Sabrina, je ziet echt goed die verbetering in dat topic zeg! Ik hoop dat wij er dit jaar ook zoveel van op mogen steken
Lianne, ik ben benieuwd naar de foto's Enn, ik verwacht natuurlijk wél een uitgebreid verslag he, als je terug bent van de instructieweek weet ik ook weer een beetje wat me te wachten staat
Haha Lianne, voor jou duurt het nu nog maar 1 week en 1 dag ik ben echt zo benieuwd hoe je het daar gaat hebben n
Morgen komt bij Black Boy trouwens de zadelpasser, want we gaan een springzadeltje of vzhzadel kopen Is voor mijn houding een stuk beter, want bij sprongen boven de 70 cm kom ik bij landing gewoon in de problemen, omdat ik dan niet genoeg kniewrong daar voor heb. Black en ik zijn trouwens ook bezig met contragalop, voor de M1, en dat pakt hij zo ontzettend goed op
WHAAAAAA nog maar 7 dagen !!!!!! Ik heb er echt vreselijk veel zin in, willen jullie me aub helpen met wat ik moet meenemen ? Hebben jullie nog dingen die ik mee moet nemen naast de gebruikelijke dingen zoals zadel, hoofdstel, beenbescherming etc ?! En nemen jullie trouwens een deken mee ofzo ? Ik twijfel of ik een zweetdeken mee zal nemen .. En zal ik haar met een deken op de trailer zetten? Ik ben best wel zenuwachtig haha ..
Wat leuk trouwens dat je al gaat trainen voor de M, Debbie! Bij Libel zitten die knoppen er allemaal gelukkig al op, ik heb ze nu alleen niet nodig :} Ik blijf het vervelend vinden dat ze de travers enzo kan, ze is daardoor namelijk veel te soepel van achteren en gaat dan al snel slingeren met haar achterhand
Ik heb vandaag ook mn lijstje al grotendeels gemaakt. Maar ik heb echt moeite om te beslissen welke dekjes er mee gaan Weet iemand trouwens nog een mooi springsjabrakje om te kopen?
en Lianne, ik zit me gewoon al helemaal zenuwachtig te maken voor JOUW kamp, haha ben zooooo benieuwd hoe het allemaal gaat bij jou en vind het nog steeds jammer dat wij je nu niet kunnen meeten met de instructieweek
salatiga1995
Geplaatst: 03-07-11 19:53
lovebelly schreef:
Ik zou in de trailer wel zweetdeken op leggen!
En verder; fototoestel dekjes peesjes springschoenen borstels halsters voer
altijd zo moeilijk, lijstjes maken
Hmm .. Is een zweetdeken niet te warm ? Ik moet niet hebben dat ze daar met 25+ staat te stomen onder zo'n deken .. fototoestel~ Neem ik niet mee, anderen van mijn week nemen er 1 mee, mijn kleine is niet zo goed en mijn SLR mag ik niet meenemen dekjes ~ Oehh die neem ik zeker mee, hoeveel zal ik er meenemen? Teller staat nu op 3 (miss. 4) dunne dekjes en 3 dikke pads, ik weet ik ben verslaafd aan dekjes peesjes ~ Moet ik ook zeker niet vergeten, weer de vraag hoeveel paar moet ik meenemen? Ik heb momenteel 1 nieuw setje voor+achter , 1 oudere voor+achter en 1 alleen voor. Heb 2 paar nieuw voor+achter besteld, die moeten ook als het goed is deze week nog komen springschoenen ~ Ook erg handig! Heb 1 oud, redelijk versletten paar en 1 paar, nieuw met bontrand besteld, same als voor de peesjes + dekjes die moet ook deze week als het goed is komen borstels ~ Weer erg handig, neem mijn hele poetskist mee incl. Spons, zweetmes, wondspray, vliegenspray, harde+zachte borstel, 2x hoevenkrabber, Manenborstel, elastiekjes, schaar, invlechtnaald+draad(Waarom? I don't know maar die zit standaard in mijn kist ) Noh meer belangrijke inhoud die mee moet? halsters ~ Ik heb zeg maar 3 halsters, 2 met bont en 1 die ze in het weiland altijd draagt met zo'n vliegenfrontriem, welke moet ik meenemen? Ik doe zoiezo 1 met bont om in de trailer voer Jaja daar heb ik ook aan gedacht! Eigenaar van stal zou een zak voer klaarleggen zondag die ik mee kan nemen, nu nog even een grote doos vinden waar ik het dan in kan doen, zie het namelijk niet helemaal zitten om met zo'n open zak daar te staan Nog andere oplossingen? Of weet je hoe groot de doos moet zijn, als ik 2x per dag 1 schep voer?
Oehh lang bericht dit .. Haha hopelijk kan je me nog verder helpen !
Ik heb vandaag trouwens mijn nieuwe dekje opgehaald (beenbeschermers zijn besteld maar moeten van de week binnenkomen) Hij is zooo leuk! Het dekje is babyroze met een navy en witte bies eromheen en dan heb ik met navydraad Libelle aan allebei de kanten op de zijkant laten borduren ! (Beenbeschermers zijn off course ook babyroze) Ik zal snel foto maken, het staat namelijk echt babyachtig schattig bij mijn kleutertje
@ Debbie ~ Ja echt heel irritant, maar als je het gaat corrigeren doet ze het nog erger haha Dan ben je elke hoek half traver half niet aan het doorgaan, en dan heb ik het nog niet over de rechte stukken .. Hmm .. Ben nog aan het twijfelen over die bodyprotector, ik heb gemailt en het is niet verplicht, ik spring of rijd er na deze week nooit mee dus zie persoonlijk het nut er niet van in om hem voor deze ene week te kopen .. of is dit nou heel dom om te zeggen? Ik heb een week van te voren een lijst gekregen met het programma en de lesindeling! Ik krijg naast de lessen ook een clinic van Marrigje van Baalen en Maikel van der Vleuten (Krijgen jullie dezelfde clinics trouwens?) Hahah jij bent echt een sukkeltje haha zenuwachtig maken voor mijn kamp haha sorry ik vind hem geweldig Ik vind het inderdaad echt vreselijk jammer, maar aan de andere kant ben ik nu wel blij dát ik meekan op kamp, als ik bij jullie wou meegaan was de kans denk ik toch weer wat kleiner .. Ik denk dat het echt geweldig gaat worden! Heb er echt vreselijk veel zin in !!!
lovebelly
Geplaatst: 03-07-11 20:01
Ik vind de scapa's mooi, zijn echte springdekjes!! Liggen ook goed! Alleen vind ik ze wel voor in de zomer heel erg zweeterig, dus voor als het echt heel erg warm is, doe ik me eskadron cotton op! Deze heb je trouwens ook in het SR.
Dat zijn de cottons.
In SR formaat.
Vind dat erg mooie dekjes, en erg praktisch voor in de zomer. Anky heeft ook speciale springdekjes!
Maar ik vind de scapa's het stoerste
Lisanne, ponys kunnen slechter zien door die vliegenfrontriem, dus die zou ik niet mee nemen. Ik zou gewoon peesjes meenemen die bij je dekjes passen En het zijn 5 dagen, dus 10 is max denk ik ?
wake_up
Geplaatst: 03-07-11 20:07
aah super dat je progamma en lesindeling hebt En wat gaaf van die clinics ik hoop dat wij ook van die bekende namen krijgen die veel op wedstrijd verschijnen, jij hebt wel geluk zeg met die 2 personen!
nu wil ik ook een brief. ik heb echt geen geduld meer, ben zo nieuwsgierig :p
en met dat traver: probeer eens hele kleine stukjes schouder voor te pakken. ook op voltetjes een beetje afwisselen met schoudervoor/traver. dan merk je dat je het steeds makkelijker kan corrigeren. vooral dus met schoudervoor, want als je het aan de achterkant probeert op te lossen dan wordt het inderdaad alleen maar erger.
en met halster met vliegenfrontriem is niks mis hoor. is juist fijn voor ze op stal tegen de vliegen. jerijdt er niet mee toch, dus dat is geen probleem verder.
anky vind ik inderdaad ook erg gaaf maar ben een beetje bang dat dat snel gaat schuiven, omdat je ze niet heel fijn kan bevestigen aan het zadel.
Ja maar de speciale anky spring dekjes hebben volgens mij wel lusjes.. Eurostar schijnen ook heel goed te liggen, maar die heb ik niet. Die zou ik iig kopen bij www.paardenzorg.com daar zijn ze nu in de aanbieding! Maar ik heb een scapa, 2 br even en een eskadron cotton en heb nooit last bij me vzh zadel..
Wat voor zadel wil je ?? Lichtbruin is altijd heel mooi op zwarte paarden/ponys. Of tabacco
heb trouwens ook 2 nieuwe rijbroeken & peesjes gekocht In het groot(andere kleur):
Die rode past ook nog is bij mn scapa Nu nog even een rode polo + sweater kopen en ik heb superset!
wauw, gave rijbroeken Ik weet nog niet welk kleur zadel. Het liefst natuurlijk bruin, maar dan moet ik ook weer een bruin hoofdstel erbij kopen, en heb net een nieuw (zwart) hoofdstel, dus heb daar ook neit echt het geld voor op dit moment. + mn cap en laarzen zijn ook zwart. Maarja, het belangrijkste is dat het goed ligt natuurlijk, en dat ik er lekker opkan zitten. En dan zie ik wel welke kleur ik neem.
Ik denk trouwens nu al dat ik daar morgen niet uit ga komen Als ik moet beslissen of het bruin of zwart wordt. Zwart is natuurlijk wel makkelijker, aangezien ik ook niet echt op wedstrijd ga voorlopig en alles zwart verder is. Maar bruin staat weer zo mooi. maar dan passen de rest van mn spullen er neit bij guys. wat zouden jullie doen?
En er was trouwens even dikke ruzie in topic van week 11
Ik zou gewoon bruin doen, en dan gewoon zwart blijven rijden (zelf) En voor je verjaardag of ouders lief aankijken voor een mooi hoofdstelletje. Als je op MP of hier op bokt kijk, hoef je niet veel kwijt te zijn!!
Ik heb trouwens mijn lijst van vorig jaar gevonden, had toen mijn eigen pony niet mee, maar iemand anders wel en toen hebben we gewoon een gezamelijke lijst gemaakt
meenemen voor my little pony; -MY LITTLE PONY -zadel -hoofdstel -dekjes -beenbescherming -springschoenen -snoepjes -muesli -zweetdeken -vliegenmasker -anti vliegen spul -halsters+touwen -poetskist + borstels -rainleggs -reserve teugels -reserve beugelriemen -intentingsbewijs + paspoort -borsttuig -hooinet (voor in de trailer) -lijstje met telefoonnummers, en verzekeringsnummers -regenkleding (voor de zekerheid)
Meenemen voor jezelf; -rijbroeken -t-shirts+truien+polo’s -makeup -tandenborstel+tandpasta -spijkerbroek -toiletspullen -ondergoed+sokken -mobiel&oplader -iPod&oplader -schoenen&slippers -rijschoenen -handdoeken -ID + ziekenfonspasje -geld -zonnebril -zonnebrand -pil -betadine (event. ook voor je my little pony) -pleisters -cap -bodyprotector -zweep -verlengsnoer -anti muggen spul -sporen -zaklamp -dekbed -kussen -paracetamol -notitieblok&pen -flesjes water -fleecedeken -2 korte broeken -joggingbroek -pyjama -rijlaarzen -gympen -campingstoeltje -tijdschriften
Ze zei dat het niet verplicht is maar dat ze het wel aanraden Ik was btw niet van plan om met die frontriem te rijden hoor haha, ik dacht alleen voor in de paddock ofzo? Over dat traver, ik werk nu al met dat schoudervoor maar je blijft dan zelf eigenlijk ook al de hele tijd draaien zeg maar, tenzij je geen rechte stukken meer wilt rijden? Want als je in de hoeken elke keer schoudervoor gaat doen om te voorkomen dat ze traver gaat lopen dan ben je eigenlijk de hele tijd weer aan het slingeren met rechtmaken, schoudervoor, traver, recht etc. ?
Belinda heb je bij die peesjes ook dat dekje in oxford tan? Die met dat 'zakje' erop? Ik vond het namelijk op zich wel een mooie kleur maar dat zakje ziet er echt afschuwelijk uit
Oh en Debbie ik zou voor zwart gewoon gaan, anders moet je alles opnieuw kopen en een bruin zadel zal ook niet op alle dekjes mooi staan .. En het staat nooit leuk als je niet zelf compleet in het bruin bent dan (Laarzen, cap, jasje etc.) Heb je link naar dat topic? Lijkt me wel leuk om eventjes te kijken haha
wat zijn rainlegs? En ik heb geen reserve beugelriemen en teugels hoor .. Ik heb maar 1 hoofdstel dus .. (Hebben jullie trouwens meer dan 1 hoofstel?) Waarom neem je in godsnaam eigenlijk de pil mee op kamp ?
Rainlegs zijn die plastic dingen voor over je benen heen als het regent Ik heb ook maar 1 hoofdstel, maar wil graag die rossner met lak! Past mooi bij me laarzen
Ik ben niet aan de pil hoor... Maar zo meisje was dat wel & dan moet je het wel meenemen omdat je zo een cycles hebt. Helemaal genummerd. Doe je dat niet ben je je hele cyclus kwijt en kan je alle pillen die je nog had weggooien, best zonde!!
wake_up
Geplaatst: 03-07-11 21:27
Ik zal zo even de link kopieëren van dat topic was niet veel hoor, maar wel even een paar bitchie berichtjes
De pil meenemen is aan te raden, je moet namelijk de pil blijven slikken als je wilt dat het nut heeft .En bovendien, als je stopt met het slikken voor een week wordt je per direct ongesteld, en heb je dat dus op kamp
Lianne, doet ze dat traver op beide kanten? of maar op 1 kant?
Op dat lijstje staan btw een aantal hele handige dingen, waaraan ik zelf niet eens gedacht zou hebben
lovebelly
Geplaatst: 03-07-11 21:30
Hahaha, ja 1 iemand had een hele waslijst gemaakt & toen doorgestuurd en uiteindelijk, toen iedereen wat toegevoegd had naar iedereen gestuurd en inpakken maar Heel handy want je ken gewoon wegstrepen & dus niks vergeten.
Fototoetsel moet er trouwens nog bij...
salatiga1995
Geplaatst: 03-07-11 21:34
Okee dus die rainlegs zijn niet heel nodig die ik mee moet nemen Ik wil ook een nieuw hoofdstel! Zat eigenlijk aan een donkerbuine te denken maar bedacht me dat dat niet staat bij mijn zwarte zadel Ben nu aan het bedenken of een hoofdstel met mexicaanse neusriem misschien niet handig zou kunnen zijn, hebben jullie er 1?
Haha nouja die cycles begrijp ik wel , maar je zei het alsof je verwachte vanalles op kamp te gaan doen haha
Ze kan allebei de kanten traver doen maar doet het vooral op de rechterhand, daarbij komt dat ze op de linkerhand ook naar buiten valt en moeilijk wilt buigen.
Wel handig inderdaad zo'n lijst! Alleen die fleece deken enzo lijken me een beetje onnodig .. Je gaat hartje zomer er heen hoor verwacht dan geen kou ofzo, en dan al helemaal niet zulke kou dat ik een fleece deken nodig zou hebben ..