Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:27

Ja ik was ook vet bang dat dat paard nog leefde. Maar ik had van te voren wel gelezen dat het naschokken waren. maar toch dacht ik hij leeft nog. Maar ik ben toen wel gerust gesteld *LOL* Lachen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:11

oke, sorry ik lees net dat ik geen stipjes meer mag zetten.. sorry hiervoor!
Maar ik heb alle filmpjes gekeken! Ik zat eerst nog te twijfelen, zal ik het wel doen, of toch niet doen.. maar ooit zal ik er toch beelden van zien.. Lachen
Ik vind dat ze het inderdaad netjes doen, het is wel de eerste keer dat ik zulke filmpjes zie dus ik weet niet hoe anderen dit doen natuurlijk.. maar volgens mij hadden jullie wel lol daar haha Knipoog zoo en wat komt er veel bloed uit zeg.. ik snap niet waar dat allemaal blijft.. Bloos! (in dat paard natuurlijk)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:37

ik vind het ook zeer interessant om te zien, de foto's dan want de filmpjes kan ik niet zien Verward misschien even uit de lucht of doen het niet meer?
maar weet niet of ik wel zo dapper kan zijn om er bij te gaan staan.. wel moeilijk hoor!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:38

voor de 1e moet je je iig inloggen, de andere zou je moeten kunnen zien (die van het hakken ed).
Ze staan namelijk nog wel op mijn acocutn van you tube

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:51

inloggen met boktlogin en wachtwoord, dan doettie het wel, dan nog even op confirm klikken Knipoog

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:27

ja maar dan moet je je eerst helemaal registreren wil je ze zien.. niet dat dat n probleem is.. maar je kan ze niet zo zien

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:37

crazy_funky schreef:
ja maar dan moet je je eerst helemaal registreren wil je ze zien.. niet dat dat n probleem is.. maar je kan ze niet zo zien

Oké, nogmaals. Gewoon een kwestie van een paar bladzijden terug bladeren. maar goed;

je klinkt op de link van het filmpje
dan klik je op 'loggin in', dit staat bij de mededeling in het engels, dat het filmpje het niet doet.

dan voer je in:
naam: boktlogin
wachtwoord: wachtwoord

óf:
naam: excursie
wachtwoord: nijkerk

dan klik je op 'confirm' en dan kun je gewoon het filmpje bekijken.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:23

kunnen die wachtwoorden niet even in de beginpost gezet worden? Het is nu echt al 15x gepost..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:04

patsur schreef:
kunnen die wachtwoorden niet even in de beginpost gezet worden? Het is nu echt al 15x gepost..

15 x pas? Tong uitsteken

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:10

denk wel vaker Haha!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:21

sorry! maar ik had niet echt zin om 62 blz door te gaan lezen.. maar bedankt voor de (zoveelste) uitleg! Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:25

zelfs in de post boven die van jou (waar je het in vroeg) staat het.. het gaat dus niet om 62 pagina's, maar om 1 post

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:40

ja zie het maar snapte toen niet wat ze er mee bedoelde, ik dacht gewoon zelf inloggen,.. en niet dat je met die naam en dat als wachtwoord moest inloggen.. maar snap het nu..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:12

patsur schreef:

Ja, dat heb ik ook meerdere keren gevraagd..... Sigaar

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:19

Jeetje wat interessant!
Ik baal er echt van dat het al op zo'n korte termijn was, en dat ik er niet bij kon zijn.
Wel "schokkende" beelden in zekere zin, maar het gaat allemaal wel erg vriendelijk vind ik.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:15

Ik moet toch even kwijt dat ik best respect heb voor de meiden die op bezoek zijn geweest. Er is jullie duidelijk veel aan gelegen de voor jullie juiste manier van 'afscheid' te kiezen voor jullie paarden als die dag ooit een keer komt. Ik zou te laf zijn geweest om mee te gaan Bloos Daar ben ik toch iets te weekhartig voor, vrees ik. Maar ik heb nu van jullie ervaring wel kunnen profiteren, waarvoor dank OK dan!

Ik ben alleen wel in mijn voornemen gesterkt om mijn paard in te laten slapen. Puur een gevoelskwestie, ik kan het niet beargumenteren. Al zou ik, indien ik de keuze had, er voor kiezen hem thuis te laten schieten. Het gaat zo snel, ze zijn dood voor ze het weten. Ik las een tig aantal pagina's hiervoor dat sommige va een schotmasker hebben, daar zou ik dan zeker voor kiezen.

De foto's en filmpjes hebben me trouwens ook gesterkt in mijn voornemen zoveel mogelijk vegetarisch te zijn. Al was het niet om het dier, het ziet er gewoon zó smerig uit! Mijn vriend (tot nog toe geen vegetarier) vond het ook knappies smerig.

En ik heb er een groot respect voor de slachters bij gekregen! Wat een baan zeg! De hele dag in en onder het bloed en het sap uit ingewanden en dan ook nog fysiek zware handelingen tussendoor. Petje af! Zoiets moet je echt kunnen - ikke niet in ieder geval...

Jasmijntje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:49

Ik heb de fotos ongeveer allemaal bekeken en het eerste filmpje alleen.. de rest wil ik liever niet zien (heb niet zo'n hele sterkte maag Bloos )
Maar als ik dit alles heb gezien weet ik dat ik mijn paard NOOIT naar het slachthuis zou brengen.
Als andere mensen het doen, prima Knipoog
Hun keus Lachen

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:46

jas_horses
Ik snap je niet helemaal? soms moet een pony gewoon naar de slacht,of word ie ingeslapen
Dat moet gewoon Boos! helaas

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:12

Loves_Sjakie schreef:
jas_horses
Ik snap je niet helemaal? soms moet een pony gewoon naar de slacht,of word ie ingeslapen
Dat moet gewoon Boos! helaas

ze zecht dus dat ie NOOIT naar de slacht zou gaan, conclusie, als het zover komt dan laat ze 'm inslapen Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:27

Ik schrok wel even een beetje van het eerste filmpje. Eerst zie je dat paardje nog zo
staan snuffelen enzo, de oortjes naar voren, en dan ineens.. Pats. Maargoed, gelukkig
maar dat het zo snel gaat.

En dat leegbloeden; wat komt er véééél bloed uit zeg! Bloos!

Wel erg interessant om eens te zien zo.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:31

Ik heb eerst 24 pagina's moed verzameld en toen toch het eerste filmpje bekeken. Ik heb nu nog een mega hoge hartslag, maar ben blij dat ik het bekeken heb.

Het gaat RAZENDSNEL zeg....dat paard weet echt niet wat hem raakte. Ene moment denkt ie: Hoi hoi, wie zijn jullie..tak-weg.

En nu zie je pas wat voor gewicht een paard heeft, het valt echt accuut op de grond, ongelooflijk, het lijkt wel versneld te zijn afgespeeld.

Ik ben erg onder de indruk, en ben er blij mee dat ik vegetarier ben. Ik vind vlees heerlijk, maar ik heb het niet nodig.

Ik vind het een hele diervriendelijke dood, paard merkt er overduidelijk helemaal niks van en pijn voelt hij ook niet. Eer dat de pijnprikkel bij de hersenen is is het paard al dood.

Meiden, respekt voor jullie hoor.

lieselotte19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:03

Ik heb ook even alles gelezen. Ik vind het moedig van die meiden die zijn geweest naar daar,ik zou het niet kunnen zien. Maar ik ben voor inslapen. Slachten vind ik nog altijd een vieze manier,alleen al als ik eraan denk. Ik vind het nog steeds een erg dieronvriendelijke manier. Maar ieder zijn mening.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:43

Mindfields: bedankt Lachen Het was dan ook zéker niet gemakkelijk hoor, om dit vlak voor je te zien gebeuren. Het lijkt inderdaad alsof het versneld is Knipoog

Maar, even ter duidelijkheid: Dit is het natuurlijk niet. Ik heb er écht geen spijt van, en zal dat ook nooit hebben. 'Blij' dat mijn vooroordelen weg zijn.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:42

Als nog, ik vind het vreselijk om naar te kijken. Heb hem na de eerste secondes al weer af gezet.

Ik vind het persoonlijk gewoon gruwelijk om te zien.

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:46

ik heb al paardenliefhebber alle filmpjes gezien
en ik denk dat ik hem ook naar de slacht zou brengen
ik ken van veen ben er ook al 1 keer geweest om een paard van mijn vriendin weg te brengen.
we gaven hem een wortel en terijl hij aan het kauwen was lag hij op de grond.
ik heb eigenlijk niet zo`n sterke maag maar zo heel schokkend is het op zich niet alleen dat wegdragen.. ja das minder.
ik moet wel zeggen dat het paardje dat na ons moest eerst heel erg in paniek raakte door dat schot maar dh, van veen kalmeerde het paard rustig en liep even heen en weer.
dus als ik voor die keuze moet staan. is het de slachterij

ik heb er namenlijk een hekel aan als parden moeten lijden en bij het islapen kan een paard in paniek raken doordat zijn achterbeenen het ineenkeer niet meer doen en weg glijden en daarna zijn voorbenen nee daar heb ik geen lekker gevoel bij.

maar ik vin het heel tof van jullie dat jullie er bij waren
ik ben 1x naar een kippenslachterij geweest(excursie van school) en ik kwam niet verder dan deur 1 want daar stinkt het en is het bloeddddddd heet (en die slagers zijn ook niet bepaalt vriendelijk)