Wie wil er in het voorjaar mee naar het Dwingelderveld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Re: Wie wil er in het voorjaar mee naar het Dwingelderveld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:04

Dat is ook mooi :) maar toch, het is op een zondag en dat zijn van die 'vermijd de Efteling-dagen'.
Wel een heel leuk idee, misschien kan ik meerijden. Ik wil ook wel rijden maar ik hou zo lang rijden achtereen niet vol.
Ik ga als ik daar naartoe wil wel even in het forum kijken. Hoe gaan jullie als ik vragen mag?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 02:16

Zoals het er nu uitziet ga ik met de trein, maar er rijden zoveel mensen uit het noorden dat ik miss ook wel met iemand mee kan, maar eventueel kunnen we vanaf Assen ook samen reizen :)

Mooi dat jullie het leuk vinden! Hoop snel reactie van anderen te ontvangen...
Linnengoed huren is verplicht staat op de site, anders nam ik het ook wel zelf mee. Als ik ga bellen vraag ik het gewoon, heb niets gelezen O:)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:23

Zoals onze paardenweekend (weekend vind k trouwens ook prima, ik heb nog niets gepland in de zomervakantie) er nu uitziet, kan ik gewoon mee en zijn de kosten me niet te hoog :)

Naar de Efteling rijd ik met iemand uit Assen mee, samen met een meisje die ik ken, en die auto zit al vol.. :P
Ik moet trouwens even kijken hoe ik dat ga doen, want er zijn al 3 topics die daar meteen een meeting van willen maken met het topic (dit topic, gezelligste meiden van bokt en boomloosjes) :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 23:30

Ik twijfel ook of ik ga om eerlijk te zijn, als we niet als kennismaking gaan voor deze trektocht meldt ik me af, het is me te duur ivt ik er voor terug krijg dan.

Ik ga maandag bellen voor info, als de tent huren niet door de weeks kan dan gaan we voor het weekend van 22-24 juli, het weekend daarvoor is namelijk ook de Dwingeloose paardenvierdaagse, wie weet merk je hier niks van, maar vorig jaar was er zeker wel wat van te merken...

Ik ben me trouwens even aan het afvragen waarom we pas in juli gaan, als alle dazen en wespen volop rondvliegen, waarom gaan we niet ergens begin juni?

Edit: Ik weet het al, ivm de schoolvakantie. Nu is het 2 juni hemelvaart, volgens mij zijn alle scholen die vrijdag daarna dicht, dan zouden we ook dan kunnen gaan dus 3/4/5 juni, misschien een optie?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:41

Als we een weekend gaan, kan het wat mij betreft ook buiten de vakantie om.
Dan geef ik alvast aan dat ik het weekend van 18/19 en 25/26 juni niet kan. Dan zit ik midden in de tentamenweek.

3/4/5 juni kan ik wel :j

En die laatste dagrit lijkt me wel leuker als we dat gewoon gezellig met zijn zessen doen. :P

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:42

_Lot schreef:
Ik twijfel ook of ik ga om eerlijk te zijn, als we niet als kennismaking gaan voor deze trektocht meldt ik me af, het is me te duur ivt ik er voor terug krijg dan.

Ik ga maandag bellen voor info, als de tent huren niet door de weeks kan dan gaan we voor het weekend van 22-24 juli, het weekend daarvoor is namelijk ook de Dwingeloose paardenvierdaagse, wie weet merk je hier niks van, maar vorig jaar was er zeker wel wat van te merken...

Ik ben me trouwens even aan het afvragen waarom we pas in juli gaan, als alle dazen en wespen volop rondvliegen, waarom gaan we niet ergens begin juni?

Edit: Ik weet het al, ivm de schoolvakantie. Nu is het 2 juni hemelvaart, volgens mij zijn alle scholen die vrijdag daarna dicht, dan zouden we ook dan kunnen gaan dus 3/4/5 juni, misschien een optie?

Misschien een leuk idee om sowieso een middagje te gaan meeten, gezellig met zn 6en?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:47

Het klinkt allemaal harstikke leuk! De prijs is ook goed te doen.
Alleen snap ik niet helemaal de bedoeling van dag 3. Het is de bedoeling dat de spullen 's ochtends worden opgehaald, en wij en de paarden in de avond op een andere locatie?
Alleen 3/4/5 juni kan ik niet mee. Dan heb ik familieweekend als het goed is.
Het lijkt mij ook leuker om gewoon met z'n 6en een keer te meeten ipv in de efteling (wat ik ook niet kan betalen trouwens :+ )

Ik zie trouwens Lot dat je bij de Mc werkt, dan ken je Laura en Marieke vast ook wel? :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 23:50

Jannickee schreef:
Het klinkt allemaal harstikke leuk! De prijs is ook goed te doen.
Alleen snap ik niet helemaal de bedoeling van dag 3. Het is de bedoeling dat de spullen 's ochtends worden opgehaald, en wij en de paarden in de avond op een andere locatie?
Alleen 3/4/5 juni kan ik niet mee. Dan heb ik familieweekend als het goed is.
Het lijkt mij ook leuker om gewoon met z'n 6en een keer te meeten ipv in de efteling (wat ik ook niet kan betalen trouwens :+ )

Ik zie trouwens Lot dat je bij de Mc werkt, dan ken je Laura en Marieke vast ook wel? :D

Er werken 2 Laura's, ik ken ze allebei wel, jij ook? :)

Weekend van hemelvaart gaat dus niet lukken, dus dat valt af. Dan weet ik verder niet wanneer voor iedereen in werkelijkheid de vakantie begint? Ik doe examen, dus ben eind mei al vrij....
Anders wordt het gewoon in juli.

Keer met zn zessen meeten lijkt me leuk en handig, misschien met zn allen iets in Groningen doen?

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:53

De planning is volgens mij sowieso nog een concept, het lijkt me persoonlijk ook wel leuk om zaterdag ipv twee korte ritten een dagtocht te maken. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de conditie van de andere paarden. In wat voor conditie zijn jullie paarden, zijn ze lange tochten gewend? Maar wellicht kunnen we met zn allen onder een goed kop koffie/thee bij de meeting de definitieve indeling afspreken?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:53

Ohh handig, ik bedoel Laura Bakker. Zij gaat met mijn broer haha.

Ik heb vanaf 16 juli vakantie, eerder gaat het dus niet lukken.
Ja in Groningen lijkt me een goed idee. Is voor iedereen wel goed te bereiken lijkt mij!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:55

wiilemijn schreef:
De planning is volgens mij sowieso nog een concept, het lijkt me persoonlijk ook wel leuk om zaterdag ipv twee korte ritten een dagtocht te maken. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de conditie van de andere paarden. In wat voor conditie zijn jullie paarden, zijn ze lange tochten gewend? Maar wellicht kunnen we met zn allen onder een goed kop koffie/thee bij de meeting de definitieve indeling afspreken?

Ik heb persoonlijk liever 2 kortere ritten. Dit omdat ik een 4 jarig paard heb. Het ligt denk ik ook wel aan de temperatuur, als het 30 graden is. Lijkt het mij voor ons en de paarden ook fijner om 's ochtends en 's avonds te rijden

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:59

De temperatuur is uiteraard ook van belang, helaas kunnen we niet zo ver is het voren kijken. Maar we kunnen ons schema vast nog wel aanpassen indien nodig. Waar komt iedereen vandaag, Groningen lijkt mij prima. Maar hebben we ook mensen die uit het zuiden komen, dan is het wel ver namelijk:P.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 00:05

Die laatste dag houden we dus gewoon met zijn zessen...
Dan kan de invulling van die dag nog veranderd worden. Een dagtocht lijkt me wel leuk, maar hoeft dan niet persee op een andere locatie te eindigen. Ik ga hier even opnieuw over nadenken! Want het idee van de bbq in de bak vind ik wel erg leuk...

Fff hardop brainstormen:Alleen bbqen in de bak, en daarna nog te paard terug moeten naar de camping is erg lang, das nog 8 km namelijk. Daarna moet men nog naar huis met t paard. Kan allemaal wel, reken 15u30 eindplaats dagrit, 17u00 start bbqen (moet wel nog een bbq en vooral toestemming regelen O:) ) 19u30 klaar met bqq en opruimen, 20u00 op het paard, 21u00 terug op de camping. Maar, dan moet t paard nog naar huis, voor de mensen uit het noorden een dik uur op de trailer staan, en daar twijfel ik over. Al is een dagrit met voldoende pauze geen endurance, en hebben de paarden tussen 15u30 en 19u30 (= 4 uur) absolute rust.

Planning is idd groot concept, wil jullie ook alle inspraak geven. Paardlief heeft nu vrijwel geen conditie, maar de komende maanden gaat dat hard verbeteren, hij gaat verhuizen naar een weilandje tussen bos en heide gebied in, een idealistish plekje voor mij...

Persoon die het verste uit het zuiden komt is Jolanda (Jolliegirl), die komt uit Beilen, Willemijn en ik uit Assen, en de overige drie ook uit groningen als ik het goed onthouden heb...

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:07

_Lot schreef:
Persoon die het verste uit het zuiden komt is Jolanda (Jolliegirl), die komt uit Beilen, Willemijn en ik uit Assen, en de overige drie ook uit groningen als ik het goed onthouden heb...

Dan hebben we een mooi noorderlijkclubje!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 00:09

We kunnen ook de middelste dag een dagtocht maken en dan de laatste dag de dauwtraprit voor de liefhebbers, en dan in de middag nog een afsluitende rit met zn allen (dauwtrappen doe ik ook nog wel alleen als niemand wil :Y) ) Dan zitten we ook niet met nog een uur op de trailer moeten na een lange dag. Maar dan zitten we weer wel dat de paarden elkaar nog niet heel goed kennen en dan wel al een rit met pauzes. Vreemde paarden tussen bomen knopen vind ik ook niks, dan liever vast houden aan de longeerlijn, maar dan nog kunnen ze gek gaan doen.

Maar ik ga maandag eerst naar het vakantiepark bellen, iedereen het ermee eens dat het het weekend van 22/23/24 juli wordt?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 00:11

Ojaa, Margot, hun ken ik wel :j
Alleen werken zij beiden alleen in het weekend volgens mij, en ik werk alleen door de weeks en op zondagavond dus zie ze niet zoveel...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:26

Over de conditie van Caspian:
Die is op dit moment slecht, omdat ik weinig met hem mag doen qua werk (niet rijden en het liefst ook niet longeren), omdat hij een luchtweginfectie heeft en daar antibiotica, prednison en een hoestsiroop voor heeft. Maar ik ben van plan om daarna het lekker op te pakken. Wil ook met de Pink Ribbon Rit meedoen van 15 mei, dus hoop hem dan weer redelijk op conditie te hebben :)

Over de meeting van te voren:
Groningen vind ik prima. Ik kom uit Heiligerlee (Oost-Groningen).

Over de laatste dagrit:
Dan heb ik inderdaad liever de middelste dag de dagtocht en de laatste dag de dauwtrappersrit (lijkt me wel gaaf!) en nog een afsluitende rit met zijn allen in de middag. Kunnen we niet op de camping BBQ'en? Want in een bak is het denk ik wel heel warm in die tijd van het jaar. Tenzij je een buitenbak bedoelt. Maar dat heeft in mijn ogen hetzelfde effect, als op de camping.

22/23/24 juli vind ik helemaal prima. :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 00:31

Het is een buitenbak, met weide ertegenaan, heerlijk. Miss niet zon verschil met de camping, behalve voor mij, het paardje wat me zo ongelooflijk dierbaar is loopt daar ook, Kyra. En het is niet in het bos, qua insecten en brandgevaar een stukje veiliger :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:33

Oh wist niet dat de camping in een bos was, haha. Heb alleen even naar die tent gekeken.
Die er wel heel luxe uit ziet trouwens. :D Luxe kamperen.

Kunnen we die afsluitende rit dan niet naar die stal houden, daar BBQ'en en dan terug naar de camping?
Want je zit met die afsluitende rit in de middag met de hoogste temperatuur van de dag (rond 13h).

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:41

Nouja ik vind alles prima! Ik kom trouwens uit Zeegse (Drenthe)

Ik moet trouwens wel 2 uur voor we vertrekken enzo opstaan hoor. Want ik ben nogal een tutje, en moet mijn make-up en mijn haar gewoon stijlen voordat ik wegga. Zelfs als ik op mijn paard stap. En ja jullie mogen mij nu uitlachen _O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:43

Hahah, ik ben zelfs een keer vergeten mn haar te kammen toen ik naar stal ging. Had het 's ochtends gewoon in een knot gedumpt en toen was ik 't vergeten _O-

Wie van jullie rijdt er nog meer boomloos trouwens ? :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 00:44

Dat kan wel, maar qua tijd schiet dat niet op, dan ben je dus pas tegen 10en savonds thuis, en ik weet toevallig dat jouw paard niet aan huis staat...

Er is zelfs een idee dat de eigenaar van Kyra mij en Thigor ophaalt, dus voor hem wordt het dan helemaal laat. Al valt daar wat op te vinden, namelijk Thigor een nachtje daar en ik een nachtje in de stal, dan kan ik de volgende ochtend miss met een van de meiden met wie ik daar altijd reed nog een ritje maken en daarna terug....

Planning moet dus nog helemaal gemaakt worden, wie weet kan ik wel ander vervoer regelen, het duurt nog zo lang. Belangrijkste voor nu is dat de deelnemers, datum en verblijfsplaats zeker zijn...

Haha, ik lach bij deze. Make-up, ik draag het met geluk een keer per maand, haar stijlen, dat is niet nodig (had ik maar wat slag erin), en dingen als wenkbrauwen epileren, nog nooit gedaan :+
Maare, ik help je snel uit die droom, ik ga niet wachten, dus als je wil dauwtrappen kan je beter een nachtje doorhalen :P
(grapje....)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 00:45

Als ik zonder zadel rij rij ik boomloos :Y)
Heb het wel gedaan, maar ben best gehecht aan een gewoon engels zadel, dus Thigor is volledig op zn engels (dubbelgebroken bustrens en alleen hoge neusriem). Maar daartegen rij ik wel veelal met losse teugel en graag zonder zadel.

Leuk trouwens dat jullie nu allemaal weer zo actief zijn :)
Wie weet moeten we binnenkort wel naar de HK...

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:56

Waar staat jouw paardje? Misschien dat wij jou ook wel op kunnen halen?
Ik rijd ook gewoon met een engels zadel, anders komt het met het springen niet goed vrees ik!

Haha nee jullie hoeven niet te wachten hoor, en jullie kunnen heerlijk doorslapen als ik aan het douchen en tutten ben :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 01:03

Paardje staat in Anderen, nabij Assen.