buitenrit meeting bernisse (30-05-2004)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welke datum komt het beste uit?

zo 23 mei
3 (33%)
zo 30 mei
1 (11%)
zo 6 juni
2 (22%)
zo 20 juni?
3 (33%)

Totaal aantal stemmen: 9

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 11:51

Dat zou ik niet weten, ben er zelf nooit echt wezen kijken naar de paarden.
Misschien dat dierenlover hier iets over kan vertellen?

Over de conditie kan ik ook niks zeggen, dat kunnen we ter plaatse bekijken, we kunnen altijd een korter rondje doen, of kijkn of de manegepony's halverwege terug kunnen ofzo?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:11

newie schreef:

Maaare wat een ruiters zeg, zo lang is 4 uur toch niet?

Ja hallo jij hebt makkelijk praten je hebt je eigen zadel. Sorry hoor maar ik kan behalve op mijn eigen zadel niet zo lang op een ander zitten tenzij het een wintec is! Ik vind 4 uur ook helemaal niet lang maar met een klote zadel vind ik het niet zo fijn en aangezien ik die tuigen daar weleens gezien hebt zijn het niet de beste (zoals op de meeste maneges Knipoog )

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:15

En of een paard een conditie heeft of niet, stappen houden 24 uur vol dus lijkt me geen probleem! En het zijn manege pony's die hebben vaak een goede conditie aangezien ze daar lessen lopen Knipoog

En btw er zijn d8 ik geen paarden alleen pony's. Staat een paar pagina's hiervoor Lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:19

dat zou wel mooi zijn want ik rij liever op een pony dan een paard (en als het even kan een tinker of haflinger, die rijden wat lekkerder en zijn wat breder Haha! )

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:25

Marrie schreef:
En of een paard een conditie heeft of niet, stappen houden 24 uur vol dus lijkt me geen probleem! En het zijn manege pony's die hebben vaak een goede conditie aangezien ze daar lessen lopen Knipoog

En btw er zijn d8 ik geen paarden alleen pony's. Staat een paar pagina's hiervoor Lachen

Zal de volgende keer beter lezen Bloos

Maar is het de bedoeling om voornamelijk te gaan stappen dan? Met manegeponies maakt het mij niet zo gek veel uit. Maar kan me voorstellen dat mensen die met eigen paard komen, niet al die moeite doen voor een stapritje. Laat ik het zo zeggen, als ik met eigen paard aan een rit meedoe, wil ik altijd graag de mogelijkheid hebben haar even voluit te laten gaan (en sowieso alle problemen voorwaarts oplossen).

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:36

Soraya is nog nooit met zo'n grote groep op buitenrit geweest (niet dat ik weet), alleen maar met één paard extra, dus ik zal nog even met de eigenaresse overleggen wat haar ervaringen zijn.

Maar volgens mij was er eerst een stap en drafrit gepland? Zonder galop?
Ik weet dat alleen niet meer zeker.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:36

Richtje je begrijpt me verkeerd. Je vraagt naar de conditie maar stel dat ze die niet hebben dan kunnen we desnoods stappen!!! Ik zeg niet dat we 4 uur lang gaan stappen hoor Haha!
Maar ik denk niet dat je heel de tijd kan gaan draven en galopperen maar dat lijkt me meer dan logisch

Nu wat duidelijker Verward

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 13:45

wow allen ten aanval
Was een grapje hoor.

Ik ben zeker niet van plan alleen te gaan stappen, liefst ook een lekker galopje, desnoods blijven de gene die niet een galopje kunnen/durven maken eventjes wachten of rustig achter ons aan draven.
We moeten even aankijken wat de huurpaarden / pony's zijn, dat weet je toch niet van te voren

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:46

Ligt er idd aan hoe de manege paarden zijn. Als ze gek gaan doen of wat dan ook dan liever niet maar neem aan dat er wel lieve zijn Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:11

Het is me nu helemaal duidelijk Haha!

Edit: Ik lees nu pas de reactie van Spirit.... Misschien is het wel handig om van te voren even te overleggen wie wat voor ideeën heeft bij de rit (oa wat betreft tempo). Zodat er geen vervelende siutaties ontstaan tijdens de rit zelf
Laatst bijgewerkt door Richtje op 14-05-04 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:12

Ze zullen vast geen megagestoorde paarden mee naar buiten geven nee:D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:16

Als ik een leuk en lief paard heb wil ik gewoon galopperen en draven hoor!!!!

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:20

IK denk richtje, dat we dat van te voren juist niet kunnen afspreken, je weet niet hoe de paarden op elkaar reageren, je weet niet wat je te wachten staat qua huurpaarden, als we afspreken te galopperen en het blijkt om de een of andere reden niet te kunnen is ook weer zo banketstaaf.

Ik denk dat we dat gewoon ter plaatse moeten bekijken.
Daar zal toch geen ruzie van komen lijkt me?

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:20

Galopperen houd mickey waarschijnlijk dravend bij Tong uitsteken Ik moet wel ff kijken hoe mick die dag is Want hij wil heel vaak als eerste weg en als eerste eindigen zeg maar Tong uitsteken En hij wil nogal eens hard gaan Knipoog

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:21

dan kan hij vast goed met de mijn opschieten.

We houden allemaal rekening met elkaar.
Is er iemand die dat niet wil dan moet die maar niet meegaan

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:32

newie schreef:
IK denk richtje, dat we dat van te voren juist niet kunnen afspreken, je weet niet hoe de paarden op elkaar reageren, je weet niet wat je te wachten staat qua huurpaarden, als we afspreken te galopperen en het blijkt om de een of andere reden niet te kunnen is ook weer zo banketstaaflig.

Ik denk dat we dat gewoon ter plaatse moeten bekijken.
Daar zal toch geen ruzie van komen lijkt me?

Mijn ervaring met andere ritten is, dat mensen wel bepaalde ideeën hadden over wat ze wel en niet van plan waren.
Tuurlijk moet iedereen een beetje flexibel zijn, en is een galopje niet haalbaar doordat er een echt onhandelbaar paard tussen zit (hoewel mijn ervaring is, dat die over het algemeen een stuk handelbaarder worden na een flink galopje Knipoog) moeten we ons daar maar gewoon aan aanpassen. Maar het is denk ik wel handig als de mensen die meerijden vantevoren een beetje op één lijn zitten......

Ik neem trouwens aan dat iedereen die meegaat wel de nodige ervaring heeft? (er kunnen anders namelijk hele vervelende situaties uit voortkomen)

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:41

Wie er veel of weinig ervaring heeft weet ik niet precies,
Ik denk alleen dat mensen die van zichzelf weten dat ze iets niet willen, kunnen of durven ze dit wel van te voren aangeven, en of besluiten niet mee te gaan.

Ik denk dat we het er gewoon op moeten j\houden dat we een lekker ritje maken, met een galopje, lekker stukkken draven en natuurlijk ook lekker stappen.

Mocht het galopperen niet gaan is daar wel een mouw aan te passen.
Zo ook met andere dingen.

Als iedereen nou even meld wat wel en niet mogelijk is kunnen we daar rekening mee houden

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:42

Ik neem het aan van wel ja, dat er mensen met ervaring mee rijden anders kan je beter niet meegaan en nog even oefenen Knipoog

Zeker met de manegepaarden huren. Ik wil eerst kijken of ze een beetje betrouwbaar zijn en lief. Daarna kan ik pas beslissen of ik meegalopper of niet (denk van wel hoor Tong uitsteken )

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:47

Dat is precies wat ik net bedoelde, met die manege paarden weet je niet wat je te wachten staat, daar moeten we dus rekening mee houden.

Er kunnen best mensen mee met wat minder ervaring, ik vind het zelf helemaal niet erg als ik eventjes bij iemand moet blijven staan die niet wil galopperen. maar je moet natuurlijk wel genoeg ervaring hebben om je paard in de hand te kunnen houden als er eventjes een schrikmoment oid is

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:16

En om je paard stil te houden als de anderen wel gaan galopperen Knipoog

Tuurlijk is het afwachten wat betreft de manegeponies (Dierenlover weet jij daar meer over?) maar ik neem aan dat ze geen onbetrouwbare ponies meegeven.

En, het lijkt mij niet verstandig om mee te gaan als je wat minder ervaring hebt (weet niet wat je daar onder verstaat?). Maar dat moet iedereen voor zich weten, het blijft natuurlijk op eigen risico.

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 16:11

ik krijg dus net te horen via pb dat dierenlover en amancholover niet meegaan

Ik weet niet of dierenlover nog iets voor ons wil vragen en of reserveren?
En ik zou ook graag willen weten waarom jullie niet meegaan?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:42

Ik ben idd ook heel benieuwd naar de reden....
Jammer hoor....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:48

Kijk dat verklaart een hoop Haha!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:53

Jammer dat je misschien niet meekan Dierenlover!
Vind het wel heel lief dat je toch op de manege wilt zijn en wilt reserveren! Lachen

Ik vind het overigens best om te galopperen e.d, het lijkt mij overigens moeilijker om je paard bij je te houden als de rest weggaloppeert Scheve mond
Lady verschilt per keer hoe ze met andere paarden reageert, de ene keer wil ze voorop en alleen maar hard en de andere keer komt er niet meer uit dan een arbeidsgalop en wil ze niet harder Tong uitsteken

Als we genoeg stappen tussendoor zullen Lady en ik het ook wel een tijd volhouden, maar Lady heeft nog geen super conditie (is pas 6 maanden weer aan het werk) en ik heb ME, waardoor ik na een stuk galop of een langer stuk draven waarschijnlijk even nodig heb om op adem te komen..