Fotomeeting Bijzondere Paarden - Veluwe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:01

-O- Ik ga mijn body+objectief opsturen voor reparatie, hopelijk heb ik ze op tijd terug. Anders kan ik misschien ergens een canon-body ritselen (heb nog een Sigma 70-200F2.8 liggen voor Canon)

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:05

Cynn_x schreef:
Met een beetje mazzel kan je er nog bij. :) Zijn er een paar die nog niet definitief hebben doorgegeven.
Zou het wel leuk vinden als je meekomt :D

Ja lijkt me echt gaaf! Btw:
Boktnaam/echte naam: xMiinh // Minh-Dan
Website: Tja facebook :P Als iemand interesse heeft, zal ik link geven
Camera en toebehoren: Canon 550D 18-50, Hoop voor 17 nov een 70-200 nog te krijgen.
Voorkeur datum meeting: Maakt niet uit! Zo te zien word het toch 17 nov haha ;P

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 21:23

Kasmir, balen van je camera, hopelijk kan ie gerepareerd worden of kun je anders met de andere body komen. Houd ons op de hoogte en succes ermee!

Minh-Dan, ik zet je op de reservelijst.

Citaat:
Update fotografenlijst:
Citaat:
Fotomeeting 17 november
Fotografen:
1 Britt1/Sanne http://www.sgphotography.webklik.nl
2 Cynn_x/Cynthia
3 NinaCharlie/Nina
4 CoronaLime/Linda http://www.lindamara.nl
5 Kkaren/Karen http://www.karenfotografie.nl
6. Equiphoto/Jill http://www.equiphotography.nl
7. WiancaR/Malissa http://www.malissaverhoef.nl
8. Kasmir / Rianne - http://www.rikifotografie.nl
9. eye_dian/Dianne
10. elmo_browny/ Bianca

Reserve
1. Ilonavb / Ilona van Baalen - http://www.ilonavanbaalenfotografie.weebly.com
2. xMiinh // Minh-Dan

Maak aub je naam vet als je komt op 17 november.
Karen neemt prikpaaltjes en lint mee.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:27

Citaat:
Fotomeeting 17 november
Fotografen:
1 Britt1/Sanne http://www.sgphotography.webklik.nl
2 Cynn_x/Cynthia
3 NinaCharlie/Nina
4 CoronaLime/Linda http://www.lindamara.nl
5 Kkaren/Karen http://www.karenfotografie.nl
6. Equiphoto/Jill http://www.equiphotography.nl
7. WiancaR/Malissa http://www.malissaverhoef.nl
8. Kasmir / Rianne http://www.rikifotografie.nl
9. eye_dian/Dianne
10. elmo_browny/ Bianca

Reserve
1. Ilonavb / Ilona van Baalen http://www.ilonavanbaalenfotografie.weebly.com
2. xMiinh // Minh-Dan

Maak aub je naam vet als je komt op 17 november.
Karen neemt prikpaaltjes en lint mee.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:39

Kasmir schreef:
-O- Ik ga mijn body+objectief opsturen voor reparatie, hopelijk heb ik ze op tijd terug. Anders kan ik misschien ergens een canon-body ritselen (heb nog een Sigma 70-200F2.8 liggen voor Canon)

Ik zag laatst op Google dat je ergens een Body kon huren! ( was volgens mij de 7D voor 30 euro per dag)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:32

Reparatie gaat 2 tot 6 weken duren |( Ik ga opzoek naar een andere body..
Huren kan idd maar wordt meestal direct weer zo'n 'duur' grapje en eigenlijk kan ik er momenteel niet eens een klein beetje extra kosten meer bij hebben
en nu heb ik die reparatie er al bij dus huren is niet echt een optie deze maand.

MelanieB

Re: Fotomeeting Bijzondere Paarden - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:39

Jammer, ik meld me ook af, krijg zo'n deja-vu moment en wil niet weer m'n moeders dagje verpesten voor enkele fotograven, vind ik zonde van mijn tijd, dus ik ga liever voor mijn clubcompetitie een wedstrijd meerijden dan.
Ik hoop echt dat er wel goede opkomst is en mooi weer! En natuurlijk hele mooie foto's!
Staat vast een ander bijzonder paard model te trappelen om Bon's plek in te nemen. :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:43

'Ook af?' Ik meld mij helemaal niet af en met mij vele andere die wel gewoon komen, mijn objectief/body is defect maar ben wel opzoek naar een oplossing..
Ik bedoel de fotografen die er staan willen mee en we hebben nog 2 man op de reservelijst.
Maar je hebt gelijk, er zijn vast andere mensen die wel blij zijn dat ze worden uitgekozen :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:54

Tsja sorry daar staan maar enkelen in die echt goed fotograveren. En sommigen nog niet eens dikgedrukt. (Begrijp niet verkeerd, maar de een maakt natuurlijk betere foto's dan de ander, ikzelf vind fotograveren ook erg leuk maar ben nog lang niet op't niveau als bijv echt goede paardenfotograven, en van sommige weet ik niet wbt foto's dus kan je er ook geen beeld van vormen)
En ik ga het risico niet nemen dat net als vorige keer dat je al de moeite doet en er staan 3 fotograven, vind ik zonde.
Heb namelijk al zat 'gewone' foto's van Bon, dus dan is het nou eenmaal minder de moeite waard als dat je amper fotoshoot foto's hebt van je pony/paard.

Begrijp me niet verkeerd, doel ook niet op jou hoor. Ik was zeker blij dat ik uitgekozen was, altijd leuk. Maar het moet wel de moeite waard zijn, heb namelijk zelf helaas mijn vrachtwagen rijbewijs of e rijbewijs nog niet en dan ben ik afhankelijk van m'n moeder en die ga ik daar niet de hele tijd laten wachten dan.

Had TS wel pb'tje gestuurd maar dacht meld het hier zelf ook ff, is handig voor de fotograven die mee gaan.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:29

Lekker banketstaaf om te zeggen dat er maar enkelen goed kunnen fotograferen. :=
Zo'n evenement is er ook om te oefenen, van elkaar te leren.. als er dan bij voorbaat al afmeldingen zijn 'omdat er geen goede fotografen zijn'.. beetje jammer.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:30

Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor.
Ik heb ook eerder meegedaan aan een meeting en als je uren bezig bent alles te regelen en je krijgt een paar foto's die je zelf met je telefoon nog had kunnen schieten is dat gewoon jammer.
Ik kijk nu bij meetings idd naar de fotograven die zich aanmelden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:34

Lees even: De een maakt betere foto's dan de ander, tuurlijk moet je daarom oefenen.
Maar voor oefenen ga ik er niet heen, zulke foto's heb ik namelijk genoeg, die maak ik namelijk zelf ook, want ben nog lang niet op't niveau van een goede shoot, dus als ik dan de moeite doe om ergens anders heen te gaan voor een shoot, snap je hopelijk toch wel dat ik dan graag betere foto's zie dan dat ik zelf kan maken. :)

Maargoed, genoeg woorden gezegd, en volgens mij duidelijk zat. Wil niemand beledigen, iedereen moet oefenen, maar het is voor mij (en moeders dag opgeven) beetje zonde van de moeite. :)

@Chaos, dat bedoel ik dus idd ook. :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:36

Mijn website is nog helemaal niet af en ook amper tijd voor, maar anders kijken jullie maar op de FB pagina van Eko Bronsveld foto's. Geen goede kwaliteit dankzij FB uiteraard, maar dan hebben jullie een beeld. := Staan ook foto's van vorige meeting op.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 13:29

Jammer van je afmelding Melanie. Ik ben zelf semi-professioneel fotograaf en heb een selectie gemaakt van fotografen waarvan ik denk en zie dat ze goed genoeg zijn om goede foto's te leveren.
Dat je het risico niet wilt lopen dat er niemand zou komen opdagen vind ik een beetje negatief gedacht, tot nog toe loopt alles en heb ik nauwelijks afmeldingen.

Voor de andere fotografen, een vervangend model wordt snel bekend gemaakt!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:34

Ben benieuwd wie het wordt. :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:12

@ Britt, vind wel erg geinig dat je jezelf professioneel wilt noemen, zie geen kvk nr op je website je hebt geen echte eigen website (heb ik daar in tegen ook niet) maar wanneer je jezelf prof wilt noemen vind ik toch wel dat je hier je kost mee moet kunnen verdienen.
Je ingeschreven staat, eigen website hebt etcetera.

Ik voel me zelf ook wat onder gewaardeerd aangezien ik op de reserve lijst werd gezet, er staan nu nog genoeg fotografen tussen die geen beeld materiaal hebben om te laten tentoonstellen.
Las zelfs een die alleen beschikte over een kitlens..

Doet er verder niet toe, iedereen mag de kans krijgen maar jij formuleerd het nu wel heel raar in een opzicht dat alleen de 'beste' fotografen mee mogen.

En ik snap de modellen totaal, zij steken ook moeite en energie in hun paarden, vervoer etc en denk dat je dan ook redelijk wat mag verwachten.
Maar ook dit vind ik dubbel, over het algemeen gaan fotografen naar dit soort dagen om hun portfolio te verfrissen dus het moet leuk zijn voor beide partijen.

Verwacht je een echte fotoshoot en aardig wat leuke foto's dan kan je toch het beste zoeken naar een fotograaf die aan sluit op je voorkeur en daar een fotoshoot bij boeken.

Ik kwam pas later na de aanmelding er achter dat jij vorige keer ook een meeting hebt georganiseerd in de omgeving van Arhem, dit was een totale aanfluiting en ben dan ook blij dat ik heb afgezegd.
Vele fotografen hadden dikke discussies met elkaar, tijden liepen extreem door elkaar bij sommige modellen had je zo goed als geen tijd omdat het met bakken uit de lucht kwam vallen en er niet naar een oplossing werd gekeken op momenten dat het droog was stonden de fotografen weer te kletsen en stonden de modellen er bij voor noppes, ben met 2 moeders in gesprek geraakt van de modellen en die vonden dit gewoon weg schande waarscheinlijk dus goed voor die meisjes verpest om de volgende keer weer een meeting bij te mogen wonen.

Dus ik snap zeker de onzekerheid van de modellen!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 14:24

Lilllady, wat flauw dat je van alles stelt hier op dit topic en mij nu eigenlijk zwart zit te maken. Ik heb geen zin een boekje open te doen over de vorige meeting, wel wil ik zeggen dat ik jou niet heb geselecteerd voor deze meeting omdat je na de vorige meeting nauwelijks foto's hebt geleverd en je houding toen ook al erg negatief was. Dat vind ik niet netjes.
Ik en een aantal anderen kijken wel met een goed gevoel terug op de organisatie van de vorige meeting, alleen jammer dat de mense die zich hadden opgegeven niet goed hadden gelezen en teleurgesteld raakten toen ze er op de dag zelf pas achter kwamen dat er niet losgegooid kon worde - en hier dus vervolgens met elkaar over gingen discussieren.
Ik noem mezelf overigens niet professioneel, maar semi-professioneel, goed lezen. Ik fotografeer naast mijn werk en verdien er extra mee.

Nogmaals, ik waardeer het absoluut niet hoe jij hier dingen verkondigt en de boel lijkt op te stoken. En dat als reactie op afmelding van een model, die daar haar eigen redenen voor heeft. Jammer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:02

Britt, Jezelf semi-professioneel noemen zorgt er wel voor dat er hoge verwachtingen zijn :) Even voor de duidelijkheid, ik ben gewoon een amateur fotograaf ;) bij lange na niet professioneel.

Ik kan me heel goed in Melanie vinden. Het kost toch weer een hele dag en gezien Melanie al meerdere fotografen over de vloer heeft gehad dan kan ze natuurlijk kijken of de foto's die foto's zullen overtreffen of niet en of het dus de moeite waard is. Dat is haar recht, een meeting is geen verplichting en je kan je gewoon afmelden (zolang het maar op tijd is) als het toch niet iets is waar je naar op zoek bent :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:08

@ Britt, ik wil jou zeker niet zwart maken, geef enkel mijn mening.
En ik vind dat het gewoon gezegd mag worden hoe een vorige meeting geregeld is.
Je hebt inderdaad duidelijk aan gegeven over de situatie van de losgooi foto's hier zeg ik echter ook niks over.
Uiteraard was het wel erg teleurstellend dat de prikpaaltjes neer gezet, daarna weer weg gehaald werden en uit eindelijk weer neergezet en toen de conclussie kwam dat de tijd al verstreken was.
Dat vond ik persoonlijk erg banketstaaf voor de moeder die met deze paaltjes rond liep te sjouwen en mijn vriend die toch een aardig stukje met die zware dingen mochten lopen naar de desbetrefde locatie.

Maar verder heb je inderdaad duidelijk aan gegeven dat het misschien niet mogelijk zou zijn, maar was op de locatie er ook gelijk duidelijk over geweest.
Ik ben de hele dag niet negatief geweest hoor, ik was de gene die met de modellen in gesprek raakte en de ouders er van terwijl vele fotografen ineens onder een bosje bomen gingen staan kletsen over van alles en nog wat hier heb ik ook geen iniatief in getoont maar ik maakte dan ook geen deel uit van de organistatie die hier geheel voor hoort te zorgen.

En met name heb ik van jou geen foto's maar vind je het gek wanneer je maar 10 minuten hebt en je paard het geduld veloren is en er besloten word door de mede fotografe waar ik mee stond om het goed te maken tijdens de actie en rij foto's uit eindelijk heb ik ook geen rij foto's van jou omdat je weer terug ging naar de stalling met je paard.

Er zijn in iedergeval genoeg woorden aan vuil gemaakt, ik hoop gewoon dat je geleerd hebt van de vorige meeting en dat je deze goed kan uit pakken en gun het je natuurlijk ook je zat in een lastige situatie omdat je model was en organistatie uit eindelijk had hier beter over na gedacht moeten worden.

Maar kijk andere fotografen er dan ook niet raar voor aan, ik zelf dacht naar een georganiseerde meeting te gaan (op papier stond het ook allemaal keurig!)

Verder vind ik het gewoon raar van je selectie, maar dat doet er niet toe het is jou meeting maar had het graag anders gezien je kan iemand niet beoordelen op een eigen gemaakte fout.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:22

Renee als jij geen professional bent dan weet ik het niet meer :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 16:25

Ik ga niet meer in op deze discussie.
Een meeting moet gezellig zijn en ik ervoer veel te veel gezeur en kritiek.
Voor de mensen die er nog zin in hebben, wees welkom. :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 16:27

Oh en Kasmir, hopelijk vind je een oplossing voor je camera, al balen genoeg dat ie niet werkt!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 16:28

lifaya schreef:
Britt, Jezelf semi-professioneel noemen zorgt er wel voor dat er hoge verwachtingen zijn :) Even voor de duidelijkheid, ik ben gewoon een amateur fotograaf ;) bij lange na niet professioneel.

Ik kan me heel goed in Melanie vinden. Het kost toch weer een hele dag en gezien Melanie al meerdere fotografen over de vloer heeft gehad dan kan ze natuurlijk kijken of de foto's die foto's zullen overtreffen of niet en of het dus de moeite waard is. Dat is haar recht, een meeting is geen verplichting en je kan je gewoon afmelden (zolang het maar op tijd is) als het toch niet iets is waar je naar op zoek bent :)

Ben ik het helemaal mee eens hoor, natuurlijk mag je afmelden, maar ik vind het jammer te lezen dat ze er haast van uit gaat dat er weinig mensen zullen komen opdagen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:56

Jeetje zeg.. Zullen we gewoon ophouden met elkaar aan te vallen en elkaar zo zwart te zitten maken? Wat een onnodig gedoe. Voor de tinker komt gewoon een nieuw model, en over dat gedoe met die kitlens, iemand kan daar prachtige foto's mee afleveren. Wil je niet naar deze meeting door omstandigheden meld je dan gewoon af en ga geen stennis lopen schoppen.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 17:04

Ik wacht even de reactie van het vervangend model af, of zij ook daadwerkelijk kan en wil komen. Zodra ik meer weet horen jullie het!