[Besloten] Belgenbokkersclinic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:36

Cyta schreef:
Misschien is C op vakantie?

Nee, want ik heb haar op FB en daar post ze wel gewoon.

Ivm die zitscholing.
Als het aan de longe is zoals Lobke voorstelt, zou ik dat wel zien zitten.
Maar echt zitscholing in functie van paard en zadel (zoals in dat tekstje beschreven) ga ik ook weinig aan hebben.
Aangezien ik sowieso niet mijn eigen paard mee neem en niet eens een zadel bezit. :+
Maar op zich maakt mij dat niet zo erg uit.
Ik vind het ook ok om gewoon te komen kijken. ;)

petitparis

Re: [Besloten] Belgenbokkersclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:58

Ik weet jammer genoeg niemand die specifiek zitlessen geeft. Ik heb ooit een keertje voor de gein een longeles bij een kennis genomen op haar paard. het duurde nog geen half uurtje, maar ik was wel steendood.
het viel toen lelijk tegen om zonder teugels en stijgbeugels overgangen te rijden en tussendoor nog van die leuke oefeningen zoals armen zwaaien, op hoofd kloppen en cirkeltjes draaien,... te doen.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:13

En die Bianca Boonacker waar ik de website hier van postte, kent iemand die? Die doet een beetje vanalles aan haar biografie te zien. Ze zou ook geschoold zijn in de klassieke dressuur, de meeste hier zijn daar toch wel fan van...

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:19

Idra schreef:
Ik vrees dat wij hier allemaal een beetje op verschillende niveaus zitten qua behoefte, kennis en interesses om tot een consensus te komen als het gaat over praktijkclinics met paarden die met rijden en omgang te maken hebben. Ik ben persoonlijk niet erg geïnteresseerd in NH-toestanden,is me vaak te zweverig :+

Ik denk net hetzelfde :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:00

Soit, ik zal C nog maar eens een mailtje sturen?
Misschien heeft ze erover gekeken. :?
Het is wel leuker natuurlijk als we wat keuze hebben, wat ons het meeste aanspreekt?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:07

Clickertraining is niet zo mijn ding. Net zo min een rechtrichtcursus. Zoals Anja al zegt, het is maar een onderdeel van de scala. Dan kan je beter een clinic met David mee doen :D

Voor die zitles heb ik nog niet gebeld naar Alain.
De lessen die ik mij herinner van toen waren zo :
paard wordt eerst even opgewarmd, wij moesten ondertussen onszelf opwarmen door toertje te lopen rond de piste en stretch oefeningen.
Paard had bijzetteugels aan, ruiter geen teugels vast. De volgorde weet ik niet meer juist, maar er waren oefeningen met en zonder beugels, ogen dicht, "tennisballen"oefening (ritme van het paard volgen en beinvloeden door "fictieve" tennisballen omhoog te gooien. allé, een paar centimeter telkens uit je handen), ... het ging vooral over de onafhankelijke zit en hulpgeving.

Zal ik hem bellen?

En wat betreft de ostheo, zal ik har vragen om praktijkgerichte oefeningen? Of heeft iemand al iets anders?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:10

die op bouw van zitles lijkt me interessant nathalie en ja mischiendie osteo eens vragen wat de mogelijkheden zijn qua praktijk.
Ik vrees dat niet gekozen wordt vooraleer we weten wat alles inhoud :D

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:12

webster543 schreef:
En wat betreft de ostheo, zal ik har vragen om praktijkgerichte oefeningen? Of heeft iemand al iets anders?

Vraag jij haar.
Dan zal ik C ook nog eens mailen.
En als we dan van beiden iets weten, kunnen we beslissen wat we ons het leukste lijkt?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:15

gaan jullie er nog wel uit komen ? := Zoals Lobke al aangeeft, zitten er ondertussen zoveel verschillende smaken en stijlen in het BT, dat het mij moeilijk lijkt iets te vinden voor een hele dag waar iedereen zich kan in vinden.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:28

Mail naar Katrien is verstuurd.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:36

Als er 2 keuzes zijn, betekent dit toch niet dat iedereen ze alle 2 moet meedoen of wel. Ik dach tdat het een leuke bijeenkomst moest zijn, waar we een leuke/interessante "doe-actie" aan koppelen. dus je kan ook altijd gewoon komen om te kijken en bij te kletsen, niet?

Misschien moeten we als we er niet uitkomen een "hindernissenparcours" bedenken :+

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:41

petitparis schreef:
Als er 2 keuzes zijn, betekent dit toch niet dat iedereen ze alle 2 moet meedoen of wel. Ik dach tdat het een leuke bijeenkomst moest zijn, waar we een leuke/interessante "doe-actie" aan koppelen. dus je kan ook altijd gewoon komen om te kijken en bij te kletsen, niet?

Inderdaad, dat dacht ik ook!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:43

Als je nu gewoon een locatie hebt die we een dag hebben, dan zou je verschillende dingen kunnen doen. Bvb een osteo die uitleg geeft maar dan maar gedurende een uurtje of zo. Daarna opsplitsen in verschillende disciplines en kijken waar we met eigen "middelen" geraken. Ik wil bvb gerust wat dressuurles komen geven aan diegenen die willen rijden. Ondertussen kunnen anderen dan iets anders doen, zoiets?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:44

Als er nog mensen vanuit eigen "middelen" iets aan te bieden hebben, gaat het kostenplaatje ook laag blijven en kunnen we misschien tot een heel gevarieerde en gezellige dag komen? Zoiets?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:01

Dat had ik ook al voorgesteld: de DVD van Hans Riegler (The pliable seat) is onderweg naar mij en kunnen we dus bekijken en daarna omzetten in de praktijk. Een beetje zelfcorrectie dus. Ik wil dat wel coördineren.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:04

Doorschuifsysteem maken, van het ene waakzame oog naar het andere of zo, zou ook leuk zijn.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:15

Zolang het leuk is, is het goed! :D

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:18

ik zou dat doorschuifsysteem ook wel leuk vinden. OOk de osteo lijkt me erg leerzaam. NH spreekt me minder aan en een wandeling durf ik niet echt aan met Thorreke. "Zitles" interesseert me dan weer wel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:26

les van anja zie ik ook wel zitten en "zelfcorrectie" qua zit ook. want idd als iemand helpt om een bijgezet paard te longeren en iemand met een kritisch oog kijkt, kom je ook al veel te weten.
Moest ik iemand op stal hebben die ietwat deftig kan longeren, dan zou ik denk ik dat al eens geprobeerd hebben, nu dus alleen een keertje bij een kennis...

Alleen een dvd bekijken is praktisch niet zo makkelijk denk ik, aangezien ze bij ons op stal de grote hangars volzetten met prefabstallen en bij mij thuis is ook niet zo'n geweldige optie. vriend krijgt een attack van zoveel "paardenmensen" op z'n dak :D

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:15

Ja les van Anja *\o/* dat zou ik ook wel ne keer tof vinden :o

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:14

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:18

Ik had C nog ff gemaild en kreeg dit terug:

Citaat:
Ik verzuip even in het werk, waardoor ik ontzettend achterop geraakt ben met mijn mails.
Ben het niet vergeten, maar zou ook even de tijd moeten vinden om er over na te denken en om er op te antwoorden.
Mag ik je volgende week ten laatste iets laten weten of is dat te laat.
Sorry, is echt niet kwaad bedoeld ;-)

Wat mail ik terug? Dat ze de moeite niet meer hoeft te doen, of wel?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:34

Da's een moeilijke Ans, want als ze het echt zo druk heeft is het niet echt fair haar iets te laten uitwerken dat misschien niet gekozen wordt omdat het vinden van een goede datum dan ook een pak moeilijker wordt...

Ik zou de keuze bij haar laten, als zei het een leuke uitdaging vind en het ziet zitten, mag ze er over nadenken en een voorstel doen. Als ze echt te veel werk heeft, is ze vriendelijk bedankt om dit te laten weten.
Wat denkt de rest?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:45

Dit is de reactie die ik van de osteo heb gekregen :

Dat wordt moeilijk vanuit de osteopathie. Het probleem is nl dat er toch wel enige kracht gebruikt wordt op de gewrichten. En als de eigenaars dat thuis gaan proberen is dat niet risicoloos.
Er is slechts één techniek in de osteopathie die richting masseren gaat en dat is het loswerken van het middenrif. Maar om daar nu een hele les over te geven, lijkt mij niet echt interessant.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:20

Dat kan ik trouwens al, middenrif losmaken :D

Ik ben overigens wel echt heel erg geïnteresseerd in lange teugelen van C. Ik ben daar met Licor soms mee bezig, maar die wordt dan te heet, dus ik kruip er liever op. Ik zou daar dus graag les in hebben.
Als het aan mij ligt hoor ik dus graag een voorstel van haar :j
En dan kan ik Yoshi misschien ook eens aan het werk zetten :D