Shetlander menrit Ginkelse heide Ede, 13.01.'13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 20:55

Doe ik! We hebben de testrit iig twee weken opgeschoven, hond heeft heel veel zorg nodig en ze laat hem liever niet lang alleen. Lag echt op het randje, inmiddels is het alweer iets beter, maar houdt niet over, we blijven duimen dat ze het haalt... Als ik een datum weet, gooi ik 'em hier op het topic :j

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:58

Jeetje.. arme hond ;(

Bix

Re: Shetlander menrit Ginkelse heide Ede, 13.01.'13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:18

Bah, rot zeg :(

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:21

Sterkte voor de hond van je vriendin, gelukkig dat het iets beter gaat. Hopen dat ze snel weer helemaal is opgeknapt. Weet heeft ze als ik vragen mag?

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 13:23

Ze heeft een levensbedreigende auto-immuun ziekte waardoor haar eigen lichaam haar rode bloedcellen aan het vernietigen is... Inmiddels lijkt het laatste redmiddel aan te slaan, gelukkig!

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:08

Niekje51 schreef:
Ze heeft een levensbedreigende auto-immuun ziekte waardoor haar eigen lichaam haar rode bloedcellen aan het vernietigen is... Inmiddels lijkt het laatste redmiddel aan te slaan, gelukkig!

Klinkt heftig, gelukkig lijkt het laatste redmiddel aan te slaan. Heel veel sterkte voor de hond van je vriendin!

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:11

Sterkte met de hond :( sneu zeg....

ik zal eens kijken of ik een foto heb van mijn constructie in de trailer... alles zit er nu vast in dus er kan geen ander paard in staan aan die kant... we hebben dit even als noodoplossing gemaakt... mooiste zou toch zijn als je in een 2 paards trailer gewoon de voor en achter stang wat lager zou kunnen doen en er dus een shetlander en een gewoon paard in zou kunnen zetten....

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:37

Er moet vast wel iets te maken zijn dat je een balk lager zou kunnen bevestigen? Lijkt mij niet te moeilijk?

Ik heb hier trouwens echt een faal rond lopen, wilde weer zo nodig scheren maar wist dat de messen eigenlijk eerst geslepen moeten worden. Koppig dat ik ben gister begonnen en nu is het dus echt heel slecht en alle messen zijn heel bot :') Vandaag twee setjes weggebracht maar moet nog nu tot volgend einde week wachten.. Balen!

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 00:12

Oeps, dus ze zijn half/half geschoren nu...? Dat vraagt wel om een foto eigenlijk :P
En vlgs mij was er een paar post eerder iemand die de stangen heeft verlaagd idd.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:19

Nou, ik ben nog maar met 1 bezig gelukkig.. Anders had ik twee poedels staan :+ Zal morgen een foto maken, het zijn nu de benen die nog verder afgewerkt moeten worden en het hoofd (sokken en bovenkant hoofd laag ik nu staan vanwege 24/7 buiten. Maar je ziet nog overal strepen en plukken en de benen zijn heel lelijk gedaan. Ik wist toen ik op de helft was dat het niet ging lukken dus heb ik het snel helemaal geschoren, maar niet mooi dus! _O-

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 07:58

p_ponypaard schreef:
Sterkte met de hond :( sneu zeg....

ik zal eens kijken of ik een foto heb van mijn constructie in de trailer... alles zit er nu vast in dus er kan geen ander paard in staan aan die kant... we hebben dit even als noodoplossing gemaakt... mooiste zou toch zijn als je in een 2 paards trailer gewoon de voor en achter stang wat lager zou kunnen doen en er dus een shetlander en een gewoon paard in zou kunnen zetten....

Ik heb dus extra beugels laten zetten zodat ik de voorstangen op twee hoogtes kan zetten. Stand Shet en stand groot paard.
Afbeelding

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:43

Berith: ziet er mooi uit! Als ik mijn trailer ga opknappen wil ik het ook graag zo, erg handig. Want er moeten ook gewoon 2 paarden in kunnen!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:32

Wauw, sorry even spammen.. Vandaag zo lekker gemend met de jongens, pas de derde keer voor mij maar wauuuw! Ik wil wéér :D Eerste galopje mee gepakt en wat is dat een raar gevoel haha, ze sprongen telkens beide in een andere galop waardoor de wagen ging schommelen, heel apart :D (alsof je op een overkruist paard zit) Maar kwijl kwijl zondag weer! *\o/*

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 23:44

Klinkt goed, ben heel benieuwd naar de mannen! Gaaf dat tweespan zo goed gaat! Ik ga zondag weer een ritje maken. Heb inmiddels mijn sulky volledig gepimpt met alle mogelijke fietsverlichting en de pony is net een opgetuigde kerstboom in het donker, maar in het licht is altijd beter.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:19

Haha herkenbaar.. :P Als het maar goed zichtbaar is! Goed dat je het zegt, ik moet de lichtjes er ook maar weer opzetten!

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:33

Ja, vroeg me of hoe jullie dat dan doen. Nu het zo vroeg donker wordt heb ik eigenlijk alleen in de weekenden tijd om er op uit te gaan, terwijl ik ook graag doordeweeks bezig wil blijven. Wat voor een verlichting gebruiken jullie en zie je dan voldoende?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:16

Ik werk heel onregelmatig (dus ben overdag ook vaak vrij) en men dus door de weeks ook graag wat vroeger. En anders gewoon met twee rode lampjes achter, twee witte voor, pony's met reflectie bekleden en zelf ook nog reflectie aan. Maar ik doe het liever niet, kom eigenlijk altijd voor schemer thuis (of dat is de bedoeling).

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 20:09

Ik ga iedere dag naar huis in het donker vanaf mijn werk, dus moet wel creatief met verlichting zijn nu. Ik heb fietsreflectoren met rode ledlichtjes vast op de sulky zitten en doe dan aan de bovenkant twee rode fietslampjes zodat alle 4 de hoeken achter verlicht zijn. Voorop links en rechts een wit fiets lampje aan het frame, twee witte ledjes met lusjes aan de lamoen ogen (om aan tegemoet komend verkeer te laten zien hoe breed we zijn) en een ledlampje op de neusriem vastgemaakt. En dan zelf nog een veiligheidshesje aan. Gaan met die banaan, knappe kerel die ons over het hoofd ziet :D (Lijkt veel, maar was nog geen 15,- kwijt bij de Action voor het gehele pakket... ;)) Maar goed, liefst wacht ik tot het weekend is en ik in het daglicht weg kan, dat is altijd het prettigste. In het donker blijf ik trouwens wel op de stukken in het dorp waar straatverlichting is.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:12

Maar dan rijden jullie in het donker ook alleen op straat?

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 20:15

Ja, alleen waar straatverlichting is, verder kom ik niet. Ik blijf weg bij de dijk en loop lekker in het dorp.
Edit: Maar meer hebben we eigenlijk bij mij in de buurt ook niet hoor. Als ik enigzins naar wat bos toe wil, moet ik de Rijn over met de trailer. Tis hier echt super saai voor een ritje... Geen bos, niets... :(

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:30

Oh dat is wel jammer zeg!
Edit] Pony's zijn (goed :D ) geschoren :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:58

Welke kaart hebben jullie voor de Veluwe? Mijne is vorig jaar verdronken bij een leuke maar natte trektocht :P Maar ik zoek nu dus een kaart die ook Wageningen (en de men/ruiterroutes) erbij heeft en dan nog de hele Veluwe tot Otterlo ergens.

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:25

hmm ben ook wel benieuwd, ik heb zelf nog niet echt iets kunnen vinden, ik zoek dan vanuit bennekom, maar ook dat lijkt erg lastig..

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:28

Ik heb via een bokker een deel van een kaart gehad, Lunteren/ wekerom.
Maar daar hebben jullie waarschijnlijk niet veel aan?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:45

Nope haha, daar ben ik een keer langs gekomen. Maar zo ver gaan we niet snel meer :)