Fotografenmeeting: Strand Noordwijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Fotografenmeeting: Strand Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 16:25

Ik moet van Jinte, Samy en Muurp nog data en een telefoonnummer ontvangen.
De reservefotografen mogen ook data invullen, een telefoonnummer hoeft nog niet ;)

Jullie krijgen uiteraard nog een bevestigingsmailtje!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:28

Nog meer modellen nodig??? :o
Ik ben alleen momenteel niet aan het rijden en mag ook pas weer na Mei gaan rijden dus weet niet of het een probleem is dat het van ons misschien geen rijfoto's zouden worden?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 16:29

Nou de inschrijvingen zijn voor de modellen nog gewoon open, dus aanmelden kan altijd :D
Gewoon losgooifoto's kunnen ook heel gaaf zijn natuurlijk :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:31

heb je PB gestuurd! :D Hij kan gelongeerd worden aan halstertouw wat dus heel makkelijk weg te werken is. Dan lijkt hij wel vrij te rennen.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:25

Samy schreef:
Tancreda4 schreef:
Hoe worden de modellen gekozen? Wordt daar over gestemd?

Denk dat de organisatie dat doet, dus dat het een beetje zoals een HPE meeting gaat.

Inderdaad. Sharon en ik kijken samen naar de aangemelde modellen en kijken ook op bokt rond voor geschikte modellen (zo hebben we ook just_kiki en Buckskey gevonden!) om er zo voor te zorgen dat we zo veel mogelijk variatie in de modellen hebben, en modellen hebben die je anders niet snel voor de lens zal krijgen!

Sorry dat ik het misschien zo zeg, maar waarom moeten wij ons als model inschrijven, en wachten totdat de inschrijving sluit voordat bekend wordt wie er mee mogen terwijl jullie ondertussen zelf op bokt rondkijken naar modellen en die al bevestigen terwijl de inschrijving nog gewoon open staat? Ik vind dat persoonlijk een beetje een rare gang van zaken, net alsof wij (de modellen die zich via pb hebben ingeschreven) een tweede keuze zijn en maar in onze handjes mogen knijpen of we mee mogen? :x Ik had het dan leuker gevonden als jullie alle modellen op een rijtje hadden gezet en de fotografen hadden laten stemmen ofzo. Dan weet je zeker dat er modellen meegaan waarvan de fotograven ze graag voor de lens willen hebben. Sorry als dit raar over komt, maar ik voel me er niet helemaal prettig bij eigenlijk >;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:27

_Jessie schreef:
heb je PB gestuurd! :D Hij kan gelongeerd worden aan halstertouw wat dus heel makkelijk weg te werken is. Dan lijkt hij wel vrij te rennen.

Beetje het geheim van de smid weggeven he :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 18:28

sanne_shelly schreef:
Samy schreef:
Denk dat de organisatie dat doet, dus dat het een beetje zoals een HPE meeting gaat.

Inderdaad. Sharon en ik kijken samen naar de aangemelde modellen en kijken ook op bokt rond voor geschikte modellen (zo hebben we ook just_kiki en Buckskey gevonden!) om er zo voor te zorgen dat we zo veel mogelijk variatie in de modellen hebben, en modellen hebben die je anders niet snel voor de lens zal krijgen!

Sorry dat ik het misschien zo zeg, maar waarom moeten wij ons als model inschrijven, en wachten totdat de inschrijving sluit voordat bekend wordt wie er mee mogen terwijl jullie ondertussen zelf op bokt rondkijken naar modellen en die al bevestigen terwijl de inschrijving nog gewoon open staat? Ik vind dat persoonlijk een beetje een rare gang van zaken, net alsof wij (de modellen die zich via pb hebben ingeschreven) een tweede keuze zijn en maar in onze handjes mogen knijpen of we mee mogen? :x Ik had het dan leuker gevonden als jullie alle modellen op een rijtje hadden gezet en de fotograven hadden laten stemmen ofzo. Dan weet je zeker dat er modellen meegaan waarvan de fotograven ze graag voor de lens willen hebben. Sorry als dit raar over komt, maar ik voel me er niet helemaal prettig bij eigenlijk >;)

Nou jullie zijn echt geen 2e keus. Zeker weten niet. Er zijn alleen wel een heleboel hele gave paarden op bokt, die we graag een keer voor de lens zouden willen. Ook van een heleboel bokkers die nooit in dit soort fora kijken.
We zijn op zoek naar zo veel mogelijk verschillende modellen, rassen en kleurtjes. Als je dan in je aanmeldingen veel dezelfde krijgt, en je wilt toch wat variatie, moet je zelf wel opzoek gaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:38

Zo vond ik het ook een beetje overkomen :o Dat er nu al paarden gekozen zijn - die zich niet eens hadden ingeschreven - terwijl de inschrijving nog open staat. Dat vind ik wel jammer. Ik had dat zelf pas achteraf bij de definitieve lijst van modellen pas gezegd, nu komt het wel een beetje rottig over. Snap het ook wel, jullie willen natuurlijk vooral bijzondere paarden voor de lens hebben hoor, dat is natuurlijk het leukste, maar toch een beetje apart gevoel geeft het nu wel :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 18:40

Tancreda4 schreef:
Zo vond ik het ook een beetje overkomen :o Dat er nu al paarden gekozen zijn - die zich niet eens hadden ingeschreven - terwijl de inschrijving nog open staat. Dat vind ik wel jammer. Ik had dat zelf pas achteraf bij de definitieve lijst van modellen pas gezegd, nu komt het wel een beetje rottig over. Snap het ook wel, jullie willen natuurlijk vooral bijzondere paarden voor de lens hebben hoor, dat is natuurlijk het leukste, maar toch een beetje apart gevoel geeft het nu wel :o

Ik snap dat het vervelend kan zijn, maar vergeet niet dat het nog maar 3 modellen zijn, en dat er nog 9 bijkomen he ;)

Daarbij, is het een fotografenmeeting. Natuurlijk is het voor iedereen leuk om zijn paard mee te nemen naar een strand waar 12 fotografen er fotos van maken, maar dat is eigenlijk heel uitzonderlijk! Niemand geeft namelijk zo een gratis fotoshoot, en als we dat dan doen willen we wel veel variatie in de modellen, en paarden hebben die je normaal gesproken niet gauw op de foto zet :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:53

Is het met de modellen ook niet handig om een beetje naar afstand te kijken?
Ik bedoel dit is dichtbij dan geef ik me op, al was dit in zeeland geweest laad ik mijn paard er niet voor op de trailer om 2 uur te moeten reizen. En gezien er vaker fotomeetingen zijn is dat toch iets waar je ook naar zou kunnen kijken?
Voor veel mensen zijn verdere afstanden niet te doen..

Vind het inderdaad wel een beetje vreemd dat er mensen gevraagd worden terwijl andere mensen zich opgeven? Niet heel eerlijk denk ik? Was het niet veel eerlijker geweest een topic met de inschrijvingen te openen en de fotograven te laten stemmen? alle modellen tegelijk zegmaar?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:55

Hoezo, de mensen die zich op hebben gegeven weten toch hoe ver ze moeten reizen. Beetje raar om de organisatie te laten bepalen of ze wel of niet kunnen komen ivm afstand. Dat kunnen de modellen prima dacht ik zo.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:00

Ja maar gezien er vaker meetingen zijn die veel dichterbij zijn zou daar wellicht wel naar gekeken kunnen worden. Wel zo eerlijk om ook de mensen die minder ver kunnen reizen een kans te kunnen geven lijkt mij.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:04

jah maar als jij nu eens alleen bij bos woont en het lijkt jou leuk om met je paard naar het strand te komen om daar foto`s te maken dan maakt het toch niet uit als je 200km verder op woont?? als je het er voor over heb en je word uitgekozen maakt het niets uit.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 19:30

Ik ga als organisatie geen rekening houden met afstanden. Als mensen met hun paard dit willen reizen, is dat voor mij prima. Als ze dat liever niet willen, ook goed. Als mensen het er voor over hebben maakt het inderdaad niets uit.

Nogmaals: Ik snap de frustratie over het uitkiezen van de modellen, maar wij hebben hier bewust voor gekozen. Als wij een meeting organiseren en we nemen alleen de modellen mee die zich aanmelden hebben we veel "doorsnee" paarden. Zo heb ik al 3 of 4 haflinger aanmeldingen gekregen, en meerdere bruine. Hier wil ik gewoon graag variatie in, en daarom benader ik andere bokkers ook of die misschien langs willen komen.
Verder wil ik jullie vragen om hier nu over op te houden. Als je er verder nog iets over te zeggen hebt, mag je mij uiteraard een PB sturen, maar ik zou graag dit topic op de meeting houden :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:12

:) gelijk geef ik je Marjolijn. ben benieuwt na de rest :)

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:28

Nog 1 vraagje.. Degene die zich als model hebben opgegeven, wanneer krijgen die te horen wel of niet? Als je namelijk een pb ontvangt met een nieuwe aanmelding bekijk je die toch meteen en weet je of je het wel of niet wat vind of nog twijfelt? Misschien tegenover de modellen ook een beetje duidelijkheid waar ze aan toe zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 20:30

_Jorien_ schreef:
Nog 1 vraagje.. Degene die zich als model hebben opgegeven, wanneer krijgen die te horen wel of niet? Als je namelijk een pb ontvangt met een nieuwe aanmelding bekijk je die toch meteen en weet je of je het wel of niet wat vind of nog twijfelt? Misschien tegenover de modellen ook een beetje duidelijkheid waar ze aan toe zijn.

Pas wanneer de inschrijving gesloten is laat ik weten wie er mee gaat als model. Ik wil eigenlijk zaterdagavond het liefste alle modellen bekend maken, maar daarvoor wil ik graag eerst de datum weten ;)
Op het moment moet alleen Muurp nog laten weten wanneer ze kan. Zodra ik de datum bekend heb gemaakt, kan het natuurlijk zijn dat er modellen afvallen omdat die die datum niet kunnen.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:52

Ik neem aan als de datum staat deze niet meer veranderd wordt?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:06

Maar waarom moeten de fotografen kiezen? Het gaat toch om de paarden? Dan zou ik gewoon alles laten stemmen en dan een keus maken :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 21:18

r_oo_sj_e schreef:
Ik neem aan als de datum staat deze niet meer veranderd wordt?

Nee, in principe niet. Wel rekening houden met het weer natuurlijk. Als het heel hard regent, gaan we niet staan fotograferen :P
Of er moet weer een vervoersverbod zijn oid.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:24

Owh niet? >;) ik rijd gewoon in de regen hoor op t strand!

:')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 21:25

r_oo_sj_e schreef:
Owh niet? >;) ik rijd gewoon in de regen hoor op t strand!

:')

Nou weetje, mijn camera vind dat niet zo grappig eigenlijk :P

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:25

Regenhoes :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 21:25

Die heb ik niet :')

Lara