Tinkerrit noorden des lands - 5 aug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Tinkerrit noorden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:44

Als je het in 1 rit wil doen dan zal het bij een uurtje blijven max 1,5 uur.
Ik neem aan dat mensen niet willen lang willen rijden met de auto om vervolgens een kort ritje te rijden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:45

Neem aan dat de pauze ook niet lang duurt? Want of je nu 2 uur aan 1 stuk rijd of met 10 minuten pauze erin maakt ook niet zoveel uit. Dan rijd ik leiver in 1 keer door :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:46

en aan stuk door gaat 2 uur makkelijk. bedoel een uurtje rijd je in de bak ook zo.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 15:49

Ik ben wel voor een pauze hoor, is voor de paarden ook wel even fijn denk ik, helemaal als het warmer weer is.
En twee uur rijden gaat niet voor iedereen gemakkelijk hoor Chantal, ik heb straks een 12-jarige merrie welke 1,5 jaar heeft stil gestaan, die is als ik ook draf en galop meepak na een half uurtje al wel aardig op hoor.

Caily komt zondag naar hier, we gaan rustig aan elkaar leren kennen en wat korte ritjes maken.
In eerste instantie heb ik nog geen zadel dus we zullen nog niet op volle toeren kunnen draaien, maar ik zie het erg positief in! Hangt dus een beetje af van wanneer de rit is of we mee kunnen. En vervoer is ook nog iets wat ik moet regelen :+

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:50

kan ik ook nog fotograafje komen spelen of hebben jullie aan twee wel genoeg? :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:51

Ja maar neem niet aan dat er veel gedraagd en gegallopeerd wordt. Tis toch voornamelijk een staprit? Dat houden ze makkelijk 2 uur vol hoor met een beetje basisconditie :j

En dat kwartiertje pauze helpt ze dan niet zoveel hoor :Y)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 15:53

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd toch? :D

Een gezond paard is binnen tien minuten weer redelijk op adem :o

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:54

Op adem raken ze ook van gewoon stappen. Maar dat terzijde

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:55

De pauze zat ik idd aan een 15 a 30 min aan te denken.
Is even kijken van hoe of wat hoe fris de paarden en of ruiters zijn, ik bekijk dat ter plekke wel.
Als iedereen na 15 min zo iets heeft van we kunnen verder gaan we verder, zijn er mensen die nog even willen wachten we even op elkaar natuurlijk.

Ik doe dit expres ook voor de mensen die een paard mee hebben die net bv van veulen af is of net in gereden of wat dan ook.

Ik probeer een rit neer te zetten waarbij zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen en zoveel mogelijk mensen tevreden kunnen zijn.
Iedereen tevreden stellen is onmogelijk, maar wil wel mijn best er voor doen.

En ik probeer wel alle gangen mee te nemen afgezien van de ren galop gezien met maar een paar man dit niet onder controle te houden is.
Er zijn genoeg paden waarbij dit prima met een grote groep kan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:57

Ja maar een paard wat net ingereden is of iets dergelijk gaat zon rit toch sowieso niet volhouden? Beetej basisconditie is toch wel gewenst?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:59

Chantal sorry dat ik het zeg maar je dwaalt af, jij wilt geen pauze de rest wel. Klaar toch?

maar goed dat terzijde, ik moet me helaas (nou ja goede reden) afmelden voor deze rit. Leek me super maar ik ga dat dan niet meer volhouden helaas.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:02

Een beetje basis conditie is idd wel gewenst, maar alle paardjes moeten ooit eens voor de haaien gegooid worden, dus als mensen een jong dier hebben waarvan ze denken dat die dit kunnen volhouden wil ik dit wel mogelijk maken voor die mensen.

Ga je het prive niet trekken of denk je dat je paardje het niet gaat volhouden ?
Laatst bijgewerkt door rommulus op 04-05-12 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 16:02

Ik ga er verder niet over in discussie, daar is dit topic niet voor, ik ben het niet met je eens.

Maar Deborah organiseert en die heeft bepaald met pauze, als je dat niet wilt zul je je eigen rondje moeten maken ben ik bang. Desalniettemin zou ik het wel leuk vinden als je mee gaat :)

Trouwens, nog iets. Caily is ook aangespannen beleerd, braaf aangespannen. Ik kan dit in overleg met mijn staleigenaren vast wel testen hier op stal. Als iemand een wagen heeft en die op de locatie kan krijgen kan ik Caily ook wel aangespannen meenemen, voor bijv. mensen als Dagmar?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:02

mn paardje wel maar ik ben zwanger en tegen die tijd ga ik zulke lange ritten niet meer volhouden..

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:03

dat zou wel lief zijn lotte :) maar ik kan ook goed begrijpen dat je lekker wilt rijden met haar!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:05

Ohhh ok logisch
Gefeliciteerd :D

Misschien volgend jaar ?
Als dit een succes word wil ik het zeker volgend jaar weer proberen :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:07

O met pauze ga ik niet mee daar niet van. maar was gewoon een vraag. Ik bedoel, een paard moet wel een beetje basisconditie hebben anders houd hij zon rit toch niet vol, wel of geen pauze?

Dus wat dat betrefd hoef je dan toch geen rekening te houden met net ingereden paarden oid?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 16:08

Ik heb zelf geen wagen Dagmar, laat staan vervoer voor zo'n ding. Caily schijnt beiden braaf te doen, en mij maakt het niet zoveel uit hoor, rijden kan ik thuis ook :P Hangt even af of iemand de mogelijkheid heeft mij ter plekke een wagen te lenen en of ik voor die tijd met haar op stal een keer kan oefenen dat ik kan zien hoe ze is en of ik het vertrouw.

Chantal, niet zo muggenziften :P, ik zou Luna ook mee durven nemen als de rit morgen zou zijn. Juist de wat groenere paarden redden zich in een grote groep prima. Alleen Luna heeft vanaf morgenmiddag vakantie dus die blijft lekker thuis.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:11

thnx! ja lijkt me super hoor, dus ik hou het allemaal in de gaten ;)

chantal het gaat toch ook om de gezelligheid om even wat te drinken ofzo,kan toch ook met een paard aan de hand? Als we het dan over basis dingen hebben. Ik snap je probleem niet denk ik

Nou Lotte kijk maar hoor! Ik lees hier nog wel ff mee
Laatst bijgewerkt door D_Travis op 04-05-12 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:12

Dat is niet muggenziften. Als je een rit organiseert moet je ook de veiligheid en welzijn van een paard mee berekenen.
En jogn zo goed als onbereden dier gaat geen 2 uur volhouden. Met of zonder pauze :n

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:14

Als we op trektocht gaan zoals ik 2 jaar geleden met Sofie liep ik er ook rustig een kwartiertje
naast en dan ging een uurtje of 3 prima en dan een half uur pauze hield ze prima vol!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:16

Lijkt me wel erg leuk om mee te gaan, heb helaas geen sokkenpaard meer (ook geen niet-sokkenpaard trouwens)..
Ik weet niet of er daar in de buurt een manege oid is die paarden verhuurd? Dan zou ik zeer graag mee willen :-)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:39

Nou ik vind het wel gezellig om even een pauze te houden, lijkt me dat je onderweg niet met iedereen kan kletsen. En jong paard of niet, ik denk dat ze het, helemaal in groepsverband, best 2 a 2,5 uur volhouden hoor.
Ik snap het probleem van de pauze ook niet zo eigenlijk :) lijkt me juist wel lekker :j
Daarbij moet ik ook eerst nog vervoer zien te regelen :')

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:13

Met een pauze is het net even fijner voor de paarden kunnen ze even wat drinken etc etc.
En vergeet niet de ruiters, niet iedereen houd een lange rit zo maar even vol (denkende aan mensen met lichamelijke klachten).

En wat in jou ogen onzin is hoeft in een andermans ogen geen onzin te zijn.
kijk sil kan ook die rit wel op vol tempo vol houden zonder pauze, maar puur om iedereen een kans te geven heb ik deze keuze gemaakt.

De pauze blijft er gewoon in omdat het teveel voordelen heeft voor de meeste combinaties.
Voor de rest van de combinaties is het ook wel gezellig en dat is toch het belangrijkste doel voor deze dag.
Genieten en gezellig :D

EliseBrouwer Ik weet zo niet 123 een stal bij ons in de buurt die tinkers verhuurd.
Wij hebben humor bij ons op stal maar ik gok er op dat die het al druk genoeg gaat krijgen.
Misschien dat iemand hier een paardje over heeft.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:32

Goed geregeld Rommulus :j
Ik heb de merries dan net van hun veulen af als het Augustus zou worden en ik vind het fijn als het lekker een relaxed ritje word en ik denk met mij meerderen :)
Dik 2 uur kunnen paarden (ook ) zonder basisconditie prima volhouden is mijn ervaring .
Je kunt helaas niet met iedereen rekening houden maar als je met een behoorlijke groep gaat in een rustig tempo met een pauze voor de gezelligheid en om even de rug van je paard te ontlasten ( en je eigen lichaam :D ) en mischien een galopje voor degenen die daar behoefte aan hebben is dat vast wel te regelen lijkt me :) .
Oonagh bv ,kan prima galopperen in een groep maar Puck krijgt dan achtervolgingswaanzin :+ en die hoef ik daar echt niet te me confronteren :D maar is geen reden voor mij om niet mee te gaan .

Als Noedel het niet aankan vanwege de pauze ga je toch met Mella mee Chantal ?
Laatst bijgewerkt door aricia op 04-05-12 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt