Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:07

sherwood schreef:
naar mijn overtuiging wordt je ziel dan met alle geweld uit het lichaam gerukt, dat doet zeer, de binding is er nog, en dat moet (volgens mij) langzaam op een natuurlijke manier loskomen.
Ja ik weet het in de natuur wordt ook dieren verschuurd door leeuwen, en mijn slangen eten ook levende muizen.
Maar het gaat om de keuze die je kunt maken voor je beste vriend. En dan denk ik dat doet iedereen naar zijn eigen overtuiging, en dit is dus die van mij.
Pijn voelen met je ziel is volgens mij wel mogelijk. Maar ook dat is dus ieder voor zich.
mensen met een bijna dood ervaring hebben gelijk wat dat betreft denk ik. Maar die zijn dan ook weer opgestaan daarna, en niet aan stukken gehalt, dus zo ver kunnen ze niet vertellen. Helaas, want dat zou meer helderheid verschaffen.
eerst zal de pijn iderdaad wel weg trekken, maar wat komt daarna?

Interessante theorie Sherwood Ja Nooit echt bij stilgestaan eigenlijk,ik let altijd op de ogen...als een dier/mens dood is dan mist er iets in de ogen...het "licht"gaat eruit kun je wel zeggen...
Voor mij een een dood lichaam een leeg omhulsel...het licht is uit de ogen en het lichaam is dus niet meer "bewoont".Dat is voor mij ook de reden dat ik er geen moeite mee heb wat er met het lichaam van mijn paard gebeurd na zijn dood als hij geslacht wordt.
Grappig dat iedereen zo zijn eigen iedeën er op na houd.
Zijn er misschien nog meer mensen die er van dit soort interessante theorieën op na houden??

Groetjes,Tinky

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:16

Ik sta in ieder geval altijd wel open voor zulke theorieen!! Ieder zijn eigen kijk en visie hier over en ook erg interessant om het over te hebben, past ook wel een beetje bij dit topic vindt ik!! Hoort er wel een beetje bij...!!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:23

samirah schreef:
Het is nu een week geleden dat de excursie geweest is. En de afgelopen week was toch wel een emotionele achtbaan. Zo'n excursie als dit gaat je niet in de koude kleren zitten. het doet als dieren/paardenliefhebber wel wat met je. Al is bij mij vooral blijven hangen dat het bij deze slachterij allemaal netjes gebeurd.

Ik ben "blij" dat ik geweest ben, het heeft een hoop duidelijk gemaakt. Het hangt van de situatie af, maar ben niet meer helemaal anti-slacht.
Afgezien van het beladen onderwerp waren we met een erg leuke groep.

Ah, heb je er echt nog veel last van gehad ja? Ik gelukkig niet. Heb er natuurlijk wel af en toe nog aan gedacht. Vooral als ik naar mijn paardje was, en je dan denkt dat jou paard daar misschien ooit hangt. Ach ja, het zou ook niet goed zijn als het je niets deed.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:26

messica schreef:
Ik sta in ieder geval altijd wel open voor zulke theorieen!! Ieder zijn eigen kijk en visie hier over en ook erg interessant om het over te hebben, past ook wel een beetje bij dit topic vindt ik!! Hoort er wel een beetje bij...!!

Vind ik ook hoor Ja Bij het topic passen doet het zeker wel want voor de een is het echt een reden om niet te slachten en voor de ander wel.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:05

Ik vind het heel bijzonder hoe het allenmaal is gegaan als ik zo naar de filmpjes kijk. Ik vind het heel erg facinerend! Ik denk dak ik nu meer voor slachten ben dan voor de spuit. Maar dan wil ik denk ik niet dat ze voor de consupmtie gebruikt word.

Ik vind het alleen een beetje hypokriet dat mensen zeggen bah dat je daar naartoe gaat!! Dan is mijn vraag hoe denk je dat dat met koeien en varkens geslacht worden?? Ik snap ook niet waarom mensen het wel zielig vinden om een paard te eten en geen kip of koe??

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:14

girlchat11 schreef:
Ik vind het heel bijzonder hoe het allenmaal is gegaan als ik zo naar de filmpjes kijk. Ik vind het heel erg facinerend! Ik denk dak ik nu meer voor slachten ben dan voor de spuit. Maar dan wil ik denk ik niet dat ze voor de consupmtie gebruikt word.

Ik vind het alleen een beetje hypokriet dat mensen zeggen bah dat je daar naartoe gaat!! Dan is mijn vraag hoe denk je dat dat met koeien en varkens geslacht worden?? Ik snap ook niet waarom mensen het wel zielig vinden om een paard te eten en geen kip of koe??

Dat is ook mijn mening hoor...je kunt alle dieren eten...als ze maar op een snelle en humane manier sterven.
Al moet ik wel zeggen dat ik uit princiepe geen kalfsvlees of zuiglam eet...jonge dieren horen bij hun moeder...maar ook dat is maar een mening hoor Knipoog
Hoewel ik wel respect op kan brengen als mensen zeggen dat ze hun eigen paard niet voor consumptie willen laten gebruiken.

Maar zeggen "BAH"en vervolgens gewoon een lekker stukje vlees van hun bordje oppikken...nee. Tong uitsteken
Dit is gewoon de keiharde realiteit.Een stukje vlees groeit niet in een verpakking achter in de supermarkt,het is een heel dier geweest met gevoelens...even met je neus op de feiten Bloos

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:43

ik ben het helemaal met sherwood eens! fijn om wat gelijk gestemden te treffen hier! ze zijn er nog!joepie..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:50

Ben je het nu met me eens of niet? Ik vind het namenlijk helemaal niet zielig om vlees te eten. En ja ik heb ook wel eens paard gegeten. (trouwens best lekker, een beetje zout) maar deze discussie komt steets vaker aan bot bij een vriendin van mij. Dan vrag ik aan de wat ze zou doen als haar paard afgemaakt zou worden. En dan kom ik meestal op slachten. Maar dat vind ze dan weer zielig want dan word hij opgegeten. Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet wil (wil ik ook niet) Maar dan vind ze het niet zielig om kip of koe te eten. Want dat is "normaal"

Hier kwam ik op door de beelden. Maar ik vind dat er echt heel netjes mee omgegaan is met het paard. En ik vind het nu alleen nog maar beter om een paard naar de slacht te brengen dan de spuit. Dan moeten ze eerst door zo'n heel proces heet van de 1ste spuit dan de 2e en dan de vatale.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:57

girlchat11 ... je moet maar even teruglezen hoor... je kunt ook aangeven dat je je paard niet voor consumptie wil laten gebruiken hoor.Dit kan door het in zijn paspoort te laten zetten of gewoon aan de slachter doorgeven dat het paard voor destructie moet.
Je krijgt daar uiteraard wel een rekening van, dit in tegenstelling tot het wel toelaten voor consumptie...afhankelijk van het gewicht krijg je een kiloprijs...mits het paard niet te klein is want dan moet er alsnog geld bij (denk hierbij aan een kleine pony of een graadmager paard).

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:22

girlchat11 schreef:
Ben je het nu met me eens of niet? Ik vind het namenlijk helemaal niet zielig om vlees te eten. En ja ik heb ook wel eens paard gegeten. (trouwens best lekker, een beetje zout) maar deze discussie komt steets vaker aan bot bij een vriendin van mij. Dan vrag ik aan de wat ze zou doen als haar paard afgemaakt zou worden. En dan kom ik meestal op slachten. Maar dat vind ze dan weer zielig want dan word hij opgegeten. Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet wil (wil ik ook niet) Maar dan vind ze het niet zielig om kip of koe te eten. Want dat is "normaal"

Hier kwam ik op door de beelden. Maar ik vind dat er echt heel netjes mee omgegaan is met het paard. En ik vind het nu alleen nog maar beter om een paard naar de slacht te brengen dan de spuit. Dan moeten ze eerst door zo'n heel proces heet van de 1ste spuit dan de 2e en dan de vatale.

Ik ben het met je eens! Ik heb ook wel eens Paarden vlees gegeten en vind het inderdaad ook lekker! Vroeger zei iik ook: ik ga noit paardenvlees eten want dat is *zielig*. Maar is koeien en varkens en kippenvlees dan niet zielig? Ik ben een tijdje vegatriër geweest alleen dat hield ik niet lang vol omdat ik sommige vlees toch wel lekker vind. Maar ik ben absoluut niet tegen het slachten van paarden! Het is ja hetzelfde als koeien enso. slachten? dus waarom zou je dan geen paarden kunnen slachten?
En ik zou het ook niet erg vinden als mijn paard voor consumptie zou worden gebruikt omdat ik dan andere mensen er weer blij van zou kunnen maken en dan doet mijn paard ook nog terwijl hij niet meer leeft iets goed Lachen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:23

kan de 1e 2 filmpjes niet zien. ligt dat aan mijn pc

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:29

miekelover schreef:
kan de 1e 2 filmpjes niet zien. ligt dat aan mijn pc

Nog maar eens herhalen dan (staat op bijna iedere pagina van dit topic)

Klik op de link en klik op 'loggin in'.
Voer in:
Naam: excursie
Wachtwoord: nijkerk

óf

Naam: boktlogin
Wachtwoord: wachtwoord

Klik daarna op 'confirm' en je kunt de filmpjes zien... Knipoog

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:35

Joyciej Hoe oud ben je? En hoe oud waren de meeste die mee gingen met die excursie? Lachen

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:40

Even een raar vraagje tussendoor: Hoe maak je een eigen topic aan? Of kan dat niet? Sorry voor dit rare berichtje er even tussen Bloos

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:43

MarvinSgatJ schreef:
Even een raar vraagje tussendoor: Hoe maak je een eigen topic aan? Of kan dat niet? Sorry voor dit rare berichtje er even tussen Bloos

Je gaat naar het forum waar je wat wilt plaatsen, en daar druk je op "new topic".

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:48

MarvinSgatJ schreef:
Joyciej Hoe oud ben je? En hoe oud waren de meeste die mee gingen met die excursie? Lachen

haha, 19 Knipoog De rest was volgens mij ook zo om en rond de 20, dacht dat er één bij zat van 15, was volgens mij gelijk ook de jongste Knipoog rest rond de 20 volgens mij Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:49

ik was ook mee op de excursie, denk dat iedereen wel 18 + was, patsur is volgens mij 18, ik ben 21.
Denk dat iedereen toch wel wat ouder was.

Wie was 15 joyce?

Mallemien was iig de oudste van het stel!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 1 nachtmerrie heb gehad, of het direct verband had met de slachterij weet ik niet.
Droomde dat het been van mn paard weer helemaal fout ging, en dat ik had besloten (zonder met mn zussen te overleggen) dat zn been geamputeerd moest worden (hoe bizar!?!?!).

Toen het been er af was bleek dat het niet de einschuss was maar een steentje in zn hoef waardoor hij kreupel was, en liep ik over een parkeerplaats (leek bij ons in de straat) en riem steeds gvd (maar dan voluit), omdat het niet nodig was geweest om het been er af te halen.

Tja, en toen werd ik wakkergemaakt door mn vriend omdat ik een aantal keer hard op gvd riep

Hele vage droom....
Laatst bijgewerkt door Mri op 03-03-07 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:52

ma_rie_tje schreef:
ik was ook mee op de excursie, denk dat iedereen wel 18 + was, patsur is volgens mij 18, ik ben 21.

Wie was 15 joyce?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 1 nachtmerrie heb gehad, of het direct verband had met de slachterij weet ik niet.
Droomde dat het been van mn paard weer helemaal fout ging, en dat ik had besloten (zonder met mn zussen te overleggen) dat zn been geamputeerd moest worden (hoe bizar!?!?!).

Toen het been er af was bleek dat het niet de einschuss was maar een steentje in zn hoef waardoor hij kreupel was, en liep ik over een parkeerplaats (leek bij ons in de straat) en riem steeds gvd (maar dan voluit), omdat het niet nodig was geweest om het been er af te halen.

Hele vage droom....

Tsjaa,, dat is wel een hele rare nachtmerrie ja. Maar dankjee voor de info hoe oud iedereen was Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:56

ma_rie_tje schreef:

Wie was 15 joyce?

Hele vage droom....

Weet ik zo niet, maar er wilde in ons topic wel iemand mee, en even in haar profiel gespiekt en die was 15, of ze mee is geweest en wie dat was weet ik niet meer Knipoog

En die droom; bah, niet leuk. Het klinkt alsof het een mix is van de beenproblemen van je paard en het ontleden van het been van de geschoten belg op de slagerij.... Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:57

@ Marvinsgatje: hoezo is onze leeftijd van belang dan? of was je hier gewoon benieuwd naar? Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:57

dat was japielover dacht ik, maar die was er niet bij.
Dacht dat patsur de jongste was (18), de rest was (als ik dat zo zag) toch wel minimaal 18, of ik moet me echt verkeken hebben!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:01

gouda schreef:
Kost dat € 1200.00 je paard in laten slapen? Of kreeg je daarvoor 'extra''s?

nee ik moest hen terug kopen van de verzekering dat was 800 euro en dan nog het netjes in laten slapen en afvoerkosten a 400 euro....dus in totaal 1200 euro om mijn paard netjes in te kunnen laten slapen in plaats van de slacht

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:02

Oh, oké, nee dan heb je het wel goed hoor, inderdaad volgens mij japielover. (ik vond het persoonlijk niet zo'n goed idee om iemand van 15 mee te laten gaan, maargoed, da's ieders eigen keuze natuurlijk)

En volgens mij was inderdaad iedereen 18+ Lachen

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:02

JoyCiej007 schreef:
@ Marvinsgatje: hoezo is onze leeftijd van belang dan? of was je hier gewoon benieuwd naar? Knipoog

Ja ik was Gewoon Benieuwd Lachen Lovers

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:03

MarvinSgatJ schreef:
JoyCiej007 schreef:

Ja ik was Gewoon Benieuwd Lachen Lovers

Ahja, oké Knipoog