gipsyboy schreef:tja daar kun je hele discussie over houden die worden ook wel veel gehouden hier op bokt.
maar dan gaat het meestal om dat ie met de grijper gaat en langs de weg ligt wat jij zegt.
maar dat maakt me allemaal niks uit tuurlijk is het niet leuk om te zien. maar mijn paard is niet met stress dood gegaan en als ie met de grijper gepakt word voelt hij dat niet meer en daar gaat het om dat het voor hem goed is gegaan.
want op het filmpje is weldegelijk te zien dat dat paard stress heeft door: vervoerd worden met verrotte benen, andere omgeving, hoop lawaai, vreemde mensen, bloedlucht, (want niet iedereen kan ze paard sochtends afmaken, dan hebben ze smiddags niks te doen) in zoon kleine kooi staan, dan dat ding op je kop en bam!! en dat ze hart nog steeds klopt al hij al is opgehangen en leegbloed dat vind ik helemaal tja hoe moet je dat zegge....
Eh.. Goed.. Ten 1e.. Wat denk je dat er met een donor gebeurd ( van mensen )? Precies ja.. dat hart klopt gewoon nog en dan worden ze open gesneden en dan worden alle organen eruit gehaald.. Ze zijn dat alleen hersendood. Als je hersendood bent, dan ben je gewoon dood.
Het paard was heel erg rustig, had helemaal geen stress! En hoe moet een paard een geur herkennen als hij dit nog nooit geroken heeft? daarnaast, er was helemaal geen lawaai? Hoe kom je daar bij? Daarnaast was het geen kleine kooi.. Maar het was een open ruimte met daarin een soort stand. Daar werd hij neer gezet.
Ik vind het typisch dat jij van een filmpje van een paar min. Kan zeggen hoe het paard zich gevoeld heeft. Ik was er bij en wat jij zegt is gewoon onzin