Groningers gaan meeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Groningers gaan meeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:01

eerst eens een datum prikken? er zullen vast nog wel een paar afvallen

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:03

Ja datum is handig, vast niet iedereen van zo'n grote groep kan denk ik.
WinSel rijd je met mij mee?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 00:04

Zeg maar wanneer :)
Zondags is het handigst denk ik

Ja dat lijkt me goed :) kan saskiamax ook mee ?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 01:43

Weekend van 23 februari was er al geroepen toch? Ik moet dan even afwachten wanneer hier de verjaardagen van broertje (23ste) en vader (26ste) gevierd worden, maar ipc kan ik in ieder geval een van die dagen. :)

Ik galoppeer trouwens ook niet in zo'n hele grote groep. :n Mocht dat voor jullie echt de pret bederven ga ik wel zelf rijden :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 05:59

Berdien schreef:
Groep wordt inderdaad heel groot. Moet er nog even over nadenken of ik Flynn daar wel klaar voor vindt. Groepen is hij gewend, tot een paard of 5. Maar dit is wel van een andere orde.

Ach, eens moet hij het leren toch? Eventueel kan je misschien als voorbereiding met een paar een de dagen ervoor dezelfde route rijden, dat het terrein bekend is. Mag ook altijd Caily en mij vragen hoor! Ennuh, wat kan er gebeuren? Een Flynn die flipt? Ik zie dat zelf niet zo gebeuren :=

Galopperen in groepen is in mijn ogen ook gewoon niet verantwoord, er zijn zoveel paarden die daar een wedstrijdje van maken. Zelfs Caily doet dan mee, hihih. Maar een stuk een groep splitsen (desnoods dat ook nog in tweeen) maakt het misschien wel mogelijk en dan heeft iedereen de keuze :) Met Luna is bijv. ook nog nooit écht gegaloppeerd buiten.

Aanmelding sluiten, waarom? Ik heb met nog veel grotere groepen gereden, en bovendien, er zijn na kiezen van datum nog afvallers, dan mensen die toch geen geld hebben, toch geen vervoer, het weer niet goed genoeg vinden, het te ver vinden, enz. enz.

Iedere ruiter hier is ervaren en als er een flipt komt die maar naast Caily rijden, die boeit dat echt helemaal niks en geeft hoe dan ook altijd gehoor aan mijn hulpen (OK, af en toe heb ik de neiging een vuurpijl in dr reed te douwen, maar das altijd beter dan andersom toch? :D )

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 08:57

Ik stel even een offtopic vraagje hier tussendoor hoor. Is er iemand in de buurt van veendam, stadskanaal, pekela, vlagtwedde of omstreken die een tijdelijk plekje (weekje of 6 max) heeft voor een D-pony? Liefst vanaf dit weekend... Ik had gehoopt dat ze even bij mijn ouders op stal mocht staan totdat ik zelf een schuilstal heb staan, maar helaas weigeren ze medewerking. Het is echt tijdelijk en wel met spoed. Wie weet een plekje? Pony hoeft niks te doen, dus bak enz is niet eens nodig.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:31

Ik galoppeer met Zanzi ook niet in groepen, vind dat niet verantwoord. Kan hem altijd wel houden, maar hij laat zich ontzettend opjutten. Ik ben dus wel voor stap + draf.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:05

Waaruit wel blijkt dat je Flynn niet (zo goed) kent Lotte :) Flippen zal hij niet doen, maar hij is géén fan van andere paarden dichtbij hem. Laatst is hij zelfs de bakrand in gevlogen (met mij erop) omdat zijn moeder hem in de bak passeerde :roll: we werken eraan, en het gaat buiten al best heel goed met paarden die hij een beetje kent maar vreemde paarden vindt hij gewoon niet te vertrouwen. Of hij nou een centimeter of 10 en een 200kg zwaarder dan ze is of niet :+
Vreemde omgeving is het probleem niet, dat boeit hem hélemaal niets.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:14

Galopperen in een groep lijkt mij inderdaad ook niet zo verstandig, wobyn maakt er altijd een wedstrijd van, en een fries van 1.73m is dan niet erg makkelijk te houden.

Die van mij is ook nog maar 1 keer echt op buitenrit geweest (lauwersoogrit) ree daar met een groepje met nog 3 anderen, en daarbij werd een rustig drafje ook rengalop....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:47

Ik zeg toch ook niet dat hij niks zal doen, zoals je zegt, flippen zal hij niet doen, gezien zijn karakter én nette opvoeding :) Ik zie dit dan juist als de ultieme manier om hem te leren dat dat niet nodig is zo. Als je achteraan gaat rijden met Carolien erbij, eventueel Luna ervoor heeft hij bekend om hem heen en kan je afstand nemen als het niet gaat. Je moet het zelf weten, maar ik zou het gewoon doen, leert ie alleen maar van, je kan altijd ergens een ander pad in slaan als het teveel wordt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:54

HijadelaLuna schreef:
Berdien schreef:
Groep wordt inderdaad heel groot. Moet er nog even over nadenken of ik Flynn daar wel klaar voor vindt. Groepen is hij gewend, tot een paard of 5. Maar dit is wel van een andere orde.

Ach, eens moet hij het leren toch? Eventueel kan je misschien als voorbereiding met een paar een de dagen ervoor dezelfde route rijden, dat het terrein bekend is. Mag ook altijd Caily en mij vragen hoor! Ennuh, wat kan er gebeuren? Een Flynn die flipt? Ik zie dat zelf niet zo gebeuren :=

Galopperen in groepen is in mijn ogen ook gewoon niet verantwoord, er zijn zoveel paarden die daar een wedstrijdje van maken. Zelfs Caily doet dan mee, hihih. Maar een stuk een groep splitsen (desnoods dat ook nog in tweeen) maakt het misschien wel mogelijk en dan heeft iedereen de keuze :) Met Luna is bijv. ook nog nooit écht gegaloppeerd buiten.

Aanmelding sluiten, waarom? Ik heb met nog veel grotere groepen gereden, en bovendien, er zijn na kiezen van datum nog afvallers, dan mensen die toch geen geld hebben, toch geen vervoer, het weer niet goed genoeg vinden, het te ver vinden, enz. enz.

Iedere ruiter hier is ervaren en als er een flipt komt die maar naast Caily rijden, die boeit dat echt helemaal niks en geeft hoe dan ook altijd gehoor aan mijn hulpen (OK, af en toe heb ik de neiging een vuurpijl in dr reed te douwen, maar das altijd beter dan andersom toch? :D )

Dan kom ik gezellig met Lindia naast Caily rijden denk ik :)
ze is normaal super relaxed maar nu echt een bommetje ( steigeren bokken etc) dan fijn om naast een rustig paard te kunnen rijden anders raakt ze nog meer opgefokt

ik heb er zin aan :D

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:07

Is het goed dat mn moeder ook mee gaat? Aangezien ik zelf niet beschik over uberhaupt een rijbewijs zal zij moeten rijden, dan kan ze net zo goed mee met een gehuurd paardje dacht ik.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 19:51

Ik vind dat ze mee mag :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:53

Nou, vanaf volgende week ineens een trailer staan, dus als we niet op wintersport gaan misschien toch met mijn eigen peerdie mee :):)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 19:54

Is er al bekend wat het handigst is qua datum ? Misschien moeten we gewoon maar een datum prikken...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:41

Iemand opperde laatste za vd vakantie toch?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 20:42

Wanneer is dat haha ik heb geen vakantie, dus heb echt geen idee wanneer die zijn :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:42

Denk dat gewoon een datum prikken het handigste is, anders ben je zo alweer een (halve) maand verder voor je eens een datum hebt haha :+

Laatste weekend vd vakantie (23 of 24 februari) werd inderdaad geopperd.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 20:44

Ja idd Jorinda :P

Ik zou graag op een zondag willen, dus dat is dan 24 feb ?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:44

:j De zondag van dat weekend is inderdaad 24 februari.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 20:45

Lijkt mij goed :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:46

Ik vind het prima :) 23ste is mijn broertje jarig, dus dan kan ik mooi thuis zijn met zijn verjaardag haha :P

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:51

Voor mij is 24 ook prima, ik moet alleen afwachten of Zanzi op tijd fit is.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 20:56

Zondag 24 februari, is dat voor iedereen goed ?

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:15

Flew schreef:
Voor mij is 24 ook prima, ik moet alleen afwachten of Zanzi op tijd fit is.

Voor mij het zelfde verhaal.