KWPN hengstenkeuring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:18

Maar Jazz liet wel even zien dat hij niet de makkelijkste is op zaterdag, toen was je er ook echt? Groepje stempelhengsten, we zagen Jazz met voorbrenger zowat door de schotten heen gaan.

Heb ook bijna een Jazz op mijn schoot gehad als ik me niet vergis Knipoog.

Bovendien werden er ook zat hengsten getoond die onder dezelfde omstandigheden voorgebracht werden die niet zo lastig waren. Al vond ik de Krack x Partout weer wel opvallend lastig Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:23

Anoukie schreef:
Maar Jazz liet wel even zien dat hij niet de makkelijkste is op zaterdag, toen was je er ook echt? Groepje stempelhengsten, we zagen Jazz met voorbrenger zowat door de schotten heen gaan.

Bovendien werden er ook zat hengsten getoond die onder dezelfde omstandigheden voorgebracht werden die niet zo lastig waren. Al vond ik de Krack x Partout weer wel opvallend lastig Haha!.

Het ene paard is het andere niet. Die hal is superindrukwekkend, het zijn zeer vermoeiende dagen voor die beestjes.

Jazz bokte een paar keer aan de hand tijdens het monsteren??? Dat klopt ja, en jij noemt hem daarom gelijk LASTIG?

Vonden jullie Concorde zeker ook superlastig Verward

Wat een gave hengst trouwens!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:30

Albert schreef:
Is het niemand opgevallen dat er een Engels volbloed toegevoegd is aan de collectie die wèl de moeite waard is?
787 Painter's Row van Team Nijhof

wat was hij eigenlijk aan het doen?
zit net foto's te kijken op http://www.hippofoto.be zitten een paar mooie moment opnames van hem tussen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:58

Anoukie"]
[/quote]

Dat was hartstikke grappig, ware het niet dat ik ernaast zat Haha!

Blij dat die andere knol net te laat hoestte om mij te raken Knipoog Haha!

[quote="Anoukie schreef:
Al vond ik de Krack x Partout weer wel opvallend lastig Haha!.

Dat heeft-ie niet van Krack Knipoog Tong uitsteken

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:02

Pipo"]
Vonden jullie Concorde zeker ook superlastig Verward
[/quote]

Ikke niet hoor... Haha!
Vond hem kei schattig en hij had zo'n mooie staart!!! ("we" zijn in de Pennymood Knipoog )

[quote="Pipo schreef:
Wat een gave hengst trouwens!

Yep... echt een beer.

Ik vond Ferro trouwens aan de hand tien keer zo lastig als Jazz Haha!
Dat meisje wat zo enthousiast aan het roepen was dat Jazz zo braaf was...

ik dus Knipoog Haha!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:11

Echte lastige paarden heb ik ook niet gezien, er was er overigens wel een bij die zijn voorbrenger een eindje meesleurde, even vergeten wie dat was.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:19

Marjolein"]
[quote="Albert schreef:
Is het niemand opgevallen dat er een Engels volbloed toegevoegd is aan de collectie die wèl de moeite waard is?
787 Painter's Row van Team Nijhof

wat was hij eigenlijk aan het doen?
zit net foto's te kijken op http://www.hippofoto.be zitten een paar mooie moment opnames van hem tussen.
[/quote]

Afbeelding
Afbeelding

Deze bedoel je? Haha!

Springen ging niet echt goed, maar toch denk ik wel dat het een waardevolle hengst kan zijn. Mensen vergeten wel eens dat je een volbloed niet net zo moet beoordelen als een warmbloed. (of mensen die de invloed van een góede volbloed onderschatten Schijnheilig ).
Laatst bijgewerkt door MissHIS op 08-02-04 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:20

Pipo schreef:

Jazz bokte een paar keer aan de hand tijdens het monsteren??? Dat klopt ja, en jij noemt hem daarom gelijk LASTIG?

Hij bokte niet, hij sloeg gericht naar een man die bij de uitgang stond. En zijn zonen waren ook echt niet de braafste, vergelijk ze maar eens met de andere 3-jarigen daar. Ik heb er weinig zo vervelend zien zijn als de Jazzen. Maar goed, het is maar waar je van houdt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:20

Pipo"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik heb echt genoten,
het waren 2 schitterende dagen met enorm veel kwaliteit! Party!!
Weinig negatieve puntjes, alleen het groepje Jazzen op vrijdag was slaapverwekkend, dat waren de enige paarden die ik opvallend slecht vond.
En diegene die zeggen dat Jazz geen lastige karakters vererft hadden toch echt vrijdag moeten komen kijken.
Er was er geen 1 die netjes zijn rondjes door de kooi maakte, kriskras liepen ze over het midden, staakten, dreigde de hekken in te klimmen en sloegen. Daarbij vond ik ze op exterieur te kort komen en niet goed lopem, het was een taaie kluif dat groepje en ik was blij toen ze erdoorheen waren.

Kwalitatief vond ik de Jazzen niet super.......allemaal wat weinig souplesse. Maar dat lastige heb ik nou niet gezien, terwijl ik er echt was. Ik vind het zeer overdreven dat mensen nu de nakomelingen zo afzeiken terwijl het 3 jarige zijn in een hal als Denbosch. De driejarige hadden losser in het lijf mogen zijn, maar misschein dat het ook met spanning te maken had. Even doorheen kijken lijkt me.
[/quote]
Doorheen kijken of goed praten of verexcuseren zijn verschillende dingen.

Citaat:
Jazz zelf was SUPERBRAAF. Wat een geweldig dier is dat, zo veel front, zo mooi en zo goed bewegen. Een stempelhengst die zijn sporen heeft verdiend!

Hij liet wel zijn talent voor de capriole goed zien, dat is niet stout, dat is jolig.

Concorde is een fantastisch dier en doet het als dekhengst ook goed, toch vind ik het altijd even moeilijk om te zien dat hij niet zo soepeltje meer loopt. Met alle respect voor het paard hoor, ik neem aan dat al die meters in de lengte en de hoogte uiteindelijk wel hun weerslag op je gestel hebben.
Ferro was een tijdje in opspraak wegens blessures en van alles, maar die gooit nog lekker met zijn beentjes, terwijl Concorde dus nauwelijk instapt in draf, maar het zal de leeftijd x ervaring wel zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:50

Lovely, ik geef zelf ook aan dat ik de kwaliteit minder vond. Maar lastig waren ze niet!

Rinske, die hengsten worden aan de hand flink opgefokt zodat ze alles laten zien wat ze in huis hebben. Gebeurd op het voorterrein al, ze mogen niet eens als dooie door de baan gaan. Als er dan wat bokjes gegeven worden is het niet vreemd vind je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:51

MissHIS schreef:
[

Deze bedoel je? Haha!

Springen ging niet echt goed, maar toch denk ik wel dat het een waardevolle hengst kan zijn. Mensen vergeten wel eens dat je een volbloed niet net zo moet beoordelen als een warmbloed. (of mensen die de invloed van een góede volbloed onderschatten Schijnheilig ).
[/quote]

Ik was eerst ook zeer negatief omdat hij zo stopte tijdens het springen. Blijkt dus dat deze hengst 2 keer in zijn leven een sprongetje had gemaakt, het was bekend bij de commissie maar ze wilde dat hij wat liet zien. Willem Greve is niet zomaar een ruitertje, die gozer kan onwijs rijden.

Toen ik bovenstaande hoorde net per telefoon, dan denk je eventjes anders.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:54

Ik heb vandaag nog een uurtje gebabbeld met willem Greve, en uiteraard
ook nog even over painter's row, het was pas de tweede keer dat de hengst onder het zadel sprong, dus was het ook niet zo gek dat het niet zo verdienstelijk ging.

En waarom ze er dan mee gingen springen ? Hij moest een paar sprongen laten zien.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:12

Pipo schreef:
Lovely, ik geef zelf ook aan dat ik de kwaliteit minder vond. Maar lastig waren ze niet!

Rinske, die hengsten worden aan de hand flink opgefokt zodat ze alles laten zien wat ze in huis hebben. Gebeurd op het voorterrein al, ze mogen niet eens als dooie door de baan gaan. Als er dan wat bokjes gegeven worden is het niet vreemd vind je wel.

Dat snap ik wel Pipo, maar ik hou er gewoon niet van. Vond ze ook totaal niet mooi. En braaf waren ze echt niet hoor. Het waren gewoon draken, en dat mag best gezegd worden. Andere hengsten deden het niet (of nauwelijks), dus waarom zij wel?
En wat bokjes geven vind ik altijd nog anders als gericht trappen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:18

Jawel, 130 was ook een draakje Haha!. Die was in Ermelo ookal aan het slopen en in DB viel hij ook op door zijn aparte toepassing van het scenario *LOL*. Verder is het een topbokkie trouwens OK dan!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:18

Andere hengsten deden dat niet? Ow, dan heb je niet zo best opgelet. Want de hengst die dhr Smeenk zijn arm kapot sloeg was geen Jazz!

En ik was er Rinske, en die verhalen die Sjuim hierboven vertelde heb ik niet gezien. En alle mensen die ik gesproken heb ook niet. Dat is zwaar overdreven verteld!

Het waren absoluut geen draken, op deze manier worden de roddels de wereld in geholpen.

Het zijn driejarigen die in een wildvreemde entourage komen, en de een reageert bang, de ander is overbluft, en de volgende word brutaal. Van dat ene ogenblik kan je niet zeggen of ze lastig zijn.

Maar goed, sommige mensen kunnen misschien ook maar beter bejaarde cavias gaan houden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:21

Ja, het is wat je wil, ik heb liever een die in zo'n entourage braaf was, en ik ben echt niet de enige hoor. Maar iedereen mag toch zijn mening hebben? Jij vond ze geen draken, ik wel. Klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:22

Bij nummero 323 (Jazz x Pion) heb ik genoteerd dat hij een zéér gesloten karakter heeft, hij deed niet raar hoor, maar keek heel vreemd uit zijn ogen. De Jazz x Juventus heb ik niet zo opgelet.
Er zijn in de eerste bezichtiging 26 Jazz nakomelingen aangeboden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:27

Nou volgens mij zat je vlakbij mij Pipo, iig Ria wel,
en ik hoorde om mij heen iedereen hetzelfde zeggen.
De Jazzen waren in vergelijking met de andere jonge dieren gewoon lastpakken, ze lieten zich geen van allen normaal door de kooi heen monsteren.

In elk groepje zat wel een keer een brutaal kreng, maar de Jazzen deden het stuk voor stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:28

Lovely schreef:
Bij nummero 323 (Jazz x Pion) heb ik genoteerd dat hij een zéér gesloten karakter heeft, hij deed niet raar hoor, maar keek heel vreemd uit zijn ogen. De Jazz x Juventus heb ik niet zo opgelet.
Er zijn in de eerste bezichtiging 26 Jazz nakomelingen aangeboden.

Dat is ook even een heel andere formulering Lovely, dat is niet negetief over een hengst. Maar hier word even een stempelhengst en zijn nakomelingen volledig afgebrand. Dat maakt mij ietwat pissig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:29

Sjuimpje schreef:
Nou volgens mij zat je vlakbij mij Pipo, iig Ria wel,
en ik hoorde om mij heen iedereen hetzelfde zeggen.
De Jazzen waren in vergelijking met de andere jonge dieren gewoon lastpakken, ze lieten zich geen van allen normaal door de kooi heen monsteren.

In elk groepje zat wel een keer een brutaal kreng, maar de Jazzen deden het stuk voor stuk.

De gehele vrijdagochtend heb ik boven de Vip gezeten met Saluut, Memiro, Sprintje. Pas vrijdagmiddag ben ik op de C tribune gaan zitten.

Waarbij ik vrijdagavond plaatsvervangend schaamtegevoel krijg bij de dames die bij jullie op de rij zaten. Het overdreven gegil naar Edward Gal, mens wat zet je jezelf voor schut zeg. Maar goed, daar zijn meerdere mensen bijzonder goed in.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-02-04 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:30

Niet negatief? Het is anders bepaald geen positief oordeel. Als je het mij vraagt is dat paard nogal ondoordringbaar en zeker niet meewerkend.

amagun

Rinske schreef:
Hij bokte niet, hij sloeg gericht naar een man die bij de uitgang stond. En zijn zonen waren ook echt niet de braafste, vergelijk ze maar eens met de andere 3-jarigen daar. Ik heb er weinig zo vervelend zien zijn als de Jazzen.
Maar goed, het is maar waar je van houdt
:D

Nee, het is maar net waar je op let Knipoog

Wel is in de stallen geweest daar? 1 hengst die in zijn eentje een rij van 12 boxen even twintig centimeter opschuift? Het zijn jonge hengsten kom op dat soort dingen horen er bij, volgens velen op bokt was de Krack x Pion een staatsgevaarlijke knol die eng uit zijn ogen keek enz, liep ie niet voorbeeldig zijn rondjes?

het zijn nu eenmaal geen shetlanders ofzo hoor.

En als je niet door een Anti-jazz bril kijkt zie je geen verschillen kwa meppen naar omstanders en overstekend wild in de kooi....

EmEm

Pipo schreef:
Het zijn driejarigen die in een wildvreemde entourage komen, en de een reageert bang, de ander is overbluft, en de volgende word brutaal. Van dat ene ogenblik kan je niet zeggen of ze lastig zijn.

Helemaal mee eens!
Wat verwacht je van jonge hengsten, flink gevoerd, in topconditie, vreemde omgeving. Die ene die in de ring zo braaf lijkt omdat hij overbluft is, kan in zijn normale omgeving juist wel een draak zijn. En andersom dus ook.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 23:37

Het leek of de Jazzen (of de Krack x Jazz) allemaal geleerd hadden om in plaats van gewoon door te galopperen rondjes te draaien, alle kanten op te schieten etc. Er waren meer hengsten die probeerden onder het springen uit te komen, maar de kinderen en zelfs klein kinderen van Jazz deden dat zonder uitzondering. Bij de presentatie van Jazz en zijn kinderen viel de hengst zelf trouwens positief op, leek meer ontspannen dan onder Tineke. Zijn zonen maakten duidelijk dat de keuze voor Tineke Bartels als jurylid bij de finale van de Pavo Cup een zeer slechte beurt was, maar dat vond ik toen al.
Ook ik heb veel professionals gesproken, wat minder direct betrokken bij Jazz, en die waren allemaal zeer blij dat Jazz geen paard van het jaar geworden was. De overdreven promotie die de hengst al vanaf de eerste dag dat hij in Den Bosch was gehad heeft, leidt tot een verwachtingspatroon dat helaas vaak tot grote teleurstelling leidt.
Om nog even vrolijk te doen ik vond dat er een mooie en brede collectie hengsten stond en was over het algemeen ook heel blij verrast met de goede kwaliteit van de T jaargang onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:41

sarabande schreef:
De overdreven promotie die de hengst al vanaf de eerste dag dat hij in Den Bosch was gehad heeft, leidt tot een verwachtingspatroon dat helaas vaak tot grote teleurstelling leidt.
.

De hengst is vader van meerdere pavowinnaars. Heeft meerdere goedgekeurde dekhengsten gefokt die het ook nog eens heel goed doen.

Merries die predikaten krijgen en de CK winnen, en dan zeg jij dat het dier overdreven veel gepromoot word?

Die hengst heeft gewoon bewezen dat het een supergoede dekhengst is, dier is niet voor niets keur geworden.!