Ik zit al wat rond te neuzen voor vakantie volgend jaar. Wil heeel graag iets van vrijwilligerswerk gaan doen in bijvoorbeeld Thailand, maar die projecten zijn echt niet te betalen joh! Ga echt geen 3000 euro betalen om 2 maandjes te mogen werken. Dan ga ik veel liever zelf rondtrekken, ben je nog goedkoper uit ook, Thailand kost geen drol.
Ik zat er ook over na te denken. Vrijwilligers werk geeft je natuurlijk wel veel voldoening, maar het is wel duur.
Misschien dat ik volgend jaar naar Uganda en Kenia ga, berggorilla's opzoeken in het wild. Of naar zuid afrika, zwemmen met witte haaien. Ik zou eigenlijk dan naar China, tiber en Nepal gaan, maar dat gaat denk ik niet meer door.
Leuke sites, maar ook zo duur. Ik snap dat vliegen duur is, en eten en onderdak enzo, maar ik heb geen 1700 euro die ik in 2 weken kan (en wil) uitgeven. Dan denk ik: dat moet goedkoper kunnen. Mijn tante gaat altijd met haar vriend backpacken in Thailand, Indonesië etc. Enige dure is de vlucht, verder kost het haar geen drol. Het zijn zulke goedkope landen! Voor 1.50 euro heb je daar een complete avondmaaltijd. Slapen doen ze in een klein hostelletje, en reizen met openbaar vervoer. Avontuurlijk en niet zo belachelijk duur! Kijk dat lijkt me nou wel wat.
Die sites zijn natuurlijk wel groepsreizen. Zeker als je de taal niet kent en veel mensen geen engels kunnen vind ik het wel fijn om eerst met een ervaren groep te gaan. De meeste reizen zijn trouwens ook een maand.
Van de drie jaar dat ik (als het goed is) ga studeren breng ik waarschijnlijk 1.5 jaar in het buitenland door, dus daar moet ik ook aan denken. Dat kost ook geld.