Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 00:45

wauw die witte hond! wat een prachtbeest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:34

Ik weet ook nog wel iets voor wat actie of oortjes naar voren. Knikkers in een lege cola fles stoppen en rammelen maar! Daar reageerd tot nu toe nog elk paard op. Of een aansteker aan knippen, gaan ze de hals mooi van buigen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:38

Ik heb paarden geluiden op de telefoon, heeft tot nu toe ook nog bij elk paard gewerkt :))

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:39

Ik heb steentjes in een leeg cola flesje idd. :))

En dat paardengeluid op telefoon hád ik en werkte ook altijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:47

Ik heb dat nog nooit geprobeerd, mijn telefoon overleefd dat niet :')

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 09:50

ik vind het allemaal prima, zolang het maar wel diervriendelijk is. Ik hou nooit zo van die foto's met 'gebogen hals en strakke ogen', want volgens mij gebeurd dat niet altijd op een leuke manier heb ik wel eens verhalen van gehoord. Ik heb dan liever een ontspannen paardje op de foto. Maar dat komt helemaal goed. Ik denk dat zelfs de liefste paardjes wel attent zullen zijn in een vreemde omgeving + allemaal onbekende paarden + overal camera's. Ik heb er helemaal vertrouwen in.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:27

_l_amanda_l_ schreef:
:j ik vind z.g.a. alles prima, mijn camera is het daar niet altijd mee eens, maar als hij klaagt horen we 'm toch niet :D
Begin mei misschien ook even spullen-inventarisatie doen? Als in "hoeveel reflectieschermen hebben we", en of er genoeg rammelbakjes, knisperzakjes, hinnikende iphones en prikpaaltjes/draad meegenomen worden?
Vorige meeting hadden we een aantal behoorlijk bomproof-e paarden, stond je met drie man "af te leiden" wilde er één oor naar voren gaan :')

Prima idee, alleen fotografeer ik het liefste mijn eigen spullen. Ik leen liever geen scherm en telefoon uit, enkel aan de mensen die op dat moment hetzelfde paard fotograferen als ik :o. Helaas slechte ervaringen mee en zo al het een en ander kwijtgeraakt.

Weggewerkte longeerlijn is vaak niet echt top, liever prikpaaltjes inderdaad ;)

Ik kom wel om mijn portfolio uit te breiden. Het is aan de eigenaar wat wel en niet kan, dat natuurlijk wel, maar als iedereen zoiets heeft van nou 'mijn paard mag de hals niet buigen' dan vind ik dat niet zo leuk zeg maar (als ik op dat moment net zo'n foto zou willen maken :+). Overigens doe ik dat alles behalve op een paardonvriendelijke manier, dus niet met brokken of iets dergelijks, daar zijn genoeg andere leuke trucjes voor.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:42

Bovenstaande berichtje is trouwens niet rot bedoeld of zo hoor ;) Maar ik blijf me wel enigszins afvragen wat er bedoeld wordt met die verhalen die je gehoord hebt. En ik ben ook wel benieuwd naar voorbeeldfoto's van wat jij er gespannen uit vind zien (en dan niet te extreem, want dat weten we natuurlijk allemaal wel :P ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:47

SSDesign schreef:
Bovenstaande berichtje is trouwens niet rot bedoeld of zo hoor ;) Maar ik blijf me wel enigszins afvragen wat er bedoeld wordt met die verhalen die je gehoord hebt. En ik ben ook wel benieuwd naar voorbeeldfoto's van wat jij er gespannen uit vind zien (en dan niet te extreem, want dat weten we natuurlijk allemaal wel :P ).

Dat vraag ik me ook af ja. Een paard de hals laten buigen is zooo makkelijk te bereiken zonder ze ook maar een haar te krenken of er brokjes bij te gaan halen. En ik ben ook nieuwsgierig naar die foto's.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:43

Mossel schreef:
Citaat:
Zunzuncito's paard (goede kant :+ ) en ik ben 33.
xJitske's pony en ik ben 16.
B_r_e_n's paard en ik ben 27
Angela's paard en ik ben (nu nog) 29
Jameyskatje paard Ik ben 22 jaar.
ulaantje paard ik ben 18 jaar
xmichxrocky paard 16 jaar

Vealosz Fotograaf ik heet Stefanie en ik ben 19.
_l_amanda_l_ Fotograaf en ben 25.
elmo_browny Fotograaf en ik ben 19.
WiancaR Fotograaf, ik heet Malissa en ik ben 18 jaar.
horsesm Fotograaf, ik heet Mandy en ik ben 17 jaar.
SSDesign Fotograaf, mijn naam is Susan en ik ben 18 jaar oud :)
Liin Fotograaf, mijn naam is Linda en ik ben 18 jaar.
Laurahh Fotograaf, mijn naam is Laura en ik ben 18 jaar.
Mossel Fotograaf. Mijn naam is Margot en ik ben 22.
Lauwttje Fotograaf, ik heet Laura en ik ben 14 jaar.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:38

Misschien heb ik er ook een beetje een negatief geladen beeld van. Maar een fotograaf heeft mij wel eens verteld dat sommige fotografen dat doen met een zweepje, dan een tik geven en dan de zweep voor de neus houden ofzo. die fotograaf was er niet zo over te spreken en daarom heb ik mijn mening daar ook een beetje door laten afhangen. Ik heb het nooit in het echt gezien hoe dat gebeurd, vandaar dat ik zeg, alles is prima zolang het maar leuk en vriendelijk is voor het paard. Ik ben geen fotograaf, jullie weten vast beter hoe zoiets werkt.

Een voorbeeld foto. even googleen. Ik zag laatst een foto waarbij dat paard zijn ogen had weg gedraait en ik vond hem er echt bang uit zien, zal wel een uitzonderingsfoto zijn want ik kan zo iets via google niet vinden. ik heb het over zo'n soort pose. (nu is deze wellicht een beetje heel overdreven). Het ziet er wel heel spectaculair uit, maar ik dacht dus dat dit nooit zo vriendelijk ging? Maar hier zijn dus wel heel veel 'leuke' trucjes voor?

Afbeelding

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:43

Ik geef me over/. ik heb volgens mij alle mogelijke termen gebruikt op google, maar eigenlijk kan ik niets extreems vinden haha. Misschien toch een beetje laten leiden door enge verhaaltjes :o

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:39

Denk het ook eigenlijk :P Zweep gebruik ik zelf nooit om aandacht te lokken, maar gebeurd bij arabieren inderdaad wel vaak, ook voor shows om ze net wat meer 'pit' en uitstraling te geven.

Ach alles gebeurd natuurlijk in overleg en het is jouw paard, dus ook jouw keuze :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:44

Dit is een typische stand voor arabieren. Zo worden ze gepresenteerd op keuringen enzo. En persoonlijk vind ik dat ook niet mooi.

http://reneefotografie.squarespace.com/ ... d=12245755
Dit is wat ik bedoel met een gebogen hals en wat SSdesign denk ik ook bedoeld. Dit kun je bereiken door een hinnikende telefoon, vuuraansteker aan doen, plastic zakje knisperen, een piepend honden speeltje etc. etc.

En om een paard in actie alert en wakker te krijgen kun je een lege fles met steentjes/knikkers gebruiken

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:46

Inderdaad, vooral de plastic zakjes en knuffeltjes/speeltjes doen het vaak erg goed :) Ik vond het voorbeeld overigens ook totaal niet mooi, maar welkom in de wereld van de arabieren :P.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:23

*grinnik* die arabierenfoto is echt vreselijk :') maar ieder z'n ding.
Maar zoals anderen al zeiden, diervriendelijkheid staat voorop, altijd.
Hier jagen we de paarden wel altijd een beetje op (meeste Andalusische hengsten), maar die lopen dan in een 20x60m buitenbak en als ze hun zin kregen stonden ze de halve dag drollen te ruiken en merries te loeren, krijg ik geen mooie verkoopfoto's van :')

SSDesign schreef:
Prima idee, alleen fotografeer ik het liefste mijn eigen spullen. Ik leen liever geen scherm en telefoon uit, enkel aan de mensen die op dat moment hetzelfde paard fotograferen als ik :o. Helaas slechte ervaringen mee en zo al het een en ander kwijtgeraakt.

Mee eens hoor, telefoon (als ik een had waar paardengeluidjes op kònden) etc. zou ik ook niet zo gauw uitlenen, maar als iemand zo'n hinnik af laat gaan reageert meestal de omliggende "kudde" er ook wel op..
Maar t'is gewoon handig om van te voren te weten wat er meegenomen wordt, hoef ik niet wéér m'n kleingeld op te offeren ;)

Reflectieschermen zijn ook goede "halsstrekkers" :+ , zie hier Wilde Hengst Willy die eerst zonder reflectiescherm een beetje lodderig stond te wezen... En m'n reflectiescherm in actie :')

*tipje* voor de mensen die hun paard liever niet tussen prikpaaltjes laten lopen: leen/koop ergens een hengstenketting; zo'n kettingkje is véél makkelijker weg te werken dan zo'n dikke longeerlijn ;)
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 20-02-12 23:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:26

M,n telefoon leen ik indd niet uit haha.. als ik een refelectie scherm had ook niet (is in aantocht)

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:31

als je heeeel voorzichtig bent met mn foon mogen ze hem wel lenen :+ tenzij ik hem zelf nodig heb :+

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:28

Mag ik mij nog aanmelden als reserve-fotograaf?

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:40

Citaat:
Zunzuncito's paard (goede kant :+ ) en ik ben 33.
xJitske's pony en ik ben 16.
B_r_e_n's paard en ik ben 27
Angela's paard en ik ben (nu nog) 29
Jameyskatje paard Ik ben 22 jaar.
ulaantje paard ik ben 18 jaar
xmichxrocky paard 16 jaar

Vealosz Fotograaf ik heet Stefanie en ik ben 19.
_l_amanda_l_ Fotograaf en ben 25.
elmo_browny Fotograaf en ik ben 19.
WiancaR Fotograaf, ik heet Malissa en ik ben 18 jaar.
horsesm Fotograaf, ik heet Mandy en ik ben 17 jaar.
SSDesign Fotograaf, mijn naam is Susan en ik ben 18 jaar oud :)
Liin Fotograaf, mijn naam is Linda en ik ben 18 jaar.
Laurahh Fotograaf, mijn naam is Laura en ik ben 18 jaar.
Mossel Fotograaf. Mijn naam is Margot en ik ben 22.
Lauwttje Fotograaf, ik heet Laura en ik ben 14 jaar.
xliisaa Fotograaf, Mijn naam is Lisa en ik ben 19jaar.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:00

Citaat:
De fotografen die van plan zijn de uitdaging uit te gaan:
(Er is plaats voor 10 fotografen)

Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar zoals jullie kunnen zien, schrijf je dus snel in!
VOL = VOL
Maar je kan je altijd nog opgeven als reserve, wanneer iemand zich dan verhinderd is en zich afmeld kan je wellicht toch nog mee! De persoon die dan als 1e op de reservelijst staat krijgt dan uiteraard voorrang.

De volgende ruiters/paardeneigenaren hebben zich ingeschreven:
(er is ruimte voor 10 combinaties)

gewoon zelfbediening :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 20:06

nou ik vertrouw helemaal op jullie.

Hm, was ik helemaal blij met mijn nieuwe cameraatje, maar hij maakt echt hele slechte foto's! Zelfs de camera van mijn opa en oma (camera met 5 megapixels en al meer dan 5 jaar oud) maakt echt 10x betere foto's. Deze blijven wazig, terwijl ik echt alle instellingen enzo heb geprobeerd.

Dus ik ga toch weer op zoek naar een andere goede compacte camera. Hoeft niet geweldig goed te zijn, maar als ik er maar wat paardenfoto's mee kan maken die niet steeds bewogen zijn.

Helaas van deze foto's, pony's deden het wel alleen de camera wilde dus niet meewerken:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4303_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3608_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3810_n.jpg

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:44

Wat zonde jameyskatje!
Die eerste was anders een mooie foto geweest.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:42

Jammer van je camera zeg!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:32

Zooo. Ik heb de foto's van mij en mijn paard een keer voor de lens maar op internet gezet.