Zijn er ook bokkers omgeving Leeuwarden/Stiens/Vrouwbuurt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Re: Zijn er ook bokkers omgeving Leeuwarden/Stiens/Vrouwbuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:31

Zondag lijkt me wel een goed idee! Maar somige studenten die alleen door de weeks in leeuwarden zijn kunnen dan weer niet. Of zijn er nu geen studenten? (vorige keer nl wel) En als het in het weekend niet lukt kunnen we mischien een keer op een donderdagavond? Gaan we eerst met zuh allen ergens eten en dan nog ff een kroegje in duiken of zo?

Het lijkt mij wel een goed idee om pol te openen Pling
Dan weten we hoeveel mensen op welke dag kunnen.
We kunnen ook zo doen:

Vrijdag:
Zaterdag:
Zondag:|

Steepjes zette!!!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:15

Glossi schreef:

Vrijdag: /
Zaterdag:
Zondag:/ /

Steepjes zette!!!

Ja goed idee van streepjes zetten. Zelf kan ik iedere dag wel behalve zaterdag, dan meot ik werken en dat moeten de meesten volgens mij. Ja ik ben student Lachen veel volgens mij zijn heir ook student.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:25

Ik kan ook iedere dag wel, alleen zondag ochtends niet. En als ik in t weekend wedstrijden heb ook niet, maar heb niet ieder weekend wedstrijden.
Op een donderdagavond lijkt mij wel een goed idee, als we de meeting in Leeuwarden houden. Het is daar nl koopavond op donderdags.
Wat we ook kunnen doen is op een zaterdagavond gaan stappen in Berlikum, wij hebben thuis wel ruimte om eerder op de nog even lekker te zitten, wat te drinken/eten en even te meeten.
Maar dan moet iedereen natuurlijk wel 16 zijn, anders kom je dr niet zo snel in.
Iemand nog andere ideeen over wat we kunnen gaan doen?

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:39

Ja, dat is ook een leuk idee,
We kunnen ook zondatmiddag afspreken rond een uur of drie en dan bv gezellig ergens zitten of aan het eind van de middag ergens met zn allen eten ofzo.. Ik vind eigenlijk alles wel leuk! *LOL*
Ik weet niet wie er allemaal een paard/pony tot beschikking hebben maar wanneer het niet te ver rijden is kunnen we ook met zn allen een stuk rijden.
Mijn paard staat tussen stiens en vrouwbuurt in.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:42

Ja, dat is ook een leuk idee,
We kunnen ook zondatmiddag afspreken rond een uur of drie en dan bv gezellig ergens zitten of aan het eind van de middag ergens met zn allen eten ofzo.. Ik vind eigenlijk alles wel leuk! *LOL*
Ik weet niet wie er allemaal een paard/pony tot beschikking hebben maar wanneer het niet te ver rijden is kunnen we ook met zn allen een stuk rijden.
Mijn paard staat tussen stiens en vrouwbuurt in.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:57

Ja met paarden is natuurlijk nog leuker. Maar denk dat er veel zijn die niet zo dichtbij wonen. Ik kom wekelijks wel in vrouwbuurt en ben er met de trailer in 10 minuutjes. Maar mensen uit sneek oid zitten alweer een stuk verder weg en met een paard ga je niet snel even met het ov Tong uitsteken
Overigens zijn er in Berlikum ook paarden te huren, weet alleen niet wat het kost en of ze geschikt zijn op buitenritten.
Maar bij intresse kan ik altijd even informeren. We kunnen er trouwens ook binnen rijden of in de buitenbak. Maar ja, met zn alleen rondjes rijden lijkt me ook wel saai Clown Dan moeten we er een wedstrijdje van maken ofzo Cool

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 22:04

ja Lachen We kunnen ook ergens paarden huren, Wanneer we met eigen paarden gaan moet het idd hier in de buurt omdat ik geen trailer heb, of we zouden met zn allen moeten rijden met trailer ofzo. maar een paard huren is ook leuk! ik weet niet of je ergens buiten kan rijden, of we gaan een soort wedstrijdjes doen, met behendigheid enzo. *LOL*

*volcano*
kom je wekelijks in vrouwbuurt? les je daar? ik les namelijk op de manege in vrouwbuurt. Pling

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:10

Ja ik les daar op zondagochtends (clublessen) en volg nog een serie van 6 lessen van een gast instrukteur en dat is donderdagavonds om de week.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 22:21

Wat leuk Lachen
ik les daar maandagavond iedere week met mn paardje. Geen clublessen maar bij de andere lessen, waar ook de lespaarden meerijden. Heb nog niet zo lang een paard, vanaf augustus. Daarvoor reed ik altijd op manegepaarden en verzorgpaarden. misschien dat ik nog clublessen ga volgen maar ik ben nog niet van plan wedstrijden te rijden bbrrrr zou ik veel te zenuwachtig zijn. Tong uitsteken

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:36

Ja vanaf augustus is inderdaad nog niet zo lang, dat scheelt nogal met de 8 jaar dat ik die van mij heb Knipoog Maar ik reed in het begin daar ook nog gewoon mee met de manege lessen toen ik die van mij net had.
Maarre hoe bevalt het je eerste eigen paard? Klikt het allemaal een beetje tussen jullie?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:32

Nou hehe daar ben ik weer
NU even op 1 lijn, wat gaan we nou doen?! want alles loopt steeds meer doorelkaar Bloos

Wordt het die soort picknick?
Wordt het paardrijden(waar ik geen geld voor heb waarschijnlijk)
Of winkelen op donderdag avond? (dan kan ik niet, moet werken tot 6 uur en moet dan helemaal vanuit Lemmer komen)
Of iets anders?

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 11:36

Passival schreef:
Wat leuk Lachen
ik les daar maandagavond iedere week met mn paardje. Geen clublessen maar bij de andere lessen, waar ook de lespaarden meerijden. Heb nog niet zo lang een paard, vanaf augustus. Daarvoor reed ik altijd op manegepaarden en verzorgpaarden. misschien dat ik nog clublessen ga volgen maar ik ben nog niet van plan wedstrijden te rijden bbrrrr zou ik veel te zenuwachtig zijn. Tong uitsteken

Ja, ik heb dit paard nu vanaf augustus en het bevalt nog steeds erg goed. Hiervoor had ik drie verzorgpaarden waar ik vrijwel elke dag was. Dit paard komt van een kamp (noordeinde) waar ik vaak kom. Het paard stond te koop en het klikte goed tussen mij en het paard, ook vond ik het paard erg leuk. Eerst mocht ik haar niet kopen van mn ouders omdat ze dachten dat ik niet genoeg tijd en geld daarvoor heb. Met de tijd zit het wel goed, rijd nu ongeveer 4 tot 5 keer per week. Met het geld is het soms wel wat lastiger, ik moet alles zelf betalen. Ik werk nu altijd op zaterdag en vakanties dus het kan wel uit maar moet wel opletten met mn uitgaven, kan nu niet meer zoveel kleren kopen als eerst Tong uitsteken maar ik heb het ervoor over Haha! Pling
Heb jij al 8 jaar een paard?? Lang en leuk zeg! is het nog steeds je eerste paard? rijd je ook 8 jaar of langer?

Ik rijd nu ongeveer 13 jaar.. naja rijden. ik zit ongeveer 12 jaar op les en heb daarvoor eerst een jaar wat gepoetst en rondgehobbeld bij een kennis van mn ouders (maar toen was ik ook nog maar 6 dus rijden kan je het niet echt noemen Clown

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:30

Sinds ik een jaar of 6/7 was ik al helemaal gek van paarden en ook sinds die tijd zoveel mogelijk met paarden bezig. Had toen eerst een buurmeisje met een verzorgpony waar ik mee naartoe ging later iets ouder kwam er een beginnende manege in ons dorp en toen was ik daar heel veel te vinden met vriendinnen. Op mn 10e mocht ik 'pas' gaan lessen van mn moeder omdat ze bang was dat als ik op jongere leeftijd begon en eraf viel nooit meer zou durven. Maargoed sinds ik 10 ben dus naar de Molenruiters gegaan en gelest. Ondertussen ook nog steeds veel bij de manege bij ons in het dorp waar ik een verzorgpony had die ik bijna als eigen kon beschouwen. (Overigens daar ook nog wel andere paarden en ponies gereden, maar die ene pony was mijn vaste verzorgpony). Toen ik 12 was heb ik Goldy gekregen. Toen nog even bij de molenruiters gelest en toen andere maneges gaan uitproberen omdat ik meer wilde leren. Heel veel verschillende instrukteurs/trices gehad en sinds een kleine 4 jaar is het pas echt een beetje vooruit gegaan. Het laatste jaar nog het snelst, nu ik eindelijk iemand heb gevonden die écht verstand van zaken heeft en goed kan lesgeven. In een jaar tijd zit ik op L2 niveau met een pony waar heel veel aan gecorrigeerd moest worden wat vroeger rijtechnisch allemaal fout is gedaan en aangeleerd. Maargoed het gaat nu super Haha! En dat is inderdaad de pony die ik nu 8 jaar heb. En sinds een kleine 2 maanden heb ik nu een paard erbij, 2 jaar terug ook al een paard gehad, maar helaas was die door blessures later alleen nog maar geschikt voor recreatie en ik wilde graag de sport in en veel bezig met mn paard en dat kon dus niet. Maar nu dus een 3 jarige die ik deze zomer ga beleren. Overigens als alles goed is zijn mn beide paardjes drachtig en heb ik volgend jaar rond deze tijd even 4 paarden Haha!
Als het veulen van mijn pony een palomino word is de kans groot dat ik die ook ga houden, die van mijn paard word, of het moet een uitzonderlijk leuk en goed paard zijn, wel verkocht.
Is wel weer een lang verhaal geworden he Tong uitsteken

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 12:46

Wat leuk dat je veulentjes krijgt!! maar dan zul je het wel druk krijgen zeker, 4 paarden te verzorgen?? tot een paar maanden geleden had ik ook 4 paardn te verzorgen maar dat vind ik eigenlijk te druk, ik ben ongeveer 2 uur met een paard bezig hoewel het met veulens anders is, daar hoef je niet zoveel mee te doen de eerste paar jaar behalve poetsen, wandelen ed.
Rijd je veel wedstrijden? Wat leuk dat je in een jaar L2 rijd, van wie heb je nu les dan?
Ik les nog wel bij molenruiters, tot nu toe erg leuk, ik denk ook omdat het een leuk lesgroepje is. Heb les van merle.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:57

Hmm als we naar Japero zouden gaan ga ik niet rijden...

Zullen we het eerst maar gewoon op het idee van de topic starter houden? Gaan picnikken ergens?
Als alles goed verloopt kunnen we mischien wel een keer gezellig met zuh allen paarden huren. (bijv. in een Tong uitsteken ) haha sorrie het is daar zooooo leuk Haha! Maar ik zal ff naar buiten, genieten van het mooie weer Vork

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 17:03

Glossi, wat vind je niet leuk dan aan japero? Bener zelf nog nooit geweest, kan er dur ook niet over oordelen.
vanmiddag hoefsmid geweest, weer mooi nieuwe ijzertjes eronder. Staat altijd weer zo netjes als er net nieuwe ijzers onder zitten Lachen

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:21

Tja, als je zelf vaak bij Japero komt is het niet zo interressant meer Tong uitsteken Ik train er zelf ook vaak in de binnenbak met slecht weer. Een buitenrit in de bossen ofzo lijkt mij dan ook veel leuker Knipoog
Ergens iets gaan eten lijkt mij ook wel leuk of avondje stappen oid?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:11

Bosritten zijn idd veel leuker! Tja waarom ik niet naar Japero wil... Tis niet echt mijn manege..................... Maar als jullie een buitenrit gaan maken kan ik mischien wel stapvoets komen met mijn ijsco.
Ga binnenkort wars weer naar Havelte! Ooooh zooo veel zin Haha! Mis een boktrit en een keer met onse club Haha! Echt het mooiste bos dat ik ken Tong uitsteken Maareee mensen jullie moeten ff streepjes zetten wanneer jullie kunnen. Zo komt er nooit een datum! Knipoog

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:15

Mischien kunnen we het beter zo doen:

Zaterdagen:

-18 juni
-25juni
-1julie

Zondagen:

-19 juni /
-26juni
-3julie

En maar weer streepjes zetten Tong uitsteken

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:03

Glossi schreef:

Zaterdagen:

-18 juni
-25juni
-1julie

Zondagen:

-19 juni /
-26juni/
-3julie

26 juni kan ik wel Lachen

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 19:03

Frouk schreef:
Glossi schreef:

Zaterdagen:

-18 juni
-25juni
-1julie

Zondagen:

-19 juni /
-26juni/
-3julie /

3 juli komt mij het beste uit, de ander data's heb ik nog tentamens. Ik denk dat alle studenten hier in het noorden dan nog tentamens hebben.....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:01

3 juli komt mij het beste uit, de ander data's heb ik nog tentamens. Ik denk dat alle studenten hier in het noorden dan nog tentamens hebben.....
[/quote]

Ik niet meer, plus dat mij nbroertje 3 juli jarig is...[/quote]

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:30

26 juni heb ik wars Havelte rit Vork Maar mis gaat het ook niet door... Moet even zien of ik vervoer heb Tong uitsteken

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:00

Ik kan alleen 19 of 25 juni.
18e heb ik wedstrijd, 26e heb ik wedstrijd of ga ik met Glossi naar de havelte rit, 1 juli is trouwens op een vrijdag 2 op zat, maar 1 en 2 juli zit ik in duitsland, dus kan ook niet en 3 juli heb ik een clinic (foktmeeting).

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:26

*volcano* schreef:
Ik kan alleen 19 of 25 juni.
18e heb ik wedstrijd, 26e heb ik wedstrijd of ga ik met Glossi naar de havelte rit, 1 juli is trouwens op een vrijdag 2 op zat, maar 1 en 2 juli zit ik in duitsland, dus kan ook niet en 3 juli heb ik een clinic (foktmeeting).

Lekker druk programma heb je Tong uitsteken