Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
darwin schreef:Ik vind het ook heel knap dat jullie daar zijn wezen kijken, zou mijn hobby niet zijn.
Heb de filmpjes wel bekeken en vond het niet echt schokkend.
JoyCiej007 schreef:darwin schreef:Ik vind het ook heel knap dat jullie daar zijn wezen kijken, zou mijn hobby niet zijn.
Heb de filmpjes wel bekeken en vond het niet echt schokkend.
Het is ook niet echt mij 'hobby' hoor, maar ik wilde als paardenmens 'graag' de andere kant van het verhaal zien; ik heb verschillende inslapingen meegemaakt, de één gebeurde vredig, dat paard was echter ook helemaal 'op' en nog versuft van de medicatie. De ander vechtte wel degelijk, geen fijn gezicht om te zien.
Ik heb voor deze excursie gekozen puur uit interesse, om te kijken of al die vooroordelen kloppen. Deze kloppen dus NIET (in iedergeval wat betreft de slagerij in Nijkerk). Ook werd ik wel heel benieuwd na een bepaald topic, wat voorafging aan het topic van de excursie.Maar een hobby, nee. één keer is voor mij genoeg, misschien dat ik wel mee zou willen als er een nieuwe excursie naar nijkerk wordt georganiseerd voor bokkers die n.a.l.v. dit topic toch wel érg nieuwsgierig zijn geworden. Denk dat het dan 'fijn' is als er wat bokkers meegaan die dit al eens hebben meegemaakt, zodat we mensen gerust kunnen stellen etc.
darwin schreef:JoyCiej007 schreef:
Het is ook niet echt mij 'hobby' hoor, maar ik wilde als paardenmens 'graag' de andere kant van het verhaal zien; ik heb verschillende inslapingen meegemaakt, de één gebeurde vredig, dat paard was echter ook helemaal 'op' en nog versuft van de medicatie. De ander vechtte wel degelijk, geen fijn gezicht om te zien.
Ik heb voor deze excursie gekozen puur uit interesse, om te kijken of al die vooroordelen kloppen. Deze kloppen dus NIET (in iedergeval wat betreft de slagerij in Nijkerk). Ook werd ik wel heel benieuwd na een bepaald topic, wat voorafging aan het topic van de excursie.Maar een hobby, nee. één keer is voor mij genoeg, misschien dat ik wel mee zou willen als er een nieuwe excursie naar nijkerk wordt georganiseerd voor bokkers die n.a.l.v. dit topic toch wel érg nieuwsgierig zijn geworden. Denk dat het dan 'fijn' is als er wat bokkers meegaan die dit al eens hebben meegemaakt, zodat we mensen gerust kunnen stellen etc.
Ik bedoel met : het zou mijn hobby niet zijn eigenlijk dat ik het zelf niet zou kunnen om daar te gaan kijken.![]()
Ik snap natuurijk ook wel dat jullie niet als hobby hebben, het kijken naar paarden afschieten
babli schreef:ik vind t echt verschrikkelijk te kijken sorry maar heb echt lopen huilen.
ja ik ben soms met dat soort dingen nogal overdreven![]()
maar zou me paard daar toch niet willen zien hangen.
het idee gewoon, ik weet dat het allemaal respectvol gaat en dat het paard dood is enzo.
maar het idee dat ik nog niet eens een kwartier nadat ik dood ben word opengesneden etc. nee. nooit
Berdientje schreef:Heb altijd geroepen dat als ik de keuze moet maken om mijn paard in te laten slapen, ze, mits ze nog vervoerd kan worden, naar de slager gaat. Na dit topic ben ik helemaal overtuigd. Het is geen prettig gezicht om te zien, maar je knippert met je ogen en het paard is weg. Heb helaas meerdere malen bij inslapen gezien dat dat niet zo was. Ik vind het ontzettend interessant om te zien en niet echt schokkend, mede omdat je weet dat het voor dit paard de enige oplossing was, en ik denk dat er door de Rendac veel minder paardvriendelijk mee omgegaan zal worden.
En wat heeft zo'n paar deen luchtpijp zegEn dat dan die slokdarm maar zo klein is! Ik vind eht super interessant om zo'n paard eigenlijk eens 'van binnen te bekijken'.
Wat een prachtige excursie en wat super dat jullie zoveel uitleg kregen zeg!
IndianLady schreef:Over de hersengrote: Niet boos worden. Dat komt omdat paarden minder geevolueerd zijn dan ons.
Een roofdier zit achter je, oke dan ren ik wel.
Wij denken/doen met meerdere lagen hersenen. Bij diersoorten gaat het meer om voedsel te zoeken, vluchten, overleven. Dat heeft minder ontwikkeling nodig. Waarom staan veuelns zo snel, omdat ze meteen mee met de kudde moeten. Onze baby's niet, die worden gedragen. Beetje duidelijk zo?
MissYvette4u schreef:Petje af voor de mensen die de slacht live hebben meegemaakt.
Is er niemand misselijk geworden ??![]()
Ik begrijp uit de beelden dat het paard een ontsteking bij zijn/ haar hoef had ?