertegenover staat, ik heb wel het gevoel dat ik een 'klik' heb met jullie allemaal, dus ik wel nog wel graag komen, desnoods idd zonder paard.. tis ook de enige 'vakantie' die ik heb gepland.
Heb net ook even een half uurtje in zn manen uit staan huilen.. hij begreep er niks van..