Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:45

knolle_krack schreef:
Ohhh wat een vreselijk naar gezich ik kon er echt niet tegen gatverdame Verdrietig
echt zieligg Verdrietig

Jaaah joh, zíiiielugh man, zo'n paard slachten Koe

Komop zeg, weet je wat zielig is? Dit paard laten leven met zo'n immense onsteking in zijn been, en dan veel pijn laten lijden.

Volgens mij zit jij een beetje in de leeftijd dat je alles wel zielig vind...... maarja, je komt er later vanzelf wel een keertje achter als je wat ouder bent Clown Vork

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:33

knolle_krack schreef:
Ohhh wat een vreselijk naar gezich ik kon er echt niet tegen gatverdame Verdrietig
echt zieligg Verdrietig

Ik zou ze allemaal kopen van de slacht en toch nog tot het Z rijden en beter maken met groentesoep.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:19

Je kunt ze ook een spuitje geven JoyCiej007
als ze zoon pijn hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:46

Ik heb nu beide meegemaakt, en mijn 'voorkeur' gaat nog steeds uit naar de slacht.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:58

Lielle waarom heeft de slacht jou voorkeur?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:14

Eindelijk de filmpjes kunnen zien! Vind ook dat het schieten op een hele vredige manier ging eigenlijk, en erg interessant hoe de hoef ontleed werd. Jammer dat ik de excursie gemist heb, maar misschien kan ik nog wel een keer mee kijken (vriend woont hier in Nijkerk).

En dan te bedenken hoe weinig we zagen bij de Rendac Nagelbijten / Gniffelen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:12

Dioxide schreef:
En dan te bedenken hoe weinig we zagen bij de Rendac Nagelbijten / Gniffelen

Hebben jullie al een link van het verslag Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:17

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:20

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:19

Ik heb de filmpjes en de foto's gezien en vond het reuze interessant. Ik heb samen met mijn man een melkveebedrijf met ruim 80 koeien en wij hebben al meerdere keren een koe moeten laten inslapen. Mijn man kan hier niet tegen, moet overgeven, dus meestal ben ik degene die de koe de laatste paar minuten begeleidt. Ik vind het absoluut geen naar gezicht, behalve het het op de grond vallen. Het minste van dit alles is de ketting om de achterpoten doen en de koe naar de weg slepen. Wij wonen ruim 600 meter van de openbare weg, dus dat is een aardig stuk. Wanneer wij de kans en de mogelijkheid hebben gaan onze koeien naar het slachthuis. Voor mijn paard zal ik waarschijnlijk ook deze keuze maken, ik vond het er erg rustig uitzien!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:01

ik vin het ook zeker interessant,ik heb het ook eerder zelf meegemaakt met het paard van mijn zus,dat ging net zo netjes..

wat ik mij afvraag is waarom de belg een geschoren hals had?
kwam hij zo aan?of is het daar gebeurt?
had het dier iets waar hij voor naar de slacht moest of was hij 100€ gezond?

ook had hij een vlechtje in de maantop,gedaan door de eigenaar?

had je toestemming nodig van de eigenaar voor plaatsten van de fotos?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 23:11

toen wij daar kwamen stond het beesie in de trailer ..

Toen die er uit kwam die al geschoren op zijn hals ook zat dat vlechtje er al in..

Geen idee of ze toestemming gevraagd hebben aan de eigenaar maar wij hebben het wel aan de eigenaren van het slachthuis gevraagd...
meerdere malen hebben we dit gevraagd..

Het beestje had een zeer diepe ontsteking in zijn hoef wat niet meer te redden was en het beesje veel pijn had....

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:46

k ben eigelijk wel benieuw naar Hoe kijken jullie nu aan tegen de slacht nu jullie deze filmpjes gezien hebben ?

was ik gewoon beniewd naar Lachen

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:27

na dat ik die filmpjes heb gezien weet ik 1000% zeker dat ik het echt niet doe.
die van mij rustig heen op zijn vertrouwde plekje op het land met ze vriendje erbij.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:46

ik was al van plan mijn paard naar de slacht te brengen, maar nadat ik er naast heb gestaan weer ik het ZEKER.

Mijn paard gaat naar de slacht. Ik heb 2 inslapingen meegemaakt, en in beide gevallen was dat zeker niet prettig (proberen op te staan) De DA deed het zeker weten wel goed, en hield zich netjes aan alle stappen. Ook werd er genoeg vloeistof gebruikt.

Daarbij meot je je paard vanuitstal, of waar je het ook laat inslapen, naar de weg slepen, waar het soms nog een paar dagen ligt voordat het wordt opgehaald door de rendac (zie verslag rendac voor wat rendac er mee doet).

Bij de slacht is het in een seconde voorbij (dus erg onverwacht, en pijnloos)
Het kadaver hoef je ook niet langs de weg te leggen (en overhet erf te slepen) en je hoeft er ook niet nog een aantal keer langs te lopen/ langs te rijden.

Mijn paard is neit geschikt voor consumptie door zijn medicijnen. Hij zal (als ik de keuze heb) geslacht worden, leeg bloeden en dan bij het slachthuis worden opgehaald door de rendac

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:13

tja daar kun je hele discussie over houden die worden ook wel veel gehouden hier op bokt.
maar dan gaat het meestal om dat ie met de grijper gaat en langs de weg ligt wat jij zegt.
maar dat maakt me allemaal niks uit tuurlijk is het niet leuk om te zien. maar mijn paard is niet met stress dood gegaan en als ie met de grijper gepakt word voelt hij dat niet meer en daar gaat het om dat het voor hem goed is gegaan.

want op het filmpje is weldegelijk te zien dat dat paard stress heeft door: vervoerd worden met verrotte benen, andere omgeving, hoop lawaai, vreemde mensen, bloedlucht, (want niet iedereen kan ze paard sochtends afmaken, dan hebben ze smiddags niks te doen) in zoon kleine kooi staan, dan dat ding op je kop en bam!! en dat ze hart nog steeds klopt al hij al is opgehangen en leegbloed dat vind ik helemaal tja hoe moet je dat zegge....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:25

gipsyboy schreef:
tja daar kun je hele discussie over houden die worden ook wel veel gehouden hier op bokt.
maar dan gaat het meestal om dat ie met de grijper gaat en langs de weg ligt wat jij zegt.
maar dat maakt me allemaal niks uit tuurlijk is het niet leuk om te zien. maar mijn paard is niet met stress dood gegaan en als ie met de grijper gepakt word voelt hij dat niet meer en daar gaat het om dat het voor hem goed is gegaan.

want op het filmpje is weldegelijk te zien dat dat paard stress heeft door: vervoerd worden met verrotte benen, andere omgeving, hoop lawaai, vreemde mensen, bloedlucht, (want niet iedereen kan ze paard sochtends afmaken, dan hebben ze smiddags niks te doen) in zoon kleine kooi staan, dan dat ding op je kop en bam!! en dat ze hart nog steeds klopt al hij al is opgehangen en leegbloed dat vind ik helemaal tja hoe moet je dat zegge....

Eh.. Goed.. Ten 1e.. Wat denk je dat er met een donor gebeurd ( van mensen )? Precies ja.. dat hart klopt gewoon nog en dan worden ze open gesneden en dan worden alle organen eruit gehaald.. Ze zijn dat alleen hersendood. Als je hersendood bent, dan ben je gewoon dood.

Het paard was heel erg rustig, had helemaal geen stress! En hoe moet een paard een geur herkennen als hij dit nog nooit geroken heeft? daarnaast, er was helemaal geen lawaai? Hoe kom je daar bij? Daarnaast was het geen kleine kooi.. Maar het was een open ruimte met daarin een soort stand. Daar werd hij neer gezet.

Ik vind het typisch dat jij van een filmpje van een paar min. Kan zeggen hoe het paard zich gevoeld heeft. Ik was er bij en wat jij zegt is gewoon onzin Lachen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:32

Mijn voorkeur gaat niet uit naar slachten. Durfde het filmpje eigelijk niet te bekijken maar een stalgenootje had het topic gevolgd en zei dat ik eens moest kijken en dat het wel mee viel.

Heb nu dus gekeken en het schieten valt op zich wel mee, het is niet leuk maar had heel veel schokkender verwacht zeg maar.

Fijn dat het zo netjes ging toen jullie er waren, maar zal het altijd zo gaan? Ook als die mensen eens hun dag niet hebben..?

Geen idee, maar daarom gaat mijn paard dus niet naar de slacht. Sommige dingen zullen niet voor niets gezegd worden over slachterijen maar dat is mijn eigen mening hierover Lachen
En die veranderd ook niet door deze filmpjes en doordat het misschien toen respectvol ging.. En hierbij wil ik niet zeggen dat het misschien niet zo is hoor, voor ik sommige mensen hier mee aan vlieg Lachen Dat is niet mijn bedoeling!

Vind het wel erg raar dat ik bij Mijn album mensen lachend met een hangend en dood koeienhoofd op de foto zie. Dat vind ik wel respectloos..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:52

Mocht ik ooit voor de keus komen te staan om mijn paard uit zijn lijden te verlossen, dan wordt het de slacht 200%. Hoe het verder gaat daarna, daar ben ik nog niet uit. Ik wil iig niet dat hij tussen een hele berg andere dode dieren wordt verbrand. Dat vindt ik zo respectloos. Je kunt wel zeggen "hij is dan toch al dood", maar dat wil ik gewoon niet

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:21

He gat zeg was een nare beelden. Ik zou er niet tegen kunnen, maar het hoort erbij! Knap zeg dat je alles zo in beeld hebt kunnen brengen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:33

Ninla_ schreef:
Mijn voorkeur gaat niet uit naar slachten. Durfde het filmpje eigelijk niet te bekijken maar een stalgenootje had het topic gevolgd en zei dat ik eens moest kijken en dat het wel mee viel.

Heb nu dus gekeken en het schieten valt op zich wel mee, het is niet leuk maar had heel veel schokkender verwacht zeg maar.

Fijn dat het zo netjes ging toen jullie er waren, maar zal het altijd zo gaan? Ook als die mensen eens hun dag niet hebben..?

Geen idee, maar daarom gaat mijn paard dus niet naar de slacht. Sommige dingen zullen niet voor niets gezegd worden over slachterijen maar dat is mijn eigen mening hierover Lachen
En die veranderd ook niet door deze filmpjes en doordat het misschien toen respectvol ging.. En hierbij wil ik niet zeggen dat het misschien niet zo is hoor, voor ik sommige mensen hier mee aan vlieg Lachen Dat is niet mijn bedoeling!

Vind het wel erg raar dat ik bij Mijn album mensen lachend met een hangend en dood koeienhoofd op de foto zie. Dat vind ik wel respectloos..

Goh.... hier is ook al het één en ander over gezegd...

bovendien; ooit eens lol gehad om een leuk biefstukje? Lekker prikken met je vork, sudderen in de pan, jammie. Vork
We waren daar zowiezo niet naar toe gekomen om een potje te janken met zijn allen, dát zou past diep triest zijn... en ja, respectloos.... júist wij hadden veel respect voor die mensen én de dieren, dat straalde van ons hele bezoek af. En 'lol'; tsja, als jij denkt dat wij echt 'lol' hadden om zo'n ontleed koeienhoofd, dan moet je dat vooral denken, maar wij weten wel beter...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:36

Nessah schreef:
gipsyboy schreef:

Eh.. Goed.. Ten 1e.. Wat denk je dat er met een donor gebeurd ( van mensen )? Precies ja.. dat hart klopt gewoon nog en dan worden ze open gesneden en dan worden alle organen eruit gehaald.. Ze zijn dat alleen hersendood. Als je hersendood bent, dan ben je gewoon dood.

Het paard was heel erg rustig, had helemaal geen stress! En hoe moet een paard een geur herkennen als hij dit nog nooit geroken heeft? daarnaast, er was helemaal geen lawaai? Hoe kom je daar bij? Daarnaast was het geen kleine kooi.. Maar het was een open ruimte met daarin een soort stand. Daar werd hij neer gezet.

Ik vind het typisch dat jij van een filmpje van een paar min. Kan zeggen hoe het paard zich gevoeld heeft. Ik was er bij en wat jij zegt is gewoon onzin Lachen

Goed gezegd Nessah...

Bovendien viel er geen bloeddruppeltje in die ruimte daar te zien; alles word van te voren gróndig schoongespoten met de hoge drukspuit, 'al' het bloed verdwijnt dan gewoon in het putje... en als het daar naar bloed rook, hadden wij dat óók moeten ruiken. Ik rook zéker geen bloed...

bovendien is die 'schietruimte' nou ook niet echt de ruimte waar er super veel bloed bij komt kijken; er stroomt hoogstens een paar seconden een klein straaltje bloed uit het de kleine hoofdwond (echt maar klein gaatje) en dan is het pas écht bloeden in de volgende ruimte, waar ze het karkas laten leegbloeden... bloedlucht was in deze ruimte dus echt niet aan de orde...

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:47

Rook de ruimte waar ze het dier lieten leegbloeden wel erg naar bloed?
Of verdween het bloed direct in een putje, waardoor je het niet zo goed rook?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:23

eh, verdween wel een groot gedeelte in het putje in die ruimte, maar je zag dat bloed heel snel stolt, en dat leegbloeden nam volgens mij ook wel dik een kwartier in beslag... Dus soms bleef er wel wat liggen, en ook die bloedstolsels bleven wel liggen.

Maar nog vóór dat ze bezig gaan met het paard te 'ontleden', en zelfs al tijdens het leegbloeden stond van veen zelf al met de hoge druk al het bloed richting putje te spuiten.

Tegen de tijd dat alles gereed werd gemaakt voor het echte ontleedwerk, was er bijna geen bloed meer te bekennen, ja, op een paar spatters bloed op de schorten van de slagers na dan Knipoog

En daar vond ik het eigenlijk ook niet echt naar bloed of 'dood' ruiken... ik denk dat de Rendac een stuk meer zal 'stinken'...

Knipoog Ik heb dan ook besloten niet mee te gaan op excursie naar de rendac, volgens mij kan ik daar toch wel wat minder tegen Knipoog

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:27

De vrachtwagen met dus het bloed en afvalresten erin Misselijk . Bah dat was echt smerig, maar de rest viel redelijk mee. Die tankauto was echt het allerergst. Het overige terrein had wel een rare geur en zelfs de 'hal' waar de dieren lagen was lang niet zo erg.
Laatst bijgewerkt door Onali op 08-05-07 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt