[BESLOTEN] Fjordenweekendje op de Veluwe.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:06

marjan1986 schreef:
aalstreep schreef:

Vind het bruin leren zadel mooier. :P

als het dit zadel word, word het de zwarte op de 2e foto denk ik.
Die bruine vind ik ook erg mooi maar kost meteen ook veel duurder, terwijl ik niet veel verschil kan vinden op de hidalgo site tussen die 2 behalve kleur. ;)

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:11

en, hoe ging het? de 2 meter oxer nog gehaald ;) ?
jamer van je wedstrijd hoor, volgende keer beter :) .
bah, naar is dat he, als je het zo druk heb.

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:14

FF een vraagje, hebben jullie ervaring met latex in de kussens van een zadel ?
de hidalgo zadels hebben dit namelijk maar bij de meeste zadels word dit naar mijn weten niet zo gebruikt, toch.

Silence

Re: [BESLOTEN] Fjordenweekendje op de Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 10:16

Nee daar kan ik je niet mee helpen helaas.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:52

aalstreep schreef:
en, hoe ging het? de 2 meter oxer nog gehaald ;) ?
jamer van je wedstrijd hoor, volgende keer beter :) .
bah, naar is dat he, als je het zo druk heb.

Nee de 2 meter oxer niet gehaald :+ , zal het je nog leuker vertellen, ik vind springen al doodeng, maar zodra ik het woord oxer of galop hoor dan staan mijn nek haren overeind van de angst en zweet ik ineens angst peentjes!!!! :o Vond het echt zo eng voor de tijd! Had ook al verteld voor de tijd dat ik absoluut niks uit galop spring en ook geen oxers.... Nou hier komt het verslag!

Ik heb mijn aller 1ste springles met archy erop zitten en ik leef nog!!!!! *\o/* Ik had veel verwacht maar wat er vandaag gebeurde niet.... :o Hij sprong gewoon alles!!!!!!!!!! Ben echt zo blij! en ik heb alles mee gelift! :+ Heb gelijk maar een heel parcours gesprongen, had ik ook nog nooit gedaan met archy! :P en heb voor het eerst in de 18 jaar dat ik rij een heel parcours uit galop gesprongen! Al deze dingen durfde ik nooit. Archy heeft niet 1x geweigerd!!!! *\o/* zelfs de oxers heb ik gesprongen!! en omdat het dus een parcours was wat er stond, moest dit van instructie dus ook uit galop.... Na afloop heeft ze aan een stel stal genoten gezegd dat als ik nog 5 lessen zou nemen, dat ik dit outdoor seizoen nog wel kan starten!!! (instructie heeft zelf internationaal SGW en Eventing gereden) Nou dat had ik nou niet echt in de planning. haha. Moest ook maar een springzadel aanschaffen want ze vond hem echt super springen! sprong nu met cameron zijn dressuurzadel. Ben echt zo trots op archy!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas niet de beste kwaliteit foto's

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:52

aalstreep schreef:
FF een vraagje, hebben jullie ervaring met latex in de kussens van een zadel ?
de hidalgo zadels hebben dit namelijk maar bij de meeste zadels word dit naar mijn weten niet zo gebruikt, toch.

Helaas ik ook niet.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:45

Lianne hoe is 't afgelopen?

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:53

Komt zo een 'verslagje', incl foto's.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:01

oh oh klinkt niet goed...

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:09

Nou, ik weet wat er met mijn mannetje aan de hand is.
Hij heeft artrose, al vrij vergevorderd.

We kwamen bij de kliniek aan, en de dierenarts wilde hem graag op het harde zien draven. Toen ik hem zag lopen dacht ik nog: 'Hey, dit is lang zo gek nog niet'.
De dierenarts zag inderdaad linksvoor iets, en op de volte werd dit nog duidelijker.
Praam erop en linksvoor boven de hoef verdoven, even 5 minuten wachten.. en meneer liep duidelijk een heel stuk beter..
Helaas liep ie nu rechtsvoor kreupel.
Vanaf dat moment had ik het gevoel dat het wel eens erger kon zijn dan ik vermoedde, Artrose is nooit door mn hoofd geschoten.

De foto's werden gemaakt terwijl wij braaf in de wachtkamer zaten te wachten, Sjel was superbraaf met foto's maken. Hoefde geen verdoving of niks.. de bikkel!
Ik werd geroepen, en aan het gezicht van de dierenarts te zien was er in ieder geval niet niks aan de hand.
Hij heeft me uitgelegd wat Sjel heeft, en de plekken aangewezen (rood omcirkeld op de foto's, ik heb geloof ik nog een paar plekken gemist maar de meest opvallende er wel uit gehaald) en verteld wat mijn opties zijn.
Sjelmar heeft al best veel artrose, en ook zeker gezien zijn leeftijd en het feit dat het een onomkeerbaar proces is zijn de vooruitzichten twijfelachtig.
Ik ga hem suplementen geven zodat zijn gewrichten meer 'gesmeerd' worden, en kijken hoe hij daar op loopt.
Als het goed gaat is er geen reden waarom ik geen rustige buitenritjes meer met hem kan doen :)

Het moeilijkste vind ik dat ik weet dat het erger zal worden, misschien niet nu, niet over een jaar.. maar ooit..
Ik heb besloten dat ik het niet zo ver laat komen dat zijn leven leiden word.
Ik ga ervoor, samen met hem, en zolang hij vrolijk is en geen pijn heeft kunnen we samen nog een hoop plezier hebben.

Ff van mn facebook gekopieerd :P Daarnaast ben ik er dus ook achter dat ie in het verleden wel degelijk bevangen is geweest (ruim voor ik hem had) en dat ie dus ook lichte hoefbeenkanteling heeft (kun je ook zien op de foto).
In ieder geval bedankt voor jullie medeleven.. vind het moeilijk..

Afbeelding

Ik besef me dat de foto erg klein is, maar alle roodomrande stukjes zijn onregelmatigheden, en dat is dus artrose..

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:21

ah meid wat een rot uitslag! Gewoon zwaar klote! :(:) dat had ik ook niet verwacht! Dacht eerder hoef bevangen of een kneuzing van 't hoefbeen. Ik Weet dat jij alles voor je paarden over hebt en er alles aan gaat doen om hem nog een lang, gelukkig pijnloos leven gaat geven nu je Weet wat 't is. :j hoe oud is sjel? Welk supplement heb je mee gekregen? Met welk bestanddeel erin?

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:35

Hij is 15, dus al best aan de 'oude' kant..
uhm, zou ik even voor je op moeten zoeke, beetje veel info gehad vandaag haha.
Maar idd, dit is wel echt een.kl*te uitslag.
Maar goed, ik ken mezelf.. ik doe alles voor hem zolang leven nog leven is en geen lijden :) dan kan ik ook krachtig genoeg zijn om knopen door te hakken.
Vraag me ook gewoon af hoe dat nu in oktober moet...

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:52

meid :(:) weet niet wat ik hier nu op moet zeggen. vind het zo sneu voor jullie ;(
en als we nou afspreeken dat we ook heel wat kleinere stapritjes gaan maken in oktober. dan kun je de rest mee rijden tot hoever het gaat, ik weet niet wat de rest daar van vind.
ik hoop niet dat ik je plannen nu door de war gooi met mn idee Sandra.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:21

ik vind alles prima! Als ik nog een fjord had gehad, dan had je daar op gemogen en sjel mee kunnen nemen voor kleine ritjes en om tutten.

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:24

hij springt idd goed marjan, dapper hoor ;)
ben zelf ook zo een angsthaas. :D

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:32

Jeetje lianne, wat rot zeg.
Nou heeft de tinker van mijn rijmaatje ook erge artrose en het zijn pieken en dalen, maar inmiddels zijn we sinds de diagnose al een paar jaar verder en valt de last ervan reuze mee.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:39

aalstreep schreef:
hij springt idd goed marjan, dapper hoor ;)
ben zelf ook zo een angsthaas. :D

dank je wel! Hij ging ook gewoon door Terwijl hij moe was! Had dit niet verwacht! Alleen de dubbel vond ie wat spannend of onverwachts dat er gelijk een tweede kwam. :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 19:42

-O- wat een piep-nieuws.....

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:59

Dank jullie wel, echt lief van jullie :) In principe als hij gewoon goed loopt dan moet ook draf enzo geen probleem zijn, zolang ik hem heel goed in en uitstap :)
Maar goed, ik kan gewoon niet goed voorspellen hoe en wat, zoals jullie waars ook wel zien zit het ook echt op rotplekken..

Ik denk dat het ook erg ligt aan de plaats en gradatie, werd me vandaag dus verteld dat zoals bij prok keuringen ze artrose meten in 4 fases, waarbij 1 acceptabel is en 4 dusdanig dat paarden erom worden in geslapen.
In hoeven oordelen ze officieel niet in fases, maar als ze dat wel zouden doen dan is Sjel een vergevorderde 3.
Het verbaasd me ook zo dat ie het nu pas laat zien.. wat een bikkel van een paard heb ik dan eigenlijk :o

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:21

Jeetje Lianne, wat ontzettend rot zeg.. (netjes uitgedrukt)
Het zit idd op rotplekken.
Ik hoop echt dat Sjel het goed gaat doen op z'n supplementen.
Je hoort wel vaak dat ze daarvan weer een stuk opknappen!
Wel super goed dat je die foto's hebt laten maken. Mooi eigenlijk dat je instinctief voelt of iets goed zit of niet hè! Zonder foto's was je nog een hele tijd aan het kwakkelen gebleven met Sjelmar.

Ik vind kortere stapritjes echt helemaal niet erg hoor!! (hihi, stiekem ben ik ook altijd wel een stap & draf ruiter :P kun je lekker kletsen & om je heen kijken O:) ) Maakt mij echt niet uit als het dan wat kortere ritjes zijn, als we maar gezellig met z'n allen kunnen gaan toch! :j We gaan er gewoon een gezellig weekend van maken!

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:24

Ja, dat komt sowieso goed xD
Meneer ging heen netjes op de trailer met wat aanmoediging, maar dacht je dat ie weer terug wilde? No way xD Stonden we daar :P

Hoop echt dat de suplementen aan gaan slaan, dat is natuurlijk ook nog maar de vraag.
En zo ja, of het genoeg doet, want de arts zei ook dat het sowieso helpt om de boel te 'smeren' en in sommige gevallen het proces ook stil zet, maar in de meeste gevallen niet.

Marja, om ff terug te komen op jouw vragen.. ik moet echt morgen ff op stal kijken, want ik kan het niet vinden xD
Tis gruwelijk duur, maar goed als het werkt.. je kunt het ook alleen bij de dierenarts kopen
Laatst bijgewerkt door Dott op 28-06-12 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:26

Ha ha dat toont 't karakter Maar weer! Klinkt raar, Maar Op zo'n moment ben je er Denk alleen Maar blij mee dat ie er niet op wil!

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:36

marjan1986 schreef:
Ha ha dat toont 't karakter Maar weer! Klinkt raar, Maar Op zo'n moment ben je er Denk alleen Maar blij mee dat ie er niet op wil!

Ja, meneer was verdoofd aan 1 been, maar besloot dat ie toch maar het touw uit handen ging trekken en op zoek ging naar gras.. draafde de paddock in, daar kwamen opeens andere paarden aan de andere kant van het hek, hij schrok zich kapot, zet het op een galop.. ik rolde bijna om van het lachen

DottJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:40

In de trailer vanmorgen: Nomnomnjom HOOOOI

Afbeelding

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:41

Haha lekker koppie!! <3