[BESLOTEN] Fjordenweekendje op de Veluwe.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 17:13

Ik zou het persoonlijk ook niet doen, ik heb ooit 1x een paard verkocht en dat bracht zo'n immens verdriet met zich mee dat ik altijd gezworen heb om het nooit meer te doen.
Maar er zijn natuurlijk altijd situaties dat het niet anders kan, als ik geen werk vind vrees ik er uiteindelijk ook voor hoor.
Maar "gelukkig" is het dan wel een andere reden en heb ik natuurlijk altijd kunnen doen waar ik Jimmy voor gekocht heb. Dat ligt dan weer heel anders dan in deze situatie natuurlijk....

DottJarig

Re: [BESLOTEN] Fjordenweekendje op de Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:50

Mja, is een lieve vrouw, die sjelmar destijds verkocht heeft omdat ze hem zelf niet de beweging kon geven die hij verdiende.. weet alles eens vooraf.
En natuurlijk zou ik kapot gaan als ik hem terug zou doen (heb geen flauw idee of ik mn geld terug zou krijgen, hebben we het verder niet over gehad, heb zn aankoopbedrag ook ongeveer nu wel aan medische kosten, dekens en suplementen besteed xD) aan de andere kant, ik kijk nu elke keer naar hem wetende dat ik elke dag zal moeten 'beoordelen' hoe hij loopt, en er een + of - bij zetten bij wijze van.
Als hij van een jaar 8 maanden niet zuiver loopt dan zou ik hem dat niet aandoen..
Artrose voelt als een sluipmoordenaar.. en misschien zie ik het wel te zwart in hoor, ik weet dat er nog hulpmiddelen zijn, maar er galmt me gewoon vooral de manier waarop de dierenarts het allemaal vertelde door het hoofd.
Dat het al heel zwaar is, op vervelende en veel plekken zit, en dat stel dat de suplementen niet aan slaan het waarschijnlijk vrij snel erg pijnlijk zou worden voor hem..

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:54

mijn eerste pony zou ik dus ook zo weer terug kopen als de mogelijkheid er is. Maar die is goed verkocht mankeert niks. Heb ook afgesproken met de eigenaar dat ze mij verteld als ie weg moet. Maar 't veulen wat ik verkocht heb lag toch anders, die ging weg omdat de kans groot was dat hij als hij drie zou zijn alleen Maar recreatief gereden zou kunnen worden en dan was 't nog Maar de vraag of hij dat zou halen en de kans was groot dat ik hem in de hitte niet zou kunnen rijden. Hij leeft inmiddels zeer waarschijnlijk niet meer Maar toch ben ik blij dat ik die beslissing niet heb moeten meemaken.

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:57

Femzjje schreef:
Jeetje, wat moeilijk Lianne!!!
Ik wil het niet moeilijker maken, maar je vraagt wat wij zouden doen;
Ik zou Aag echt nooit meer weg doen, ongeacht wat ze krijgt. Al zou ik alleen nog maar kunnen wandelen en poetsen, dat zou me echt niets uitmaken. Haar karakter verandert niet & dat is waar ik helemaal verliefd op ben geworden.

Maarr.. Aan de andere kant is het natuurlijk wel een heel lief aanbod van de oude eigenaar, je weet dat hij het daar ook weer goed krijgt. En niemand zal je ook raar aankijken als je het aanbod aanneemt!! Je hebt Sjel idd gekocht voor de plezierritjes en de weekendjes weg & dat is nu gewoon een stuk moeilijker geworden.

Hier hangt ook mijn struikelblok.. zijn karakter is geweldig.. bedoel hij liet foto's maken zonder verdoven, dat komt zelden voor zeiden ze op de kliniek.
Maar ja, ik ben dan misschien ook wel heel grof, maar in mn achterhoofd klinkt een stemmetje (haha, dezelfde stem die ik altijd hoor als ik relaties begin): 'Dat je (vervroegd) afscheid moet nemen staat vast, dan is na 3 maanden makkelijker dan na 4 maanden of 5 of 6 of noem maar op'.
En niet om mezelf zielig te vinden, echt niet, maar ik heb gewoon 2 hele moeilijke jaren gehad, en ben bang dat nu op deze manier naar hem moeten kijken, beoordelen.. dat dat me op gaat breken.
Merkte al dat ik met het kreupelen nachten wakker lag, en smorgens, ja loopt ie nu slechter of beter dan gister.. huh, nu lijkt het wel rechtsvoor ipv linksvoor (blijkt achteraf dus ook correct xd)

Maar goed.. hem weg doen, opgeven, 'in de steek laten' zit niet in mijn karakter, in principe koop ik een dier met de intentie hem/haar bij mij te houden tot de dood...
Sorry dat ik jullie hier mee lastig val hoor meiden, maar ik heb het gevoel dak het alleen hier kwijt kan.. _/-\o_

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:06

Nee dat geeft toch helemaal niets!! Je moet je verhaal lekker kwijt kunnen hoor. Is veel beter om erover te praten!
Als ik jou was zou ik hier lekker een paar nachtjes over slapen. Je moet geen overhaaste beslissingen nemen.
En afscheid nemen.. tja.. dan moeten we allemaal een keer.. -helaas- |( de één wat eerder dan de ander, maar wie weet hoe lang Sjelmar nog lekker rond hobbelt als de supplementen aanslaan??
Je moet echt kijken wat voor jou het beste is. Als Sjel het daar net zo goed heeft als bij jou, zal het voor hem niet zoveel uitmaken.

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:11

Mwah, waar hij stond toen ik ben wezen kijken had ie wel minder bewegingsruimte als bij ons.. Maar hij zou dan waarsch op een andere stal komen te staan.. en ergens heb ik ook het gevoel dat de fokster hem heel erg graag terug wil, nu blijkt dat rijden misschien moeilijker word.. en dat vind ik ook wel moeilijk, al weet ik niet goed waarom..
Ik ga sowieso niet over 1 nacht ijs.. maar het vreet een beetje aan me xD

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 18:42

Logisch, en je verhaal gewoon hier neer zetten hoor ;)

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:52

Haha, bedankt.. voel me zo'n zeikwijf :P

edit: heb wel met mn ex geregeld dat ie me alsnog wil rijden mochten we in oktober gaan :)

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:32

Hier hangt ook mijn struikelblok.. zijn karakter is geweldig.. bedoel hij liet foto's maken zonder verdoven, dat komt zelden voor zeiden ze op de kliniek.
Maar ja, ik ben dan misschien ook wel heel grof, maar in mn achterhoofd klinkt een stemmetje (haha, dezelfde stem die ik altijd hoor als ik relaties begin): 'Dat je (vervroegd) afscheid moet nemen staat vast, dan is na 3 maanden makkelijker dan na 4 maanden of 5 of 6 of noem maar op'.
En niet om mezelf zielig te vinden, echt niet, maar ik heb gewoon 2 hele moeilijke jaren gehad, en ben bang dat nu op deze manier naar hem moeten kijken, beoordelen.. dat dat me op gaat breken.
Merkte al dat ik met het kreupelen nachten wakker lag, en smorgens, ja loopt ie nu slechter of beter dan gister.. huh, nu lijkt het wel rechtsvoor ipv linksvoor (blijkt achteraf dus ook correct xd)

Maar goed.. hem weg doen, opgeven, 'in de steek laten' zit niet in mijn karakter, in principe koop ik een dier met de intentie hem/haar bij mij te houden tot de dood...
Sorry dat ik jullie hier mee lastig val hoor meiden, maar ik heb het gevoel dak het alleen hier kwijt kan.. _/-\o_[/quote]

Ik vind het juist heel logisch dat je dat doet! ( het hier vragen)
moet je mij horen, ik vraag al hulp bij de kleur van mn zadel haha.

verder vind ik het moeilijk, toen ik julia kocht heb ik haar 2 maanden op proef gehad, met het idee als er iets is kan ze weer terug en zit ik niet met het verdriet van een paard wat niet het paard blijkt te zijn dat ik zocht/ geschikt is voor het doel dat ik zocht. aan de andere kant weet ik ook nog hoe gek ik na twee maanden al op haar was. misschien moet je het zien als zo een proeftijd, misschien is het idee dan wat minder zwaar is voor je. zie het zo, van een nieuw paardje ga je zeker ook zo veel houden en dan kan je er mee doen waar voor je een paard zocht.

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:38

Haha, de meningen zijn hier dus net zo verdeeld als ik van binnen ben :)

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:40

verder begrijp ik hoe moeilijk dit voor je is, ik weet hoe gek je op je paardjes bent en ik weet ook dat je alles voor ze over heb. :(:)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:43

ben 't wel eens Met saskia. Je hebt hem toch voor een bepaald doel gekocht indd. Cameron heb ik ook 3 maand op proef gehad. Ook met 't idee mocht hij wat mankeren.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:45

mocht er toen wat uitgekomen zijn dan was hij wel terug gegaan. Maar nu na 11 jaar lief en leed niet meer.

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:15

Nee kan ik begrijpen, ik heb Sjel ook pas 3 maand, maar vooral de laatste weken met zijn kreueplheid is onze band in no-time gegroeid. Ik heb geen idee of en hoe dat evt met een ander paard zou kunnen worden, dit zijn mijn eerste 2 paardjes..
Was net een beetje op marktplaats enzo aan het kijken, zoals ik zo vaak doe, maar nu met tranen in mn ogen.. wat ben ik ook een emotionele muts xD

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:43

Was net een beetje op marktplaats enzo aan het kijken, zoals ik zo vaak doe, maar nu met tranen in mn ogen.. wat ben ik ook een emotionele muts xD[/quote]

vind ik niet hoor, het is een lastig besluit en ik snap dat je het moeilijk vind.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:53

is toch heel normaal. Had je mij moeten zien toen archy ziek was en cameron zijn ongeluk had!

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:10

Heb alles er maar ff uitgetypt in een weblogje..

Om het maar over wat totaal anders te hebben, jullie nog leuke weekendplannen? :)

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:32

nee haha

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:07

ik helaas ook niet. Wil zo graag op stap!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 22:18

Ikke wel natuurlijk.

Heb Jimmy net maar omgezet.
Tis hier zo rustig dat hij helemaal alleen op stal stond, was ie niet bepaald blij mee.
Dus heb hem maar buiten gezet bij de paarden die 24/7 buiten staan.
Meneer was meteen weer happy :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 23:31

En hij staat weer binnen, hij houd me wel bezig haha.
Hij was vast bang in het donker :P
Maar gelukkig kwam er nog een nieuw paard aan wat ze express tegenover Jimmy zijn stal hadden gezet zodat hij niet alleen zou staan. Maar toen was er geen Jimmy..... Dus onrustige Jimmy weer van de wei gehaald en kennis laten maken met zijn buurpaard. En sindsdien is het heerlijk stil vanuit de stal. Hij heeft zijn plekje gevonden. Zijn we niet gewend van hem maarja, iedereen heeft weleens een slechte dag zullen we maar zeggen ;) Nu eindelijk slapen.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 07:52

Ik kan het me goed voorstellen hoor.

Het valt denk ik wel onder 'verborgen gebreken' die artrose, dus in principe zou de vorige eigenaar hem terug móeten nemen en jou je geld terug moeten geven. Met zo'n gebrek komt er vroeg of laat sowieso een afscheid, en terug naar de vorige eigenaar lijkt mij een minder pijnlijk afscheid dan zelf het besluit van dat ene spuitje te nemen...
En als je weet dat hij het daar nooit slecht had..dan zou ik als ik jou was toch ervoor kiezen hem terug te doen.

Dan kan je op zoek naar een gezonde fjord en die zal de leegte sneller opvullen dan je denkt weet ik uit ervaring.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 07:53

Oh lekker ding die Jimmy.. nou wel lekker dat ie nu een vriend heeft

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 08:00

Af en toe.....

Nu is het helemaal goed voor hem. Is weer zoals ik hem ken.
Gelukkig zijn er alle volgende keren maatjes voor hem bij.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:39

Je boft vandaag met het weer