Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:Nou als je paard bij de slacht gedood wordt en niet geschikt is voor de consumptie, wordt het ook door de rendac meegenomen hoor. Volgens mij worden de kadavers niet verbrand bij de rendac maar vermalen tot een soort soep om daar weer dierenvoer van te maken en snoep bijv. winegums.
Ragdollcat schreef:Nou als je paard bij de slacht gedood wordt en niet geschikt is voor de consumptie, wordt het ook door de rendac meegenomen hoor. Volgens mij worden de kadavers niet verbrand bij de rendac maar vermalen tot een soort soep om daar weer dierenvoer van te maken en snoep bijv. winegums.
ikdoemaarwat schreef:eline_di schreef:Veulenvlees is inderdaad veel duurder, maar ook veel gewilder.
terwijl er op de excursie verteld werd dat dat juist taaier is, en je beter vlees kan hebben van een 20 jarig paard omdat dat lekkerder smaakt
Succubi schreef:_San87_ schreef:Nee, joh. Winegums worden gemaakt van gelatine (botten). De rendac verbrandt gewoon.
Van Veen geeft de paarden die niet voor consumptie zijn mee aan de Rendac.
Winegums zijn gemaakt van paarden/dieren die wel goedgekeurd zijn voor consumptie.
fokfanaat schreef:KiWiKo schreef:Een verwegge kennis van mij fokt paarden.......... voor de slacht, de meeste gaan met 4 maanden naar het slachthuis....... VEULENVLEES![]()
dus absoluut gebeurd wel
vraag me echt af of dat wel uitkan, of veulenvlees moet zoooooveel duurder zijn, voor mijn twenter kreeg ik 220,-