tinkerdag in leusden, wie komt??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: tinkerdag in leusden, wie komt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:50

En zo niet dan roep ik gewoon heel hard 'BOKT!!'

Huilen van het lachen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:51

Dat doe je niet ROFL

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:54

Dat doe ik wel. Haha!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:54

Nagelbijten / Gniffelen Haahah echt Nagelbijten / Gniffelen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:16

We zien wel. Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:26

guppekop schreef:
Hallo Bokkers,
Even voor de duidelijkeheid:
Ik organiseer een tinkerdag in Leusden en dat doe ik omdat ik gek ben van tinkers en iedereen een leuke en gezellige dag wil bezorgen. Ik heb er dan ook geen zin in om de 14e (en de 30e) als een politieagent rond te lopen of mensen van jan en alleman foto's lopen te maken. We hebben een goede fotograaf -Jan Bert Wedman (maakt ook reportages voor Omroep Amersfoort en heeft een eigen bedrijf)- gehuurd (Marlies weet wie het is) en die maakt die dag de foto's. Die kunnen we dan ook op de site gebruiken. (Deze fotograaf heeft de foto's op de site niet gemaakt.) Het is geen openbaar terrein dus onze regels gelden er.
Nogmaals: ik wil iedereen een leuke dag bezorgen. Als het de 14e een succes wordt dan wil het 1 @ 2x per jaar organiseren. Maar dan moet het ook wel voor mij een leuke dag zijn waarbij ik niet al teveel sponsors hoef te hebben zodat het zich zelf rendabel kan maken. Anders ben ik er zo mee klaar. Ik stop er namelijk genoeg tijd en energie in om te proberen het voor iedereen (dus ook voor mij) naar de zin te maken.
Als persoonlijk aandenken willen we alle deelnemers een foto naar keuze sturen en willen de deelnemers of anderen meer foto's dan kan je die tegen een kleine vergoeding bij bestellen.
Als je echt foto's wilt maken dan kan je bij de organisatie (dus via mij) een verzoek indienen of je foto's mag maken. Wellicht kan dat dan wel (maar dan wel, denk ik, tegen een kleine vergoeding aan de organisatie).
Uiteraard is het wel toegestaan van familie foto's te maken.

Nogmaals: ik vertrouw op jullie medewerking.

Groeten,
Michel Ruijs

ps. Heb je vragen of opmerkingen aan mij gebruik dan de Info@tinkerdagleusden.nl mail.
Ik kijk namelijk zelf zelden op Bokt.nl

Cheveyo schreef:
en van bekenden/vrienden uiteraard Knipoog

maar waarom wordt er niet gezegd wie de fotograaf is?

guppekop schreef:
Cheveyo... Ik heb de naam toegevoegd.
En nee... dan heb je mijn verhaal niet begrepen Doei, doei Cheese!
Groetjes,
Michel Ruijs

Dank je wel voor de naam Lachen
Maar toch nog even het volgende.

guppekop op 8 september schreef:
hoi
Rais en Cheveyo,
Leuk dat jullie ook komen kijken de 14e oktober of de 30e september.
Er loopt op beide dagen een fotograaf rond die foto's gaat maken en die komen ook op de site van de TinkerdagLeusden te staan. We vinden het dus niet goed dat er naast de door ons betaalde fotograaf andere mensen foto's maken die later al dan niet commercieel worden aangeboden aan derden. We zullen hier dan ook tegen optreden. Familiefotos en vrienden etc mogen natuurlijk wel.
Ik hoop dat jullie ons standpunt hierin begrijpen en ik vertrouw op jullie medewerking
Groetjes,
Michel Ruijs
http://www.tinkerdagleusden.nl

Guppekop,
Ik heb het dus begrepen zoals je eerder hebt omschreven, nu mag dat dus ook niet meer...
Waar zijn jullie bang voor?
Het is niet voor de verkoop maar gewoon LEUK om te doen!
Er is dat weekend nog een andere wedstrijd in de buurt maar ik heb/had voor deze de agenda geblokt. Rit en wedstrijd trek ik momenteel lichamelijk helaas niet dus dan is kijken ook gaaf genoeg. Jammer dat het zo gaat ik heb de ervaring dat we in deze regio en met de tinkermensen met wel tig fotomakers langs de kant kunnen staan zonder dat er problemen zijn en of je nou beschikt over een diegiespiegie of een semispiegie of een compact camera geen enkel probleem, nog nooit geweest ook....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:40

Pradaatje schreef:
Je herkent die vlek die bij mij hoort vast wel Ja

En mijn Non-vlek Vork

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:46

Shalimar schreef:
Oh...Clown
Euh, ik heb een blauwe ruitjes rijbroek aan denk ik.

Zeg even 13 okt. wat voor kleren je aan doet Tong uitsteken
En kom je ook kijken 30 sept. bij de crossles?

@ Guppekop (Evy of michel, maakt niet uit Lachen )
Hoeveel doen er tot nu toe mee met de les, en word het ingedeeld op niveau?
E n kun je met de cross op de tinkerdag zelf ook kiezen voor bijv. een hogere sprong?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:30

Guppekop (papa van ... denk ik), wat ik schrijf is overigens totaal niet onaardig bedoeld, het is alleen zo anders ("afschermend" en 'bezittend') dan hoe het in de Tinkermensengroep gaat namelijk Lachen.

Dat wilde ik wel nog even zeggen, heb geen zin in ongein enzo maar sommige dingen komen gewoon raar over Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:49

Ben het toaal met Cheveyo eens...
Er is toch ook niet maar 1 fotograaf op het NK eventing...
Nouja, laten we hopen dat we dan maar leuke foto's krijgen, denk het wel, maar ik vind het altijd leuk als er meerdere foto's maken, elke foto is verschillend. Lachen

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 12:49

Hoi Cheveyo,
Eerst even op opmerking vooraf.
Guppekop, mijn dochter, weet uiteraard veel van de organisatie en helpt mij links en rechts af en toe mee met de 14e oktober. Zij heeft echter in het geheel niks te maken met wat er is geschreven over het fotogebeuren op bokt. Dat komt van mij (Michel) omdat ik die dag hoofdzakelijk zelf organiseer en wat belangrijker is betaal. Dus val Guppekop hier svp niet op aan, ook niet de 30e of de 14e. Want dat zou niet eerlijk zijn tegenover haar. Zij doet de 14e gewoon als deelnemer mee met haar/onze tinker Murphy.

Nu een rea op het fotogebeuren.
Ik vatte je (Cheveyo) mail niet onaardig op. Ik zie het als positieve bijdrage waarmee ik, als organisator, wat mee moet doen (het is voor mij ook de eerste keer dat ik zo een groot gebeuren organiseer).
Zoals ik al eerder heb geschreven wil ik iedereen (dus ook mij) een leuke dag bezorgen. Ik ben de afgelopen jaren bij meerere toernooien geweest en vond het sfeertje wat daar steeds hangt gezellig en gemoedelijk. Vanuit die gedachte (gezellig en gemoedelijk) heb ik het initiatief genomen om in Leusden ook een dag te organiseren. En, als ik het aantal aanmeldingen zie, dan wordt het een gezellige maar drukke dag.
Vanuit de gedachte van gezellig en gemoedelijk heb ik ook met verbazing de reacties van jullie gelezen over het wel of niet mogen fotograveren (*).
Ik heb een betaalde fotograaf die foto's maakt van iedereen. Ik geef aan iedereen één foto en de rest van de foto's kan je tegen een redelijke prijs kopen. Ik dacht dat ik hiermee een leuke aanvulling op de dag gaf.
Dan kan het het niet zo zijn (en hier is mijn kritiek op het fotogravengebeuren) dat er door andere fotograven (al dan niet commercieel) die dag van iedereen foto's worden gemaakt en deze gratis gaat verspreiden. Als ik in een van de mailtjes lees dat iedere bokker zich even moet melden dan praat je niet meer over één vriend/familie.
Dan is het wellicht niet tinkerwerelds en flauw, maar dan vind ik, dat ik als organisator niet vriendelijke beslissingen moet nemen en stellen dat alleen JB foto's maakt die dag, hoe vervelend ik dat ook vind, omdat ik dan als een politie-agent moet rondlopen en daar heb ik geen zin in want dat bederft mijn dag (en dat is zoals gemeld niet mijn uitgangspunt).
Ik wil hier helder in zijn, naast het startgeld zijn de foto's een bronnetje van inkomen, die het mogelijk moet maken om deze dag volgend jaar/jaren ook weer te kunnen organiseren (mogelijk 2x per jaar). Deze dag moet mij ook niet al te veel kosten (maar dat lijkt me logisch). Als ik dit zo lees dan klinkt dit wel weer commericeel....

(*) Waar ik me overigens ook aan heb gestoord is hetvolgende: Ik leg in diverse berichten uit waarom ik iets wel of niet wil hebben. Dan vind ik het flauw dat er mensen op reageren in de trend van "dat doe ik lekker wel". Ik vind dit soort berichten niet bijdragen aan oplossingen maar aan "kont tegen de kribbe". Dat is in mijn ogen niet tinkerwerelds en lost niks op. en maakt de stellingen juist harder.
Jullie hebben een wens die op de een of andere manier moet kunnen worden ingevuld met een voor beide kanten goede oplossing. Uiteraard sta ik dan ook open voor sugesties en ideeen.
Ik wil jullie een gezellige dag bezorgen en mijzelf ook. Dat moet de gedachte van die dag zijn.
Maar gebruik svp de mail van Info@tinkerdagleusden.nl omdat ik, zoals gezegd, niet het profiel van Guppekop kan/wil gebruiken.
Groetjes,
Michel Ruijs
Tinkerdag Leusden

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 22:05

zozo.. lange tekst van pa Tong uitsteken Tong uitsteken
eehm.. ik wil ff melden:
met de dag ga ik toch maar 60 springen Knipoog
ik maak me gewoon zo'n zorgen om die oxers Tong uitsteken
maarach.... ik vind 60 niet zo erg Tong uitsteken liever dat het goed gaat dan de we de hele tijd stilstaan voor de oxers toch?? Tong uitsteken (als ik het spannend vind, staat Murf stil)
xx

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:42

Dank voor je uitgebreide antwoord Papa Guppekop ik zal je dit weekend even per antwoord terug sturen, niet in dit topic Knipoog.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:55

Ow..
Waarom zorgen om de oxers, ik maak me altijd zorgen om de stijltjes Nagelbijten / Gniffelen
Maarja, bonny springt nou eenmaal redelijk breed Tong uitsteken
Maar doet er dan niemand van bokt mee met 80 cm? Of lees ik hier nou overheen...Nagelbijten / Gniffelen
Hoeveel doen er mee aan de les, evy?

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 11:25

eehm...nu 6
maar ik twijfel nog.. misschien als ik privéles neem... en dan de oxers van 80 oefen.... ik zie nog wel :p ik heb me nu ingeschreven op 80, ,maarja.... Tong uitsteken

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:27

Mag ik vragen of Jeanette Kuyt ertussenzit? ze had wel mailtje gestuurd (staat hier op stal) maar niets teruggehad, kan je even kijken mischien Schijnheilig

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 11:32

is dat dat meisje waar we toen in Welh aan het praten waren? dieke en jeannette kuyt.. en een van hun reed toen op bonny toch?? of vergis ik me nu heel erg??
eehm... nee, ze komt de 30ste niet..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:55

Ja dat is ze, maar niet die ook op bonny reed, dat is dieke....die rijd soms op bonny.
Jeanette reed op die bonte Knipoog

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:10

haha, leuk!
waarom doet Dieke niet mee dan?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:19

Volgens mij doet ze alleen dressuur, weet niet zeker of ze had ingeschreven.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:48

Duss.. Mijn moeder mag wel gewoon foto's van mij maken? Toch?

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:58

Pradaatje schreef:
Duss.. Mijn moeder mag wel gewoon foto's van mij maken? Toch?

Heb net even alles doorgelezen en wat ik ervan begrijp mag dat gewoon.

Ik heb geen foto's in mijn profiel maar kom met een zwarte tinker met een bles en vier witte sokken, enne...nogal breed... Haha!

Ik ben echt benieuwd hoe het gaat want het is mijn eerste wedstrijd en Zora heeft nog maar heel weinig binnenbakken van binnen gezien. Ikzelf heb nog nooit met haar in een binnenbak gereden laat staan gesprongen. Dus hoop dat het springen wel gewoon buiten is. Geen regen hopelijk... Ach gut Ook heeft ze nog nooit een parcours gelopen maar zo nu en dan een paar hindernisjes in de bak (twee of drie)...dus als je een zwarte tinker aan de kletter ziet gaan tijdens de 40 cm ben ik het Bloos Haha! Tong uitsteken

Ben nu al zenuwachtig... Ach gut Bloos

Wat doen jullie eigenlijk met de manen en staart....vlechten?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:45

Krijg je eigenlijk nog een bevestiging van je inschrijving ?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:43

Uh ik had een bevestiging gehad, omdat ik ook vroeg naar stalling volgens mij verder weet ik het eigenlijk niet meer Verward Voor wanneer moest je ook alweer betalen Nagelbijten / Gniffelen zal ik maar ff nakijken Bloos

Mirandaatje ik vlecht meestal Ja al laat ik op een tinkerwedstrijd ook wel eens (een deel) vd manen los --> moet toch OOIT eens kunnen showen Haha!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:45

Dan zal ik er eens even achteraan gaan want ik heb nog niets binnen gekregen ....

Ik vlecht Shay ook gewoon in , staat netjes en je zit niet de hele tijd met een bos manen in je hand in plaats van teugels Clown
Of ben ik de enigste die daar last van heeft als de manen loshangen ? Bloos

Wat ik wel leuk vind (en nu denk ik ook weer doe) is een hengstenvlecht met losse manen eronder Ja Maar dat is wel erg rottig om netjes te maken Clown

**Edit** Nou mailtje is verstuurd , nu even afwachten dus Nagelbijten / Gniffelen