Gelderse bokker gaan een strandrit maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:11

Lauwersoog is een groot militair oefenterein met lange brede zandpaden. Ook is er een hondenstrand waar je eigelijk niet met het paard mag komen.......

Wel fijn om een andere datum te doen. Dan kunnen we ook echt bij beide evt aanwezig zijn.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:12

Ik word helemaal enthousiast bij het volgende idee dat ik in gedachten voor me zie: in de kerstvakantie 2 of 3 dagen met elkaar ergens heen, met overnachting dus. Overdag erop uit met de paarden, daarna met warme chocomelk bij een haardvuur opwarmen. Hmmmm!! Als er meer enthousiastelingen zijn, wil ik best wat organiseren!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:26

PaysBas schreef:
Lynn_x schreef:
Ik wil misschien ook wel mee, maar dat ligt een beetje aan de locatie. Ik kom uit gelderland..

Blitz is volgens mij er eentje uit Janne haar stallen.

Meyendel is dus op 11/12.

Mochten jullie bang zijn voor koude voeten, troost je ik neem een stel warme voetjes mee :D

Verzoek:
Plannen de noordelingen de strandrit op een andere datum.
Wil daar ook wel aanhaken.
Heb min of meer bij een zeer leuk B&B& een reservering onder voor behoud gemaakt.

Dat is Blits gewoon met een S, een vos met een klein kolletje dacht ik. Dus of hij heeft een naamwijziging ondergaan of het is een andere want er is ook een Blitz van Rubus en die heeft een bles. Voor zover ik weet dekt Janne niet met Rubus B ;-)

Edit: GJ, klinkt goed, maar voor mij met 4 paarden niet echt realiseerbaar helaas. Maar geeft niet hoor! Kom ik gewoon een keertje kijken - zoals de 11 in Meijendel :+ En ondertussen maar een 2-paardstrailer een keer aanschaffen en testritjes met trailer en paarden maken ;-) :j

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 10:57

Idd graag een andere datum voor de strandrit van de noordelingen.
Misschien ook een ander topic daarvoor aanmaken?

Eerst de eerste Gelderse paarden strand rit realiseren ;)
Zijn we voor de noordelingen strandrit met Gelderse Paarden ervaringsdeskundigen :+

11/12 bij Meyendel is nog steeds actueel voor;
TC
Areke
Montignac
PaysBas
Pammes
En de mental coaches / supporters

Is er al meer duidelijkheid over de parkeervoorzieningen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:20

Vlak bij de boerderije Meijendel is een parkeerterrein met extra lange parkeerplekken zodat je dus je trailer kan parkeren. Zou je even op een kaart moeten kijken of zo. Kan ook even op stal informeren bij regelmatige Meijendel gangers, wij gaan niet zo vaak op het moment.

Er is ook zoiets als het Zwarte Pad, daar stappen en parkeren mensen ook nog wel..

keat

Re: Gelderse bokker gaan een strandrit maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:57

GJ, wanneer is de kerstvakantie precies? ik vind het een leuk idee. zit dus wel met mn diensten, maar ben voor de kerst vrij.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:37

@ Fargo; wat ik al zei heb ik begrepen dat je niet vlakbij de boerderij meer kan parkeren. Overigens wordt die nu ook verbouwd hoorde ik van mn pa, dus weet niet of het uberhaupt toegankelijk is om iets te gaan eten/drinken... ik ga proberen daar meer info over te krijgen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:42

Betteke schreef:
Nog makkelijker is om te parkeren bij De Kuil, daar mag je gewoon je trailer neerzetten. Paard zadelen en binnen 2 minuten ben je op het strand van de Wassenaarse Slag, van daaruit kan je ook een rit door de duinen naar de Boerderij maken.
Kosten voor het parkeren zijn geloof ik E 2,40.

Uit een ander topic, dit is inderdaad een hele grote parkeerplaats en daar heb ik deze zomer inderdaad nog trailers en paarden gezien en dit is superdicht aan het strand. Waarschijnlijk is deze het makkelijks omdat dit echt een groot parkeerterrein is waar je dus makkeljik met meerdere trailers kunt staan.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 15:18

Top Fargo mbt het meedenken van ruime parkeerplekken.
:)* zal zo'n reflecterend hesje voor je meenemen dan kan je ons perfect in de vakken seinen :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:52

GJ9 schreef:
Aah cool, op welke dagen gaan jullie dat doen?

Hebben jullie ook allemaal kerstvakantie toevallig? Ik ben wel in voor leuke uitjes met paard :) In het kader van saamhorigheid :)

Ja, ik heb kerstvakantie...ik weet alleen nog nniet of Patrick ook kerstvakantie heeft.
Want wie weet kan ik dan ook aanhaken.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:15

GJ9 schreef:
Ik word helemaal enthousiast bij het volgende idee dat ik in gedachten voor me zie: in de kerstvakantie 2 of 3 dagen met elkaar ergens heen, met overnachting dus. Overdag erop uit met de paarden, daarna met warme chocomelk bij een haardvuur opwarmen. Hmmmm!! Als er meer enthousiastelingen zijn, wil ik best wat organiseren!

Ikkke !!!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* maak een nieuw topic !
Ik kan wel regelen dat mn pa Nora brengt en haalt :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:21

@ Fargo: De Kuil is idd een prima parkeerplaats, VEEL ruimte, kost 2.50 ngeveer (iig vorige maand). Hier parkeren wij ook, maar dat is bij Wassenaarseslag en een heel eind van de Meijndelse boerderij (zie kaartje, ik heb beiden aangegeven). Maar dat is niet erg, parkeerplaats is een prachtige verzamelplek, en kun je beide kanten een stuk duin mee nemen.

http://maps.google.nl/maps/ms?msid=2114 ... 9,0.153637

Dit is een rondje dat we de vorige keer hebben gereden. Bij de parkeerplek is een prima strandopgang, wel langs een ijstentje (wiet vind dat eng, want er zijn vlaggen :P). Meer naar het Noorden hebben we ook een strandopgang genomen, die is wel enorm stijl, dat was enorm klimmen (en prikkeldraad aan de zijkanten). Naar Meijendel was ook een prima strandoprit. Er zijn daar wel hekjes, maar die zijn ruitervriendelijk en anders kan je eraf en zijn er speciale bankjes voor het opstappen :D Rondje dat wij hebben gedaan is ongeveer 15 km volgens mij. Duinen zijn wel zwaar, maar stappen is ook leuk toch? Ik denk dat je dat zware houdt. Ik draaf liever niet in zulk zwaar zand want mijne is dat niet gewend. Maar Wiet zoekt vaak haar weggetjes NAAST Het zware pad als het mogelijk is :P

Afbeelding

Wat betreft een weekendje, dat is leuk, maar dat is voor mij niet haalbaar. Ik kan in december geen zaterdagen vrij krijgen, en daarnaast ga ik volgend jaar al mogelijk 2x met Wiet op vakantie.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:43

Weekendje is voor mij ook niet haalbaar.

Moet ik anders even een nieuw topic openen voor de bovenste deel van Nederland buitenrit?

En Noorderlingen, willen jullie ook de 11e heen te kijken en eten? Dan kunnen we wel met zn allen in de auto. Ik wil wel rijden!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:45

Ik zou best naar beide willen ! Rijd in ieder geval de 11de mee met Paysbas, dat wordt wat met een stel kakelkippen in de auto :P

Lijkt me inderdaad leuk Appalin als jullie ook gezellig komen kijken, andersom als jullie de rit doen dat de andere ook proberen te komen ? Het kan niet anders zijn dan gezellig met al die kletsende vrouwen _O- :') :x

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:10

Appalin, ik vind het wel heel erg veel rijden zonder zelf ook wat te doen.................. als je een nieuw topic openen wilt voor de noorder rit? Zet maar een datum................... *\o/*
Er kunnen dus twee met paard de dag van te voren bij ons komen, ze moeten dan wel op 1 kamer slapen. De paarden hebben wel aparte boxen. :D
Laatst bijgewerkt door linky op 17-11-11 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:11

linky schreef:
Appalin, ik vind het wel heel erg veel rijden zonder zelf ook wat te doen.................. als je een niew topic openen wilt voor de noorder rit? Zet maar een datum................... *\o/*
Er kunnen dus twee met paard de dag van te voren bij ons komen, ze moeten dan wel op 1 kamer slapen. De paarden hebben wel aparte boxen. :D

Nouja zeg, niet eens gezellig met z'n tweetjes in de box :') ~~}> ? Favorism ! :P

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:14

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:22

Het lijkt me vreselijk gezellig hoor, maar je kunt ook zoveel doen op een dag............. een buitenrit of zo................ :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:26

Voor 11 dec. gekeken naar Scheveningen
Getijden:

Laag water: 11:14 & 23:24 uur
(Hoog water: 03:19 & 15:31)

Waar moet iedereen vandaan komen? Want als ik dit zo zie, lijkt mij 10uur verzamelen mooi.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:44

Ik haak af ;( lukt me niet om vervoer te krijgen.
Hoop volgend jaar toch echt zelf mn E te hebben en als het financieel een beetje mee wil zitten een andere auto.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 15:31

Goed wie blijven er over voor 11/12?

Citaat:
Naar Meijendel was ook een prima strandoprit. Er zijn daar wel hekjes, maar die zijn ruitervriendelijk en anders kan je eraf en zijn er speciale bankjes voor het opstappen Rondje dat wij hebben gedaan is ongeveer 15 km volgens mij. Duinen zijn wel zwaar, maar stappen is ook leuk toch? Ik denk dat je dat zware houdt. Ik draaf liever niet in zulk zwaar zand want mijne is dat niet gewend. Maar Wiet zoekt vaak haar weggetjes NAAST Het zware pad als het mogelijk is

Hier stem ik voor ben niet zo'n fan van prikkeldraad en vlaggen voor mn eerste strandrit met knolliemans.
10.00 uur vertrekken vanaf Meijendel vind ik prima.
Hebben we de rest van de dag ook nog.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:36

10:00 uur moet ik ook kunnen redden ;)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:45

Ik ben er ook nog steeds, met camera en mental support ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:51

PaysBas schreef:
Goed wie blijven er over voor 11/12?

Citaat:
Naar Meijendel was ook een prima strandoprit. Er zijn daar wel hekjes, maar die zijn ruitervriendelijk en anders kan je eraf en zijn er speciale bankjes voor het opstappen Rondje dat wij hebben gedaan is ongeveer 15 km volgens mij. Duinen zijn wel zwaar, maar stappen is ook leuk toch? Ik denk dat je dat zware houdt. Ik draaf liever niet in zulk zwaar zand want mijne is dat niet gewend. Maar Wiet zoekt vaak haar weggetjes NAAST Het zware pad als het mogelijk is

Hier stem ik voor ben niet zo'n fan van prikkeldraad en vlaggen voor mn eerste strandrit met knolliemans.
10.00 uur vertrekken vanaf Meijendel vind ik prima.
Hebben we de rest van de dag ook nog.

Je zult toch nog steeds moeten parkeren om bij Meijendel te komen!!! <:)

Edit: ik vermoed trouwens dat de ijscokraam in November wel gesloten zal zijn hoor ?!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 15:57

Parkeren dat lukt wel ;)

De mental coaches kunnen bijv. grote foto's van hun Gelderse kanjers meenemen voor op de foto :D :+