Fotomeeting paarden Friesland (Burgum/Leeuwarden/Drachten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roomz

Re: Fotomeeting paarden Friesland (Burgum/Leeuwarden/Drachten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:02

Er werd hier genoemd dat het wel leuk idee is om met verschillende fotografen te gaan fotografen. Elk rondje een ander paard en fotograaf.
Dat is best wel een leuk idee. Iedereen heeft natuurlijk een leuk idee wat leuk is voor op de foto.
Het is denk ik wel een heel gepuzzel :)
Wat misschien ook wel kan, is dat je 's middags met iemand anders fotografeert :)

Is maar een idee hoor :D

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:06

Er is een ochtend en een middag groep, paarden draaien door zodat elke fotograaf foto's kan maken!
Zo komt elk paard bij elke fotograaf aan de beurt :)

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:11

lifeofmarit schreef:
Er is een ochtend en een middag groep, paarden draaien door zodat elke fotograaf foto's kan maken!
Zo komt elk paard bij elke fotograaf aan de beurt :)

Dat snap ik :)
Ben eerder al eens mee geweest naar de een meeting ;)
Alleen dat je ook van fotograaf wisselt zeg maar. Dat je ook de anderen leert kennen. Dat was een idee dat hier genoemd werd.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:29

Huh ik snap je niet :+ je wisselt toch 4x van fotograven? :=

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:58

Ze bedoeld de groepjes van de fotografen ;) De fotografen zijn met zijn 2'en of 3'en, en dat je dat ook omwisseld zodat je bevoorbeeld bij de middag groep met een andere fotograaf samen een groepje bent :)

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:59

waaah ik wil ook wel graag mee heb een Haflinger x Fjord.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:03

Oooh zo haha!
@Spetterrr dan kom je wss op de reserve lijst :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:09

Nadineex schreef:
Ochtendgroep
Afbeelding

Mag ik hier een tip over geven? Ben nu 2 keer met een meeting meegeweest als model en de laatste keer deden we de losgooifoto's apart voor de rijfoto's dus de paarden omstebeurt in de paddock (neem aan dat er een paddock is aangezien er over losgooifoto's wordt gesproken :o ) zodat alle fotografen van dat paard foto's kan maken. Dit vond ik zelf heel prettig en ook leuk voor de fotografen omdat je dan van alle paarden actiefoto's kan maken.

De tijd voor de portretfoto's kan dan wel wat korter dus ik zou voorstellen om 10:00 - 10:20 & 10:20 - 10:40 & 10:40 - 11:00 & 11:00 - 11:20 de portretfoto's, 11:20 - 12:00 actiefoto's (10 minuten per paard is meer dan genoeg, als er mensen/paarden niet gaan rijden kan je die als laatst doen en dan kan de pauze voor het opzadelen ook iets korter.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:14

Heeeuuu. Speterrr jiu ken ik :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:21

Oh, wacht, ik snap de lijst al, dit is gewoon alleen voor de ochtendgroep. :')
Moet volgende keer maar iets beter lezen, haha :)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:24

Haha, mare vonden jullie het ook goed idee?

Smiddags andere groepjes maken? :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:05

Oke, even kijken hoor! :)

- Waar houden we de meeting?
- Welke mensen hebben nog niets of weinig van zich laten horen en/of moeten nog bepaalde informatie krijgen over pb?
- Wanneer moet de ochtendgroep aanwezig zijn? Wanneer moet de middaggroep aanwezig zijn?
- Ik neem aan dat een aantal fotografen al aanwezig zijn voordat de 1e paarden komen, zodat er even prikpaaltjes gezet kunnen worden, nog even de laatste dingen doornemen etc.
- Gaan wij als fotografen ook nog met z'n allen even een boterham eten? Aangezien we onze lunch anders moeten missen?
- Is het misschien ook een idee om grotere groepen te maken? Want nu moeten we 4 gebieden 'afzetten' dat is ten 1e niet handig ivb met de hoeveelheid prikpaaltjes, en we hebben dan erg veel ruimte nodig, want dan hebben we 4 stukken nodig die een flink end uit elkaar liggen, want anders komen er paarden op de achtergrond van andere foto's zegmaar. :')
- Wat zijn nou de precieze regels over het afleveren van de foto's? Qua tijd, grootte, copyright, etc :)
Dat was mijn vragen invasie :=

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:18

Ik denk dat het afleveren van de foto's wel met copyright is. Weet niet of iedereen dat heeft?
Heb tot nu toe elke x meegemaakt dat de foto's 800x600 geleverd worden. En de tijd was verschillend. kan binnen een week, maar als persoon het erg druk heeft ook 3 weken. Hangt van de drukte af.
Geen originele bestanden. Dat zou oneerlijk zijn tegenover andere fotografen.

Iets tussen de middag eten hebben we tot nu toe wel elke keer gedaan. Anders dan val je haast om van de honger :P

De ruimtes dat je gaat afzetten hoeft niet perse 4 te zijn. Als we idd de losgooifoto's op het laatst doen. Dan heb je aan 2 gebieden denk ik wel genoeg.

Voor de fotografen is het handig om er eerder te zijn dan de modellen zodat we de voorbereiding helemaal klaar hebben als ze komen en we gelijk kunnen beginnen.

Dit was mijn idee beetje :')

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:26

Volgensmij is alles wel duidelijk zo, tenminste de ochtendgroep snap ik helemaal :)
Alleen het enige probleem; waar wordt het in godsnaam gehouden?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:32

Ik haak nu definitief af ivm persoonlijke redenen

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:38

KirstenVosje schreef:
Oke, even kijken hoor! :)

- Waar houden we de meeting?
- Welke mensen hebben nog niets of weinig van zich laten horen en/of moeten nog bepaalde informatie krijgen over pb?
- Wanneer moet de ochtendgroep aanwezig zijn? Wanneer moet de middaggroep aanwezig zijn?
- Ik neem aan dat een aantal fotografen al aanwezig zijn voordat de 1e paarden komen, zodat er even prikpaaltjes gezet kunnen worden, nog even de laatste dingen doornemen etc.
- Gaan wij als fotografen ook nog met z'n allen even een boterham eten? Aangezien we onze lunch anders moeten missen?
- Is het misschien ook een idee om grotere groepen te maken? Want nu moeten we 4 gebieden 'afzetten' dat is ten 1e niet handig ivb met de hoeveelheid prikpaaltjes, en we hebben dan erg veel ruimte nodig, want dan hebben we 4 stukken nodig die een flink end uit elkaar liggen, want anders komen er paarden op de achtergrond van andere foto's zegmaar. :')
- Wat zijn nou de precieze regels over het afleveren van de foto's? Qua tijd, grootte, copyright, etc :)
Dat was mijn vragen invasie :=

Dit zijn ook al mijn vragen :)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:52

Het is inderdaad een heel geregel, heb je met weer wat zich niet laat plannen. Maar komt vast goed.

Even vraagje voor de organisatie (nadine dus....) Je zegt dat jouw lijst de juist is, hieronder de laatste lijst die jij geplaatst hebt. Zie toch weer een andere lijst verschijnen waar juangi niet op staat. Zou graag naar haar en casanova komen kijken, maar goed, ben dan wel nieuwsgierig hoe het nu zit....

Kleinigheidje hoor, maar zou gewoon graag weten wanneer ze moet en ik kan komen kijken.
Verschil is model 7 en 8, nadine's lijst heeft juangi en loveulla94 en de laatste lijst die daarna geplaatst is heeft AKB_ Chayen met Bellizimo. Daarom is het me dus niet helemaal duidelijk.

Nadineex schreef:
Juangi schreef:

14 oktober, Burgum of Bakkeveen???

Modellen
Samanthaaaaa met Amigo | kan de hele dag | komt te paard | kan in Burgum & in Bakkeveen
Dannielover/xDebora met Alamo | kan alleen in de middaggroep | komt met auto en trailer | Kan in Burgum & in Bakkeveen (Burgum is dichterbij)
Lifeofmarit met Sil | kan de hele dag | komt te paard | Kan in Burgum & in Bakkeveen
Sorsie met Wonder | kan de hele dag | komt met auto en trailer | kan volgens mij in Burgum & in Bakkeveen
Nicole_Hetty met Vos | kan de hele dag | komt met auto en trailer | kan volgens mij in Burgum & in Bakkeveen
QueenE | kan alleen in de ochtend | komt met auto en trailer? | Kan in Burgum & in Bakkeveen (Burgum is dichterbij)
7. Juangi Kan alleen smiddags | komt lopend/fietsend
8. loveulla94 OVB

Fotografen
Nadineex | Komt met de bus vanaf Leeuwarden station | Kan Burgum & Bakkeveen
KirstenVosje | Komt vanaf Dronrijp met de trein naar Leeuwarden, en gaat vanaf Leeuwarden station met de bus | Kan Burgum & Bakkeveen
EmmyJoycee | Komt naar Leeuwarden station, en gaat vanaf Leeuwarden station met de bus | Kan Burgum & Bakkeveen
Elvi_Elisa | Komt vanaf Groningen met de trein naar Leeuwarden, en gaat vanaf Leeuwarden station met de bus | Kan Burgum & Bakkeveen
MXLISSA | Komt met de bus vanaf Leeuwarden watertoren, maar kan ook vanaf Leeuwarden station | Kan alleen Burgum
Roomz (ovb) | Gaat ook met de bus?? | Kan Burgum & Bakkeveen???
_Daniella | Kan alleen als er niet genoeg fotografen zijn | Kan Burgum & Bakkeveen???

RESERVE Essy87 | Met de bus of auto?? | Kan Burgum & Bakkeveen???
RESERVE Fair | Met de trein vanaf Franeker, en gaat vanaf Leeuwarden station met de bus?? | Kan Burgum & Bakkeveen

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:34

Ik denk dat Nadine haar eruit heeft gehaald omdat het wss toch niet in Burgum word gehouden en ze geen vervoer had.

Word de meeting in Oenkerk gehouden nu? :) Is daar een vergunning voor nodig?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:40

@marit: daarom vraag ik het aan nadine;-)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:42

Ik ben het eens met QueenE... Paarden gaan het denk ik vervelen om steeds worden losgegooit, actie moeten laten zien (wat op het laatst ook niet meer gebeurd) en daarna weeeer vastmoeten voor de foto's. (en dit 3x...)

Kwa omgeving lijkt Canadameer me mooier, maar ik lees dat we hier toestemming voor moeten vragen. Ik weet dat het best wel laat ervoor is, maar niet geschoten is altijd mis?

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:43

Dan niet ;)

Weet niet hoe Oenkerk eruit ziet en of je daar ook een vergunning voor moet hebben. Iemand daar ooit geweest? :+

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 18:56

Juangi is van de lijst af omdat het waarschijnlijk toch niet in Burgum word gehouden. ;)

Van QueenE is een goed idee ja! Dan blijven ze ook wat alert en wat showerig qua beweging haha :)

Alleen ik raak echt in de stress en word gewoon spontaan chagrjinig als ik weer moet postten blablabla omdat zondag al de meeting is en we nog steeds geen plek hebben.. :')

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 18:58

lifeofmarit schreef:
Dan niet ;)

Weet niet hoe Oenkerk eruit ziet en of je daar ook een vergunning voor moet hebben. Iemand daar ooit geweest? :+

Ben wel eens in Oenkerk geweest maar ik heb geen idee of dat het zelfde gebied is.. Daar werd iig cross gehouden, of dit hetzelfde is wat Brendalevita bedoelt, geen idee..

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:06

Nadineex schreef:
Alleen ik raak echt in de stress en word gewoon spontaan chagrjinig als ik weer moet postten blablabla omdat zondag al de meeting is en we nog steeds geen plek hebben.. :')

Klopt... Snap ik helemaal!
Misschien is dit een 'ideetje'. We hebben dus 3 plaatsen waar het eventueel kan: Burgum, Oenkerk of Canadamaar.
We weten dat het in Burgum sowieso kan, en als we het graag naar Oenkerk of naar het Canadameer willen -omdat het in Burgum te nat is- moeten we een mailtje sturen om toestemming te vragen.
Dan kijken we voor welke we toestemming hebben en waar de meeste fotografen/modellen heen kunnen gaan.
Dus mijn idee is om eerst toestemming te vragen en dan pas een beslissing te nemen. We kunnen wel zeggen dat we waarschijnlijk niet toestemming krijgen, en het dus maar in Burgum houden waar het wat nattig is, maar nee heb je en JA kun je krijgen :D

Ik heb alleen geeeen idee aan wie ik zou moeten vragen om toestemming, zal ik even kijken naar wie ik wat moet schrijven of wil iemand anders dat doen?

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 19:11

Ik kan eventueel nog wel toestemming vragen aan staatsbosbeheer, heb nu toch het e-mail adres maar dan moet ik wel weten waar het is in Oenkerk..
Maar weetje, ik ben bang als we het in Burgum doen dat het te nat is en dat we niet goeie rij/los foto's kunnen maken en dat het dan door de ochtengroep deels vertrapt is.. Zo'n idee heb ik hoor!
Laatst bijgewerkt door Nadineex op 09-10-12 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt