sherwood schreef:naar mijn overtuiging wordt je ziel dan met alle geweld uit het lichaam gerukt, dat doet zeer, de binding is er nog, en dat moet (volgens mij) langzaam op een natuurlijke manier loskomen.
Ja ik weet het in de natuur wordt ook dieren verschuurd door leeuwen, en mijn slangen eten ook levende muizen.
Maar het gaat om de keuze die je kunt maken voor je beste vriend. En dan denk ik dat doet iedereen naar zijn eigen overtuiging, en dit is dus die van mij.
Pijn voelen met je ziel is volgens mij wel mogelijk. Maar ook dat is dus ieder voor zich.
mensen met een bijna dood ervaring hebben gelijk wat dat betreft denk ik. Maar die zijn dan ook weer opgestaan daarna, en niet aan stukken gehalt, dus zo ver kunnen ze niet vertellen. Helaas, want dat zou meer helderheid verschaffen.
eerst zal de pijn iderdaad wel weg trekken, maar wat komt daarna?
Interessante theorie Sherwood

Voor mij een een dood lichaam een leeg omhulsel...het licht is uit de ogen en het lichaam is dus niet meer "bewoont".Dat is voor mij ook de reden dat ik er geen moeite mee heb wat er met het lichaam van mijn paard gebeurd na zijn dood als hij geslacht wordt.
Grappig dat iedereen zo zijn eigen iedeën er op na houd.
Zijn er misschien nog meer mensen die er van dit soort interessante theorieën op na houden??
Groetjes,Tinky