Clinic over bloedlijnen, skelet en oorsprong

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:04

Dit onderwerp is op papier nauwelijks uit te leggen en vandaar dat de clinic uiterst zinvol was in het kader van een beter begrip. Karel bracht het met overtuiging en neigt in zijn presentatie naar een zwart-wit beeld. de waarheid zal wel ergens in het midden liggen aangezien er natuurlijk ook paarden zijn die deels goed en in evenwicht zijn gebouwd en deels een goed werkend lendenmechanisme hebben.
De videobeelden, vetraagd afgespeeld, gaven duidelijk aan, dat je, wat je denkt te zien, eigenlijk niet zo is. Je ogen en hersenen geven een vertekend beeld. Het verschil met Ferro en Bonfire/Goliath was treffend en bracht veel duidelijkhied, evenaals het verschil van vrijspringen tussen een volbloed en een paard met werkend lendenmechanisme.
Voor mij een openbaring deze workshop en het geld waard, ook een bevestiging van de weg die ik al was ingeslagen met veel Ramzes in mijn fokmateriaal.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 08:51

Ik vond het ook uiterst leerzaam en ben erg blij met wat ik hiervan heb opgestoken. Zou zo binnenkort het hele verhaal nogmaals aan gaan horen en nog wat mensen meeslepen. Ik geloof dat je het verhaal echt meerdere malen moet horen om alles voor jezelf te kunnen plaatsen, want in een keer is het erg veel.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:55

Ik ben vooral een lezer hier op Bokt maar was er ook bij, meegesleept door Geral. Haha! Ik vind dat het toch best op papier uit te leggen is, getuige al het leesvoer dat we mee hebben gekregen van Karel. Alleen als je de video's erbij ziet, die hij gebruikt om te illustreren wat hij bedoelt, is het ook echt overtuigend. Je kan het verhaal dus wel begrijpen vanaf papier, maar of je het ook gelooft is een tweede; die video's zijn als onderbouwend bewijsmateriaal heel waardevol.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:07

zucht, ben er nog helemaal vol van en probeer het geleerde in praktijk te brengen op mijn eigen paarden, kan jullie wel vertellen dat dat om de duvel nog niet meevalt.

Ik heb dus genoten van de hele clinic, van de mensen die er waren en de sfeer die er was Haha!

Als ik al niet overtuigd was van hetgeen we hier op bokt hebben kunnen lezen, ben ik dat idd zeker geworden na de video beelden, die zijn zelfs schokkend te noemen, heel schokkend.

Voor iedereen die twijfeld wel of niet gaan, kan ik me aansluiten bij mensen hierboven, gaan en laat je verrassen door de videobeelden, dan denk ik dat ieder weldenkend paardenmens zich werkelijk een ongeluk schrikt

Ook ik zou zeer zeker een tweede / vervolg clinic willen volgen, omdat ik nu ondanks alles met heel veel vragen zit, zeker betreffende mijn eigen paarden en wat excuseme al aanhaalde, hoe zit dat met paarden die van alles een beetje van het goede hebben

Jammer dat er mensen niet waren die zich opgegeven hadden en vervolgens de moed niet hadden te komen of zelfs erger nog, zich niet even konden afmelden. Heel jammer

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:03

Idd heel jammer anders hadden vele bokkers nog kunnen gaan .
zo te horen was het de moeite waard.
Joshua en ik gaan naar de 2de clinic en zijn erg benieuwd

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:12

precies Kim, dit is dus heel jammer, vooral als je dan de moeite niet neemt netjes af te zeggen, ronduit onbeschoft.

Kim ik weet zeker dat jij en Jos ervan zullen genieten en er veel van op zullen steken, hopelijk blijven er bij de 2e clinic niet zoveel mensen zomaar weg.

Haha!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:16

Ik vond het een hele leerzame clinic. Het was een gezellig clubje, maar toch jammer dat Jos en Kim er niet bij konden zijn. Zij hadden zich trouwens wel netjes afgemeld. Volgende keer ben ik er zeker weer bij.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:02

Zo hier een berichtje van mij, het hele weekend heb ik genoten van interessante boeken en verhalen.
En van aardige vriendelijke mensen.

Als eerste ben ik het ook met jullie eens dat je het vaker moet zien en horen.

Maar ik vind wel dat de bokkers al een voorsprong hebben omdat ze de theorie kennen, of iig hebben gelezen.
Met beeld materiaal en veel tijd krijg je een duidelijker beeld van het geheel.

Vergelijk het met een dj die een set van 3 uur heeft maar soms in een uurtje moet doen, dat wil niet.

Volgens mij kunnen we de volgende keer beter een balzaal afhuren en die volzetten met stoelen, want iedereen wil weer komen Lachen
Want het is net zoals Mayrom zegt elke keer leer je weer nieuwe dingen.

En het kan idd zwart wit overkomen, maar alles wat Karel zei klopte.

En ik hoor nou niemand over Anna42, ik vind dat een zeer charmante dame.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:12

Anna 42 was precies zoals ik mij voorgesteld had, alleen jammer dat ze de zelfgebakken cake niet meegenomen had.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:24

Hahahahahahahahahaha, de volgende keer neemt Anna suikerbrood uit Friesland mee Knipoog

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:35

geral schreef:
Jammer dat er mensen niet waren die zich opgegeven hadden en vervolgens de moed niet hadden te komen of zelfs erger nog, zich niet even konden afmelden. Heel jammer

ik voel me hierdoor indirect wel een beetje aangesproken, ik had me namelijk wel opgegeven maar het lukte niet in verband met oppas (moeilijk tijdstip), om maar meteen te suggereren dat mensen die niet kwamen de moed niet hadden Verward . Ik heb me overigens wel afgemeld, lijkt me wel zo netjes. Ik waardeer het zeer dat er zoiets georganiseerd wordt en was er graag bijgeweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:06

Zal de tweede clinic ook wederom aanwezig zijn omdat ik ook wat vragen heb. Ook wil mijn bovenkamer de switch nog niet helemaal maken. Tja we blijven gewoonte dieren he Haha! Heb gisteren nog een aantal videobanden afgespeeld en steeds weer kom ik tot de conclusie dat niet alleen de verkeerde paarden gebruikt worden. Maar vooral de verkeerde ruiters.

En iedereen volgt de meute maar................

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:14

Nee Astrid , je hebt je gewoon afgemeld en dat is ook goed doorgekomen.

Ah Pipo, maar zonder vragen te stellen kom je niet verder dus dat vind ik heel goed.
Ik luister alleen nog en als ik iets niet snap of als ik denk dat ik iets zie vraag ik om verheldering.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:58

Astridh, sorry ik heb geen namen genoemd, maar jou heb ik er niet mee bedoeld en alle andere mensen ook niet die zich netjes hadden afgemeld.

Dacht dat ik het goed formuleerde, maar blijkbaar niet, sorry nogmaals, zo was het niet bedoeld, jammer dat juist jij je aangesproken voelde en niet de mensen waar het om gaat Haha!

Anna is een mooie vrouw, ze is aardig en vooral goed bespraakt OK dan!

Wie neemt het voortouw voor een vervolg clinic, want ik barst op dit moment van de vragen, heel erg veel vragen dus.

Lijkt me niet handig om dan met mensen te zitten die voor het eerst komen of zie ik dat verkeerd, hoop het niet, want volgens mij zitten Basje01 en Pipo met evenveel vragen OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:02

Als er weer een clinic komt, waarschuwen jullie dan even? Lijkt me erg leuk om te gaan dan namelijk.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:06

Volgens mij wel weer Geral, maar bekijk het zo, de meesten zijn als het goed is vertrouwd met de theorie, dus weten als meer dan degenen voor wie het nieuw is.
Met elkaar kom je tot andere vragen en discussies, toch?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:20

dat bedoel ik Adriana, samen met Pipo heb ik op het moment dezelfde vragen en gedachten en ook met Basje01 heb ik overeenkomstige vragen, raar dat dat pas na 2 dagen boven water komt.

Ik heb gewoon 2 dagen zitten denken en meten en ineens barst ik van de vragen en zeker ook wel kritische kanttekeningen denk ik.

Ik denk dus dat wij heel veel tijd in beslag zouden gaan nemen, die anders voor de nieuwkomers gebruikt kan worden

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:14

Hmm de meesten die daar komen zijn ook bokkers, van de vragen die jullie gaan stellen kunnen de anderen ook weer leren.

Dus ook degenen die niet bij de eerste clinic zijn geweest.

En voor zo'n avond heb je wel 2 dagen nodig om het te laten bezinken.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:22

Ook ik vond de clinic heel interessant. Ik vond de video-opnames heel verhelderend, maar ook ontluisterend. Ik sluit me bij Excuseme aan.
Op zaterdag was er in Maren-Kessel een veulenveiling. De veulens staan nog op het net en ik heb gekeken welke de beste veulens waren. Meteen het geleerde maar in de praktijk brengen...
Jeetje, wat kijk ik er nu anders tegenaan, zeg! Van de mensen die op de clinic waren. Welk veulen zouden jullie mee naar huis wilen nemen?

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 05:30

Misschien is het een idee om de volgende keer een deel van de theorie vooraf te zenden (evt. na betaling van het clinic-bedrag), zodat je je kunt voorbereiden, dan weet je beter waar je naar moet kijken. Op de fora staat natuurlijk ook al heel veel maar dat is erg verspreid.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:07

waar vindt ik die theorie waar jullie het over hebben? ik heb eerlijk gezegt nog nooit van het lendemechanisme gehoord...
Wanner is de tweede clinic en waar? Ik wil er wel eens wat meer over horen...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:19

Op fokkerij en afstamming kan je veel vinden en even zoeken op Anna42.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:00

Ik heb met verbazing geluisterd en gekeken, Ik snapte er eerst niet veel van, maar ik ben eens heel kritisch gaan kijken naar allerlei paarden zoals ik het nu heb geleerd. ik zie het nog niet altijd even goed geloof ik dus mijn voorkeur gaat zeker uit naar een nieuwe clinic met paarden. ik zou heel graag een praktijk les willen hebben.

Ik heb heel veel geleerd en het was gewoon griezelig waar, wat hij vertelde. Door die langzaam afgedraaide video beelden werd het mij geheel duidelijk. De volgende keer ben ik er ook bij, en ik hoop dat er veel meer mensen komen, met name de mensen die zo hard tegen zijn, maar die niet komen opdagen of de moeite nemen Live in discussie te gaan. Wellicht dat na het meemaken van zo'n clinic niemand meer in discussie gaat, omdat alles zo duidelijk is verteld.

Karel en Anna jammer dat jullie niet even nog zijn meegegaan Haha! volgende keer graag. (adriana had ook graag even willen kijken Haha!)

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:22

Ik heb het een en ander gehoord van Ilona en ik moet zeggen dat ik het allemaal nogal erg vaag vind overkomen.
Daarnaast vind ik het raar dat er geen lijst van mensen gemaakt kon worden die wilden deelnemen aan de clinic? (:?) En waarom er bepaalde mensen onder andere namen op bokt komen Verward

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:29

Wat grappig was dat alleen Chantal, merilyn en ik op bokt eigen namen namen gebruikten, toen Pipo binnen kwam werden we gek hahaha.
Iedereen zei ook ah Pipo, maar de echte naam wist ik toen nog niet.

Als je de theorie voor de eerste keer hoort is het vaag, maar wat nog vager is dat het gewoon klopt.

En men ontdekt nieuwe vragen die weer op de volgende clinic aan de beurt komen.