30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dakota_75

Re: 30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:12

Sluit ik mij helemaal bij aan ;).

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:06

Even een middag/avond weg geweest en nu al vanalles bij te lezen :-). Gezellig.

Mbt meeten, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken en het is ook een illusie dat iedereen kan. Volgens mij moet je gewoon een datum/tijdstip/activiteit kiezen en dan kijk je wel wie zich dan aanmeldt.
Wellicht TS het eerste initiatief laten nemen?

Ik ben flexibel in wat/waar te doen en heb een auto. Echter ook een volle agenda, drukke baan, kids, paard etc. dus ik zie wel of ik op het genoemde moment kan aansluiten ;-)

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:34

Ik sluit me er ook bij aan, je kan niet iedereen naar zin maken, zoveel mensen, zoveel ideeen.

Ik ga mee in het voorstel van Murosch om ergens wat te drinken/hapje te eten. en dan zien we wel verder.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:57

Ja of bowlen?

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:04

Ik vind ook alles eigenlijk wel prima, voel me niet snel ongemakkelijk, ook niet bij het ontmoeten van nieuwe mensen, dus kom maar op ;)

Voorkeur heb ik natuurlijk wel en vind een hapje en een drankje het leukst.
Laatst bijgewerkt door MissDD op 13-01-14 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 01:05

Zoiets mag van mij ook hoor, ik vond op zich het idee van pipo ook wel leuk om bij iemand af te spreken. Ik had nooit verwacht dat zoveel mensen zouden reageren en dat is natuurlijk echt heel mooi, maar inderdaad wordt het moeilijk om het iedereen naar de zin te maken en ook zal niet iedereen kunnen op een geplande datum.

Murosch heet trouwens Claudia, misschien wat makkelijker te schrijven en uit te spreken haha.

Er zijn op zich zat leuke dingen die we eens samen kunnen ondernemen maar er is tijd genoeg en laten we gewoon ergens een begin maken. Daarbij vind ik het sowieso al leuk om samen in een topic te praten en de dagelijkse belevenissen te delen.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:08

Misschien hier en daar wat mini-meetings? ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 01:13

Zoiets misschien eerst maar. Iedereen kan dan gewoon aansluiten waar het haar leuk lijkt denk ik.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:15

Precies en we kunnen hier dan gezellig over de uitjes kletsen +:)+

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 04:32

Murosch schreef:
het maakt mij ook niet uit hoor, ik kom ook maar met een voorstel. Maar rina, niet iedereen ervaart het zoals jij het ervaart en voor mij zou samen een hapje eten en wat praten ontspannender zijn dan een activiteit ondernemen waarbij je je concentratie nodig hebt. Maar zoals gezegd, het hoeft niet per se. Hoe zou je dat voor je zien dan, die verschillende takken van sport bij elkaar bekijken? Ik zet liever geen anderen op mijn paard wegens medische gronden en ik hoef ook niet per se op andersmans paard zitten eigenlijk.

Goed het laatste wat ik erover ga schrijven. Niemand verplicht je om iemand anders op je paard te laten als je dat niet wilt. Je hoeft jezelf ook niet aan te melden om een dagje dressuur te doen als je dat niet wilt. En zo hoef je ook echt niet op andermans paard als je dat niet wilt. Waarom zie jij daarin toch zulke verplichtingen??? Echt niemand hier heeft dat verplicht gesteld.
Ik heb er zelf ook 1 staan waar ik geen anderen op zal laten, nee zelfs 2. De ene is bijna blind en 28 en de andere is nog een jonkie, en ik zit toch ook niet te wachten op ongelukken.

Maar er werd dus, door jou, gevraagd wat we evt konden gaan doen. Moei me niet afbranden als ik met een paardending kom. Zoals ik al zei dat is wat ons in eerste instantie verbind.

Maar ik begin wel te snappen welke kant jij op wilt met je meetings. Gewoon mensen ontmoeten en andere dingen dan paardendingen mee te doen. My bad, en sorry maar daar haak ik alweer af. Ik heb gewoon thuis veel te veel te doen om ergens bij iemand op de thee te gaan. Hier in Duitsland kennen ze het fenomeen nachtbarschaft, dat wil zeggen 1 keer per maand bij mekaar op de koffie (en de dames maar kakelen) en alle verjaardagen bij mekaar, begrafenissen, bruiloften en andere feesten. Zelfs hier heb ik direct in het begin al aangegeven daar gewoon en de tijd niet voor te hebben en dat dus ook niet te willen. En dat wordt hier gelukkig gewoon geaccepteerd, dat is niet overal in dld zo.

sassie76 schreef:
Ik denk ook dat je niet moet willen dat iedereen moet komen. Als je wilt komen, dan kom je..zo niet, dan is dat ook prima. Kleine groepjes is ook leuk.

Precies. Maar dan ook niet gaan mauwen van ja maar dan kan die of die niet mee dus moeten we wat anders verzinnen. Iemand doet gewoon een voorstel en diegene die dat leuk lijkt meld zich.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 08:42

Zoww rina waarom reageer jij zo fel op wat ik vraag of uitleg over mijn gevoel? Niemand heeft gezegd dat jij geen voorstel mag doen, ik vroeg alleen hoe je zoiets voor je zou zien, omdat ik daar geen beeld van heb.

Daarbij denk ik dat we allemaal een druk leven hebben, ik wel tenminste met een volledige baan, gezin en dieren thuis.

Maar ik sta inderdaad ook open voor andere dingen dan paardenuitjes. Daar hoef jij niet voor te kiezen, volgens mij waren we het erover eens dat we niet moeten willen dat iedereen op een meeting moet of kan of wil komen. Dus hoezo "mauw" ik? Ik begrijp je harde reactie niet zo, jammer..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:22

Jammer dat het zo fel eraan toe moet gaan.. Leven en laten leven denk ik dan :)

Je hebt trouwens geluk rina dat het in jou buurt wordt geaccepteerd dat je nergens aan mee doet want dat is lang overal niet zo.....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:27

En net nu we dachten dat het bij 30+ers wat rustiger aan toe zou gaan ;)

Ikzelf rijd niet meer paard. Ga het dit jaar wel weer oppakken, bijvoorbeeld 1x per week of maand les. Zodat als ik weer aan paarden begin, ik niet helemaal terug vanaf het nulpunt moet beginnen :)

Het maakt mij niet uit of het wel of niet paardgerelateerd uitje zou zijn. Beiden zijn leuk. Ook juist als je elke dag in de paarden zit, is een keer iets anders ook wel leuk.

Rina, ik ben even nieuwsgierig. Ben je niet bang dat je je teveel afzondert? Als je ook in je nieuwe omgeving bedankt voor dat soort sociale dingen ?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:49

Ik denk dat iedereen hier uit moet halen wat diegene leuk lijkt? Zoals ik al zei, ik rijd ook geen paard momenteel (ben toch stiekem blij dat ik hier niet de enige ben haha) maar het lijkt mij leuk om hier dus mee te kletsen over toch wel paardendingen, maar over andere dingen kan ik ook heel erg goed kletsen hoor O:-) . En de meetings, iemand kan gewoon iets voorstellen en degene die het iets lijkt die meldt zich aan. Mag paardgericht zijn, of juist niet. Doordat hier toch wel aardig wat mensen zich aangemeld hebben denk ik dat er voor beide voldoende animo is?! :)

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:53

Ik vind het mooi te lezen dat Rina zo'n uitgesproken mening heeft en daar ook naar handelt. Dat siert je. Ja, het kan hard zijn voor anderen maar zo zal het niet bedoeld zijn, denk ik.

Precies Dakota (sorry naam even vergeten)..je moet er zelf uithalen wat je leuk lijkt.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:58

Het blijft altijd 'platte tekst' op zo'n beeldscherm hè, dus het is lastig om je goed uit te drukken vind ik altijd zelf ;).

Mijn echte naam had ik nog niet genoemd geloof ik hahaha maar dat is Diana. Het maakt mij niet zo heel veel uit hoe ik genoemd wordt hoor Dakota of Diana. Ik heb zelf een geheugen / concentratie probleem (komt door mijn slaap apneu) dus echte namen onthouden is voor mij heel lastig. Dus ik meld jullie alvast dat ik daardoor jullie Bokt naam in eerste instantie in ieder geval aan ga houden maar dan weten jullie in ieder geval waar dat door komt! haha

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:17

Dacht dat alle 30+ ers lief waren voor elkaar :-) Het is duidelijk dat niet iedereen dezelfde mening heeft over hoe en wat mbt meeten maar dat is ook helemaal niet erg toch.
En ja Diana gewoon tekst op een beeldscherm komt soms heel anders over dan het bedoeld is.

Hebben we al een datum :D ;)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:46

Nou, ik heb meerdere leuke dingen door zien komen. Voorstel van Rina mbt het wandelen met de honden vond ik erg leuk! En zou ook weleens een andere discipline willen proberen (alleen heb ik zelf helaas niet zoveel aan te bieden..mijn Fries wordt nog doorgereden...heb wel wat leuke buitenrij paarden staan). Uit eten ben ik normaal niet zo van, omdat ik me algauw onzeker voel, maar ja...dan ontmoet je nooit nieuwe mensen, he..dus wil best een uitzondering maken (en stiekem lijkt me ook dat wel leuk eens voor de afwisseling). Maar iedereen kan toch gewoon een voorstel doen met datum? lijkt me alleen handig om dan initiatiefneemster eerst haar datum en voorstel te laten doen, daar kunnen mensen zich dan bij aansluiten. Daarna kunnen ook anderen komen met datum en voorstel...mensen die het leuk vinden sluiten zich er dan toch eenvoudig bij aan? Discussie over of iets leuk is of niet, verantwoording afleggen over waarom je iets wel of niet ziet zitten ook niet. Leven en laten leven.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:02

Het is inderdaad een illusie om te denken dat je het iedereen naar de zin kan maken en ook dat je met iedereen in de groep een klik hebt. Er ontstaan meestal vanzelf ook wel (mini)meetings. Heb je geen zin om te komen, ben je verhinderd, vindt je een activiteit niet leuk, is dat ook prima lijkt me. Inderdaad leven en laten leven, daar moeten we als 30(+)-ers inmiddels toch wel wijs genoeg voor zijn ;)

Juist de verscheidenheid in de groep is leuk en er zal binnen een topic als dit ook vanzelf een redelijk vaste groep ontstaan.

Een dagje naar de drafbaan met een groep kan ook een keer leuk zijn. Als ze weer koersen op Groningen bijvoorbeeld. Dan wil WendyBZ vast wel 'gids' zijn O:)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:05

Jawel hoor :D :j 6 april is de eerste koersdag weer :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:05

Vind ik ook leuk! :j

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:08

Als ik een 'goede dag' heb lijkt mij dat ook wel erg leuk! :)

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:03

Iedereen mag haar mening geven maar om elkaar "af te branden"is nergens voor nodig, laten we het gezellig houden, er werd al duidelijk aan gegeven door andere dat ze het laagdrempelig willen houden de 1e keer,om verschillende reden.

Om verschillende takken te kunnen uit proberen is natuurlijk harstikke leuk en leerzaam maar niet altijd mogelijk, niet iedereen heeft genoeg paarden of gemakkelijke paarden.

Deze topic is neem ik ook aan bedoeld om elkaar beter te leren kennen, of het nu gaat om paarden of om andere dagelijkse dingen.

Ik zelf zit heel de dag tussen de paarden,vind het ook eens leuk om praatje pot te doen en zeker in mijn eigen moerstaal, gezien ik in Duitsland woon, genoeg aanspraak en ik loop ook niet elke nachtbarnschaft meeting af, en dat wordt hier gelukkig ook gewoon geaccepteerd.

En mij lijkt zo dagje drafbaan ook erg leuk, wellicht voor de volgende meeting (6 april) ( 0f 3e, 4e meeting ;-) )

Nou kom maar op met die datum (s) Claudia :) Heb er zin in :j

Ps mijn "echte"naam is Bianca

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 14:15

Moet het in een weekend zijn?

Zo niet... 12 februari s avonds?

Zo ja.. Dan zit ik op 1 maart, in verband met mijn werkweekenden.

Roept u maar!

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:17

Dagje drafbaan lijkt me ook erg leuk, want dat is een tak die ik nauwelijks ken. Zeker met wat inside informatie erbij van Wendy :-)