Hondenmeeting, Datum: 4 nov. Locatie: Aamsveen, Enschede

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niene87

Re: Hondenmeeting, Datum: 4 nov. Locatie: Aamsveen, Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 23:55

Oehhh ga kijken :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 23:59

Aaahh wat staat ze er leuk op :)
Toen was ze nog lief! Ellendige puber heeft 3 kussens gesloopt deze week.. Oh en 1 heeft ze 3x stuk gemaakt en heb ik elke gemaakt dus was er wel even klaar mee

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:01

Haha ja dat snap ik! :P

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:21

hahaha, kan me voorstellen dat je er dan klaar mee bent!

Ik verhuis zo naar de computer voor de foto's, ben benieuwd.

Niene87, welke brokken voerden jullie ook alweer naast de enerqiue? We zijn gisteren bij de da geweest en kregen daar aangeraden royal canin erbij te gaan voeren. I.v.m met dun zijn, in combinatie met jeuk(/allergie.)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:30

Volgens mij raad elke DA royal canin aan ivm sponsoring

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 11:39

Talsha schreef:
hahaha, kan me voorstellen dat je er dan klaar mee bent!

Ik verhuis zo naar de computer voor de foto's, ben benieuwd.

Niene87, welke brokken voerden jullie ook alweer naast de enerqiue? We zijn gisteren bij de da geweest en kregen daar aangeraden royal canin erbij te gaan voeren. I.v.m met dun zijn, in combinatie met jeuk(/allergie.)

elke DA zou royal canin aanraden, wij hebben dit ook 2/3 maand gevoerd maar per zak 80 eur, vonden we teveel van het goede we zijn toch gaan proberen om een ander merk te voeren.
Spike krijgt nu 1,5 blok (per voerbeurt) van Energique special en dan nog een halfje van de hoeveelheid brok die ze anders zouden moeten krijgen (ook per voerbeurt)
De brokken die hij nu krijgt zijn Fokker Lam Rijst en het gaat echt geweldig.

Je kan ook alleen energique voeren hoor maar dan moeten ze volgens mij ik dacht 3 blok per voerbeurt en verder geen brok.

(bij ons in de buurt woont ook een bull die erge allergie had en krijgt nu ook energique special en het is al een stuk minder geworden) maar advies kan ik nog wel geven hoor we zijn met spike lang bezig geweest met voer

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:43

ik heb geen idee eigenlijk. Eerder voerde ik donna canex (adult) en daar deed zij het prima op, maar dat is niet in elke dierenwinkel te krijgen en de zaak waar ik het kocht is weg. Donna zit nu weer op de enerqiue en doet het daar prima op. Smokey daarintegen heeft er niet voldoende aan (krijgt de ene dag 4 andere dag 5 en momenteel zelfs regelmatig 6 plakken per dag) en het is even zoeken waar hij geen jeuk ed door krijgt.

De fokker brokken zien er goed uit. Zal het direct eens aan mijn vriend voorleggen.

De hoeveelheid energique die hij op dit moment krijgt zal hij gewoon blijven krijgen, maar daarnaast zal hij dus brokken bijgevoerd gaan krijgen.

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:11

Kijk anders ook eens op de site van Jarco!
Ik werk zelf in een dierenwinkel en wij adviseren dat bijna altijd.
De voedingswaarde ligt net zo hoog als bij de Royal Canin, maar het is een stuk goedkoper dan Royal Canin!
Jarco heeft ook een dierenarts lijn, wat wel verkocht mag worden in dierenwinkels, niet zoals je bij andere merken ziet! Die hebben vaak speciale lijn voor alleen de dierenartsen.

Wij horen hier ook goede respons op van de klanten die we overgezet hebben, van bijv. Royal Canin naar Jarco.

Energique is trouwens 1 van de betere in de diepvriesproducten voor een hond.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:00

Ik ga straks met Jesda naar de dierenarts :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:11

Wat dan mariska? Voor controle?

Is ook wat met brokken ofniet. Kwiebie krijgt op dit monment aldi brokken haha vind ie niet heel lekker. Hebben hem ook wel eens op beneful gehad, maakt eigenlijk niet uit wat we hem voeren ideaal

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:26

Jesda zit op farmfood want dat is het enige voer waar ze van aankomt :Y)

Bij de dierenarts ging het goed.
Omdat ze al een tijdje slecht at en alleen maar magerder werd dacht ik dat er iets met de tanden aan de hand was. Slecht gebit ofzo.
Dierenarts vond dat Jesda een goed en netjes gebit had.
Ze mistte geen tanden, alles stond recht op elkaar, dus niks op aan te merken.
Kort gezet is Jesda dus een slechte eter met energie voor 10 xD

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:34

Haha wij hebben een rustige slechte eter:P dus die valt niet zo hard af :P

Maar mooi dat gebit gelukkig wel goed was.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:38

Jaa, zat al de hele week er mee.
Ga ik nou wel? Ga ik nou niet.
Toch maar gegaan, nu weet ik zeker dat het niet aan het gebit ligt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:46

Ja idd dan kun je beter even gaan. Weet je gelijk waar je aan toe bent en hoef je je daar ook niet meer druk om te maken.

Donna staat er ook op. En ik fotograveer noooit meer donkere honden jeetje zeg haha. Moet nog echt heel hard oefenen. Nu eerst spike en sam en dan nog maar eens een poging tot chief doen. Die echt onwijs moeilijk is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:51

maj0 schreef:
Ja idd dan kun je beter even gaan. Weet je gelijk waar je aan toe bent en hoef je je daar ook niet meer druk om te maken.

Donna staat er ook op. En ik fotograveer noooit meer donkere honden jeetje zeg haha. Moet nog echt heel hard oefenen. Nu eerst spike en sam en dan nog maar eens een poging tot chief doen. Die echt onwijs moeilijk is.

Juist wel!! :D

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:19

Oh, juist heel veel donkere honden doen!

Er zitten echt weer leuke foto's tussen. De twee laatsten zien er wel wat te bewerkt uit? (Ik ben er niet minder gelukkig mee hoor, maar misschien een tip voor Chief (en de rest) ).

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:29

maj0 schreef:

Gelukkig is tie alleen op de foto moeilijk en niet in de omgang :P
Is wel gelijk goeie oefening :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:44

Talsha schreef:
Oh, juist heel veel donkere honden doen!

Er zitten echt weer leuke foto's tussen. De twee laatsten zien er wel wat te bewerkt uit? (Ik ben er niet minder gelukkig mee hoor, maar misschien een tip voor Chief (en de rest) ).

haha ja dat waren de eerste waar mee ik onwijs aan het klooien was. Dr koppie was daar elke keer 1 grote zwarte vlek. Ze zijn idd niet helemaal mooi geworden. Miss als ik alles af heb nog wel ff ga kijken of ik dat kan aanpassen (eveneens als Jesda miss dat ik die foto's ook nog iets lichter kan krijgen)

@ Jess haha gelukkig maar idd. Al was het voor mij op dit moment andersom makkelijker geweest :p Chief is volgens mij net als Jesda nog met de kleine lens gedaan. Daar zijn zowieoz wat mindere foto's uitgekomen jammer genoeg (weer les voor de volgende keer :)) Maar goed we gaan gewoon nog ff verder prutsen, maar kan dus nog ff duren omdat als het me niet lukt ik hem weer weg leg haha.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:37

Ben vandaag naar de dierenarts geweest voor een apk, entingen, bloed prikken, foto's maken, bulten aanprikken, hart luisteren etc. Zijn bloedwaarden waren super, de 5 bulten waren vet bulten dus niks mee aan de hand. Helaas heeft hij wel een hartruis en op de foto's waren te zien dat hij artrose in z'n heupen en spondylose in z'n rug heeft.
Met alles kan hij nog wel (hopelijk) een paar jaar mee maar wel op een lichte pijnstiller met lichte beweging (dus geen kilometers meer door het bos sjouwen) en regelmatige controle van z'n hart.
Het word nu toch echt wel een opa maar zolang hij dat zelf nog niet doorheeft en vrolijk blijft spelen is het goed :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:39

Jaa, ik weet even niet wat ik hier opmoet zeggen.

Opzich 'valt' het nog mee. Die bulten hadden ook wat anders kunnen zijn, veel ergers en nu je eenmaal weet dat je niet meer zo ver mag en kan, kan je daar rekening mee houden.

Overigens is het natuurlijk wel balen..

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:40

@jess
hoe oud is ze ( hij ) nu?

Balen van de atrose en hartruis....
Maar verder dat de bulten enz allemaal goed is is super!!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:43

Ja ik heb er ook een heel dubbel gevoel bij hoor, bulten hadden zeker anders kunnen zijn, hij is al 2x onder het mes geweest om bulten weg te halen die er iets anders uit zagen dus het blijft iedere keer spannend maar nu was het gelukkig niks en dat van de atrose en spondylose had ik ook wel verwacht maar die hartruis zag ik niet aankomen omdat hij dit nooit heeft gehad.
Maarja laten we maar positief blijven en hopen dat het niet snel erger word.

Chief (hij ;)) is 12, in oktober word hij alweer 13.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:44

Nu is 12/13 jaar voor een grote hond ook wel een mooie leeftijd.
Natuurlijk heb je je maatje het liefst nog jàren bij je, maar ik neem aan dat jij zelf ook wel in de gaten hebt dat hij een opaatje aan het worden is.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:50

Haha ja we noemen hem nu inmiddels opa puppy, ondanks dat hij nu wel steeds meer slaapt speelt hij ook nog zo graag. 's avonds komt hij altijd nog wel met een bot/bal/pluche ding aanrennen om mee te spelen en naar het bos en andere honden vind hij ook nog steeds geweldig :)

Tis ook al een hele mooie leeftijd, ik had 12 jaar geleden niet kunnen bedenken dat hij het nu eigenlijk nog zo goed doet.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:56

Jess ik ga nu nog meer proberen om de fotos goed te krijgen.

Hopelijk gaat hij nog een tijdje mee, geniet van hem zolang het nog kan