Een rit voor Pink Ribbon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Re: Een rit voor Pink Ribbon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:27

dat lijkt mij ook erg leuk :) maar er zijn natuurlijk verschillende regio's qua vakanties.. dat is ook lastig..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:28

Ik zou wel graag mee willen doen met mennen, maar ik heb geen vervoer voor wagen als ik met trailer moet (Veluwe is wel haalbaar met mennen, maar verder moet ik dus met trailer).
Edit] ik hoop dan al met tweespan shetjes mee te kunnen doen, anders met d pony en sulky.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:29

Is het geen idee om anders op dezelfde dag verschillende ritten op verschillende locaties te organiseren? 1 in het hoge noorden, 1 in het midden van het land, en 1 in het zuiden van het land? Zelfde organisatie, alleen dan andere locaties?

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:31

dat is eigenlijk nog veel handiger, voor meer mensen haalbaar, dus ook meer opbrengst voor pink ribbon :))

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:34

Ja precies. En als we ons allemaal samenpakken, kunnen we dat best organiseren denk ik :j Gewoon 1 vaste dag inplannen, en alles gelijk op laten lopen :j

Ik weet niet hoever we naar het zuiden zouden willen gaan, maar in Belgie/Rekem zit 300 kilometer rij/menroute aan elkaar geplakt...

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:36

denk dat mijn moeder ook best wat wil doen aan de organisatie :) lijkt me een goed plan :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:40

Wat een goed initiatief! :j
Ik zou je best willen helpen met het vinden van sponsoren, het organiseren van een dag, vragen van vrijwilligers (zelf vrijwilliger zijn) en verder uitdenken van plannen. Stop mij maar in de organisatie, ik vind het super! :D

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:42

misschien kan ik regelen dat het beginpunt van route ''veluwe'' ofzo bij onze club is? (laag-soeren )

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:48

Denk dat het 't makkelijkste is als er 1 of 2 mensen de coördinatie hebben en de contactpersoon zijn voor de hoofdzaken. Als je dan daaronder weer 3 teams maakt (als je op 3 locaties doet) is dat misschien iets overzichtelijker. Die 3 teams houden dan weer contact met mensen die de coördinatie hebben. Of is het dan weer te ingewikkeld? :')

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:51

:') haha geen idee :P

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:52

Op zich zit daar iets in :j 1 Of 2 mensen die bijvoorbeeld hoofdsponsoren, media-aandacht, vrijwilligers etc regelen, en dan 3 subroepen met een man of 3 per groep die de route regelen, de locatie, en de plekken voor de stops etc.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:53

Robin schreef:
Denk dat het 't makkelijkste is als er 1 of 2 mensen de coördinatie hebben en de contactpersoon zijn voor de hoofdzaken. Als je dan daaronder weer 3 teams maakt (als je op 3 locaties doet) is dat misschien iets overzichtelijker. Die 3 teams houden dan weer contact met mensen die de coördinatie hebben. Of is het dan weer te ingewikkeld? :')

Nee juist niet! Is duidelijk :)

Ik probeer hier (als de rit gepland gaat worden, dit is natuurlijk leuk maar er moet wel echt iets gebeuren wil zo iets grootst echt gepland worden) ook mensen te vragen etc. :)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:54

Het is wel het makkelijkste. Anders ga je namelijk dingen dubbel doen. Vooral bij zo'n 'groot' evenement wil je nogal graag elkaars taken overnemen. Ik praat trouwens puur uit wat ik op school leer haha. :P

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:55

Dan is het belangrijk om (denk ik) nu alvast langzaam mensen vast te gaan stellen. Zodat we langzaam al echt kunnen gaan plannen. Waar starten we, met hoeveel man, hoeveel stops, hoelang wordt de route, hoe sluiten we het af, wie regelt sponsors/media etc, wie regelt de route, welke 3 plaatsen gaan we starten.. *al die vragen.. :Y) *

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:57

Kan iemand niet al die punten in een document zetten?
Ik wil best helpen met regelen etc. :)

Edit] zal ik dat anders doen? Niet dat we zo allemaal documentjes gaan maken haha :+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:57

Ik zal eens iets opstellen... *kuch*..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:58

Pluttersput schreef:
Ik zal eens iets opstellen... *kuch*..

gehe :')

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:00

Nou, even een basisopzet:

Pink Ribbon Bokt Rit

Waar te organiseren:
Noord Nederland:
Midden Nederland:
Zuid Nederland:

Welke datum:

Welke media:

Hoeveel kilometer:
Als we uitgaan van 15/20 kilometer, zou iedereen iets moeten kunnen doen, niet?

Ruiteren en mennen:
Aangezien er ook menners mee willen is het belangrijk dat de ritten die gepland worden, ook van tevoren gereden worden, al dan niet met een aanspanning?

Welke sponsoren:

Hoofdorganisatie:

Subgroepen:

Vrijwilligers:

Wie rijdt er mee:

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:02

Houd er rekening mee dat dit echt heel basis is, heb nog nooit zoiets gedaan, en als iemand anders het wil doen, leef je uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:03

Erg leuk idee! als er zoiets komt lijkt het me leuk om mee te doen.

Zelf zou ik het doen met rondes van 30 km. En voor iedere ronde die je rijd 3 stempels (dus per 10 km 1 stempel). Zo kunnen mensen met goed getrainde paarden(endurance ruiters met name) meerdere rondes rijden. En paarden die dat niet gewend zijn kunnen een ronde van 30 km rijden. Dat kan namelijk ieder paard dat regelmatig getraint word lopen.

Ook zou ik DA controles doen. Want ik vind namelijk dat er goed gekeken moet worden of de paarden het wel aan kunnen.

Ben erg beniewt of het van de grond komt!

Edit: en dan met bedrijven een bedrag afspreken per stempel. Die word gereden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-10 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:04

Ja dit is een mooi opzetje, en dan? Wie willen er in de organisatie?
Ik wil best hier op locatie helpen (veluwe).

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:05

Anoniem schreef:
Erg leuk idee! als er zoiets komt lijkt het me leuk om mee te doen.

Zelf zou ik het doen met rondes van 30 km. En voor iedere ronde die je rijd 3 stempels (dus per 10 km 1 stempel). Zo kunnen mensen met goed getrainde paarden(endurance ruiters met name) meerdere rondes rijden. En mensen die dat niet gewend zijn kunnen een ronde van 30 km rijden. Dat kan namelijk ieder paard dat regelmatig getraint word lopen.

Ook zou ik DA controles doen. Want ik vind namelijk dat er goed gekeken moet worden of de paarden het wel aan kunnen.

Ben erg beniewt of het van de grond komt!

DA controles weet ik niet (kost al snel veel geld om DA in te huren niet?)
Zou eerder mensen nemen die pols/ademhaling/temp makkelijk kunnen opmeten, ik weet niet of er zulke mensen zijn?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:06

Ik ben er op dit moment ook mee bezig! :) Ik zal het zo hier neerzetten, heel veel dingen heb ik hetzelfde als pluttersput maar ik ben er even op verder aan het breien!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:07

Pluttersput schreef:
Dan is het belangrijk om (denk ik) nu alvast langzaam mensen vast te gaan stellen. Zodat we langzaam al echt kunnen gaan plannen. Waar starten we, met hoeveel man, hoeveel stops, hoelang wordt de route, hoe sluiten we het af, wie regelt sponsors/media etc, wie regelt de route, welke 3 plaatsen gaan we starten.. *al die vragen.. :Y) *
Goede vragen inderdaad.

Ik heb even onder elkaar gezet wie er allemaal mee willen helpen met organiseren:
- Ch_ntii123 (TS)
- Pressent
- kimmie88
- annebe
- japielover
- Robin
- Elin_ (meedenken ;) )
- Ilja_1997
- ZusJacobs
- Pluttersput
- Sabin_e

Tips die gegeven zijn:
* Op meerdere plaatsen in NL organiseren op dezelfde dag;
* In de voorjaarsvakantie;
* Stempels halen bij sponsoren (= geld inzamelen);
* Sponsoren regelen zoals Unox e.d. (catering);
* Vrijwilligers regelen die de dag mogelijk willen maken (en dus zelf niet mee rijden);
* Plaatsen om het te organiseren zijn: - strand, - Veluwe, - Utrechtse heuvelrug;
* EHBO regelen voor paard en ruiter;
* Blokkers regelen: mensen met veiligheidshesjes die om de groepen heen rijden en alles in de gaten houden;
* Website maken voor meer info (ook voor sponsoren) en inschrijfmogelijkheid.

Vraag die gesteld is:
* Kan een menner ook mee tijdens deze rit en hoe gaan we dat dan organiseren?

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:09

Ik wil wel vrijwilliger zijn, heb mensen EHBO kennis.. t moet voor mij alleen wel bereikbaar zijn met OV en anders moe tik met iemand mee kunnen rijden..