Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaLala schreef:heb alle foto's en filmpjes bekeken, super dat jullie dit aan bokt laten zien!
Voor mijzelf besef ik des te meer dat ik ondanks de fijne manier van schieten voor het paard zelf, nooit en never mn paard laat slachten.
Ook de reden dat ik vega ben![]()
voor mij hoeft een beest niet dood, en niet op deze manier.
het kan wellicht deels niet anders, maar daarom eet ik dan ook geen vlees.
laat het beest eerst besterven, voor je het ophangt, of leeg laat bloeden.![]()
lief belsje![]()
Blij dat ik het gezien, en nu weet hoe het gaat!
Enchidar schreef:zie niks aan de filmpjes en ik zou er niet trots op zijn om dit in het echt te zien![]()
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NQRYJOO7
mytens1 schreef:Ik heb mijn paard zelf naar de slager gebracht (3 jarige en acute maandblindheid tot 2x toe, en totaal blind. Ondanks behandeling in Utrecht) en ben er bij gebleven totdat hij dood was. Het schieten gaat snel als het gelijk goed gebeurt.
Maar ik heb toen wel geregeld dat mijn paard als eerste kon ivm bloed enzo.
Maar hij rook 'de dood' volgens mij.
Want ik zou hem buiten afgeven maar hij liep met niemand mee. Hij was normaal superbraaf ondanks dat hij weinig zag. En drukte mij in de gang klem toen ik een stukje meeliep en toen weer terug wilde lopen.
Hij vertrouwde mij en liep uiteindelijk met mij mee tot de plek waar hij de pin in zijn hoofd kreeg. Dit was wel erg akelig. Hij vertrouwd mij en wat doe ik......Ik heb het toen ook zien gebeuren aangezien ik er vlakbij stond en nog niet weg was (moest weer een lang pad door). Dat natrappen is akelig hoor met ijzers onder als ze die pin hebben gehad.
Voor de rest had ik er geen problemen mee. Alleen dat wegbrengen tot de dood.
Interessant stuk en videos.
Met inslapen heb ik ook ervaring (extreme koliek die niet meer te opereren was) en dan vecht een paard ook nog wel even hoor totdat hij echt dood is. Alleen was de omgeving vertrouwd voor het paard.
Het is allemaal niet leuk maar als je het even heel nuchter bekijkt:
Slachten levert nog iets op qua geld en inslapen levert een hoge rekening.
ma_rie_tje schreef:mytens1: je hebt het beide meegemaakt van dichtbij (inslapen en slachten)
Nou vraag ik me af, welke keuze zou je nu maken?
(er van uitgaande dat het paard nog wel op transport kan)
Ben ik erg benieuwd naar.
Enchidar schreef:zie niks aan de filmpjes en ik zou er niet trots op zijn om dit in het echt te zien![]()
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NQRYJOO7
roest schreef:Ik weet niet of ik mijn paard naar de slager zou brengen of in laten slapen, ik heb het beide gezien en het is beide zeer snel en goed verlopen.
Het hangt denk ik af van de situatie, is er spoed en de da is er, dan meteen een spuitje, maar een ontsteking of blessure, mag het van mij ook de slager zijn. Het belangrijkste voor mij is dat ik er bij blijf tot ze dood is.