[Besloten] Zeeuwen naar Wolfheze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: [Besloten] Zeeuwen naar Wolfheze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:38

Wel een heel gaaf aanbod Kelly, logisch dat je dat niet af kunt slaan! Gaaf!

Dais, hopelijk kan je mee :)

Wat mee te nemen... het is altijd een volksverhuizing!!
Rijspullen (zadel, hoofdstel, paar dekjes), eigen rijspullen (cap, chaps, zweep, laarzen), eventueel zadeltas (maar die gebruik ik zelf amper). Uitrijvliegendeken, vliegen spul (ook voor jezelf eventueel). Beenbescherming als je dat gebruikt.
Poetsspullen, was spullen, wond spul, dekens indien nodig (vliegen, regen, zweet?). Ik neem waarschijnlijk ook mijn longeerspul mee.
Eventueel eigen voer (er is ook bix aanwezig). Halsters, touwen.... uhhh even denken. Eigenlijk alles :P

Voor jezelf; handdoeken, badlaken om in het gras te liggen als het mooi weer is, muziekje, dvd's (volgnes mij was er een speler), boek, zijn tijdschriften, eigen hapjes, drank misschien?? weet niet hoe we dat doen. Slippers om te douchen, bed spul (onderlaken, laken, kussensloop), zaklampje, zonnebril, bikini (weet jij veel wat voor weer het is), kleding, douche spullen....

Een hoop :+

En Kelly, ik ben tijdje terug ook een weekend met paard naar Wolfheze geweest, prima te doen :D Hmm al weet ik natuurlijk niet hoelang jullie reistijd is, onze maar een uurtje....

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:00

Jammer en leuk.

Aanbod kan je in ieder geval niet afslaan enz.

HAndig het lijstje wat mee te nemen. Zat namelijk zelf ook met het idee van wat moet ik meenemen. Zadel tas heb ik niet maar denk dat ik met rugtasje of iets wat er op lijkt moet kunnen doen.

Ik vraag me af hoe het financieel verder gaat? Heb aanbetaling gedaan maar de rest nog niet naar mijn idee?

Ik hoop echt dat het mooi weer gaat worden.
Zelf ga ik mogeljik al de zaterdfag of zondag richting mijn vriendin. Die viert dan haar verjaardag. DUs komt eigenlijk wel goed uit ghighi. Heb er zin in.
Heb een vliegenrijdeken gekocht toch en een vliegendeken geleend. Afhankelijk van hyet weer en hoe het daar uitkomt wil ik Verona buiten laten of anders toch stal. Kijk even hoe het gaat.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:08

Bedankt voor de lijst! Bepaalde dingen was ik zelf nooit opgekomen haha.

Ik heb geen rijdeken tegen vliegen, wel een gewone vliegendeken met hals . Kan ik die niet gewoon onder mijn zadel tussen mijn dekje in leggen? Ik rijd er eigenlijk nooit mee :=

Hoe is het met de dazen in die periode? Anders sla ik nog wat antidazenspul in :D

Ik heb ook geen zadeltassen, maar ik dacht aan zo'n klein tasje wat je rond je middel kunt doen of idd iets van een rugzak. Kijk wel!

Eerst maar eens vrij krijgen :)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:25

Omdat ik helaas definitief af moet zeggen, omdat ik half augustus gewoonweg nog niet op een paard kan, heb ik voor de liefhebber nog wel een vliegendeken liggen om mee te rijden :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:29

Ik heb er ook nog 1, maar heb in 2008 niet veel last gehad van de dazen, alleen net buite de manege bij de voetbalveltjes zat wat, maar verder eigenlijk niet :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:53

Ik heb ook nog een vliegendeken liggen, is te koop, maar kan ook gewoon geleend worden ;) Moet je wel even een staartriempje/touwtje zelf regelen, volgens mij zit die er niet meer bij, is maat L of Xl?

Zadeltassen heb ik voor de echt lange ritten, maar de vorige keren heb ik hem eigenlijk niet gebruikt, dan gingen koekjes of iets gewoon in mijn zakken, en langer dan 3 uur waren we toen niet weggeweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:36

Boel gepost...

Qua kosten ga ik even uitrekenen en iedereen een pb sturen met het sommetje wat ik nog verwacht.

Vliegendeken neem ik wel mee omdat ik 'm heb, maar vorige keren ook nooit gebruikt idd. Zadeltassen, ik heb van die stowaways die heel goed blijven zitten, gewone vind ik niet fijn rijden. Maar eigenlijk neem je echt niet veel mee. Idd, in je jas of een buideltasje.

Simoon, balen meis.

Dais : *stuiter* :D Ik ga er gewoon vanuit dat jij meegaat hoor :P

Paklijst : alles wat je normaal gebruikt + iig een extra sjabrak en singel bijvoorbeeld. Sowieso neem je een extra halster en touw mee voor het geval dat, dat is het enige wat ik echt een must vind. Voor de rest... je sleept standaard teveel mee, van oh, da's wel handig :+ En het gaat ongebruikt retour. :))

Kelly : we overleggen vanavond wel even, maar wat mij betreft kun je gerust het eerste weekend op Amanda meerijden? Ik ga de zaterdag bijvoorbeeld ook op housewarming ('s middags) bij vrienden in Drenthe. Dus dan zou je een langere rit kunnen doen, en de andere dagen evt. afwisselen. Doet er bijv de een 's ochtends een pittigere rit, en de ander 's avonds een staprrondje met Dais en Drossie. Ik heb voor mezelf eigenlijk besloten om alleen Amanda mee te nemen, maar als Dais wel een hele week meegaat, zou ik misschien Dewi ook wel kunnen meeslepen, maar zit nog een beetje in dubio.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:29

Mijn extra week vakantie is goedgekeurd. Ik kan mee! :D

Bedankt Simone & Letizia voor het aanbod van de vliegendeken, maar voor Andros gaat het niet passen vrees ik :P Tenzij het toevallig maat 215 is? :P

Ik krijg zenuwen! Ik moet nu nog een auto/trailer en chauffeur regelen. Ik weet ook niet of we een groot stuk over de openbare weg moeten want Andros kan nogal lopen hufteren op de openbare weg. Kortom, ik zie al weer allemaal rampscenario's voor me :=

Morgenochtend vroeg uit bed en alles op een rijtje zetten en alles zien te regelen. Scheelt vast nog een hoop stress :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:33

Je bedoelt als je er op zit? (Stomme vraag misschien, maar je hebt het over auto/trailer, maar ik neem aan dat je weet dat je een heel eind over de openbare weg moet om bij Wolfheze te komen :') )
Maar goed, als je er op zit kan je vanaf de manege het ruiterpad op :Y)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:34

Haha ja het staat er nogal krom! Maar ik bedoel het stuk van de stal tot aan ruiterpad :P

Ik ga bij mijn huidige stalling niet op buitenrit omdat hij continue op zijn achterbenen staan.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:37

Maart 215 krijg je denk ik als je die van Letiets en mij aan elkaar naait :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:40

Is 'n idee :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:44

Komt vast wel goed toch :) Je hoeft de openbare weg niet op, af en toe even oversteken over weggetjes die niet druk zijn, verder heb je naast de stallen gelijk het ruiterpad. Lekker makkelijk :))

Ik heb geloof ik XL uitrijdeken vliegen, ik neem hem wel mee voor de zekerheid voor je.

Geen idee hoe het met dazen zit, soms valt het mee, soms valt het tegen :P

Ze hebben trouwens nu ook een GPS systeem, Maya, zou jij misschien kunnen informeren of je die gewoon kan gebruiken of dat je die moet huren? Wij hebben hem het laatste weekend niet gebruikt, maar we lasen in het boekje dat er veel wel gebruik van hadden gemaakt. Staan al routes in dus dat is lekker makkelijk ritten maken. Ben wel van plan lange tochten te maken en wat meer andere plekken op te gaan zoeken een dagje, en dan is zo'n ding wel handig :D

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:29

*\o/* Leuk Dais dat je mee kan. Jammer dat ik geen geschikte auto heb maar zou je zo opgepikt hebben als ik ook 2 paard had :+
KOmt vast goed.

Ik heb er echt zin in. Maar vind het ook allemaal spannend. Hoe gaat Verona zich gedragen enz. Zit nog in dubio welk zadel er mee gaat. Veelzijdigheids is onbruikbaar geworden. Dus hetwordt of mijn WOW of mijn " leen" zadel.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:41

Over het algemeen zit een dressuurzadel wel fijner hoor, zeker op lange ritten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:21

Ingrid : Ik heb gemaild, dus zal wel horen hoe of wat, wist er niet van eigenlijk.

Marjolein : pak het zadel wat het beste past en waar jij fijn op zit. Ik rijd altijd op het dressuurzadel, de WN-zadels zijn gewoon keihard, en dat gaat wel, maar na een paar uur voel je je kont wel :+ Het belangrijkste is dat je een zadel hebt wat goed op je paard ligt.

Dais : Ik heb dubbel gelegen over je opmerking dat Andros niet van de openbare weg hield. Het klonk net alsof je het over de trailer had. Over je vraag, je kunt via de voorkant van het erf eraf, dat is wel openbare weg, maar is echt enorm rustig en meer een soort pad. En je kunt ook via de weides tussendoor, dat doen we meestal. Is wel iets muller zand daar. En dan zit je al gelijk in het bos zowat.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:04

Zolang we maar niet te diepe sloten tegen komen wil ik best een stukje over de weg :P

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:23

Mijn moeder wilt ook mee met de hond :')
Ze kan ook paardrijden btw <<)

Ik zit trouwens even met vervoer. Ik heb wel een auto en trailer, maar geen chauffeur voor de vrijdag.
Misschien dat ik dus de zaterdag ochtend kom := Zou dat een probleem zijn?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:36

Ik kan jou zaterdag wel rijden eventueel Dais?

Dan ga ik met de trein terug...

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:08

dan gaat je moeder toch lekker mee gghgihi.

Ik denkdat leen zadel mee gaat. Is een passier zadel. Ligt volgens mij beste op Verona. Maar moet nog even kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:13

Kelly : anders kan je ook altijd met mij meerijden als je wilt? Idd wel een idee om dan terug met de trein te gaan.

Ik heb iedereen een pb gestuurd voor de kosten, dus wil dat eind deze week even overmaken, en dan schematisch alles opschrijven.

Qua paklijst, je hebt echt een mega zooi mee hoor. Veel ook voor geval dat. Ik wil wel nog iedereen benadrukken dat die zijn paardenpaspoort meeneemt, is verzoek vanuit, en sowieso ook met transport verplicht :+ Maar ff voor zekerheid reminden.

Maar verder heb ik dus altijd twee hoofdstellen, twee halsters, extra touwen, longeerlijn, zadel, een enorme berg sjabrakken en singels. Poetsspullen, vliegendeken moet ik ook opzoeken idd. Ik gooi er ook altijd een zweetdeken in voor het geval dat. Voor mezelf ook zowel paardenkleding, als oude kleding als nette kleding. Rijschoenen, nette schoenen. Handdoeken, washandjes, toilettas. Lenzenset, reservebril. Slippers, badjas, slaapgoed. Tevens digitale camera, oplader, gsm, oplader telefoon, spul voor mijn CI. Boeken (!) puzzelboek.

Ik neem verder nog de kleine handdoeken en theedoeken en vaatdoekjes mee voor algemeen gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:13

GPS-systeem is gratis te gebruiken Ingrid :) Leuk idee dus!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:37

Jeeeej :D Neem mijn eigen ook mee, maar in dat ding staan al routes geloof ik, dus lekker makkelijk :):)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 07:32

Gaaf! :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:56

Ik heb vorige week in Andros zijn paspoort gekeken en zijn inenting verliep op 22 augustus. Je zit dan wel 'safe', maar een inenting werkt geen jaar dus ik wilde hem toch nog voor de vakantie laten inenten.

Nu haalde ik hem gisteren van de weide om te gaan rijden, maar hij was echt heel erg benauwd. Ik heb hem laten stappen maar het beterde ook niet (wat normaal wel het geval is). Ik maakte me echt zorgen.

Nu heb ik net gezocht op google en het blijkt vaker voor de komen dat paarden met copd/dampige paarden last hebben na een inenting. Kenmerken zijn dat ze erger benauwd zijn en kunnen gaan hoesten :=

Nouja, ik hóóp maar dat dat het is en dat het in de loop van deze week beter gaat anders worden het echt alleen maar stapritjes voor ons :)