Ik denk hoe eerder hoe beter.... December zal link worden met het weer denk ik (trailerrijden vorst e.d.)
Dat was ook mijn idee
roxiie
Geplaatst: 26-10-11 08:43
Buiten dat ( vorst), gaat het uur er komend weekend ook af. Dus het gaat steeds vroeger donker worden. Volgens mij gaf Corina aan dat er met 9 paarden van 10 tot 16 bezig is geweest, eind nov. Begin dec begint het rond 4'en al te schemeren. Niet echt ideaal om foto's te maken. En iedereen moet natuurlijk ook weer terug, weet niet of er mensen zijn die problemen hebben met in het donker autorijden? Dat zijn wel dingetjes om even rekening mee te houden denk ik ?
we zijn idd tot 15:30 bezig geweest met de foto's en uiteindelijk na opruimen e.d. 16:00 uur klaar
Sita_
Geplaatst: 26-10-11 09:20
Het uur gaat er idd af, dan is het smorgens ook langer donker. Dus vanaf 10 uur heb je fatsoenlijk licht tot een uur of half 4.. Ik denk dat als jullie het in Nov. gaan doen, en dan richting Dec. je het aantal paarden moet verminderen naar 8 ivm de tijd..
20 november lukt mij zowieso al niet meer vanwege wedstrijd en werk. Dat is nu al te kort dag om dat nog om te gooien. Volgens de winter voorspellingen gaat december een graad te koud worden. Maar jah dat is een voorspelling. Ha ha
Je kan toch ook bvb 14 mensen doen, en de fotograven verdelen over een stuk? Dus het ene uur, de modellen met hun fotograven op een deel van het gebied, en het andere uur op het andere stuk van de locatie. Zo heb je als fotograaf 7 combinaties en kunnen er zowel meer fotograven als modellen mee.
Cadaz
Geplaatst: 26-10-11 11:04
En dan wordt het ruzie wie welke groep doet als fotograaf. Denk dat dat niet zo handig is Fotografen willen toch vaak de mooie paarden op de foto en dan krijg je straks dat iedereen bv die groep wil en dan moet je weer kijken wie in welke groep komt...
Sowieso denk ik ook dat dat druk is...
Deze meeting hadden we ook al 2 groepen he... 5 en 4 in de middag. Dan krijg je ook nog eens een groep van 7 paarden in 1x (als je deze ook nog eens opsplitst is bijna niet te doen)dit is dan ook meteen een stuk drukker hé en je zit met de ruimte.
roxiie
Geplaatst: 26-10-11 11:06
Indd wat Daniella zegt; ik zou er ook niet heel blij van worden als net dat ene sprekende paardje niet in de groep zit waar ik foto's van mag maken.. Bovendien heb je dan (zoals al in het vorige topic naar voren kwam) dat iedereen van een bepaald paard een foto gaat maken er dus van andere paarden geen foto wordt gemaakt. Ik denk dat de huidige indeling prima is en dat we zelfs nog zouden moeten inkrimpen van 10 naar 8 paarden ivm het effectieve licht.
marjan1986
Geplaatst: 26-10-11 11:09
jij bedoelt de vorige meeting zeker danielle? Meer modellen en fotograven dat gaat naar mijn idee ook niet werken. Dan heeft de 1 indd maar 1 foto van zichzelf terwij de ander er 50 heeft. Denk ook dat 't dan te chaotisch word.
F_Orumster
Geplaatst: 26-10-11 11:27
Ik vind Kuinre een verschrikking Lijkt me niet zo bijzonder voor fotoshoots.
misschien een idee om bv een groep op 20nov te doen en een groep op bv op een andere datum ? zo kun je de ene week 8 modellen doen en de andere week ook 8 modellen ? of is dit te omslachtig ?
Idd, ik vind deze meeting nog vrij vlot op de andere maar het was ook wel een heel erg leuke dan natuurlijk
roxiie
Geplaatst: 26-10-11 12:18
Nja als je er langer tussen laat zitten heb je veel kans op vorst en slechter weer ( niet dat dat op de nu genoemde data niet het geval kan zijn, maar toch..) maar ben indd met je eens dat het vrij vlot al op die andere is.
We hebben afgelopen weekend ook gewoon ontzettend mooi weer gehad, dat had ook heel anders kunnen lopen. Ik vind het ook vrij vlot op de andere meeting eerlijk gezegt. Ik had persoonlijk zelf pas van t voorjaar een nieuwe meeting geregeld omdat het weer nu elk moment kan gaan omslaan.. De omgeving word straks ook saai en kaal..
We hebben trouwens voor de geintresseerden ook nog een hondenmeeting in Havelte, 11 December, daar worden nog fotografen voor gezocht..
berdien85
Geplaatst: 26-10-11 12:32
Volgens mij zijn er genoeg fotograven en mensen die nog niet geweest zijn, dus als je het te vlot vindt zou je het eventueel een keer kunnen overslaan toch? Of is het zo leuk (jullie zijn natuurlijk ervaringsdeskundigen) dat je het niet over kunt slaan?