Murosch schreef:het maakt mij ook niet uit hoor, ik kom ook maar met een voorstel. Maar rina, niet iedereen ervaart het zoals jij het ervaart en voor mij zou samen een hapje eten en wat praten ontspannender zijn dan een activiteit ondernemen waarbij je je concentratie nodig hebt. Maar zoals gezegd, het hoeft niet per se. Hoe zou je dat voor je zien dan, die verschillende takken van sport bij elkaar bekijken? Ik zet liever geen anderen op mijn paard wegens medische gronden en ik hoef ook niet per se op andersmans paard zitten eigenlijk.
Goed het laatste wat ik erover ga schrijven. Niemand verplicht je om iemand anders op je paard te laten als je dat niet wilt. Je hoeft jezelf ook niet aan te melden om een dagje dressuur te doen als je dat niet wilt. En zo hoef je ook echt niet op andermans paard als je dat niet wilt. Waarom zie jij daarin toch zulke verplichtingen??? Echt niemand hier heeft dat verplicht gesteld.
Ik heb er zelf ook 1 staan waar ik geen anderen op zal laten, nee zelfs 2. De ene is bijna blind en 28 en de andere is nog een jonkie, en ik zit toch ook niet te wachten op ongelukken.
Maar er werd dus, door jou, gevraagd wat we evt konden gaan doen. Moei me niet afbranden als ik met een paardending kom. Zoals ik al zei dat is wat ons in eerste instantie verbind.
Maar ik begin wel te snappen welke kant jij op wilt met je meetings. Gewoon mensen ontmoeten en andere dingen dan paardendingen mee te doen. My bad, en sorry maar daar haak ik alweer af. Ik heb gewoon thuis veel te veel te doen om ergens bij iemand op de thee te gaan. Hier in Duitsland kennen ze het fenomeen nachtbarschaft, dat wil zeggen 1 keer per maand bij mekaar op de koffie (en de dames maar kakelen) en alle verjaardagen bij mekaar, begrafenissen, bruiloften en andere feesten. Zelfs hier heb ik direct in het begin al aangegeven daar gewoon en de tijd niet voor te hebben en dat dus ook niet te willen. En dat wordt hier gelukkig gewoon geaccepteerd, dat is niet overal in dld zo.
sassie76 schreef:Ik denk ook dat je niet moet willen dat iedereen moet komen. Als je wilt komen, dan kom je..zo niet, dan is dat ook prima. Kleine groepjes is ook leuk.
Precies. Maar dan ook niet gaan mauwen van ja maar dan kan die of die niet mee dus moeten we wat anders verzinnen. Iemand doet gewoon een voorstel en diegene die dat leuk lijkt meld zich.