Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovebelly

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:32

Guys, ik ga slapen, morgen vroeg op, moet werken :P

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:33

Hihi dank je :o

Trouwens over dekens gesproken, ik zal ZEKER wel iig een fleecedeken mee nemen....
T weer kan je daar s'nachts echt vies tegen vallen.. 2 jaar geleden was t overdag opzich wel mooi weer.. voor een lekekr vliegendekentje maar s'nachts heel koud! dus ik had mijn pony s'nachts met dr fleecedeken om staan..

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:35

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:37

Zoo gaat hier hard in 1 keer haha :D
Ik ben hard bezig mijn lijst bij te werken, die ziet er nu zo uit :

meenemen voor de pony :

Rijden :
- Hoofdstel
- Zadel + Singel + Zadelhoes + Beugel + Beugelriemen
- Dekjes ~ Scapa Chocolate/ HV Polo Flamingo/ Global Babyroze/ Eurostar Stripe/ HH Black/ HH Chocolate + naam?
- Beenbescherming ~ BR Navy voor/ HH Grey voor+achter/ HH Red voor+achter/ BR Chocolate voor+achter?/ Global Babyroze voor+achter?
- Springschoenen ~ Vantaggio oud/ Bont nieuw
- Bandages ~ Wit/ Blauw/ Bruin + Bandagebandjes
Verzorging :
- Snoepjes + Voer
- Zweetdeken
- Vliegenmasker
- Anti vliegen spray
- Wondspray
- Halsters + Touwen ~ HH Grey onderlegd/ Zwart bont/ Roze weidehalster
- Poetskist ~ Harde borstel/ Zachte borstel/ Hoevenkrabber/ Spons /Zweetmes / Naald+draad/ Manenborstel/ Elastiekjes/ Schaar
- Tekentang
Overig :
- Paardenpaspoort
- Hooinet (voor in de trailer)
- Lijstje met belangrijke telefoonnummers
- Onderlappen voor op de trailer

Meenemen voor jezelf;

Rijden :
- Rijbroeken ~ Chocolate/ Babyblauw/ Zwart/ Navy
- Polo’s ~ 3x
- Sokken ~ 5 paar
- Cap
- Handschoenen
- Zweep
- Bodyprotector
- Laarzen + Laarzentas + Verzorgingsspul
- Chaps + Jodphurs
- Sporen + Bandjes
- KWPN jas

Overige Kleiding :
- Stalschoenen + Allstars + Slippers
- Spijkerbroeken ~ 2x
- Korte broek
- Joggingsbroek ~ 2x
- Vest ~ 2x
- Trui ~ 2x
- Onderbroeken ~ 6x
- Sokken ~ 4x
- Topjes ~ 4x
- T-shirts ~ 2x
- Jas
- Pyjama
- Regenkleding

Verzorging :
- Tandenborstel + Tandpasta
- Zonnebrand
- Handdoeken ~ Kleine Handdoek/ Grote Handdoek/ Badlaken
- Zonnebril
- Pleisters
- Antimuggen spul
- Paracetamol

Overige :
- Slaapzak
- Kussen + Kussensloop
- Bedlaken
- Mobiel + Oplader
- Ipod + Oplader
- ID + Ziekenfondspasje
- Geld
- Zaklamp
- Notitieblokje + Pen
- Tijdschriften
- Plastic tasje voor vuil goed

Mis ik nu nog iets??

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:43

Volgens mij mis je nog wat van je toiletspullen :P make-up, shampoo enzo! of heb ik er nou weer overhee ngelezen xD

Trouwens debbie, mocht je iets vergeten zijn :P ik zal waarschijnlijk wel weer zoals altijd veel te veel mee nemen.. mag je het wel van mij lenen hoor :+:

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:45

Ga je trouwens dit jaar weer zwemmen ?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:49

Oh oliebol haha je hebt nog gelijk ook xD
Heb het er gelijk bijgezet, verder nog iets nodig?? :P

Ik heb niks gezien over zwemmen, maar wat is dat spelletjesuur ofzo? En die stormbaan?

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:01

Stormbaan is echt stom :P dan ga je met alle mense nvan kamp spelletjes doen enzo :P

Spelletjes uur met je paard is wel super leuk! dan ga je ponyvoetbal doen, tikkertje, estafette en zo nog meer spelletjes :P

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:26

Hahah die stormbaan dacht ik al dat dat niks ging worden :')
Die spelletjesuur lijkt me ook niet echt geweldig .. Ga je eigenlijk ook zwemmen? Want dan moet ik een bikini meenemen :o

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:39

Hihi aawh Sabrina :+: volgens mij zijn we echt nog maar met zn 3en. wij 2, en melenie. (die ik niet meer in dit topic zie? :(:) )

Ik voel me btw echt even heel rot over schoolgedoe.. t is allemaal echt oneerlijk.
maargoed, ik ga maar slapen. anders ga ik er alleen nog maar langer overna denken en dat helpt niet echt nu..
Laatst bijgewerkt door wake_up op 03-07-11 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:39

dat staat dan op je programma lijst... ik ging 2 jaar gelede nwel zwemmen... maar dat stond gewoon op het programma!! nog maar 15 daagjes :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:22

Nou, de saddlefitter is geweest. en ik heb heel simpel een zwart vzh zadel := vind het wel ergens heel jammer, heb namelijk ook nog een bruin (havannah) springzadel geprobeerd, en de kleur was veel mooier en mijn benen lagen er mooier op, als zo'n echte springruiter, haha. :+ maar vond het veelzijdigheidzadel net iets fijner zitten, iets dieper. alleen als ik daarvan de bruine wilde moest ik 4 weken wachten, dus toen toch maar voor de zwarte gekozen. :+
En afgesproken met mn moeder, dat als het springen beter gaat, we m inruilen voor een bruin springzadel. :)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:24

Wat fijn dat je nu een springzadel hebt debbie!
Bruin is idd echt ontzettend mooi! als ik mijn Hulsebos zadel eindelijk heb verkocht komt er voor ons ook een bruin kentaur springzadel :) ik heb alleen geen springzadel voor kamp... maar ik mag wss ook niet springen met wianne door die banden... en heb wel een springzadel voor die pony! dus dan ga ik daar lekker mee springen:D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:53

Ik zat net trouwens te denken; vergeet niet je laarzentrekker (of hoe heet dat ding waarmee je je laarzen makkelijk uit krijgt? :+ ) en laarzenspanners mee te nemen naar kamp. :)

Sabrina, Kentaur zijn gave zadels zeg! :) Als ik deze zou inruilen over een half jaar / jaar dan neem ik denk ik wel hetzelfde merk. Die vrouw heeft namelijk niet heel veel merken, en de meeste merken zijn boven de 1500 O:)

Krijgen wij trouwens deze week of volgende week de lesindeling?

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:07

Haha ik heb geen laarzentrekker... heb laarzen met een rits maar spanners heb ik altijd mee :) die zitten altijd in mijn laarzen... Ik ben trouwens echt ontzettend tevreden over mijn laarzen! ik heb ze nou al 4 jaar en ze zijn nog helemaal perfect! ze beginnen NU pas te slijten aan de binnenkant.. voor de rest heb ik 2x me rits vervangen... that's it.. Het zijn derby's :)

Wil je ook een kentaur zadel als je deze inruild ? maar hoeveel was je voor deze kwijt dan ??

Uuhm ik denk ergens eind deze week :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:16

Haha nee, ik wil als ik dit zadel inruil hetzelfde merk als ik nu heb :) Die kosten namelijk +/- 700 euro. Aangezien ik toch niet heel vaak spring, en mn dressuurzadel al duur zat was, vind ik het zonde om ook nog eens zo'n bedrag aan een springzadel te besteden :')

Ik heb qua laarzen Petries Anky. Vind ze wel redelijk ingezakt (terwijl ik altijd laarzenspanners gebruikt), en de binnekant niet zo mooi meer. Heb ze nu anderhalf jaar. Misschien dat ik voor de training nog andere, wat soepelere laarzen, erbij ga kopen :)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:44

OOh ik snapte je even niet!:P Wianne heeft een nogal moeilijke rug.. dus daarvoor lag kentaur het betse :) die was 925 euro dacht ik... maar we moeten het zadel van mijn oude paard nog verkopen voor 825 tot 850 euro...

ow das ook snel!:oo ik heb geen idee hoe het verschil voelt met stugge en soepele laarzen xD

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:29

Zoo wat een gesprek hier zeg! Ik heb echt alleen een rossner amerika dressuur 2dehands voor 600 euro gekocht en hoop hier de komende tijd nog wel mee te doen! Ik moet alles zelf betalen dus een 1000+ zadel zit er niet in, een springzadel ook niet :+

Ik heb alleen een probleem, jongens .. (in dit geval meisjes :') ) maar ik heb vorig jaar een paar petrie leren laarzen gekocht in de aanbieding bij hyporama voor 120 euro (moeder betaalde het godzijdank) maar ik heb het idee dat ze helemaal niet zitten zoals ze horen? Die vrouw die me hielp zij dat ze perfect zitten maar naar mijn idee zijn Ze te lang?de rits komt namelijk als ik hem aandoe tot in mijn knieholte ( ik moet ook mijn been strekken voor de rits anders gaat hij niet dicht) maar als ik dan mijn been weer buig (hoe je ook normaal op een paard zit) dan zit die rand in mijn knieholte wat heel irritant rijd en daarnaast plooit of bolt het leer zeg maar op terhoogte van mijn enkel op mjn scheenbeen waardoor et daar ook drukt als ik mijn hakken uitdruk, ook zakt de laars iets naar beneden tijdens het rijden waardoor die plooien verdwijnen, wat lekkerder rijd. Maar daardoor hb ik minder controle over mijn voeten en kom ik weer wat meer op mijn tenen te staan terwijl ik mij hakken wil uitdrukken. Wat denken jullie?? Is mijn laars te lang? Want de maat bij mijn voeten is wel goed, mij werd verteld dat ik ze moet inlopen en dt het dan beter zit maar ik zie niemand met plooien bij zijn voet en een rand prikkend in je knieholte???

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:43

Afbeelding

Hier zie je hoe die zit ... ??

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:08

als laarzen net nieuw zijn duurt het wel even voordat ze goed zitten. Bij je enkel gaat het namelijk nog ongeveer een cm inzakken (wat dat plooien dus is) :) Dus dan heb je als het goed is ook minder last bij je knieen, en het leer rekt dan nog iets uit en versoepelt, waardoor je ook geen last meer hebt van die druk. :)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:49

Ik vind ze goed zitten hoor!!
Ze horen wel tot in je knieholte te komen....

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:44

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:27

De plooi onderin je laars is totaal niet erg hoor... hoe lang heb je ze al ? want het duurt inderdaad best lang totdat ze ingezakt zijn.. en als die vrouw ze gewoon op maat gemeten heeft zitten ze goed voor jou benen :) ze moeten wss nog eventjes ee nbeetje inzakken gebruik je wel laarzensteuenen ???

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:35

Dat lijkt me nou verschrikkelijk he.. als je als 16 jarig meisje naar een Knhs instructieweek allround paarden gaat.. en er ook mensen van rond de 50 mee gaan :P dat zou voor mij geen succes worden ben ik bang :P

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:58

hahaha ja idd, die ouderen man & vrouw :PP
Maar daarom moet je ook dan bij zo week als 9 of 10 :p
Of allround t/m 20 jaar oid. xd