Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:42

@tinky, ik geef je gelijk dat het 'thuisslachten' idd nog meer akelige taferelen over zich afroept, absoluut. dus verbieden is misschien idd iets te snel geroepen, maar de manier waarop dit gaat vind ik persoonlijk geen fijne manier.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:43

Maar thuislachten mag toch ook niet meer

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:46

Heeft dat ooit echt gemogen dan Scheve mond

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:53

Thuis slachten heeft nooit gemogen maar werd wel gedaan omdat er niet aan een bepaalde vraag werd voldaan...
Bekijk het filmpje maar even..daar worden een aantal interessante dingen verteld Ja (in de tekst kunt je "ritueel slachten"aanklikken,dan krijg je een filmpje van tros radar te zien en is geschikt voor een breed publiek.Er zijn dus niet echt schokkende beelden te zien)

Ik ben een voorstander van een snelle en pijnloze dood voor de dieren en heb dus ook wat moeite met het Halal idee...tenminste als dat zonder verdoving gebeurd

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:00

Heel erg offtopic, maar ik kan het niet laten: Ik heb 3x in verschillende slachthuizen gezien hoe er halal/kosher werd geslacht en ik ben er 3x jankend weg gelopen. Terwijl ik toch heel wat gewend ben en normaal niet warm of koud word van het schieten en verbloeden van een dier.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:05

Nah..of het helemaal off topic is...het gaat tenslotte over een ander onderdeel van het slachten.
Ik ben blij dat ik niet afhankelijk ben van ritueel geslacht vlees...dieren slachten en opeten...ok...maar dan wel zo snel en pijnloos mogelijk.Eet zowiezo niet zoveel vlees.... Bloos

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:06

Tinky12 schreef:
Thuis slachten heeft nooit gemogen maar werd wel gedaan omdat er niet aan een bepaalde vraag werd voldaan...
Bekijk het filmpje maar even..daar worden een aantal interessante dingen verteld Ja (in de tekst kunt je "ritueel slachten"aanklikken,dan krijg je een filmpje van tros radar te zien en is geschikt voor een breed publiek.Er zijn dus niet echt schokkende beelden te zien)

Ik ben een voorstander van een snelle en pijnloze dood voor de dieren en heb dus ook wat moeite met het Halal idee...tenminste als dat zonder verdoving gebeurd

Hoef filmpje niet te zien want ik weet hoe het gedaan hoort te worden en ben er zelfs bijgeweest. Knipoog

Maar ik dacht indd al dat het thuis slachten niet mocht. Zou wel heel wreed zijn. Vind ook dat mensen die wel thuis slachten goed aangepakt moeten worden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:10

Princess_ schreef:
Hoef filmpje niet te zien want ik weet hoe het gedaan hoort te worden en ben er zelfs bijgeweest. Knipoog

Maar ik dacht indd al dat het thuis slachten niet mocht. Zou wel heel wreed zijn. Vind ook dat mensen die wel thuis slachten goed aangepakt moeten worden.

Kijk het filmpje maar wel even..het ritueel slachten zie je niet...wel een discussie erover.Over hoe de wet is aangepast en nu "gebruikt"wordt en ook over bepaalde labeling van vleesproducten zodat je als consument dus ook kan zien op de verpakking of het dier halal geslacht is of niet.
Nu schijnt het zo te zijn dat Halal vlees in speciale verpakkingen zit ,maar als je "gewoon"geslacht vlees koopt dit niet altijd wil zeggen dat ze ook geschoten zijn.Halal vlees zit dus blijkbaar ook in gewone verpakkingen.Dit wist ik dus niet en vind het wel belangrijk om te weten.Ik wil geen halal vlees Boos!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:15

Kijk zulke dingen boeien mij niet zoveel Knipoog Ik ben niet tegen Halal slachten.
Ik vind het voor jou dan wel banketstaaf dat je zonder het te weten iets mee naar huis neemt wat je niet wilt.

Maar ik snap het nut van het filmpje niet. Ik hou helemaal niet van discussies etc, en al helemaal niet als ik niet ergens tegen ben..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:19

Princess_ schreef:
Kijk zulke dingen boeien mij niet zoveel Knipoog Ik ben niet tegen Halal slachten.
Ik vind het voor jou dan wel banketstaaf dat je zonder het te weten iets mee naar huis neemt wat je niet wilt.

Maar ik snap het nut van het filmpje niet. Ik hou helemaal niet van discussies etc, en al helemaal niet als ik niet ergens tegen ben..

Als je er niet tegen bent dan is het filmpje voor jou niet van nut...en als je niet mee wilt gaan in de discussie dan hoeft dat ook niet...heerlijk al die vrijheden in een vrij land Knipoog Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:25

Vroeger werden slachtingen volgens mij wel thuis uit gevoerd

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:35

MSQuincyTE schreef:
Vroeger werden slachtingen volgens mij wel thuis uit gevoerd

Dat is al van heel lang geleden hoor...toen werd er op boerderijen zo af en toe nog wel eens wat geslacht.
Ook in een achtertuin zal wel eens een duif,konijntje of kip sneuvelen....maar op een bovenwoning in de stad is het niet toegestaan om een schaap,geit of koe de trap op te sleuren en om het vervolgens te slachten,leeg te laten bloeden en aan stukken te snijden hoor...kan mij niet voorstellen Tong uitsteken
Zoveel bloed kan zo'n klein putje niet aan...bovendien vinden de buren het ook vaak niet prettig als er een bloederige huid over de veranda wordt gemikt om uit te lekken Bloos (jawel...dit gebeurde dus wel Clown )
Denk dat dit toch onder dierenkwelling valt...thuis slachten,maar zeker weten doe ik het niet.
Weet wel dat de politie toen de tijd met man en macht uitrukte als er weer een melding kwam over een vermoedelijke thuisslachting Bloos

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:41

Nessah schreef:
patsur schreef:
was ik echt de jongste?!
Ik denk niet dat dit soort excursies geschikt zijn voor mensen jonger dan 18 jaar eerlijk gezegd...

Hoe oud ben je dan fab? Ik dacht dat je ouder was dan ik? ik ben 20

Ben 18 Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:43

Princess_ schreef:

dus jij vind het goed , dat er dieren levend leegbloeden?

mm nou, ik ben heel erg anti hallal slachten, geloof of geen geloof, ik heb daar geen respect voor,
vind dat elk dier verdoofd moet verbloeden.

wil je zeker geen hallal vlees, dan zul je varkens moeten eten, moslims mogen geen varkens eten, die zijn onrein
er worden wel varkens elders ook op deze onhumane wijze geslacht, maar niet in nl

het zijn voornamelijk schapen, geiten en wat koeien

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:43

Meiden, misschien moeten jullie even een eigen topic openen over halal/kosher/ritueel slachten.. Dit topic gaat over de excursie die wij gedaan hebben, niet over andere manieren van slachten..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:06

patsur schreef:
Meiden, misschien moeten jullie even een eigen topic openen over halal/kosher/ritueel slachten.. Dit topic gaat over de excursie die wij gedaan hebben, niet over andere manieren van slachten..

Helemaal gelijk in Patsur Ja vanaf nu weer richten op de excursie Bloos
Vind het trouwens wel opvallend dat er heel veel mensen reageren op het topic.Had ik eigenlijk nooit verwacht.Zoveel positieve reacties ook...terwijl er vaak zo negatief tegenaan werd gekeken,ben benieuwd wat de volgende excursie op gaat leveren.Hopelijk kunnen ze ook zoveel informatieve filmpjes en foto's maken.Kunnen er tenminste ook weer een berg vooroordelen de vuilnisbak in Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:14

Ik had idd ook niet heel veel reacties verwacht, en als die er kwamen had ik verwacht van die 'sielugh' reacties. Gelukkig valt het allemaal mee en zijn er toch nog aardig wat mensen die er toch 'blij' mee zijn.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:16

ik hoef met niet te zien.. anders kan ik niet meer slapen.. zoiets blijft me namelijk altijd bij.. Verdrietig

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:24

patsur schreef:
Ik had idd ook niet heel veel reacties verwacht, en als die er kwamen had ik verwacht van die 'sielugh' reacties. Gelukkig valt het allemaal mee en zijn er toch nog aardig wat mensen die er toch 'blij' mee zijn.

Ja Ik ben er een van...op een van de stallen waar ik met mijn andere paardje heb gestaan vonden ze het ook verschrikkelijk harteloos dat ik mijn paardje "zomaar"naar de slacht had gedaan.
Je wordt niet zomaar op een dag wakker en denk...Ik breng hem weg...
Dat doe je heel overdacht...ik heb er weken over gedaan om uiteindelijk tot een beslissing te komen.Sta ook nog steeds achter mijn beslissing,en het was zeker niet makkelijk.
Nu heb ik dus ook gezien wat er uiteindelijk gebeurd als het paard eenmaal geschoten is en waar ik eigenlijk het meest van onder de indruk was,was de grote hoeveelheid bloed die vrijkwam na het snijden van de halsslagader(ik neem aan dat ze die doorsnijden).Ik bedoel,ik wist wel dat een paard een litertje of 45 in zijn lijf had zitten maar dat dat er dan ook zowat in 1x uitkomt Clown .Logisch natuurlijk maar toch anders verwacht of beter gezegt...nooit bij stilgestaan.

Op het moment dat je daar met je paard staat denk je daar simpelweg niet over na...Ik heb alleen het schot en de plof gehoord en was daarna minstens 3 weken niet aanspreekbaar.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:27

crossmonster schreef:
Princess_ schreef:

dus jij vind het goed , dat er dieren levend leegbloeden?

mm nou, ik ben heel erg anti hallal slachten, geloof of geen geloof, ik heb daar geen respect voor,
vind dat elk dier verdoofd moet verbloeden.

wil je zeker geen hallal vlees, dan zul je varkens moeten eten, moslims mogen geen varkens eten, die zijn onrein
er worden wel varkens elders ook op deze onhumane wijze geslacht, maar niet in nl

het zijn voornamelijk schapen, geiten en wat koeien

Diertjes merken er niets van, want alles in de hals moet door. Zenuwen, bloedvaten alles. Als dat door is in een snee, merkt dier er niets meer van.
Maar goed, ik ga niet in dit topic erover discussieren.

Gelukkig heeft ieder zn eigen mening en mag je hem ook uiten in dit land. Ook kan je om zeker te zijn dat je geen halal vlees krijgt gewoon naar de slager gaan toch? Volgens mij verkoopt de slager bij ons int centrum gewoon normaal geslacht vlees.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:31

van veen wilde zelf pertinent geen hallalslachtingen doen
als zelfs een slachter dit niet doet, wil dit een hoop zeggen over het welzijn van de dieren
ik zal ff zoeken of ik m kan vinden, weet een filmpje met een koshere slachting, ik werd er misselijk van ..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:32

Ik heb dit zelf gezien zo'n slachting. Maar wil dit topic niet verpesten anders pmen we dr wel verder over. *gaat eff lekker eten*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:34

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:40

jedum,crossmonster,wat een afschuwelijk filmpje...

daar draait je maag van om....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:41

ja dat bedoel ik dus

dus het is onzin dat de dieren meteen dood zouden zijn
gelukkig zijn hier in nl niet van zulke slachterijen, al zal dat niet lang duren als het zo door gaat in nl, gezien er steeds meer hallal vlees komt Lips are sealed