Voorjaarsbuitenrit op de Veluwe voor Gelderse paarden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:16

Voor mij is het ook wel handig als het droog weer is ja :j .
Anders heb ik de dag er na last van mijn spieren.

Okay Natas ik ben dus niet de enige die het spannend vind :o .

Ik wilde eigenlijk nog even van te voren trailer oefenen.
[paard] blijft w.b.t. trailer laden een aparte.
Als ie eenmaal staat is het goed, dan hoor je hem niet.
Maar vorige week kwam een stalgenootje met een trailer op het erf maar die was om de een of andere reden weer dood eng.
snorken en blazen en aarzelend een stapje dichterbij.

Wat voor tijd spreken we af? voor ons noordelingen is het wel fijn als het niet te vroeg is denk ik.
W.b.t. eten maakt het mij niet zoveel uit maar [paard] moet wel in een wei kunnen omdat hij anders wat stijf wordt ben ik bang.
Ik eet eigenlijk fijner als ik [paard] kan zien dus waarschijnlijk wordt het buiten een versnapering eten???

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:21

Wat wordt de plek? Ga ik kijken hoelang het voor ons rijden is, al is het nog steeds niet zeker of ik kan, maar ik wil wel heel graag!! Wat betreft eten zou ik zelf niet tussendoor willen eten, en ik weet niet of ik blijf naderhand als ik Wiet dan op de trailer moet laten. En ik heb mijn paps ook mee die paardenmensen altijd apart vind (apart volk noemt hij het ;) dus ik denk dat ik hem daarmee geen plezier doe :)) )

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:25

Euuuhhh OsMo wij zijn erg blij met onze trailer, wat doet Moos dan? Kan hij naast een ander paard, een merrie? Wil zowel merrie als trailer graag heel houden, het is een heel end naar de Veluwe!
Ik zou wel graag "gewoon" wat eten willen, paarden kunnen aan de trailer met een hooinet? Of bij BH3 in een stand/paddock?

Tancreda ik ben heel gewoon hoor..................................... O:)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:32

TC: wel komen hoor!! Lijkt me leuk je eens te meeten, het is Ermelo geworden.. en Linky is inderdaad heel aardig (Ted ook)
Daarnaast ben ik er ook nog.. kom uit een wereld van niet-paardenmensen dus dood normaal gebleven...mijn vriend de niet paardenman kan met mij samen wonen :')

Ik moet gewoon dat hele stuk in mijn uppie rijden, maar dat overleef ik wel.. leuke cd's mee.. Attent is wel makkelijk als hij vlak bij paarden kan staan kan ik hem overal neer zetten.. stand/wei/aan de trailer.. laat hem liever niet op de trailer staan.. zijn we nog aan het opbouwen..

Tancreda4

Re: Voorjaarsbuitenrit op de Veluwe voor Gelderse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:36

Wiet kan ook niet echt op de trailer blijven, of je moet erbij blijven. Ze vind het maar niets, stilstaan in de trialer en helemaal niet als er dingen er omheen gebeuren. Als je erbij blijft is er niets aan de hand verder. Maar ja, eten in de trailer is ook ongezellig ;) Dus weet niet of ik wel mee ga eten (paard kan ook niet vlak bij anderen staan, want ze kan goed slaan :o ). Maar eerst maar eens mijn pa zover krijgen dat hij mee wilt :) Vrij is wel al geregeld als het goed is (moest met iemand wisselen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:40

[paard] heeft veel naast [paard] gestaan en ook wel een keer naast een Fries van een stalgenoot.
Ging prima, zette hem zo in de trailer vast dat ie geen neus contact kon maken en een flink hooinet voor de neus.
Hij sloopt geen trailers hoor maar durft er niet zo goed bij in de buurt te komen :o .

Een tijd terug had ik nog geoefend maar dat is alweer een half jaar geleden.
Toen liep hij er uit eindelijk heel braaf in en als hij er in staat is hij heel braaf.
Maar vorige week was er een nieuwe trailer op het erf en dan vind hij dat toch weer dood eng.
Uiteindelijk wel dicht bij de trailer gestaan met hem maar er niet op.

Ik ga donderdag even proberen te regelen dat ik kan oefenen met trailer laden en dan ook zo dat er alvast een ander paard op staat.
Als dat niet wil meld ik me voor de rit af -O- .

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:45

OsMo schreef:
Moos heeft veel naast Seline gestaan en ook wel een keer naast een Fries van een stalgenoot.
Ging prima, zette hem zo in de trailer vast dat ie geen neus contact kon maken en een flink hooinet voor de neus.
Hij sloopt geen trailers hoor maar durft er niet zo goed bij in de buurt te komen :o .

Een tijd terug had ik nog geoefend maar dat is alweer een half jaar geleden.
Toen liep hij er uit eindelijk heel braaf in en als hij er in staat is hij heel braaf.
Maar vorige week was er een nieuwe trailer op het erf en dan vind hij dat toch weer dood eng.
Uiteindelijk wel dicht bij de trailer gestaan met hem maar er niet op.

Ik ga donderdag even proberen te regelen dat ik kan oefenen met trailer laden en dan ook zo dat er alvast een ander paard op staat.
Als dat niet wil meld ik me voor de rit af -O- .

Moet je Attent eens horen snurken als er een andere trailer op het erf staat.. dat zegt niks hoor Osmo.. en hij heeft ook al vaker met andere paarden op de trailer gestaan dus geen zorgen maken, en hup die knol op de kar :D

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:50

Misschien loopt hij er zaterdag wel zo op, als hij ziet wat voor stuk er al in staat? :D
Fijn te weten dat hij niet sloopt............... Marie merk je ook niet.

Ik moet nodig wat gaan doen maar heb nergens zin in. -O-

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 11:54

Het wordt of Boshuis 3 (Sprielderweg) of Veenhuizerveldweg in Putten. Ligt er even aan wat ik zelf doe qua paardrijden.
Bij het boshuis is iig een wei/paddocks, Veenhuizerveld moet ik nog navragen.

Vorige keer hebben we een rit van 2uur gedaan, maar we zijn wel 3uur onderweg geweest incl eetstop en fotos maken.

13 uur verzamelen? Dat we na de rit wat eten/drinken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:56

Linky Ach ik denk ook dat het groten deels met mijn eigen zenuwen heeft te maken.
[paard] kan overigen prima een tijdje op de trailer staan, hoor je hem ook niet maar of hij het fijn vind is wat anders.
Maar persoonlijk vind ik het tijdens etens pauze of zo wel fijn dat hij in een weidje kan staan.

Argh het is nog lang geen zaterdag en ik loop nu al over van alles te peinzen :') .

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:00

linky schreef:
Misschien loopt hij er zaterdag wel zo op, als hij ziet wat voor stuk er al in staat? :D
Fijn te weten dat hij niet sloopt............... Marie merk je ook niet.

Ik moet nodig wat gaan doen maar heb nergens zin in. -O-

Zoef Majoor rent de trailer op... :+
Heel herkenbaar.. ik zit hier ook tijd te verkwanselen... mag enige naam hebben...

GJ9: ikke nieuwsgierig.. ligt er even aan wat ik zelf doe qua paardrijden?
Rit van 2 uur klinkt prima.. exacte adres hoor ik dan nog wel even...na de rit even een hapje doen vind ik ook gezellig als ik mijn paard ergens kwijt kan... 13.00 is ook goed.. dan moet ik om 11.00 wegrijden..kan ik ook nog een beetje uitslapen haha :D

Osmo geeft niks hoor... ik vond het vrijdag ook best spannend naar die clinic... goed dat je het opschrijft kunnen wij je weer op gemak stellen :D

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:19

Wat mij betreft ook prima GJ.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:47

Ik ben nog steeds aan het regelen dus ik weet het nog niet. Gister wel 3 uur weg geweest over de hei hier beetje een sprongetje her en der (cross oefenen natuurlijk :P) en lekker door het water etc. Nu wil ik helemaal met jullie mee!

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:43

... veenhuizerveldweg is dat bij edda Huzid?

Hoeft niet te antwoorden heb het zelf al gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:10

Yeah donderdag neemt stal genoot haar trailer mee en dan kan ik weer wat oefenen met [paard] en het trailer gebeuren.
Eerst alleen er op en daarna nadat het paard van stalgenoot er al op staat.
Dus komt goed :j

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 22:11

Ik denk dat ik een paard ga huren, en dat we dan vanaf die locatie vertrekken.
Vanaf daar is het ongeveer een uur naar het Boshuis, en dan een uur weer terug.

Uitgebreid dineren gaat hem dan niet worden met z'n allen denk ik, de paarden kunnen niet met zn allen bij elkaar in een weitje, en zo lang ga je je paard niet vastbinden. Een drankje kan wel.

We kunnen wel broodjes en/of andere lekkere dingen meenemen en na die tijd bij de auto's opeten. Krukjes en klapstoeltjes meenemen..

Alleen nu het weer nog.. Hij geeft nu 60% kans op neerslag aan :( Even afwachten nog! Het draait vast bij :)

Maar vinden jullie dat plan oké?

13 uur verzamelen, ergens in de middag bij het Boshuis een drankje, en dan rond half 5 weer terug bij de auto's en daar zelf meegebracht eten opeten?

Of zeggen degenen die ver moeten reizen: liever vroeger afspreken, zodat ik thuis om 6 uur kan dineren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:21

Opzich klinkt het wel goed ..... wat drinken moet kunnen en een stukje appeltaart er bij :9 .
Eten na die tijd bij de auto's vind ik prima.

Ik zit alleen nog met een vraag.......hoe zijn de ruiterroutes?
Nu met dit natte weer is het hier in Friesland in de bermen een glij boel en ik ben heel eerlijk dat [paard] daar niet fijn op loopt.
Als het gewoon van die witte zandpaden zijn die nat zijn is het geen ramp maar blubs en natte zwarte grond is gegarandeerd glijere bij [paard].

Ik hoop dat het weer wat bij draait.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 22:25

De paden daar zijn super. Veluwe is zandgrond he, daar zakt het wel in weg.

Er kunnen wel plassen liggen, maar daar kan je ruim omheen altijd!

Ik heb heel veel gereden in dat gebied, en nog nooit problemen gehad.

Appeltaart, hmmm! :9

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 06:37

Het gaat m toch niet worden hier :( Was ik al bang voor, maar ik had het stiekem toch gehoopt ;(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:52

Bij ons zijn de paden heel redelijk op dit moment...denk dat het op de veluwe nog beter is.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:41

Ook hier zijn de paden erg goed, zondag en gister weg geweest en weinig plassen.
Ik wens jullie in ieder geval alvast veel plezier :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:26

Waar moeten we zijn om 1 uur GJ?
Tenminste, als Marie weer rad is.................. voor de zoveelste keer onregelmatig, was ze al voor ik haar kocht trouwens, kun je zien op het afstammelingenfilmpje van Wilson. -O-

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:38

Klinkt goed allemaal GJ9!
Ik heb nu nog even geen idee wat voor lekkers ik moet meenemen :+ ideeen?

Balen Linky... toch eens een check door de dierenarts?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:42

Komt vanmorgen.................

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:50

linky schreef:
Komt vanmorgen.................

:(:) .. kan er helemaal verdrietig van worden voor jullie... Gun het je zo!
Ben benieuwd wat er uit komt...