[BESLOTEN] Fjordenweekendje op de Veluwe.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DottJarig

Re: [BESLOTEN] Fjordenweekendje op de Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:47

Ja, hij was ook zo braaf tijdens alle onderzoeken enzo :)
Ben er ook achter gekomen dat ie het heerlijk vind als ik zn rug masseer met de muis van mn hand.. dus dat ga ik ook maar eens vaker doen :D

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:19

Ahh leuke foto, kijk dat vreetzakkie nou.
Als ik heel eerlijk ben zou ik hem niet meenemen naar boszicht lianne. De paden zijn daar vrij mul en sommige steenachtig en ik zelf zou een paard met zulke artrose er niet aan wagen als ik wilde dat hij nog langer mee gaat. Met die van mn vriendin doen we ook dat soort dingen niet meer, omdat juist na zo'n ritje de artrose aan het licht kwam. Hij was dit soort belasting niet gewend (en zo gek hadden we niet gedaan) en toch was op meerdere plekken de artrose ontaardt in artritis (ontstekingen). Dat was echt heel heftig.
Met puk is het dus nu al een paar jaar alleen maar stappen op de harde weg, en sporadisch wat meer kunnen, drafje of galopje, maar dan moet hij wel een goeie dag hebben.

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:53

Pff, ja.. dat soort dingen vind ik dus heel erg moeilijk om te beoordelen.. omdat ik er gewoon geen ervaring mee heb..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 07:55

Ik zal proberen om wat van de paden op foto te zetten.
Dan heb je een idee.

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:01

Oke.. wat denkt de rest van jullie hierover dan?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 08:02

De paden zijn heel wisselend :j
Mooie stevige zandpaden, mulle zandpaden, stenige paden.

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:39

Ja ik denk dat zowel erg mul als kiezels niet echt lekker zijn..

Marjan, hij krijgt joint4s van Equi4s. Werkzame stof is gehydroliseerd collageen HCI en glucosamine sulfaat.
Eigenlijk voor sportpaarden hihi :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 09:46

Denk er maar even over en dan moet je het maar laten weten.
Dan kan ik als dat nodig is een advertentie plaatsen voor een andere deelnemer.
Je moet doen waar jij je het fijnste bij voelt.
Ik heb een lange rit gepland en een van een uurtje ongeveer.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:47

Vraag het de da wat die ervan vind, die heeft er vast meer ervaring mee.
Ik vind het echt jammer als je met hem niet mee kan en rot voor je, maar ik zou het ook zonde vinden als sjel slechter wordt door zo'n weekendje.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 09:49

Inderdaad :j

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:35

of je gaat mee en blijft op stal om te poetsen enz. dan kun je wel meedoen met de bbq en de andere dingen die sandra vast voor ons in petto heeft. Als je dan alsnog denkt dat het gaat met rijden kun je altijd mee rijden of je wandeld er gewoon een stukje achteraan. Ik zou het zo jammer vinden voor je als je alles moest missen :(:) . Niaff mee vond je geen optie toch?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:36

tsja moeilijk. Heb er zelf geen ervaring mee. Paard van kennis is vanuit friesland verhuisd naar de veluwe voor bos ritten omdat die atrose in alle benen had. Zou indd gewoon de vee arts ff horen! Kiezel en steen paadjes moet ik zo veel mogelijk wat mijden trouwens, daar loopt archy stok kreupel op omdat zijn zool heel vlak ligt en Loop dan een groter risico op een kneuzing. Wel handig dat we 't daar over hebben. Hi hi. Ik zou 't ook heel jammer vinden als je niet mee kan! Staat daar niet een paard die mee kan voor de ritten? En sjel indd voor 't poetsen en maybe klein ritje ofzo?

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:42

en mulle zandpaden doe ik echt aleen in stap voor jul haar knie. geen idee wat ze daarmee heeft 1x in de zoveel tijd loopt ze met dat been kreupel en volgens de veearts komt het van uit haar knie. grind vind jul ook niet prettig maar ze loopt het wel als moet.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:48

Mulle zandpaden moet je ook niet in draf willen doen. ;) Archy loopt op alles wel, alleen helaas loopt ie het liefst met 1 been over kiezels/grind ! dat doet hem echt zo verschrikkelijk pijn! Vooral nu hij met die losse wand zit en die zool is dat dus niet verstandig. Maar ja als het moet dan moet het, dan stap ik er dat soort stukken wel af en slalom ik wel tussen de bomen door ofzo. :D

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:02

haha, ik weet wel dat ik moet draven maar jul vergeet dat soms waardoor het ff puzzelen is. ;)
Mischien stap ik zelfs wel af en loop ik ff als het heel mul is.

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:33

aalstreep schreef:
of je gaat mee en blijft op stal om te poetsen enz. dan kun je wel meedoen met de bbq en de andere dingen die sandra vast voor ons in petto heeft. Als je dan alsnog denkt dat het gaat met rijden kun je altijd mee rijden of je wandeld er gewoon een stukje achteraan. Ik zou het zo jammer vinden voor je als je alles moest missen :(:) . Niaff mee vond je geen optie toch?

Nee, Niaff mee is zeker geen optie :) Ben gek op mn meissie hoor, maar op vreemd terrein is ze niet echt handelbaar.. Dan moet ik er 10x per uur af en weer op :P

marjan1986 schreef:
tsja moeilijk. Heb er zelf geen ervaring mee. Paard van kennis is vanuit friesland verhuisd naar de veluwe voor bos ritten omdat die atrose in alle benen had. Zou indd gewoon de vee arts ff horen! Kiezel en steen paadjes moet ik zo veel mogelijk wat mijden trouwens, daar loopt archy stok kreupel op omdat zijn zool heel vlak ligt en Loop dan een groter risico op een kneuzing. Wel handig dat we 't daar over hebben. Hi hi. Ik zou 't ook heel jammer vinden als je niet mee kan! Staat daar niet een paard die mee kan voor de ritten? En sjel indd voor 't poetsen en maybe klein ritje ofzo?

Volgens de arts moet ik zelf beoordelen wat hij kan en wat niet.. In principe zou die gewoon rustig buiten moeten kunnen rijden als alles goed gaat, maar ja.. je weet gewoon niet hoe de artrose zich ontwikkeld.
Suplement laat het in het gunstigste geval stoppen met groeien, maar ja.. uiteindelijk weet je wat er komen gaat..

Ik wil graag even jullie mening over iets, wat in mn gedachten blijft spoken.
Ik heb gister van de vorige eigenaar en ook fokster het aanbod gekregen dat ze Sjel wel terug zou willen nemen, en dat als ze dit had geweten ze hem niet verkocht had.
Zijn moeder heeft ze vorig jaar in laten slapen, ook vanwege artrose.
Nou schreeuwt alles in mij van NEE! laat ik dit voorop stellen!
Het is mijn lieffie, en ik ga er met hem voor.. maar is dat realistisch?
Bedoel ik weet nu dus, hij heeft zomereczeem, waarschijnlijk insulineresistentie, een gekanteld hoefbeen, gevoeligheid voor bevangen raken en dus nu ook artrose.
Ik ben al vrij goed bezig met hem met magnesium chelaat, omdat ik zelf al vermoedde dat ie insuline resistent was (complimenten van de dokter, woehoe) maar het lijstje word langer.. en hij is al 15.
Ik heb hem pas 3 maanden, en hem dus gekocht voor de lol.. buitenrijden, misschien eens een sprongetje, weekendjes weg.. dit gaat heel erg beperkt worden door zijn medische dingen vrees ik.
Ik heb in de afgelopen maanden al heel erg veel verloren, en had hem juist als positief stukje in mijn leven gekregen.. en nu ga ik hem ook kwijt raken op termijn, alleen wat die termijn is kan niemand me zeggen.

Laat ik vooropstellen dat ik van hem hou, heel veel.. en dat een stuk angst om afscheid te moeten nemen ook zeker een rol speelt.. want hoe langer ik hem heb, hoe meer ik van hem zal houden..
Mag ik vragen, wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

- terug naar de fokker, wetende dat ie daar goed af is..

- zelf houden, weten wat je voor en met hem kan (hij heeft ideale omstandigheden voor een artrose paard, hij loopt overdag lekker buiten dus heeft beweging, en staat 's nachts op stal, dus als het winter word krijgt ie wel zijn beweging, maar niet de hele dag last van de - temperaturen) maar ook weten dat als je dit van tevoren had geweten je hem waarsch niet had gekocht..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 12:35

Zo, jimmy staat weer helemaal gesetteld in zijn weitje :D

Ga straks even bijlezen, eerst zijn stalletje enz klaar maken.

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:45

Geniet er maar lekker van :D

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:28

Tja moeilijk, maar uit ervaring weet ik dat een paard toch wel vervangbaar os, hoe gek je ook op m bent. Dus ik zou mn verstand volgen en het aanbod vd Fokker aannemen

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:55

Hmm.. oke..
Ik vind t echt lastig, dit zijn mijn eerste 2 paardjes..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 15:04

Blijft enorm lastig.... Die keuze kunnen wij niet voor je maken.

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:08

Nee en dat wil ik ook niet :) ik ben alleen benieuwd wat jullie in mijn situatie hadden edaan..

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:42

goh meid, heel erg moeilijk! Moet wel zeggen hoe langer je je paardje hebt hoe meer je er aan gaat hechten. Moet er niet aan denken om die vanmi nu nog weg te doen Maar die heb ik ook al 11 en 7 jaar. Heb ook nog een veulen gehad die niet goed was, en die ik na een half jaar verkocht heb. Was wel moeilijk Maar ben blij dat ik de beslissing heb genomen om hem weg te doen. Hoe langer ik hem zou hebben hoe moeilijker 't zou worden en 't zou een mooie kosten pot worden uiteindelijk. Tegenwoordig zijn de Fjorden ook niet al te duur. Vind dat aanbod trouwens wel heel super! Dat hoor je echt niet vaak!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 16:53

Met zulke mensen moet je echt heel blij zijn :j
Die man waar ik Jimmy van gekocht heeft is ook zo.
Toen we trailerproblemen hadden is hij ze gratis komen oplossen en als ik Jimmy niet meer wil of kan houden mag ik hem zo terug brengen en krijg ik mijn geld terug.

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:09

Jeetje, wat moeilijk Lianne!!!
Ik wil het niet moeilijker maken, maar je vraagt wat wij zouden doen;
Ik zou Aag echt nooit meer weg doen, ongeacht wat ze krijgt. Al zou ik alleen nog maar kunnen wandelen en poetsen, dat zou me echt niets uitmaken. Haar karakter verandert niet & dat is waar ik helemaal verliefd op ben geworden.

Maarr.. Aan de andere kant is het natuurlijk wel een heel lief aanbod van de oude eigenaar, je weet dat hij het daar ook weer goed krijgt. En niemand zal je ook raar aankijken als je het aanbod aanneemt!! Je hebt Sjel idd gekocht voor de plezierritjes en de weekendjes weg & dat is nu gewoon een stuk moeilijker geworden.