geldersche bokkers @ de veluwe???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxcatjuxxx

Re: geldersche bokkers @ de veluwe???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:35

oke ik wil eigelijk nog wel gewoon gaan!
mt 6 ofzo kun je toch ook gewoong gezellig rijden;)
maar hoe nemen jullie al je spullen mee dan?
met een tas op je rug lijkt me ook niet zo fijn.
en hebben jullie een martingaal of een slof of iets anders om?

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:52

Vond je ons eerst niet de moeite? Sigaar

Grapje hè Knipoog

Ik doe er misschien een martingaal om. Weet nog niet zeker.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:54

Ik doe wel een martigaal om, anders wordt Meneer een beetje gek. Clown

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:16

ik ben antihulpteugel heb er zo'n hekel aan. Moet m'n paarden kunnen houden zonder hulpteugels Vork. Pony is altijd wat heet geweest buiten maar zolang de andere paarden er niet hard voorbij racen kan ik haar goed bij me houden.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:10

ik heb altijd martingaal om in het bos of met springen..ik vind dat toch een mindere hulpteugel zoals alle andere dingen die er zijn

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:20

haha oke. ik weet niet of ik heb wel om doe. martingaal kan zoiezo niet. de enige die ik om zou kunnen doen is de slof. moet maar even kijken hoe ze is. neem hem voor de zekerheid wel mee.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:51

Jaa, Rach. Ik ben ook anti-hulpteugel maar je weet hoe Picasso kan zijn met zo'n grote groep..
Als hij probeert weg te rennen met z'n kop vol in de lucht ontwijkt hij het bit, en de martigaal gaat helemaal niet strak ofzo.
Want je weet hoe ik er over denk; ik heb verder nog nooit met hulpteugel gereden, enkel een losse martigaal.

*edit: Maar goed, het is ieders eigen keus. En laten we nou niet weer een discussie van 'Welles-Nietus' beginnen..

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:11

goed idee!
ik heb er helemaal zin in jullie niet?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:11

Misty en Umi zijn echt heel erg buiten.... haha vraag maar aan Chantal hoe Umi is Clown. Maar toch doe ik er geen hulpteugel aan maarja eigen keuze natuurlijk. Heb zoiets van als ik er nu iets aan ga hangen gaat het er nooit uit. Wil alles rijtechnisch oplossen. Als t echt een grote groep zo zijn zou ik misschien toch een martingaal bij Misty omdoen maar dat is dan meer voor de veiligheid voor de rest van de groep.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:19

ja heb er ook zin in Haha! werd wel slecht weer van het weekend :S

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:41

Nouja Haha! Jammer dan! Ik heb er ook zin in!! Cool

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:22

Ik heb er ook zin in! Haha!
Maar ik heb er ook nooit een hulpteugel aan hangen, ik heb er niet eens één, maar ik ben er ook tegen. Ja

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:54

als het slecht weer word doenw e wel een regenjas aan Knipoog
we zijn niet van suiker ofwel Tong uitsteken

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:18

xxitsmexx schreef:
en ik vind strand en bos best kunne..strand is morgen en bos is zondag..dan heeft je paardje al tijd zat gehad om uit te rusten hoor..beetje longeren klein beetje rijden..dan kun je zondag nog zat mee

Je moet wel ouders hebben die dat willen doen.
Misschien dat het bij jou zo vanzelf sprekend is, maar voor ons is het niet naast de deur.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:30

nou voor mij ook niet..weet niet waar jij woont maar wij rijden er ook langer dan een uur over...
Nouja ik weet niet of die van mij dat doen..maar voor je paardje kan het zat hoor.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:58

idd paarden zouden t makkelijk aan kunnen. Is minder belastend dan b.v een uurtje dressuren. Maar je moet idd wel het vervoer er voor hebben.
Mijn ouders hebben daar echt niks voor over. Dus als ik erghens heen wil met paard of wil starten moet ik dat zelf voor elkaar krijgen. Ze zeiden "ja t is toch jou hobby dan hoeven wij daar toch niet voor op en neer te rijden Clown " Maar binnekort gaat het me gewoon lukken (over 7maanden Nagelbijten / Gniffelen denk ik) en wil ik ook best wel een keer ergens anders meeten ofzo met paard als t maar niet verder dan 2 uur rijden is...

slecht nieuws. Ben zo druk dat ik alles gewoon vergeet. Me pa is zondag alweer jarig. Of hij het viert weet ik niet daar denkt hij overna. Dus voor mij mag het ook niet te lang duren vooral omdat ik die zondag ook weer nachtdienst draai en dan missch. de verjaardig erbij wordt me anders teveel. We gingen toch om 11 uur?

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:03

nee 12 uur bij cafe het hilletje te waalwijk toch?

edit: kootwijk.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:08

ja dacht ook 12 uur..

Met hoeveel zijn we nu dan precies?
vind wel heel jammer dat de groep zo klein is geworden.

maar voor slecht weer..kweet het met regenpak etc aantrekken maar dan gaan me ouders niet ben ik bang :S

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 21:28

Nikj schreef:
xxitsmexx schreef:
en ik vind strand en bos best kunne..strand is morgen en bos is zondag..dan heeft je paardje al tijd zat gehad om uit te rusten hoor..beetje longeren klein beetje rijden..dan kun je zondag nog zat mee

Je moet wel ouders hebben die dat willen doen.
Misschien dat het bij jou zo vanzelf sprekend is, maar voor ons is het niet naast de deur.

dan vind jij dat kunnen maar onze ponys zijn nog heel jong en van le_onie al best oud (5 en 8 en die 8jarige is nog onervaren) en ze hebben vandaag al les gehad vrijdag, en dan ga ik niet na de veluwe. en strand was vorig jaar eigenlijk al maar toen had Nikj hersenschudding. Bloos

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:30

nouja ik bedoel er niks mee maar 8 is niet oud hoor..mijn pony die mee gaat is 14 en mijn paard is 10

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:56

idd mee eens. Mijn Gribje is ook pas 5 jaar en wordt nu 5 x in de week gereden ze kunnen best wel wat hebben hoor! van een normale bosrit gaan ze echt niet dood. T is zelf nog beter voor je paard ook. Wordt waarsch. een rustig ritje beetje draf en stap neem aan dat we toch ook wel wat gaan praten onderweg? ook kan onze pony wel in de 20 zijn (heb de papieren zelf niet dus heb geen idee hoe oud ze is) maar die kan ook makkelijk 4/5 dagen per week lopen. Maarja eigen keuze.

Als t slecht weer is heb ik er eigenlijk niet echt zin in om te gaan picknicken dan rijd ik liever wat meer door want anders worden onze paarden echt gek en vatten ze misschien kou als ze dan stil staan in de regen en wij gaan eten.

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:31

ja dat is waar. maar als er mensen neit gaan door slecht weer oid. dan is de groep wel erg klein dus dan zouden we het denk ik beter kunnen uitstellen anar een andere datum ofniet?
eigelijk zou penny dan even moeten mailen ofzo of he dar ook regent dan want door het fstand verschil kan het maarzo zijn dat het hier wel regent en in kootwijk niet Knipoog

het paard waar ik op ga in strouwens 10 en die kan dit ook makkelijk aan hoor Tong uitsteken

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:35

Citaat:
dan vind jij dat kunnen maar onze ponys zijn nog heel jong en van le_onie al best oud (5 en 8 en die 8jarige is nog onervaren) en ze hebben vandaag al les gehad vrijdag, en dan ga ik niet na de veluwe. en strand was vorig jaar eigenlijk al maar toen had Nikj hersenschudding. Bloos

nee, mijn pony is niet 8, maar 18 Knipoog
en de 3 jarige neem ik niet mee, en de 9 jarige is net geopereerd
dus ik heb geen keus

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:07

elmiran schreef:
idd mee eens. Mijn Gribje is ook pas 5 jaar en wordt nu 5 x in de week gereden ze kunnen best wel wat hebben hoor! van een normale bosrit gaan ze echt niet dood. T is zelf nog beter voor je paard ook. Wordt waarsch. een rustig ritje beetje draf en stap neem aan dat we toch ook wel wat gaan praten onderweg? ook kan onze pony wel in de 20 zijn (heb de papieren zelf niet dus heb geen idee hoe oud ze is) maar die kan ook makkelijk 4/5 dagen per week lopen. Maarja eigen keuze.

Als t slecht weer is heb ik er eigenlijk niet echt zin in om te gaan picknicken dan rijd ik liever wat meer door want anders worden onze paarden echt gek en vatten ze misschien kou als ze dan stil staan in de regen en wij gaan eten.

Ik heb net ook al gezegt, je moet maar ouders hebben die dat even voor je doen.
Voor ons is het niet naast de deur.
En het is idd onze eigen keus, klaar.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:20

Maar ik heb bij het weer gezien dat het ook gaat onweren. Is het dan nog wel verstandig dat we gaan...? Bloos