komende zomer met een groep op trektocht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:19

Ik wil idd ook graag een keer met zijn alle afspreken zodat je weet met wie je te maken hebt! Dan kun je als het dan helemaal niet klikt ook nog van de tocht afzien!
Maar het word waarschijnlijk wel lastig om dat voor elkaar te krijgen, omdat we nou niet echt allemaal bij elkaar in de buurt wonen.
Een ander idee wat ik had is dat iedereen een uitgebreid verhaal over zichzelf + paard schrijft inclusief foto's, dat kunnen we dan naar elkaar mailen!
Maar voorkeur gaat natuurlijk uit naar een ontmoeting, dan kunnen we ook alles ff wat makelijker door spreken.

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:24

@gentille:
Heb je de prijzen van de veluweranch dan al?
Die staan namelijk niet op de site....tenminste niet volledig...

Enne ergens afspreken vind tik prima idee hoor! Ook dagje rust en wat anders doen lijkt me prima!

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:34

De prijzen staat toch gewoon op de site?
De trekkerslounge = E 20,- p.p.p.n.
Paard in paddok = 1ste nacht E 20,- , 2de nacht E 15,-
Paard op stal = 1ste nacht E 30,- , 2de nacht E 15,-

Of denk je dat wij mischien een speciale prijs krijgen omdat we met een groep zijn? Zou kunnen.....

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:39

oke, even een lijstje van kosten.

camping boszicht
kosten blokhut zijn 30 euro per vier personen, kan dus niet uitreken hoeveel dat word, aangezien we niet weten hoeveel mensen er mee gaan, maar dat word dus maximaal tien euro per dag, paard in de wei is 6,50. paard in de stal is 15 euro. de reserveringskosten zijn vijf euro (dus dat is p.p bijna niets) de toeristen belasting p.p.p.n is 0,90.
douche is 0.50

veluweranch
€ 20,00 +ontbijt.
evt 8 euro voor een lunchpakket.
stalling paard: stal: 1ste nacht 30 euro, tweede nacht 15 euro
stalling paard paddock: 1ste nacht 20 euro, tweede nacht 15 euro.
niet het goedkoopste, maar ik vind veluweranch echt een goede optie. dus heb het er wel voor over wat meer te betalen.

de laatste camping weet ik niet. is dat de kleine pol? want dat is nog een aardig eindje van de dagtocht kootwijk verwijderd, dus misschien kunnen we eerst naar eentje zoeken die meer op de route ligt.

van deze twee campings kan je iig al berekenen hoeveel je kwijt bent, we blijven 1 nacht op camping boszicht, drie nachten (twee keer heenweg, 1 keer terugweg) op de veluwe ranch.

we moeten ook nog kijken hoe we dat met eten gaan doen, maar dat komt later wel denk ik.

groetjes shannon

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:41

een camping die bijna op de route ligt is party& huifkarcentrum de knronke. www.welkomop.de/kronkel
er zijn kamers voor 8 personen, dus we moeten wel ruim op tijd boeken. weidengang en boxen. de kosten heb ik nog niet bekeken.

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:41

yep denk ik zeker, staat namelijk ook ergens onderaan, groepsprijs op aanvraag, dus heb dat aangevraagd;-)

Moet het trouwens perse kootwijk zijn of mag het ook in die omgeving?
Ben namelijk druk aan het zoeken, wel hoop campings, maar ja paarden moeten er ook terecht kunnen

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:43

kun je op de kronkel wel overnachten?
Onderaan de pagina staat namleijk van niet

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:45

euhm misschien heel stom idee, maar moet tocht kootwijk er perse bij?
We kunnen ook gewoon op een locatie blijven en vandaaruit mooie tocht maken. Zijn buiten de routes om genoeg dingen te doen, op veluweranch hebben ze zelfs goede kaarten.
Maar goed kom op dat idee doordat er net geopperd werd om misschien dagje wat minder te doen.....En bovendien schilt een heleboel gesleep!

Mh kom er net achter dat ik theoretisch gezien ook naar mijn schoonouders zou kunnen gaan....die wonen ongeveer een dagtocht van hoenderloo af;-)
Oftewel net achter barneveld
Laatst bijgewerkt door risje op 11-01-06 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:47

in de folder staat dat ze kamers voor acht personen hebben, dus heb ze gemaild en ik wacht het antwoord af.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:47

oja voorwaarde voor mij is eigenlijk ook wel dat ik overnacht op de zelfde plek waar mijn pony staat of anders in iedergaval heel dicht bij op loopafstand !

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:48

ja sabien, dat vindt ik ook wel een pre!

laatst in markelo ook, toen kon ik haar zo vanuit mijn bed zien staan;-)

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:49

ja dat is dus perfect, echt super lijkt me dat!

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:52

En vanaf Hoenderlo kunnen we toch ook een dagtocht maken naar Kootwijk? Kootwijk lijkt mij er leuk, dus die dagtocht wil ik wel graag maken.

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:56

ik wil ook bij m'n paard slapen, daarom heb ik ze ook gemaild, in de folder staat dat ze acht kamers hebben, dus ik vind het erg merkwaardig dat dat niet op hun site staat

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:58

En dan nog ff iets waarom blijven we dan niet gewoon bij het oude plan? Of we nou in Hoenderlo of Otterlo zitten dat maakt niet echt uit toch? En de paarden zijn bij de Veluwe ranch een stuk duurde, ik denk dat je voor de paarden ook geen groeps korting krijgt. En daarnaast lijkt De Kleine Pol mij gezelliger, en daar vandaan zouden we ook de routes van de Hoge Veluwe rijden.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:59

@ gentille; De E 20,- geld voor de trekkerslounge toch, en niet voor de kamers.

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:04

had het ook over de trekkerslounge

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:11

hoenderloo of otterlo maakt wel degelijk uit. Otterlo is namelijk vanaf laag soeren veel verder weg. Enne precieze prijzen voor met groep hebben met de veluweranch nu nog niet eens, dus kunnen we daar ook nog niet echt over beslissen.
Otterlo als locatie vindt ik prima hoor, maar heb toch wle voorkeur voor hoenderloo. Dat is wat mogelijkheden betreft net wat uitgebreider, ook als we keer dagje wat anders willen doen.
Bovendien begreep ik dat ze in otterlo in een paddock staan en in hoenderloo kunnen ze in een wei, ook een groot pluspunt wat mij betreft.
Enne is dagtocht kootwijk is van beide locatie nog heel ver weg, dus misschien toch andere route kiezen?

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:13

mh even zitten rekenen en blijf het eigenlijk allemala best duur vinden.
Zit namelijk even te denken...laats tin markelo was ik 28 euro kwijt voor 3 dagen / 3 nachten en dat was overnachting voor mezelf en paard. Hoe komt het dan dat alles nu zo duur is, zou dat puur aan de veluwetrail liggen?

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:23

Sorry, als het Veluwe wordt moet ik helaas afhaken.
Veel plezier jongens!

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:25

Dit is in vergelijking met markelo wel erg duur ja! Waar sliep je toen?
In een tentje is ook wel goedkoper...... Dat kunnen we ook doen, maar daar ben ik niet echt voor! Is ook weer een hoop extra bagage.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:26

Bedankt Maaike! Gaat vast lukken!

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:30

op een manege, hadden we de slaapzaal / woonkamer en keuken van het ponykamp gedeelte afgehuurd. We hadden zelfs onze eigen ingang.
Tentje is idd veel goedkoper, maar we ziten dan wel met bagage. Zou op zich kunnen als je al die makkelijk mee te nemen lichtgewicht trekkers-spullen hebt, alleen tsja die heb ik niet en ook aanschaf is dan duur.

Beste optie is denk ik toch vanuit vaste locatie en dan liefst zo goedkoop mogelijk.

Enne jammer maaike, maarre, drenthe wil ik ook nog steeds een keer doen hoor! Veluwe alleen liever eerst;-)

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:34

Mischien moeten we ook stemmen over Hoenderlo of Otterlo?
Ik ben zelf voor Otterlo, maar dat was denk ik al wel duidelijk

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:51

ik ben voor hoenderloo.
Reden: afstand is beter te doen voor onervaren trekkers. Zeker aangezien we meerdere wegwillen, dat nooit echt eerder hebben gedaan en we toch aan onze paarden en eigen conditie moeten denken is dat wel een voordeel.

maarre ga ff tv kijken, tot morgen allemaal