Meeting omgeving Barneveld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: Meeting omgeving Barneveld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:22

als het meezit neem ik mijn jonge merrie mee dus rit van 3 uur vind ik beetje veel, tenzij er onderweg een pauze ingelast kan worden en het geen racerit wordt...? Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:30

Zamora schreef:
als het meezit neem ik mijn jonge merrie mee dus rit van 3 uur vind ik beetje veel, tenzij er onderweg een pauze ingelast kan worden en het geen racerit wordt...? Haha!

Ik weet natuurlijk niet wat de rest wil, maar een rit van 3 uur met bv een pauze van een half uur zou dat kunnen? (dus 3 uur incl. pauze = 2,5 uur rijden)

Een galopje tussendoor lijkt mij erg leuk, maar racen nee liever niet met een grotere groep of mensen met jonge paarden die dat liever niet willen dan gebeuren er misschien dingen die we liever niet willen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:07

ik weet natuurlijk helemaal niet hoe ze is tegen die tijd, ik weet ook niet wanneer we gaan Tong uitsteken ze gaat aankomende zondag weg voor 2 maanden training e.d. en als we dus in september pas gaan kan ik haar thuis nog even trainen, want lijkt me leuk om haar mee te nemen voor de ervaring. We zijn met school een keer in die omgeving wezen rijden en die beesten werden helemaal overstuur gereden en er is zelfs een ongeluk gebeurd toen. Rose weet het vast ook nog wel. Wil natuurlijk wel galoperen enzo maar niet bij elk lang stuk in volle rengalop nemen Clown maar jij snapt het wel denk ik haha

Als iemand een plekje in de trailer vrij heeft heb ik dan, mits Zamora mee kan nemen een brave töltende merrie over.

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:20

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:21

Ik woon niet in de buurt, dus dat heeft weinig zin Clown

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:55

Zamora schreef:
ik weet natuurlijk helemaal niet hoe ze is tegen die tijd, ik weet ook niet wanneer we gaan Tong uitsteken ze gaat aankomende zondag weg voor 2 maanden training e.d. en als we dus in september pas gaan kan ik haar thuis nog even trainen, want lijkt me leuk om haar mee te nemen voor de ervaring. We zijn met school een keer in die omgeving wezen rijden en die beesten werden helemaal overstuur gereden en er is zelfs een ongeluk gebeurd toen. Rose weet het vast ook nog wel. Wil natuurlijk wel galoperen enzo maar niet bij elk lang stuk in volle rengalop nemen Clown maar jij snapt het wel denk ik haha

Als iemand een plekje in de trailer vrij heeft heb ik dan, mits Zamora mee kan nemen een brave töltende merrie over.

Sharon weet dat ook nog wel Sigaar

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:36

Zamora schreef:

Ben je gek? er wordt niks 'overstuur' gereden, als het zo'n rit zou worden ben ik weg Knipoog .

Gewoon lekker relaxed een rit maken, gezellig kletsen en misschien voor de liefhebbers een galopje, bij een eerdere bokrit (die aanzienlijk groter was) hebben we op een geven moment een groepje gemaakt van mensen die graag een versnelling hoger wouden, die gingen naar links een zandpad op en de rest reed rustig de andere kant op.

Als ik voor mezelf alles op een rijtje zet gaat mijn voorkeur uit naar een rit in september die ong. 2/3 uur duurt!

Wat wil de rest?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:49

ja idd Haha! heb je die caramello barefoot nog?? ik doe die wel op bij zamora. september komt mij ook beter uit dus hihi, ben wel tot 1 september op vakantie Clown

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:48

In Sep komt me ook goed uit ja en dan zijn als het goed is de meste daze weer weg Haha!
Ik dnek dat 3 uur wel leuk zou zijn..
met pauze:)
We gaan toch in lunteren?

Edit: Ik ga op dit paardje denk ik Haha!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a

sronnie@ Moet ik nog een paard/pony voor je regele of ga je op je eigepaardje als dat door gaat Haha!
Laatst bijgewerkt door _Rosanna op 07-06-07 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:49

Heeft er iemand problemen mee als ik een hengst mee neem?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:52

sronnie schreef:
Heeft er iemand problemen mee als ik een hengst mee neem?

Ik niet allen dan moet dikke niet hengstig zijn Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 06:54

@RoOsje: Leuke haflinger, benik gelukkig niet de enige met een hafje hihi!

@Zamora: Ja heb de Barefoot natuuurlijk....alleen is mn pony wat afgevallen en de singel past niet echt super meer dus rijd op dit moment met mn oude westernzadel, totdat ik de nieuwe singel binnen heb.
Ik weet nog niet welk zadel ik mee neem.... Bloos

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:44

Rose neemt ook dr hafie mee hoor Haha!
Ennuh anders zouden we wel in stijl gaan met dat zadel Nagelbijten / Gniffelen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:08

Waar? Lunteren.
Wanneer? September
Hoelang? 3 uur met pauze van een half uur.
Zoiets? Lachen

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:14

en dan nog een datum uitkiezen Tong uitsteken

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:02

tsja,, de merries van de handelaar zijn geen hengsten gewend (alleen ruinen) dus ik denk niet dat het erg slim is om er een hengst bij te hebben. Als er een hengstig wordt en gaat lopen klieren...... Ik heb liever geen ongelukken eigenlijk.

Mijn tuigermerrie is trouwes dan waarschijnlijk verkocht.. ik heb er namelijk kopers voor.. misschien dat ik nog wel even wat anders regel.. Ik ben van plan om er weer een paardje bij te kopen, dus dat zal vast wel lukken..!
voor mij is een rit in september ook het handigst. En NIET op zondag. Liefst middag en avond ofzo.. lekker picknicken int bos.. Dat is leuk! Lachen
In het bos in Lunteren zijn ook genoeg plekjes waar je veilig je spullen kunt neerleggen.
Ik zou denk ik maar niet veel langer dan 2 uur gaan hoor... 3 uur met een half uur pauze vindt ik al zo'n beetje het maximum. Je moet er immers wel rekening mee houden dat het dan nog best warm is waarschijnlijk... En het is natuurlijk ook niet zo fijn voor eventuele jonge paarden..! maar dat zien we dan wel..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:15

Heb je geen mogelijkheid om een ruin mee te nemen soleillover? Als ik maar niet strak achter een merrie ga rijden blijft de hengst rustig.

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:48

wij hebben niet zo heel vaak ruinen (meestal merries) en zowieso,,, als er een paar op pony's van de handelaar gaan, wordt het dus veel kans op trammelant.. die merries hebben altijd verdraaid snel door of er een hengst in de buurt is.. Verdrietig
en mijn eigen paarden zijn merries!

het is en blijft riskant... dat is het probleem een beetje voor mij.. want wie verzekerd mij dat degenen op de merries alles onder controle houden als de paarden gek worden?
Beetje lastig dus..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:51

Maar is het wel verstandig om dan vreemde mensen op die handelsmerries te laten rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:56

cissie schreef:
Zamora schreef:

Ben je gek? er wordt niks 'overstuur' gereden, als het zo'n rit zou worden ben ik weg Knipoog .

Gewoon lekker relaxed een rit maken, gezellig kletsen en misschien voor de liefhebbers een galopje, bij een eerdere bokrit (die aanzienlijk groter was) hebben we op een geven moment een groepje gemaakt van mensen die graag een versnelling hoger wouden, die gingen naar links een zandpad op en de rest reed rustig de andere kant op.

Als ik voor mezelf alles op een rijtje zet gaat mijn voorkeur uit naar een rit in september die ong. 2/3 uur duurt!

Wat wil de rest?

hahah oja die rit.. was gezellig heh Haha!
ik ging toen maar niet galloperen Nagelbijten / Gniffelen

Mijn merrie kan best n hittepetit zijn, maar als ik echt op mijn strepen ga staan luistert ze altijd..

Heeft die hengst weleens gedekt of niet?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:58

Hengst heeft nog nooit gedekt en reageert rustig op merries, niet heftiger dan op ruinen i.i.g. Beestje heeft ook vaker buiten gereden met merries maar dan wel altijd voor de merries die mee waren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:59

Hmm okee.. Zo lang je m maar goed onder appel hebt want ik heb geen zin om een hengst in mn nek te krijgen.. (of n claim omdat mn merrie van zich af heeft getrapt Tong uitsteken )

what about 1 september??
duurt nog wel erg lang zeg... Scheve mond

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:18

Nogal ver weg ja.. Niks eerders ? Schijnheilig

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 09:50

mijn maak het niet egt uit waneer we gaan eerde kan ook Knipoog

cissie@ dankje wel die van jou is ook leuk hoor Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:28

Als de hengst zich kan beheersen Duivel , vind ik het geen probleem! Tenzij mijn merrie op de datum van de rit hengstig is (zou toevallig zijn maar niet uitgesloten) dan ga ik niet mee.

@Zamora: dan ga ik ook met mn boomloos zadeltje, als het goed heb ik tegen die tijd (hopelijk al eerder) mn barefoot hoofdstel ben ik helemaal compleet Tong uitsteken

@Vivalavide: Die rit was best leuk, ook mooie omgeving maar de groep was wel erg groot, was nog met mn oude peerdje die wel zin had in een galopje Haha!
Djanna (haf) is niet zo'n racemonster althans nog niks van gemerkt Verdrietig