Hoofdstel versus Neckrope ~ 26/7 ~ Schoonrewoerd [UT]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoofdstel versus Neckrope ~ 26/7 ~ Schoonrewoerd [UT]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:01

Ik heb en jonkie die net onder zadel is, een Anda hengst en ik denk dat ik de show ga stelen :D , maar dan op een verkeerde manier........helaas, want zijn aaibaarheidsfaktor is rete hoog, ook super braaaf en gruwelijk fijn te rijden, maar ben niet zo stoer dat ik dit ga opzoeken en uitproberen, zelfs niet met bitje....

Dan vind ik het jammer dat ik niet zo een held ben...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:03

russel schreef:
Ik heb en jonkie die net onder zadel is, een Anda hengst en ik denk dat ik de show ga stelen :D , maar dan op een verkeerde manier........helaas, want zijn aaibaarheidsfaktor is rete hoog, ook super braaaf en gruwelijk fijn te rijden, maar ben niet zo stoer dat ik dit ga opzoeken en uitproberen, zelfs niet met bitje....

:wow: aahw jammer dat je dan niet met paard komt :(

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 13:07

Maureen95 schreef:
russel schreef:

:wow: aahw jammer dat je dan niet met paard komt :(

inderdaad.......
erg jammer dat je niet met paard komt.
er is nog plek hoor.....ook voor de met bit gereden paardjes. :j
En zoals gezegd.....we willen het wel veilig houden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:08

Ja, zou het best willen, ben in voor alles...ook deze ooit barebackpad en bitloos, maar dan wel,op,kaptoom en hoop ooit in de bak thuis ( lekker veilig :o ) met neckrope...

Maar hij springt nog steeds makkelijk weg voor een vladder vogel, plons eend, zwiepend takje, onzichtbare bakhoekkabouter...en dan zo veel vrouwelijke billen om hem heen? Weet nog niet of hij allen maar kijken doet en niet aankomen of eentje is van even lekker knijpen in die sappige bil....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 13:11

russel schreef:
Ja, zou het best willen, ben in voor alles...ook deze ooit barebackpad en bitloos, maar dan wel,op,kaptoom en hoop ooit in de bak thuis ( lekker veilig :o ) met neckrope...

Maar hij springt nog steeds makkelijk weg voor een vladder vogel, plons eend, zwiepend takje, onzichtbare bakhoekkabouter...en dan zo veel vrouwelijke billen om hem heen? Weet nog niet of hij allen maar kijken doet en niet aankomen of eentje is van even lekker knijpen in die sappige bil....

:') dat zou een hele leuke zijn voor het schrik veldje :D
Als we er een leuke begeleiding bij gevonden krijgen dan uiteraard :D

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:02

Wat een leuk topic dit.

Mocht je nog iemand zoeken die met tuigage rijd. Ik meld mij aan. Alleen is mijn vrachtschip een behoorlijk groot watje. Maar daar krijg je wel een reëel beeld van.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 15:08

Citaat:
naam...............................................naam paard.................................tuigage ja/nee

1 Wendy.............................................Shanti ......................................ja
2 daffodil.............................................kasteel ....................................met tuig

3 Smurfje............................................vrachtschip :') ..........................met tuig
4

5 Wranglerbutt ......................................Dainty......................................neckrope
6 Amable .............................................Jauke ......................................Neckrope
7
8

9 Maureen95..........................................Holly.......................................Bitloos
10
11
12

Ik heb je op de lijst er bij gezet smurfje.....alleen je paard heeft even een aparte naam nu :')
Die mag je veranderen hoor, gewoon even de lijst quoten en bij werken :j
Leuk dat je mee wilt doen en welkom op ons feestje *\o/*

Mocht iemand onverhoopt toch niet blijken te kunnen dan hoor ik dat graag op tijd, dan pas ik de lijst weer aan

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:13

russel schreef:

Dit is zo herkenbaar!

Heb ook een jonkie, 3 maanden onder het zadel maar behoorlijk braaf.

Denk alleen dat een uur op de trailer staan, daarna op een vreemde locatie rijden en daarna een uur terug misschien iets teveel gevraagd is..

ik wil wel meedoen en ernaast lopen :+ haha..

Misschien over een paar jaar..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:26

Coole competitie tussen een kasteel en een vrachtschip haha!

Overigens mag mijn paard best door iemand anders bit- of tuigloos gereden worden, geen enkel probleem maar ik doe dat niet. Iets met evenwicht enzo maar betrouwbaar is ie zeker!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:29

:')

Ik zou het wel eens op een ander paard willen rijden dan. Misschien kunnen we dan wel een paardenruil doen daffodil? :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:09

Misschien is dat inderdaad wel een leuk idee!

Verder was er ook nog het idee om de mensen met hoofdstel (eventueel onder begeleiding) eens een rondje te laten doen zonder hoofdstel? Voor de genen die het eens willen proberen :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:10

Ik zou het graag eens willen proberen. Rijd al wel bitloos en Holly kan ook reining maar heb nog nooit eigenlijk met neckrope gereden.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:58

VisibreTeam schreef:
Misschien is dat inderdaad wel een leuk idee!

Verder was er ook nog het idee om de mensen met hoofdstel (eventueel onder begeleiding) eens een rondje te laten doen zonder hoofdstel? Voor de genen die het eens willen proberen :)

Haha, lijkt me echt heel leuk.. Maar of dat dat gaat werken.. (iets met dominante haflinger en gras... :') )

Maar, ik ben wel in voor een uitdaging..

(mits mijn enkel dat toelaat en ze op de dag zelf gewoon braaf is! )

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:00

Het neckrope rijden etc word in een omheinde ring gedaan op het zand :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:10

Ik hoef niet zo nodig op andermans paard hahaha of het moet er één zijn waar ik nou eindelijk de wissels eens op kan voelen zodat ik het zelf beter onder de knie krijg! Maar ik ben niet zo'n heel erge held met andere paarden. Daarom heb ik zelf ook zo'n ontzettende braverik!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 19:31

daffodil schreef:
Ik hoef niet zo nodig op andermans paard hahaha of het moet er één zijn waar ik nou eindelijk de wissels eens op kan voelen zodat ik het zelf beter onder de knie krijg! Maar ik ben niet zo'n heel erge held met andere paarden. Daarom heb ik zelf ook zo'n ontzettende braverik!

Dat kan mijn knollie dan weer wel.....alleen ik zelf ben er minder goed in :+

Ik heb nog een kandidaat met bit die het super leuk lijkt om te ruilen op het laatst.
Die zal ik ook even op de lijst zetten.
Ik vind dat een erg leuk idee voor de mensen die willen :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:26

Citaat:
naam...............................................naam paard.................................tuigage ja/nee

1 Wendy.............................................Shanti ......................................met tuig
2 daffodil.............................................kasteel ...................................met tuig

3 Smurfje............................................vrachtschip :') ............................met tuig
4 Jessica.............................................Black Swan.................................met tuig

5 Wranglerbutt ......................................Dainty......................................neckrope
6 Amable .............................................Jauke ......................................Neckrope
7
8

9 Maureen95..........................................Holly.......................................Bitloos
10
11
12

er is nog plaats voor 2 neckropers en 3 bitloos :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:06

Iedereen die wil mag best eens een rondje tuig loos of bitloos op die van mij, dat vind ze hartstikke gezellig. Als je maar lief bent. :)

en wat als ik nu liever een paddockje afzet? :o kan dat? Anders word het een kale stal zonder bix.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 23:11

Gypsy schreef:
Iedereen die wil mag best eens een rondje tuig loos of bitloos op die van mij, dat vind ze hartstikke gezellig. Als je maar lief bent. :)

en wat als ik nu liever een paddockje afzet? :o kan dat? Anders word het een kale stal zonder bix.

Ik vrees dat we de paddock nodig hebben voor andere dingen.
Ik gebruik zelf de pavo daily plus muesli, daar kan je ook een schep van krijgen als je dat liever hebt.
Echt een stukje afzetten dat zal niet gaan lukken.
De weides zijn in gebruik voor de stalpaarden van de stalling zelf en die ene die leeg is staat vol spullen.
Ik ben bang dat ik dat niet mooier kan maken.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:22

quartel schreef:
Gypsy schreef:

Ik vrees dat we de paddock nodig hebben voor andere dingen.
Ik gebruik zelf de pavo daily plus muesli, daar kan je ook een schep van krijgen als je dat liever hebt.
Echt een stukje afzetten dat zal niet gaan lukken.
De weides zijn in gebruik voor de stalpaarden van de stalling zelf en die ene die leeg is staat vol spullen.
Ik ben bang dat ik dat niet mooier kan maken.

Huh.....een trailer is toch ook gewoon een box....maar dan op wielen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:29

Wel wat klein PG.

Vind het jammer dat ik bij de mijne met de pet erna heb gegooid net toen het uitstekend ging op de neckrope, anders kwam ik direct met die. Zou zelfs nog het schrikveld zo op de neckrope doen, geen probleem.

Helaas komen we door gebrek aan training (lees, paard niet meer sterk genoeg om te verzamelen) niet verder dan een staprondje.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:37

He wat jammer sylvia!

Vitamine korrel en hooi neem ik dan gewoon in de trailer mee, een dagje overleeft ze wel. :p

edit: voor mij dus een box graag!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:44

Mijne kan helaas niet heel de dag op de trailer staan. Dus even kijken hoe ik dat ga doen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 06:46

smurfje schreef:
Mijne kan helaas niet heel de dag op de trailer staan. Dus even kijken hoe ik dat ga doen.

Er zijn stallen die je kunt gebruiken.
Voor 10 euro krijg je een lege stal, een schep basisbrok en hooi.
Ligt alleen geen bodembedekking in.
Ik heb er nu 2 gereserveerd staan en er zijn nog stallen over.

Ik zal even kijken of het in de OP staat en anders vragen of het er bij gezet kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:58

Op kale bodem kan best. Maar als er gras is, misschien met prikstokken en paddestoel een stukje bij je trailer?