Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinky12 schreef:Thuis slachten heeft nooit gemogen maar werd wel gedaan omdat er niet aan een bepaalde vraag werd voldaan...
Bekijk het filmpje maar even..daar worden een aantal interessante dingen verteld(in de tekst kunt je "ritueel slachten"aanklikken,dan krijg je een filmpje van tros radar te zien en is geschikt voor een breed publiek.Er zijn dus niet echt schokkende beelden te zien)
Ik ben een voorstander van een snelle en pijnloze dood voor de dieren en heb dus ook wat moeite met het Halal idee...tenminste als dat zonder verdoving gebeurd
Princess_ schreef:Hoef filmpje niet te zien want ik weet hoe het gedaan hoort te worden en ben er zelfs bijgeweest.
Maar ik dacht indd al dat het thuis slachten niet mocht. Zou wel heel wreed zijn. Vind ook dat mensen die wel thuis slachten goed aangepakt moeten worden.
Princess_ schreef:Kijk zulke dingen boeien mij niet zoveelIk ben niet tegen Halal slachten.
Ik vind het voor jou dan wel banketstaaf dat je zonder het te weten iets mee naar huis neemt wat je niet wilt.
Maar ik snap het nut van het filmpje niet. Ik hou helemaal niet van discussies etc, en al helemaal niet als ik niet ergens tegen ben..
MSQuincyTE schreef:Vroeger werden slachtingen volgens mij wel thuis uit gevoerd
Nessah schreef:patsur schreef:was ik echt de jongste?!
Ik denk niet dat dit soort excursies geschikt zijn voor mensen jonger dan 18 jaar eerlijk gezegd...
Hoe oud ben je dan fab? Ik dacht dat je ouder was dan ik? ik ben 20
Princess_ schreef:Kijk zulke dingen boeien mij niet zoveelIk ben niet tegen Halal slachten.
Ik vind het voor jou dan wel banketstaaf dat je zonder het te weten iets mee naar huis neemt wat je niet wilt.
Maar ik snap het nut van het filmpje niet. Ik hou helemaal niet van discussies etc, en al helemaal niet als ik niet ergens tegen ben..
patsur schreef:Meiden, misschien moeten jullie even een eigen topic openen over halal/kosher/ritueel slachten.. Dit topic gaat over de excursie die wij gedaan hebben, niet over andere manieren van slachten..
patsur schreef:Ik had idd ook niet heel veel reacties verwacht, en als die er kwamen had ik verwacht van die 'sielugh' reacties. Gelukkig valt het allemaal mee en zijn er toch nog aardig wat mensen die er toch 'blij' mee zijn.
crossmonster schreef:Princess_ schreef:Kijk zulke dingen boeien mij niet zoveelIk ben niet tegen Halal slachten.
dus jij vind het goed , dat er dieren levend leegbloeden?
mm nou, ik ben heel erg anti hallal slachten, geloof of geen geloof, ik heb daar geen respect voor,
vind dat elk dier verdoofd moet verbloeden.
wil je zeker geen hallal vlees, dan zul je varkens moeten eten, moslims mogen geen varkens eten, die zijn onrein
er worden wel varkens elders ook op deze onhumane wijze geslacht, maar niet in nl
het zijn voornamelijk schapen, geiten en wat koeien